تحصیل در کانادا

افزایش تقاضا برای مهاجرت در کشورهای خارجی رو به افزایش است و امروزه افراد مختلف سعی می کنند با فراهم کردن شرایط، در یکی از کشورهای خارجی ادامه تحصیل دهند. در این بین کشور کانادا بیشترین محبوبیت را دارا بوده و افراد زیادی نیز در این کشورها مشاهده می شوند.

تحصیل در کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی با ما تماس بگیرید

۵/۵

مهاجرت تحصیلی به کانادا

 

تحصیل در کشورهایی که شرایط خوبی برای تحصیل دانشجویان فراهم می کنند آرزوی افرادی است که دوست دارند در هر زمینه بهترین باشند. به همین دلیل افرادی که دوست دارند در رشته مورد علاقه شان نکات زیادی را آموزش ببیند به کشورهایی سفر می کند که در آنها دانشگاه ها از سطح علمی خوبی برخوردارند.در این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا – راه های مهاجرت تحصیلی به کانادا و تمام توضیحات مربوط به تحصیل در کانادا خواهیم پرداخت

یکی از کشورهایی که سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به آن سفر کرده و ادامه تحصیل می دهند کشور کاناداست. دانشگاه های کانادا شرایط مساعدی را برای آموزش افراد خارجی فراهم کرده و به همین دلیل اغلب افراد دوست دارند از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته و در آن مشغول به تحصیل شوند. برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا، نیاز به اخذ ویزای کانادا دارید، شما می توانید قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با مشاوران مجرب ما بهره مند شوید. 

اما چه چیزی باعث شده که افراد خارجی، به ادامه تحصیل در کانادا فکر کنند؟

از جمله این دلایل می توان به معتبر بودن مدارک تحصیلی که توسط دانشگاه های این کشور صادر می شود اشاره کرد. ما در کشور خود دانشگاه های مطرح زیادی داریم که از نظر عملی در سطح خوبی قرار دارند، اما متاسفانه این مدارک از اعتبار خوبی در سطح جهانی برخوردار نیستند و این یکی از مشکلاتی است که ما با مدارک دانشگاه های سطح کشور داریم.

اما این مشکل در دانشگاه های کانادا وجود نداشته و افرادی که از یکی از مراکز آموزش عالی این کشور فارغ التحصیل شده اند می توانند مدرکی که در اختیار دارند را در سایر کشورها نیز ارائه کنند.

از دیگر مواردی که باعث شده متقاضیان مهاجرت تحصیلی، کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنند، پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی است. تحصیل در این کشور مناسب تر تمام شده و بهترین گزینه برای کسانی است که با محدودیت هزینه و بودجه مواجه هستند.

بالا بودن کیفیت آموزش نیز از  دیگر دلایل مهم انتخاب کانادا برای تحصیل  است. خوب است بدانید که این کشور یکی از کشورهای گروه هشت است. همان طوری که در جریان هستید کشورهایی که در این گروه قرار دارند یکی از کشورهای ثروتمند جهان به شمار رفته و از آنجایی که کانادا نیز در این گروه قرار دارد، به بخش آموزش بودجه خوبی اختصاص داده است.

تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

همان طوری که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم کانادا یکی از کشورهایی است که تقاضای زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور وجود دارد و تعداد افرادی که قصد دارند به این کشور رفته و در آن به تحصیل بپردازند کم نیست.

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی می باشد اما برای آنکه بتوانید در این کشور در یکی از مقاطع تحصیل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ادامه تحصیل دهید باید بتوانید شرایط و مدارکی که مورد نیاز است را آماده کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که کسب علم و ادامه تحصیل در کانادا رایگان نبوده و شما ملزم به پرداخت شهریه هستید. پس قبل از اینکه برای رفتن به این کشور تصمیم بگیرید در ابتدا هزینه ای که دانشگاه برای ارائه خدمات آموزشی از شما دریافت می کند و همچنین سایر هزینه های زندگی در کانادا را مورد بررسی قرار دهید و سپس با داشتن یک مقایسه بین سطح بودجه ای که در اختیار دارید و هزینه تمام شده تحصیل در کانادا تصمیم بگیرید.

مثل تمام دانشگاه های کشورهای خارجی شما باید بتوانید از یکی از دانشگاه های کشور کانادا پذیرش بگیرید، اما هر دانشگاه بر اساس اصولی که برای خود تعریف کرده است قوانین و مدارک خاصی را از دانشجو طلب می کند.

شما ابتدا باید پیش نیازهایی که برای شرکت در دانشگاه های این کشور نیاز است را فراهم کرده و سپس بقیه مراحل کار را انجام دهید. البته برخی مراکز آموزش عالی این کشور به شما اپلای مشروط داده و فرصت لازم برای آنکه بتوانید این پیش نیاز ها را آماده کنید در اختیارتان قرار می دهند.

بعد از قبول درخواست پذیرش، باید ویزای ورود به کشور کانادا را نیز در اختیار داشته باشید. مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز دارید را جمع  آوری کرده، مراحلی که باید برای دریافت آن طی شود را به ترتیب انجام داده و منتظر صدور ویزا باشید. بعد از آنکه ویزا را دریافت کردید آماده مهاجرت به کانادا هستید و در دانشگاهی که شما را پذیرش کرده است، تحصیلات خود را ادامه می دهید.

تحصیل در کشور کانادا

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

مزایای ادامه تحصیل در کانادا

بنا به دلایل زیادی تحصیل در کانادا یکی از آرزوهای اغلب افرادی است که دوست دارند در این کشور ادامه تحصیل دهند. از جمله این دلایل می توان به مناسب بودن و معقول بودن هزینه های تحصیل اشاره کرد.

اگر شما هزینه تحصیل در این کشور را با سایر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان مقایسه کنید به خوبی به این مساله پی خواهید برد که تحصیل در کانادا می تواند بسیار مناسب تمام شود.

در کنار بحث هزینه ها بالا بودن کیفیت آموزش نیز دلیل مهم دیگری است که باعث شده بسیاری از افراد کشور کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. اگر در رابطه با بهترین دانشگاه هایی که در سطح جهان وجود دارند تحقیق کرده باشید حتما نام چند دانشگاه کانادایی را در آن مشاهده کرده اید. دانشگاه های تورنتو، مکگیل و بریتیش کلمبیا در لیست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

یکی دیگر از شرایطی که کانادا برای دانشجویان خود فراهم کرده صدور مجوز برای کار در حین تحصیل است. کشور کانادا این امکان را برای دانشجویان خارجی خود فراهم کرده است تا بتوانند با کار کردن در حین تحصیل بخشی از هزینه هایی که برایشان پیش می آید را جبران کنند و بدون داشتن دغدغه های مالی تنها به فکر ادامه تحصیل باشند.

شما با تحصیل در کانادا و دریافت مدرک از این کشور می توانید امیدار به گرفتن اقامت در این کشور نیز باشید. کشور کانادا برای کسانی که توانسته اند وارد یکی از دانشگاه های این کشور شوند و مدرک تحصیلی دریافت کنند این امکان را فراهم کرده تا بعد از به اتمام رساندن دوران تحصیل، بتوانند در این کشور مشغول به کار نیز شوند.

از دیگر امکاناتی که کشور کانادا برای رفاه حال دانشجویان خارجی خود فراهم کرده است شرایط بسیار خوبی است که در اختیار خانواده های این افراد قرار داده شده است. افرادی که متاهل و دارای فرزند هستند، در صورتی که در کانادا به تحصیل مشغول شوند می توانند برای همسر و فرزندانشان ویزا دریافت کنند. ضمنا همسران دانشجوهای خارجی می توانند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شده و به فرزندان نیز اجازه داده می شود تا بدون پرداخت هزینه در یکی از مدارس این کشور به تحصیل بپردازند.

تجربه یک زندگی با کیفیت نیز از دیگر مزیت هایی است که با تحصیل در کانادا می توان به دست آورد. بر طبق رتبه بندی های جهانی تورنتو، ونکوور و مونترئال در زمره بهترین شهرهای دانشجویی در کل دنیا قرار گرفته اند. آمارها نشان می دهد که این کشور شرایط بسیار خوبی برای یک زندگی در سطح بالا فراهم کرده و هزینه های زندگی در کانادا در مقایسه با برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار کمتر است. 

اگر شما در کشور خود مدرک زبان انگلیسی دریافت کرده اید برای تحصیل در کانادا با مشکل خاصی رو به رو نخواهید بود؛ زیرا این کشور برای آنکه به شما اجازه تحصیل در یکی از مراکز آموزش عالی را بدهد مدرک زبان خاصی را از شما درخواست نکرده و شما چنانچه آیلتس با نمره ۵.۶ داشته باشید می توانید به پذیرش از یکی دانشگاه های این کشور امیدوار باشید. 

مزایای مهاجرت به کانادا

امروزه با توجه به گسترش امکانات کشورهای حوزه قاره اروپا و امریکا افراد زیادی در صدد این هستند که با به دست آوردن شرایط لازم برای مهاجرت و دستیابی به زندگی بهتر اقدامات لازم را انجام دهند، از این رو اغلب این افراد به دنبال این هستند که در کنار تلاش برای رفتن به کشور مورد علاقه خود از مزایای زندگی و تحصیل در آن کشور مطلع شوند تا با دید بازتری نسبت به رفتن اقدام نمایند؛ یکی از کشور هایی که امروزه بسیار در عرصه تحصیل و زندگی طرفدارانی برای خود دارد کشور کانادا می‌باشد از این رو تصمیم این گرفتیم که در خصوص مزایای مهاجرت به کانادا از حیث تحصیل و زندگی برای شما نکاتی را بیان نماییم:

مزایای تحصیل در کشور کانادا

انگلیسی زبان بودن: اولین و مهم‌ترین مزیتی که کشور کانادا برای تحصیل دارد زبان رسمی این کشور است که به زبان انگلیسی می‌باشد، زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان دنیا محسوب می‌گردد که اکثر دانشگاه‌های کانادا به این زبان تدریس می‌نمایند و این می‌تواند یک امتیاز خوب برای افرادی محسوب شود که زبان انگلیسی آن‌ها عالی بوده و قصد تحصیل در این کشور را دارند.

دانشگاه‌های معتبر: ویژگی مثبت دیگری که برای افراد متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی وجود دارد آن است که کشور کانادا دارنده ی دانشگاه‌های معتبر به نسبت سایر کشورها در سراسر دنیا می‌باشد که از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا اشاره کرد که جز دانشگاه‌های بسیار معتبر دنیا می‌باشند.

امکان کار در حین تحصیل: مورد دیگری که به آن باید اشاره کرد بحث اهمیت کار در حین تحصیل می‌باشد که در کشور کانادا این امکان را برای دانشجویان در هر مقطعی بنا به شرایطی ایجاد کرده است که بتوانند در کنار تحصیل به اشتغال و درآمد زایی مشغول باشند به این نحو که از مقطع کارشناسی تا دکتری می‌توانند به کار مشغول شوند.

اخذ اقامت بعد از فارغ التحصیلی: بیشتر افرادی که در یک کشور خارجی تحصیل می‌کنند مایل هستند تا بعد از اتمام تحصیل در آن کشور زندگی و اقامت کسب نمایند تا بتوانند زندگی بهتری برای خود بسازند حال کشور کانادا این امکان را فراهم کرده است که افراد از طریق کار، سرمایه گذاری و حتی پناهندگی در این کشور مستقر شوند.

اخذ بورسیه تحصیلی: کشور کانادا به افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند و شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی را دارند بورسیه اعطا می‌نماید تا به صورت رایگان و یا کم‌ترین هزینه بتوانند در آن کشور تحصیل نمایند. 

مزایای اعزام دانشجو و اپلای به کانادا​

بنا به دلایل زیادی تحصیل در کانادا یکی از آرزوهای اغلب افرادی است که دوست دارند در این کشور ادامه تحصیل دهند. از جمله این دلایل می توان به مناسب بودن و معقول بودن هزینه های تحصیل اشاره کرد.

اگر شما هزینه تحصیل در این کشور را با سایر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان مقایسه کنید به خوبی به این مساله پی خواهید برد که تحصیل در کانادا می تواند بسیار مناسب تمام شود.

در کنار بحث هزینه ها بالا بودن کیفیت آموزش نیز دلیل مهم دیگری است که باعث شده بسیاری از افراد کشور کانادا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. اگر در رابطه با بهترین دانشگاه هایی که در سطح جهان وجود دارند تحقیق کرده باشید حتما نام چند دانشگاه کانادایی را در آن مشاهده کرده اید. دانشگاه های تورنتو، مکگیل و بریتیش کلمبیا در لیست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

یکی دیگر از شرایطی که کانادا برای دانشجویان خود فراهم کرده صدور مجوز برای کار در حین تحصیل است. کشور کانادا این امکان را برای دانشجویان خارجی خود فراهم کرده است تا بتوانند با کار کردن در حین تحصیل بخشی از هزینه هایی که برایشان پیش می آید را جبران کنند و بدون داشتن دغدغه های مالی تنها به فکر ادامه تحصیل باشند.

شما با تحصیل در کانادا و دریافت مدرک از این کشور می توانید امیدار به گرفتن اقامت در این کشور نیز باشید. کشور کانادا برای کسانی که توانسته اند وارد یکی از دانشگاه های این کشور شوند و مدرک تحصیلی دریافت کنند این امکان را فراهم کرده تا بعد از به اتمام رساندن دوران تحصیل، بتوانند در این کشور مشغول به کار نیز شوند.

از دیگر امکاناتی که کشور کانادا برای رفاه حال دانشجویان خارجی خود فراهم کرده است شرایط بسیار خوبی است که در اختیار خانواده های این افراد قرار داده شده است. افرادی که متاهل و دارای فرزند هستند، در صورتی که در کانادا به تحصیل مشغول شوند می توانند برای همسر و فرزندانشان ویزا دریافت کنند. ضمنا همسران دانشجوهای خارجی می توانند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شده و به فرزندان نیز اجازه داده می شود تا بدون پرداخت هزینه در یکی از مدارس این کشور به تحصیل بپردازند.

تجربه یک زندگی با کیفیت نیز از دیگر مزیت هایی است که با تحصیل در کانادا می توان به دست آورد. بر طبق رتبه بندی های جهانی تورنتو، ونکوور و مونترئال در زمره بهترین شهرهای دانشجویی در کل دنیا قرار گرفته اند. آمارها نشان می دهد که این کشور شرایط بسیار خوبی برای یک زندگی در سطح بالا فراهم کرده و هزینه های زندگی در کانادا در مقایسه با برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار کمتر است.

اگر شما در کشور خود مدرک زبان انگلیسی دریافت کرده اید برای تحصیل در کانادا با مشکل خاصی رو به رو نخواهید بود؛ زیرا این کشور برای آنکه به شما اجازه تحصیل در یکی از مراکز آموزش عالی را بدهد مدرک زبان خاصی را از شما درخواست نکرده و شما چنانچه آیلتس با نمره ۵.۶ داشته باشید می توانید به پذیرش از یکی دانشگاه های این کشور امیدوار باشید.

 

شرایط ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان

اگر فکر می کنید که تحصیل در داخل کشور نمی تواند شما را به رویاهایی که در سر دارید برساند، باید فکری کنید. یکی از راه هایی که می توانیم به شما معرفی کنیم،

مهاجرت تحصیلی به کشورهایی است که شرایط تحصیلی خوبی برای دانشجویان فراهم کرده اند.

از جمله کشورهایی که دانشگاه های موجود در آن امکانات مختلف و بسیار خوبی را در اختیار متقاضیان به ادامه تحصیل فراهم کرده است،

کشور کانادا است. در این کشور می توانید در سه مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل بپردازید.

هر دانشگاه شرایط و قوانین خود را داشته و شما باید از قبل از تمام این موارد اطلاع داشته باشید. معمولا مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر می تواند اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد.

شما قبل از هر کاری باید رشته ای که تصور می کنید با علائق شما تناسب دارد را انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید یک درخواست برای دانشگاه مورد نظر فرستاده و منتظر پاسخ آنها باشید.

در صورت قبول درخواست شما توسط دانشگاه،  اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی را انجام داده و در نهایت نیز به کشور کانادا سفر کنید. ضمنا به هزینه هایی که تحصیل در این کشور ممکن است برای شما به دنبال داشته باشید نیز توجه کنید.

شما باید بتوانید بدون هیچ مشکلی این هزینه ها را پرداخت کنید و از نظر مالی در مضیقه نباشید.

شرایط ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان

مقاطع تحصیلی در کانادا

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور کانادا برای افراد خارجی فراهم شده است. از تحصیل در مدارس این کشور گرفته تا مقطع دکتری شما می توانید برای تحصیل به این کشور مراجعه کنید.

اگر فرزند دارید و می خواهید از همان ابتدای راه در مدارسی با سطح کیفی بالای آموزشی درس بخواند کانادا می تواند شما را به این هدفتان نزدیک کند. دانش آموزان در کانادا می توانند در مدرسه های دولتی و بین المللی به تحصیل بپردازند که البته دانش آموزانی که قصد دارند به مدارس دولتی این کشور رفته و در آنجا تحصیل کنند باید اقامت کشور کانادا را داشته باشند. به این نکته دقت داشته باشید که مدارس دولتی کشور کانادا به صورت روزانه و مدارس بین المللی این کشور به صورت شبانه فعالیت می کنند.

 برای آنکه بتوانید فرزند خود را به یکی از مدارس دولتی این کشور بفرستید یا باید در این کشور اقامت داشته باشید و یا یکی از والدین در این کشور مشغول به تحصیل باشند. تحصیل در مدارس کشور کانادا از سن ۶ سالگی اجباری بوده و کودکان بعد از وارد شدن به این سن،  باید ۶ سال را در دوران ابتدایی پشت سر بگذارند و سپس وارد دبیرستان شوند.

بعد از آنکه دانش آموزان توانستند دبیرستان را نیز با موفقیت بگذرانند، می توانند در یکی از کالج ها یا دانشگاه های این کشور تحصیلات خود را در هر رشته ای که تمایل دارند ادامه دهند.

از جمله دلایلی که باعث می شود خانواده ها فرزندان خود را به مدارس کانادا بفرستند، این موارد را می توان اشاره کرد:

  • مورد مهمی که می توان به راحتی در مدرسه های کانادا شاهد آن بود بالا بودن کیفیت و سطح آموزشی است. همان طور که اشاره کردیم کشور کانادا یکی از کشورهای ثروتمند دنیا به شمار می رود و به همین دلیل به بخش آموزش توجه زیادی مبذول داشته می شود.
  • از دیگر مزایای رفتن به مدرسه های کشور کانادا، می توان به وجود آموزش های فوق برنامه در مدارس این کشور اشاره کرد. این برنامه ها تکمیل کننده آموزش هایی است که بچه ها در مدرسه دریافت می کنند. این آموزش ها می تواند آنها را برای زندگی و کار به خوبی آماده کند و تضمین کننده موفقیت آنها در آینده باشد.
  • معمولا تعداد افرادی که در کلاس های مدرسه مشاهده می شود زیاد نبوده و به همین دلیل، آموزش بازدهی بالایی خواهد داشت.
  • برای آنکه بتوان متوجه شد هر دانش آموزی در چه زمینه ای استعداد دارد، برنامه ای برای کشف استعدادهایش ترتیب داده می شود. معمولا این مورد به مقدار زیادی می تواند تعیین کننده فعالیتی باشد که فرد قرار دارد در آینده آن را دنبال کند.
  • آموزش چندین زبان در مدارس نیز از دیگر دلایلی است که باعث شده بسیاری از خانواده ها تمایل داشته باشند کودکان خود را به مدارس کشور کانادا بفرستند.

خارجی هایی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند هم می توانند برای دریافت مدرک لیساس یا کارشناسی به یکی از دانشگاه های این کشور درخواست داده و تحصیلاتشان را در حوزه ای که دوست دارند، ادامه دهند.

اگر مدرک لیسانس یا فوق لیسانس دارید، می توانید اقدامات و مدارک لازم برای ورود به دانشگاه های کشور کانادا را آماده کرده و تحصیلات خود را در دوره های بالاتر در کانادا ادامه دهید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

یکی از فرصت های بی نظیری که کشور کانادا برای افراد علاقه مند به تحصیل  آماده کرده است، رفتن به این کشور و ادامه تحصیل در مقطع لیسانس است. در دانشگاه های کشور کانادا رشته های زیادی ارائه می شود و شما با توجه به علاقه ای که دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و ادامه تحصیل دهید.

استانداردهای تحصیل در این کشور به خوبی رعایت شده و به همین دلیل مدرک دریافت شده از مراکز آموزش عالی این کشور قابل ارائه در سایر کشورها نیز هست.

تحصیل ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی در این کشور به خوبی بیان کننده شرایط فوق العاده ای است که برای تحصیل در این کشور وجود دارد. در کانادا ۹۰ دانشگاه وجود دارد که از این تعداد ۱۷ دانشگاه به صورت خصوصی فعالیت می کنند و سه دانشگاه تورنتور، مک گیل و بریتیش کلمبیا رتبه های بسیار خوبی بین دانشگاه های موجود در سطح جهان به خود اختصاص داده اند.

معمولا افرادی که بتواند دوره دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذارند می توانند به کشور کانادا رفته و به مدت ۴ سال در این کشور و در مقطع لیسانس به تحصیلات خود ادامه دهند. در بیشتر دانشگاه ها هر سال تحصیلی دو ترم دارد، اما ممکن است برخی دانشگاه ها نیز این  از قانون پیروی نکرده و تعداد ترم های تحصیلی متفاوتی داشته باشند.

افراد خارجی برای آنکه بتوانند در یکی از دانشگاه های کشور کانادا به تحصیل خود ادامه دهند باید مدرک پیش دانشگاهی و معدلی بالاتر از ۱۴ داشته باشند. البته ممکن است برخی از دانشگاه ها از متقاضیان نمره آیلتس ۶.۵ و یا تافل ۸۰ را درخواست کنند که این نیز بستگی به دانشگاهی دارد که شما برای ادامه تحصیل در دوره لیسانس انتخاب کرده اید.

نکته دیگری که علاقه مندان به کسب مدرک کارشناسی از دانشگاه های کانادا باید بدانند آن است که شما می توانید به صورت رایگان نیز به تحصیل در این کشور بپردازید. البته این شرایط در صورتی خواهد بود که شما بتوانید بورس تحصیلی دریافت کنید. اگر موفق شوید بورسیه دریافت کنید هزینه هایی که تحصیل شما در این کشور به دنبال دارد به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از ویژگی ها و مزیت هایی که تحصیل در کشور کانادا می تواند برای شما به ارمغان آورد، تحصیل در دو رشته به صورت همزمان است. معمولا برنامه های کارشناسی انعطاف پذیری بالایی داشته و اگر شما توانایی تحصیل در دو رشته را در خود سراغ دارید می توانید از این امکان استفاده کرده و در دو رشته جداگانه تحصیل کرده و مدرکتان را دریافت کنید.

کشور کانادا برای آنکه دانشجویان بتوانند از پس هزینه های این دوره برآیند به آنها اجازه داده است تا در طول هفته ۲۰ ساعت به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند. این امکان به آنها اجازه می دهد تا اگر تمایل داشتند بعد از اتمام دوره تحصیل در این کشور اقامت کنند و شغلی که متناسب با رشته تحصیلی شان است را پیدا کند.

تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس

علاوه بر آنکه کشور کانادا شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل در مقطع لیسانس فراهم کرده است، در مقطع فوق لیسانس نیز علاقه مندان می توانند به این کشور مراجعه کرده و تحصیلات خود را در رشته مورد نظر ادامه دهند.

تحصیل در دوره فوق لیسانس معمولا یک تا دو سال طول می کشد و درس ها به دو صورت پژوهش محور و آموزش محور و یا ترکیبی از هر دو ارائه داده می شوند.

در دوره هایی که به صورت پژوهش محور هستند دانشجو باید بر روی یک موضوع خاص کار کرده و پژوهش انجام دهد و در نهایت نیز نتایج آن را به صورت پایان نامه ارائه کند. اما در دوره هایی که موسوم به دوره های آموزش محور هستند همین که دانشجو در کلاس ها حضور پیدا کرده و دروس ارائه شده را با موفقیت پشت سر بگذارد، کافی است.

اما برای آنکه بتوانید به این کشور ورود پیدا کرده و تحصیلات خود را در دوره فوق لیسانس ادامه دهید باید مراحلی که در ادامه ذکر خواهد شد را به ترتیب انجام دهید.

اولین کاری که برای گرفتن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه های کانادا باید پشت سر بگذارید انتخاب رشته، شهر و دانشگاه است. در این مرحله شما باید رشته ای که به آن علاقه دارید را مشخص کنید.

داشتن علاقه به رشته ای که قرار است آن را در یک کشور دیگر ادامه دهید فاکتور مهمی در انتخاب رشته است. زیرا ممکن است در مسیری که در حال طی کردن آن هستید با سختی های زیادی رو به رو شوید و اگر هیچ علاقه و انگیزه ای نداشته باشید توان و طاقت تحمل سختی ها را نیز نخواهید داشت.

بهتر است با کسانی که در رابطه به تحصیل در کانادا اطلاعات کاملی دارند مشورت کنید تا بتوانید رشته ای آینده دار و با فرصت های خوبی شغلی انتخاب کنید.

مرحله بعدی که باید برای تحصیل در مقطع ارشد بگذرانید، تهیه مدارک برای دریافت پذیرش است. بعد از آنکه رشته، شهر و دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کردید باید مدارک لازم را نیز آماده کنید.

ممکن است مدارکی که دانشگاه از شما درخواست می کند با دانشگاه دیگر تفاوت داشته باشد پس سعی کنید مدارکی که دانشگاه انتخابی تان از شما درخواست کرده است را آماده کنید. ما در ادامه مدارکی که باید به دانشگاه محل منتخبتان ارائه دهید را عنوان می کنیم:

  • افرادی که قصد دارند در رشته های مهندسی به ادامه تحصیل در کشور کانادا بپردازند بهتر است مدرک GRE داشته باشند. داشتن مدرک GMAT برای رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری نیز از دیگر مدارکی است که برخی دانشگاه ها ممکن است از شما درخواست کنند تا آن را ارائه دهید.
  • ضمنا شما باید حتما مدرک معتبر لیسانس با معدل قابل قبول نیز در اختیار داشته باشید.
  • داشتن مدرک تافل و آیلتس نیز از دیگر مدارکی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های کانادا است.
  • ارائه رزومه، انگیزه نامه، سوابق، گواهی نامه های معتبر و توصیه نامه از طرف اساتید نیز از دیگر مدارکی است که باید برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد فراهم کنید.

مرحله بعدی آماده کردن مدارک برای دریافت ویزا است. بعد از آنکه نامه پذیرش از دانشگاه را دریافت نمودید مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز است را آماده کنید، سپس به سایت اداره مهاجرت کانادا رفته، تصاویر مدارک را در آنجا آپلود کنید و برای انجام مرحله نهایی که انگشت نگاری است در سفارت کانادا حضور به هم رسانید.

توجه داشته باشید که کشور کانادا در ایران سفارت ندارد و شما باید به کشورهایی مثل ترکیه و یا ارمنستان مراجعه نمایید. وقتی ویزای خود را گرفتید باید مکانی که قصد دارید در آنجا سکونت کنید را مشخص کرده، یک بلیط هواپیما خریداری و به کانادا سفر کنید.

دقت داشته باشید که بعد از ورود به کشور کانادا باید مجوز تحصیل را نیز دریافت کنید. مجوز تحصیل با ویزای دانشجویی متفاوت است و به شما امکان می دهد تا زمانی که مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنید در این کشور به تحصیل و کار بپردازید. اجازه نامه تحصیل در فرودگاه صادر می شود.

مهاجرت به کانادا

اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور کانادا را میتوانید با کلیک روی لینک بالا بدست بیاورید

زندگی در کانادا

اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در کشور کانادا با کلیک روی لینک بالا

سرمایه گذاری در کانادا

اطلاعات کامل در رابطه با سرمایه گذاری در کانادا را میتوانید با کلیک روی لینک بالا مشاهده کنید

اخذ ویزای کانادا

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ ویزای کشور کانادا روی لینک بالا کلیک کنید

تحصیل در کانادا در مقطع دکتری

بالا بودن اعتبار دانشگاه های کشور کانادا و داشتن استانداردهای بالای آموزشی باعث شده که افراد زیادی تمایل داشته باشند در این کشور ادامه تحصیل دهند. شما اگر در کشور خود توانسته اید مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کنید، در صورتی که واجد شرایط باشید می توانید به یکی از دانشگاه های این کشور درخواست داده تا به شما اجازه دهند مدرک دکتری خود را در کانادا بگیرید.

برنامه های بسیار متنوع و مختلفی برای دانشجویان دکتری در این کشور ترتیب داده شده است و باعث شده کسانی که در کانادا مدرک دکتری خود را دریافت می کنند به ساخت یک آینده درخشان کاری امید زیادی پیدا کنند.

ذکر این نکته لازم است که تمام برنامه های مقطع دکتری در کشور کانادا، بر پایه و اساس تحقیقات در رشته انتخابی دانشجو انجام می گیرد و به همین دلیل ممکن  است راه سختی در پیش داشته باشید.

افرادی که برای دریافت مدرک دکتری به این کشور سفر می کنند می توانند در مدت ۴ تا ۶ سال در این کشور به تحصیل مشغول بوده و از امکانات و خدماتی که برایشان فراهم شده است به نحو احسن استفاده نمایند.

تحصیل در مقطع دکتری در این کشور رایگان نیست و شما باید بتوانید هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را پرداخت کنید. البته چنانچه تلاش خود را به کار گیرید می توانید از بورسیه ای که دانشگاه های کانادا در اختیار دانشجویان مقطع دکتری قرار می دهند نیز استفاده کنید. در این صورت هزینه تحصیل در این کشور بسیار پایین تر و به صرفه تر خواهد بود.

برای آنکه بتوانید در کشور کانادا و در مقطع دکتری تحصیل کنید باید پیش نیازهایی در اختیار داشته باشید. از جمله شرایطی که باید برای تحصیل ارائه دهید موارد زیر هستند:

  • اگر می خواهید بدون هیچ مشکلی در یکی از دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازید باید دوره فوق لیسانس خود را با نمرات عالی گذرانده باشید. سابقه شما در امر پژوهش نیز از دیگر مواردی است که برای تحصیل در این مقطع توسط دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که توانایی لازم در این امر را داشته باشید می توانید امیدوار به قبول درخواست پذیرش از دانشگاه باشید. کسانی که در دوره فوق لیسانس مشغول به تحصیل هستند و دوست دارند در کانادا به تحصیل خود ادامه دهند بهتر است حتما چندین مقاله ISI نیز به چاپ رسانده باشند. داشتن سطح علمی خوب و قابل قبول و رزومه قوی از دیگر پیش نیازهایی است که متقاضی تحصیل در دوره دکتری باید داشته باشد.
  • تدریس دروس در دوره دکتری در کشور کانادا به زبان انگلیسی انجام می شود، بنابراین متقاضی این مقطع باید بتواند به خوبی به این زبان صحبت کند. ارائه کردن مدرک آیلتس و تافل از دیگر مدارکی است که باید در اختیار دانشگاه قرار داده شود. برای به دست آوردن اطلاعات کافی در رابطه با مدرک زبان و حد نصاب نمره ای که باید داشته باشید بهتر است به سایت دانشگاه منتخبتان مراجعه کنید.
  • از دیگر پیش نیازهایی که متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری باید ارائه دهند، یک پروپوزال قوی است. پروپوزال دانشجو باید با توجه به خط و مشی هایی که دانشگاه تعیین کرده، نوشته شود و در آن به خوبی و روشنی توضیح داده شود که دانشجو قصد دارد در مورد چه موضوعی پژوهش و تحقیق انجام دهد.
  • او باید در متن پروپوزال دلایلی که باعث شده این موضوع را انتخاب کند ذکر کرده و ضمنا عنوان کند که آیا موضوع انتخاب شده ارزش تحقیق و پژوهش را دارد یا خیر.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در کانادا

افرادی که قصد دارند در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس در کشور کانادا به تحصیل مشغول شوند باید مدارکی که در ادامه عنوان می شود را ارائه دهند. متقاضیان مقطع لیسانس باید کلیه مدارک تحصیلی خود و ریز نمراتشان در دیپلم و پیش دانشگاهی را به انگلیسی ترجمه کرده و از انها اسکن بگیرند. افرادی که متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی  ارشد هستند همراه با اسکن مدارک تحصیلی خود و ریز نمرات، باید مدارک زیر را نیز آماده کنند:

  1. گرفتن اسکن از پاسپورت و ارائه آن در قالب پی دی اف
  2. آماده کردن یک رزومه از فعالیت های انجام شده و ترجمه آن به زبان انگلیسی
  3. ارائه یک مدرک زبان معتبر
  4. آماده کردن انگیزه نامه
  5. داشتن توصیه نامه از چندین استاد
  6. ارائه عکس هایی در سایز ۳.۵ تا ۴.۵ سانتی متر

دانشجویان دکتری نیز علاوه بر مدارک بالا باید پروپوزال را نیز ارائه دهند. اگر متقاضی تحصیل در دوره دکتری، مقالات ISI نیز به چاپ رسانده است می تواند فایل های مربوط به این مقاله ها را نیز در اختیار دانشگاه قرار دهد.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

همان طور که در این متن نیز به آن اشاره کردیم هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی بسیار به صرفه خواهد بود و از آنجایی که کیفیت آموزش نیز در سطح بالایی قرار دارد، کانادا معمولا برای کسانی که قصد دارند در یکی از کشورهای خارجی به تحصیلات خود ادامه دهند در اولویت قرار دارد. اما ما در این قسمت قصد داریم در مورد هزینه هایی که تحصیل در این کشور برای شما به دنبال دارد نکاتی را ارائه کنیم.

آماری که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد نشان داد که هزینه تحصیل در کشور کانادا در دوره لیسانس برای دانشجویان خارجی چیزی حدود سی هزار دلار در سال است.

البته اگر فرد متقاضی در یکی از رشته های علوم انسانی مشغول به تحصیل شود این هزینه پایین تر خواهد بود و رشته هایی مانند رشته های مهندسی و پزشکی هزینه تحصیل بالایی دارند.

برای مثال اگر بخواهید در کشور کانادا در رشته دندان پزشکی تحصیل کنید باید مبلغی برابر ۵۶ هزار دلار را بپردازید. تحصیل در رشته هایی مانند هنرهای تجسمی و نمایشی چیزی در حدود ۲۵ هزار دلار در سال خواهد بود.

افرادی که در مقطع فوق لیسانس در کشور کانادا تحصیل می کنند باید به صورت میانگین مبلغی حدود ۱۷ هزار دلار در سال به دانشگاه های این کشور بپردازند. نوع رشته انتخابی بر روی هزینه تحصیل شما تاثیر به سزایی دارد.

برای مثال دانشجویان رشته مدیریت اجرایی و یا MBA هزینه تحصیل بالایی دارند و اگر بخواهیم به صورت میانگین عددی را ذکر کنیم دانشجویان مدیریت اجرایی هزینه تحصیلشان برابر ۶۷ هزار دلار و MBA نیز ۴۰ هزار دلار در سال خواهد بود.

دانشجویان مقطع دکتری به مدت ۳ تا ۶ سال در این کشور به تحصیل می پردازند و هزینه تحصیل برای دانشجویان این مقطع نیز حدودا ۲۰ هزار دلار در سال است.


شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا

شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا

کسانی که در یکی از دانشگاه های کشور کانادا مشغول به تحصیل بوده و در یکی از مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری موفق به اخد مدرک شده اند این امکان را دارند که در صورت تمایل در کانادا مشغول به کار شوند.

البته برای آنکه بتوانید در این کشور کار کنید باید به صورت رسمی از این کشور درخواست کنید تا به شما اجازه داده شود در این کشور یک شغل پیدا کنید.

معمولا کسانی که در کانادا بدین شکل مشغول به کار می شوند می تواند به مدت سه سال در این کشور اقامت داشته باشند. توجه کنید که این مدت قابل تمدید نخواهد بود و به هر فرد تنها یک بار این فرصت داده می شود تا در کانادا کار کند و هزینه هایی که تحصیل برای او داشته است را جبران نماید.

با داشتن این مجوز می توانید به صورت پاره وقت، تمام وقت و یا خود اشتغالی کار کرده و کسب درآمد کنید. تجربه ای که با کار کردن در کانادا به دست خواهید آورد می تواند به شما کمک کند تا برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

اعتبار مجوزی که به شما داده می شود با مدت زمانی که در کانادا تحصیل کرده اید ارتباط مستقیم دارد و معمولا بین ۸ ماه تا سه سال است. بعد از آنکه از دانشگاه محل تحصیل خود فارغ التحصیل شدید باید ظرف مدت ۱۸۰ روز برای دریافت مجوز کار اقدام کنید.

این مجوز باید به صورت حضوری به مقامات مسئول در کانادا تقدیم گردد. در صورتی که ویزای تحصیلی شما اعتبار دارد که مشکلی نیست، اما اگر مدت زمان این ویزا در حال تمام شدن است باید ابتدا تقاضا کنید تا به عنوان یک بازدید کننده ویزا برایتان صادر شود و بعد از ورود به خاک کانادا باید درخواست کار بعد از تحصیل را به مسئولین ذیربط ارائه دهید. تا زمانی که درخواست شما مورد تایید قرار گیرد،

هیچ مانعی برای کار  کردن شما وجود ندارد و می توانید به صورت تمام وقت کار کنید. شما نیز می توانید در صورتی که در زمینه شغلی تخصص خاصی دارید و یا سرمایه کافی دارید، برای مهاجرت کاری و یا مهاجرت سرمایه گذاری اقدام کنید.

سوالات متداول:

شرایط ورود و پذیرش به تمام دانشگاه‌های کانادا یکسان می‌باشد؟

خیر هر دانشگاهی در کانادا با توجه به خصوصی و دولتی بودن و امتیازی که کسب کرده است، شرایط متفاوتی برای پذیرش تحصیلی قرار داده است.

دانشجویان مقطع کارشناسی و ارشد تا چند ساعت اجازه کار در هفته را دارند؟

دانشجویان مقطع کارشناسی از ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان کارشناسی ارشد از ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

دانشگاه‌های کشور کانادا تنها به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند؟

خیر کشور کانادا یک کشور دو زبان انگلیسی، فرانسوی می‌باشد و افرادی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی نیستند می‌توانند در دانشگاه‌های فرانسوی زبان مشغول به تحصیل شوند.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

9 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در کانادا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا