دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های کشور کانادا مناسب افرادی که قصد تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارند.اطلاعاتی جامع در مورد دانشگاه های کشور کانادا در ادامه این مطلب

دانشگاه های کانادا

برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

۵/۵

شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی ( مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری ) در سطح جهان است و مهاجرت به کانادا  و اقامت در این کشور رویای بسیاری از ایرانیان است.در مقاله اطلاعات بیشتری در رابطه با دانشگاه های کانادا بدست خواهیم اورد

یکی از راه های اخذ ویزای کانادا، تحصیل در یکی از دانشگاه های کانادا است. همچنین شما می توانید باتوجه به سایر روش های موجود ویزای اقامت در این کشور را دریافت کرده و وارد یکی از دانشگاه های این کشور شوید.

البته اینکه بخواهید صرفا به تحصیل در کانادا مشغول شوید با این مسئله که بخواهید در بهترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید متفاوت است.

برای تحصیل در کانادا لازم است هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را بررسی کنید، چرا که برآورد هزینه ها برای مهاجرت به هر کشوری یکی از مهمترین مسائل است. 

کانادا یکی از غنی ترین و توسعه یافته ترین کشورهای جهان از حیث تحصیلات دانشگاهی، تحصیلات تکمیلی و کالج های مختلف است، به گونه ای که ۲۷ دانشگاه این کشور در زمره برترین دانشگاه های جهان قرار دارند.داشتن اطلاعات در این مورد برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا دارند بسیار مهم است

باتوجه به اینکه بسیاری از ایرانیان به مهاجرت به کانادا و تحصیل در برترین دانشگاه های آن علاقه دارند، تصمیم گرفته ایم پنج نمونه از برترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

اگر شما نیز قصد تحصیل در کانادا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را دارید، پیشنهاد می دهیم با ادامه این مقاله ما را همراهی نمایید و در صورتی که سوالی در ذهن شما بی پاسخ ماند، می توانید با ما در ایزاویزا ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان با مشاوران متخصص و مجرب ما بهره مند شوید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه های کانادا به نسبت مزیت های بالایی که دارد بسیار مقرون به صرفه است.شهریه های دانشگاه های کانادا نسبت به شهریه دانشگاه های کشورهای انگلیس و امریکا و استرالیا پایین تر است.

شهریه دانشگاه های کانادا با توجه به نوع رشته،استان و دانشگاه متفاوت است.شهریه دانشجویان بین المللی نیز در کانادا با شهری دانشجویان شهروند کانادا متفاوت است.

رشته های تحصیلی یکی از عواملی اند که تاثیر زیادی در شهریه های دانشگاه های کانادا دارند مثلا رشته های پزشکی و پیراپزشکی نسبت به بقیه رشته ها مثل رشته های علوم انسانی شهریه بالاتری دارد

با همه ی این تفاسیر امکان اخذ بورسیه در هر سه قطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری وجود دارد که کمک شایانی به هزینه ها و مخارج شخص می کند .

شهریه دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف

شهریه مقاطع کالج
شهریه کالج های کانادا به صورت میانگین حدود۱۳۰۰۰یورو می باشد که نحوه پرداخت این شهریه با توجه به درخواست خوده دانشگاه میتواند به صورت ترمی یا سالانه باشد
شهریه کالج ها با توجه به کالج مورد نظر متفاوت است.

شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس
شهریه های دانشگاه کانادا در مقطع لیسانس به صورت میانگین ۲۶۰۰۰یورو می باشد که این شهریه ها با توجه شهر و رشته متفاوت است مثلا رشته های پزشکی و مهندسی به نسبت رشته ها علوم انسانی بالاتر است
به طور مثال شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از دانشگاه های شهر کبک با شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از دانشگاه های شهر تورنتو متفاوت است.

شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع فوق لیسانس
شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع فوق لیسانس به صورت میانگین ۱۷۵۰۰یورو میباشد
همانطور که میبینید شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع ارشد در کانادا کمتر از مقطع کارشناسی می باشد.
که این شهریه با توجه به شهر و رشته متفاوت است مثلا رشته ام بی ای یکی از رشته هایی است که شهریه بالایی دارد
اما بازهم دانشگاهایی هستند که این رشته را با شهریه کمتر از۲۰۰۰۰یورو ارایه میدهند.

شهریه دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری
شهریه دوره دکتری قابل پیش بینی نیست امکان دارد شما با داشتن شرایط اخذ فاند بتوانید در دانشگاهی به صورت رایگان تحصیل کرده و حتی مثلا ۲۰۰۰۰یورو هم به شما تعلق گیرد و یا امکان دارد شما در دانشگاهی پذیرش دکتری بگیرید شهریه ای پرداخت نکنید اما خوب فاند انچنانی ای به خودتون تعلق نگیرید و همینطور امکان دارد در دانشگاهی پذیرش بگیرید که به طور مثال بخواهید۳۰۰۰یورو شهریه پرداخت کنید

دانشگاه تورنتو کانادا

تورنتو علاوه بر اینکه نام شهری به عنوان پایتخت کانادا است، نام برترین دانشگاه دولتی این کشور نیز می باشد. معماری بسیار زیبای این دانشگاه قدیمی و باسابقه به زمانی باز می گردد که امریکا تحت سیطره انگلستان و سایر کشورهای اروپایی بود و چیزی به عنوان استقلال امریکا وجود نداشت.

برای اینکه بتوانید در این دانشگاه تحصیل نمایید، باید ابتدا درخواست (apply) خود را مبنی بر کسب اجازه جهت تحصیل در این دانشگاه به بخش آموزش دانشگاه تورنتو ارسال نمایید. امروزه این درخواست به صورت آنلاین ارسال می شود.

دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه های پیشتاز است که بسیاری از اولین ها را به نام خود ثبت نموده است:

  • اولین دانشگاهی که هزینه های مربوط به ساخت آن از مرز یک میلیارد دلار (دلار کانادا) گذشت.
  • اولین دانشگاهی که دفتر نشر مقالات علمی را تاسیس نمود.
  • اولین دانشگاهی که دانشکده علوم جنگل (جنگل داری) را به دانشکده های خود افزود.
  • اولین دانشگاهی که دستاوردهای علمی را به سرعت و با کیفیت بسیار بالا به دست آورد. دستاوردهایی همانند افتتاح موسسه تخصصی نقد ادبی، نظریه ارتباطات، نظریه ان‌پی-کامل در علوم کامپیوتری، درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی، کشف انسولین، کشف میکروسکوپ الکترونی و امثال آن ها که در آزمایشگاه ها و دفاتر تحقیقاتی دانشگاه تورنتو به دست آمدند.

از دیگر افتخارات دانشگاه تورنتو می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ۹۰۰ مدرک مختلف در مقاطع متفاوت از دانشگاه تورنتو قابل دریافت هستند.
  • تعداد قابل توجهی از وزرا و مسئولین دولت کانادا فارغ التحصیل دانشگاه تورنتو هستند.
  • دانشجویانی از ۱۶۰ کشور جهان راهی این دانشگاه می شوند و مجموعه ای غنی از تبادل فرهنگ ها را تشکیل می دهند.
  • تاکنون ده نفر از کسانی که توانسته اند جایزه نوبل را دریافت کنند فارغ التحصیل این دانشگاه بوده اند.
  • وجود تعدادی بنای تاریخی در این مجموعه باعث شده است محوطه دانشگاه ارزش فرهنگی و تاریخی نیز داشته باشد.

رشته های تحصیلی دانشگاه تورنتو

رشته هایی که برای تحصیل در دانشگاه تورنتو ایجاد شده اند بسیار زیاد و گسترده هستند، اما اغلب دانشجویان ایرانی در یکی از رشته های ذیل مشغول به تحصیل می شوند:

  • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی
  • علوم کامپیوتری
  • کشاورزی و جنگل‌داری، تربیت بدنی، زیست‌شناسی
  • فیزیولوژی
  • مراقبت‌های درمانی: پزشکی و دندان‌پزشکی، سایر رشته‌های مرتبط
  • علوم اجتماعی: جغرافیا، مطالعات ارتباطات و مخابرات،علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
  • اقتصاد و بازرگانی: اقتصاد و اقتصادسنجی، مالی و حسابداری، مدیریت و بازرگانی
  • مهندسی و فناوری: مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی راه‌وساختمان، مهندسی برق و الکترونیک
  • آموزش
  • علوم انسانی و هنر: باستان‌شناسی، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری
  • حقوق

 شرایط پذیرش در دانشگاه تورنتو

شرایط پذیرش در دانشگاه تورنتو از مقاطع کارشناسی تا دکترا متفاوت است. مقاطع کارشناسی باید درخواست خود را از طریق وب سایت رسمی دانشگاه تورنتو ثبت کنند و شرایط مربوط به دانشکده مورد نظرشان را از وب سایت رسمی همان دانشکده جویا شوند.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل نمره سه را از mind-B به دست آورید. برای دکترا هم دریافت نمره ۳.۳ از +B لازم است. زبان نیز اهمیت فوق العاده ای دارد و کسب نمره بالا در آزمون آیلتس و یا تافل برگ برنده شماست.

البته آزمون های دیگری نیز همانند آزمون زبان میشیگان، گواهی صلاحیت زبان انگلیسی و دوره آماده سازی دانشگاهی نیز در صورت دریافت نمره مناسب قابل پذیرش هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو با توجه به نوع رشته متفاوت است. هزینه سالیانه تحصیل در رشته‌ های پزشکی تقریبا ۲۵۵۰۰ دلار است و برای سایر رشته ‌ها در دوره کارشناسی ارزان‌ تر از دوره دکتری است، اما نکته حائز اهمیت این است که به دوره دکتری و کارشناسی ارشد بورسیه تعلق می‌گیرد.

عموما برای دوره لیسانس و یا کارشناسی باید مبلغی حدود ۲۹۷۴۰ تا ۵۵۹۰۰ دلار کانادا هزینه نمایید و این مبلغ برای مقاطع بالاتر تقریبا ۹۹۰۰ دلار کانادا است.

دانشگاه بریتیش کلمیبا

این دانشگاه نیز به علت قرار گرفتن در استان بریتیش کلمبیا به این عنوان شناخته می شود. تمامی دانشجویان این دانشگاه با هدف ایجاد تغییرات مثبت در جهان وارد دانشکده های آن می شوند. دانشگاه بریتیش کلمبیا به دو قسمت مختلف و در عین حال مرتبط تقسیم شده است.

بخشی از این دانشگاه در شهر ونکوور و بخشی هم در شهر کلوناست. دوازده عدد از دانشکده های آن در شهر ونکوور و هفت عدد از آن ها در شهر کلونا واقع شده اند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز علاوه بر اینکه در زمره یکی از برترین دانشگاه های کانادا قرار دارد توانسته است به عنوان یکی از بیست دانشگاه برتر جهان نیز شناخته شود. این دانشگاه در دو ویژگی زبان زد جهان علم و پژوهش است؛ اول از حیث گسترده بودن مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی و دیگر از حیث ویژگی های زیباشناسی که به علت قرار داشتن در مجاورت کوهستان های زیبای کانادا و سواحل این کشور است. باغ های زینتی نیز باعث شده است تا محوطه دانشگاه به یکی از رویایی ترین محوطه های علمی در سراسر جهان مبدل گردد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا توانسته است افتخارات بسیار زیادی را به دست آورد و بسیاری از افراد سرشناس نیز مدرک خود را از این دانشگاه دریافت کرده اند. مهمترین امتیازات دانشگاه برتیش کلمیبا عبارتند از:

  • هشت نفر از کسانی که توانسته اند جایزه نوبل را به دست آورند در این دانشگاه تحصیل کرده اند.
  • ۷۱ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه آکسفورد شده اند.
  • بزرگ ترین ذره شکن جهان به عنوان یکی از مهمترین وسایل علم فیزیک در آزمایشگاه های تحقیقاتی این دانشگاه است.
  • سه نفر از نخست وزیران کانادا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
  • هزینه تحقیقات و فعالیت های پژوهشی در این دانشگاه بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار است. (به صورت سالیانه)
  • شرایط بورسیه تحصیلی در این دانشگاه بسیار ایده آل است و به گروه های در معرض جنگ داخلی بورسیه های قابل توجهی اعطا می شود.

رشته های تحصیلی دانشگاه بریتیش 

شما می توانید با توجه به مدرک تحصیلی خود در دوره های قبل یکی از رشته های ذیل را جهت ادامه تحصیل در دانشگاه تورنتو انتخاب کنید.

این رشته ها عبارتند از:

  • زیست ‌شناسی، کشاورزی و جنگل ‌داری، تربیت ‌بدنی
  • علوم انسانی و هنر: باستان‌شناسی، معماری، زبان، ادبیات و زبان‌ شناسی، تاریخ، فلسفه و الهیات، هنر، هنرهای کاربردی و طراحی
  • فیزیک و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی، ریاضیات و آمار
  • مراقبت‌های درمانی: پزشکی و دندان ‌پزشکی، سایر رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی، بهداشت و سلامت
  • فیزیولوژی
  • علوم اجتماعی: مطالعات ارتباطات و مخابرات، جامعه‌شناسی، جغرافیا، علوم سیاسی و بین‌ الملل
  • مهندسی و فناوری: مهندسی راه‌ و ساختمان، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا
  • اقتصاد و بازرگانی: مالی و حسابداری، اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی
  • علوم کامپیوتری
  • حقوق
  • آموزش

شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای درخواست پذیرش باید به وب سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا وارد شوید؛ پس از این با دو نوع درخواست برای ورود به مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد مواجه می شوید. علاوه بر اینکه نوع مقطع را انتخاب می کنید باید مدارک مورد نیاز و بخصوص رزومه تحصیلی خود را نیز به صورت اسکن شده ارسال نمایید.

برای اینکه اهدافتان به صورت اصولی تر پیش برود بهتر است یک حساب کاربری با پروفایل شخصی در وب سایت رسمی دانشگاه داشته باشید.

اگر شهروند کانادایی هستید و توانسته اید اقامت دائم این کشور را به دست آورید باید مبلغی معادل ۹۶.۲۵ دلار کانادا را بپردازید. اگر هم شهروند کانادا نیستید باید مبلغ ۱۱۶.۲۵ دلار را پرداخت کرده و سپس منتظر نتیجه بمانید.

علاوه بر استعداد و معدل بسیار بالای شما نیاز است تا سطح زبان تان نیز مطلوب باشد. دریافت نمره ۵ از آزمون آیلتس و نمره ۷۰ از آزمون تافل برای رد شدن از این مرحله حساس بسیار مهم است.

هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا

هزینه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا شامل شهریه دانشگاه و هزینه ‌های مربوط به زندگی در کانادا به همراه فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشجویان است. این هزینه ها از یک رشته به رشته دیگر متفاوت هستند.

در سپتامبر سال ۲۰۱۹ شهریه یک دوره در مقطع کارشناسی ارشد و برای کسانی که دارای دارای اقامت دائم بودند حدود ۴۹۹۵.۷۹ دلار در سال و برای دانشجویان بین ‌المللی حدود ۲۳۴۶۰ دلار تخمین زده شد.

به این میزان باید ۹۰۰ دلار برای استفاده از امکانات رفاهی و ۲۰۰ دلار برای بیمه سلامت و دندان پزشکی را اضافه کرد. البته اگر بتوانید بورسیه این دانشگاه را به دست آورید قطعا هزینه های شما به شدت کاهش می یابند.

دانشگاه مک گیل کانادا

سومین دانشگاهی که باید در این مقاله و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا از آن نام برد دانشگاه مک گیل است که در استان کبک واقع شده و در زمره یکی از سه دانشگاه کبک است که آموزش های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

نام گذاری این دانشگاه باز می گردد به نام یک تاجر اسکاتلندی که وصیت کرده بود بعد از مرگش بخش قابل توجهی از سرمایه اش صرف ساخت این دانشگاه شود.

دانشگاه مک گیل به آجرهای خاکستری رنگ و محوطه بسیار زیبای دانشگاهی و خوابگاهی معروف است. مرکز اصلی این دانشگاه در مونترال قرار دارد. مونترال مهمترین شهر استان کبک و مرکز اصلی این استان است. این دانشگاه توانسته است افتخارات زیادی را به نام خود ثبت کند که در این جا به تعداد محدودی از آن ها اشاره می کنیم:

  • اولین دانشکده پزشکی کانادا در سال ۱۸۲۹ و در زیرمجموعه دانشگاه مک گیل ساخته شد.
  • بیشترین دانشجویانی که بورسیه آکسفورد را دریافت می کنند فارغ التحصیل دانشگاه مک گیل هستند.
  • کشف امکان تجزیه اتم‌ ها برای اولین بار توسط محققین این دانشگاه صورت گرفت.
  • کتابخانه ای مشتمل بر شش میلیون جلد
  • کتاب و وسایل مرتبط که اقیانوسی از دنیای علم و اطلاعات است.
  • نخستین نقشه از قشر حرکتی مغز به این دانشگاه تعلق دارد.
  • اختراع پلکسی ‌گلاس را به نام خود ثبت کرده است.
  • این دانشگاه ادعا می کند که ابداع فوتبال و هاکی امریکایی به سبک مدرن نیز توسط این دانشگاه بوده است که هنوز به اثبات نرسیده است.

این دانشگاه از ۱۵۰ کشور جهان دانشجوی بین المللی می پذیرد و امروزه میزان دانشجویان خارجی خود را به بیش از سی هزار رسانده است. بد نیست بدانید که یکی از اصلی ترین اهداف این دانشگاه، جذب بیشترین استعدادها از سراسر جهان است.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

رشته های تحصیلی دانشگاه مک گیل

در این دانشگاه بیش از ۳۰۰ مدرک در مقاطع مختلف صادر می شود. شما نیز می توانید به فراخور رشته تحصیلی خود در یکی از رشته های این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید. رشته های تحصیلی در دانشگاه مک گیل عبارتند از:

  • علوم اجتماعی شامل ارتباطات و مطبوعات، جغرافیا، علوم سیاسی و روابط بین‌ الملل، جامعه ‌شناسی
  • هنر و علوم انسانی شامل هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان ‌شناسی
  • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین ‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی
  • علوم کامپیوتری
  • مهندسی و فناوری همانند مهندسی راه ‌و ساختمان، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا
  • حقوق
  • آموزش
  • اقتصاد و بازرگانی شامل رشته های اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی، مالی و حسابداری
  • کشاورزی و جنگل‌داری، زیست‌شناسی
  • مراقبت‌های درمانی شامل اغلب شاخه های پزشکی و دندان‌پزشکی، سایر رشته‌های مرتبط
  • فیزیولوژی

 شرایط پذیرش در دانشگاه مک گیل

معمولا شرایط تمام دانشکده ها جهت پذیرش دانشجو یکسان نیست. نکات حائز اهمیت جهت تحصیل در دانشگاه های کانادا سطح زبان و رزومه موفق است.

شاید بپرسید که منظور از رزومه موفق چیست؟ قطعا هرچقد فعالیت های تحصیلی و تحقیقاتی شما در دوره های قبل بیشتر باشد و نمرات بهتری را هم کسب کرده باشید رزومه موفق تری خواهید داشت؛ بنابراین ارزش و جایگاه مقالات علمی را نادیده نگیرید.

درخواست خود را باید به صورت اینترنتی ثبت کنید. فرم های مربوطه را با توجه به نیاز دانشکده ها تکمیل کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن ها بگذارید. مدرک آیتلس نیز با اعتبار مناسب یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز شماست.

اگر می خواهید وارد دوره کارشناسی شوید نمره شش کفایت می کند، اما برای مدارج بالاتر به ترتیب نمره ۶.۵ و ۷ را نیاز دارید. البته برخی دیگر از مدارک زبان همانند تافل آی بی تی با نمره ۸۶ و تافل پی بی تی با نمره ۵۶۷ نیز پذیرفته می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل

خبر خوش اینکه دانشگاه مک گیل در میان دانشگاه های دولتی کانادا یکی از ارزان ترین و کم هزینه ترین موسسات آموزشی است. این دانشگاه که در میان ۳۳ دانشگاه برتر جهان و بخصوص در رشته پزشکی انتخاب شده است با هزینه های بسیار پایین به یک مقصد مهاجرتی برای دانشجویان سراسر جهان مبدل شده است. از این ها که بگذریم دانشگاه مک گیل حتی امکان دریافت هزینه های کمک تحصیلی را برای برخی از دانشجویان فراهم نموده است.

در کمال ناباوری هزینه های یک دانشجوی بین المللی که اصالت یا تابعیت کانادا را ندارد در دانشگاه مک گیل از ۱۸ دلار آغاز شده و نهایتا به ۴۹ دلار می رسد. البته به این موارد باید هزینه های مربوط به رستوران، خوابگاه، امکانات تحصیلی، بیمه سلامت و دندان و مسائلی از این قبیل را نیز اضافه کرد که البته به طرز چشم گیری هزینه ها را افزایش نمی دهند و همان هزینه سالانه مربوط به شهریه مهمترین هزینه های یک دانشجو در دانشگاه مک گیل استان کبک است.

مهاجرت به کانادا

اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور کانادا را میتوانید با کلیک روی لینک بالا بدست بیاورید

تحصیل در کانادا

اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کشور کانادا روی لینک بالا کلیک کنید

سرمایه گذاری در کانادا

اطلاعات کامل در رابطه با سرمایه گذاری در کانادا را میتوانید با کلیک روی لینک بالا مشاهده کنید

اخذ ویزای کانادا

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ ویزای کشور کانادا روی لینک بالا کلیک کنید

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در زمره یکی از چهار دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه ابتدا در شهر تورنتو تاسیس گردید، اما بعدها به همیلتون در استان انتاریو انتقال یافت.

امروزه این دانشگاه در کنار باغ های سلطنتی همیلتون و در یکی از نقاط مسکونی شهر قرار دارد. علت نامگذاری این دانشگاه بدین عنوان، مشارکت ۹۰۰ هزار دلاری فردی به نام مک مستر در ساخت آن بوده است.

در خصوص نقاط قوت این دانشگاه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • همان طور که گفته شد یکی از ۴ دانشگاه کانادایی که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است. (رتبه بندی علمی برترین دانشگاه ‌های جهان در آگوست ۲۰۱۴؛ رتبه بندی دانشگاه تحصیلات تکمیلی Timesدر اکتبر ۲۰۱۴)
  • مک مستر دانشگاهی است با مدارک و مدارج بالای دکتری – پزشکی و تحقیقات فشرده که به امور آموزش، پژوهش و خدمات اختصاص دارند.
  • یک مدل ویژه تحت عنوان مدل McMaster، به عنوان رویکرد بین رشته ای که مبتنی بر مشکلات یادگیری است بصورت جهانی مورد پذیرش قرار گرفته است.
  • مک مستر در جایگاه هفتمین دانشگاه از لیست ۵۰ دانشگاه پژوهشی برتر کانادا قرار دارد.
  • ۵۰ مرکز و موسسه تحقیقاتی دارد.
  • تنها سایت میزبان دانشگاه سازمان ملل، موسسه آب و محیط زیست و بهداشت در آمریکای شمالی است.
  • دارای بیش از ۷۰ موافقت نامه بورسیه بین المللی است.
  • امکانات ورزشی در سطح بین المللی دارد به نحوی که جام ملی قهرمانی Vanier سال ۲۰۱۱ را از آن خود کرده است. این دانشگاه فینالیست جام Vanier در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۲ بود.

اما شاید هیچ چیزی نتواند جای فضای بسیار گسترده و ۱۲۱ هکتاری این دانشگاه به عنوان یک محوطه با شکوه را بگیرد. این دانشگاه از حیث فضای سبز و محوطه دانشگاهی رتبه اول را در میان دانشگاه های کانادا دارد، با این حال تاکنون کشف راهکاری برای وارد کردن ذرات از پوست به جریان خون مهم ترین دستاورد علمی و پزشکی در دانشگاه مک مستر بوده است، چرا که توانست مشکلات مربوط به کمبود اهداکنندگان خون در بیماران مبتلا به سرطان را رفع نماید.

رشته های تحصیل در دانشگاه مک مستر

رشته های بسیار زیادی در دانشگاه های کانادا و بخصوص مک مستر تدریس می شوند، اما می توان آن ها را به صورت کلی شامل موارد ذیل دانست. اگر مدارک علمی شما مرتبط با یکی از رشته های ذیل باشد و از رزومه مناسبی نیز برخوردار باشید باشید، می توان امیدوار بود که نتیجه اپلای شما در مقابل دانشگاه مک مستر مناسب و کاملا مطلوب خواهد بود.

این رشته ها عبارتند از:

  • زیست‌شناسی
  • مراقبت‌های درمانی شامل پزشکی و دندان ‌پزشکی، سایر رشته ‌های مرتبط
  • اقتصاد و بازرگانی شامل رشته های اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی، مالی و حسابداری
  • هنر و علوم انسانی شامل رشته های هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی
  • مهندسی و فناوری شامل مهندسی راه‌ و ساختمان، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا
  • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی
  • علوم اجتماعی شامل ارتباطات و مطبوعات، جغرافیا، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
  • فیزیولوژی

شرایط پذیرش در دانشگاه مک مستر

همانند اغلب دانشگاه های معتبر در سطح جهان به مدارک ویژه ای برای اپلای نیاز دارید. مدارک تحصیلی شامل معدل دوره های قبل و در صورت نیاز ریز نمرات مربوطه به همراه مقالات و فعالیت های علمی و همچنین توصیه نامه ای که اصولا به میزان دو عدد در نظر گرفته می شود بخشی از مدارک مورد نیاز شما برای تکمیل فرم های اپلای جهت تحصیل در دانشگاه مک مستر هستند.

علاوه بر مدارک بالا قطعا باید از سطح مناسبی جهت صحبت و مکالمه به زبان انگلیسی نیز برخوردار باشید. آزمون های متفاوتی برای سنجش سطح زبان برگزار می شوند که برخی از آن ها مورد تایید دانشگاه مک مستر است، اما آزمون تافل و آیلتس جایگاه ویژه ای دارند.

شما برای پذیرش نیاز به نمره ۶.۵ از آزمون آیلتس و یا نمره ۸۶ از آزمون تافل دارید. در این خصوص باید حواستان به اعتبار محدود آزمون های زبان باشد. نتیجه درخواست شما ظرف سه تا شش هفته از ثبت درخواست به ایمیل یا صفحه کاربری شما ارسال می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه مک مستر

هزینه تحصیل در این دانشگاه قدری بالا به نظر می رسد، اما بد نیست بدانید که میزان کمک های مالی به دانشجویان توسط دانشگاه مک مستر چند برابر سایر دانشگاه هاست گذشته از این که شما می توانید با اقامت در خوابگاه ها هزینه های مربوط به تحصیل را نیز کاهش دهید. میزان شهریه در مقاطع مختلف و بخصوص رشته ها و دانشکده ها کاملا متفاوت است و این میزان نیز به شدت مشهود است.

شهریه تحصیل در دوره کارشناسی از ۸۹ دلار کانادا آغاز شده و تا ۱۳۵۰ به عنوان بالاترین نوع شهریه ادامه دارد. این شهریه برای دوره های دکترا و کارشناسی ارشد افزایش می یابد. به صورتی که از ۱۰۵۱ دلار کانادا آغاز شده و در برخی از رشته های ویژه به ۶۴۰۰۰ دلار کانادا می رسد. در این زمینه حتما باید به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

دانشگاه مونترال کانادا

در میان دانشگاه های برتر کانادا، دانشگاه مونترال تنها دانشگاه فرانسوی زبان است. البته این دانشگاه در دوره تحصیلات تکمیلی، آموزش های دو زبانه دارد. فعالیت های تحقیقاتی و ورزشی در این دانشگاه به شدت حمایت می شوند به صورتی که این دانشگاه دارای ده ها مرکز تحقیقاتی و تیم ورزشی است. 

دانشگاه مونترال کانادا براساس رنکینگ جهانی QS در جایگاه ۱۳۷ و براساس رتبه ‌بندی تایمز در رتبه ۸۵ دانشگاه ‌های جهان قرار دارد. یک چهارم از دانشجویان دانشگاه مونترال تابعیت کشورهای خارجی را دارند. همچنین پایین بودن هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز یکی دیگر از علل محبوبیت آن در میان دانشجویان بین المللی است.

دانشکده های دانشگاه مونترال

دانشکده های فرانسوی زبان دانشگاه مونترال عبارتند از:

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • حقوق
  • علوم زیستی
  • زبان و ادبیات
  • علوم اجتماعی
  • علوم و فعالیت‌های اجتماعی
  • علوم آموزشی و تربیت مدرس
  • خداشناسی و علوم دینی
  • علوم مدیریتی و اجرایی
  • هنر و موسیقی
  • ارتباطات
  • اقتصاد و سیاست
  • توسعه پایدار و زیست محیطی
  • طراحی و برنامه‌ریزی زیست محیطی
  • علوم پایه و کاربردی
  • علوم سلامت
  • علوم انسانی

دانشکده های دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) دانشگاه مونترال در بخش تحصیلات تکمیلی نیز رشته های ذیل را تدریس می کنند:

  • حقوق تجارت بین‌المللی (کارشناسی ارشد)
  • شیمی (دکتری)
  • فیزیولوژی مولکولی، سلولی و یکپارچه (دکتری)
  • میکروبیولوژی و ایمنی‌شناسی (دکتری)
  • نوروساینس (دکتری)
  • بینایی‌سنجی – علوم بینایی (کاملاً انگلیسی- کارشناسی ارشد)
  • داروشناسی (دکتری)
  • علوم کامپیوتر (دکتری)
  • جغرافیا (دکتری)
  • حقوق پزشکی و پزشکی بیمه بین‌المللی (کارشناسی ارشد)
  • حقوق پزشکی و پزشکی بیمه (دیپلم تخصصی و کارشناسی ارشد)
  • حقوق (کارشناسی ارشد)
  • زیست‌شناسی مولکولی (دکتری)
  • بیوشیمی (دکتری)
  • مهندسی پزشکی (دکتری)
  • ویروس‌شناسی و ایمنی‌شناسی (دکتری)

 شرایط پذیرش در دانشگاه مونترال

هزینه ثبت اپلای در دانشگاه مونترال تقریبا ۷۰۰ دلار کاناداست. در این خصوص باید به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و تمامی فیلدهای مربوط به درخواست پذیرش را تکمیل کنید. هرچقدر از رزرومه بهتری برخوردار باشید قطعا نتایج بهتری دریافت می کنید.

شما در خصوص زبان فرانسه ملزم به دریافت مدرک سطح ۳ و در زبان انگلیسی باید نمره ۸۶ تافل و ۶.۵ و ۷ را به ترتیب برای کارشناسی ارشد و دکترا در آزممون آیلتس به دست آورید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه مونترال

هزینه تحصیل در دانشگاه مونترال با توجه به اینکه در چه مقطعی مشغول تحصیل هستید و یا اینکه در زمره دانشجویان داخلی یا بین المللی قرار می گیرید متفاوت است. این میزان برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به صورت میانگین تقریبا ۸.۱۸۶ دلار کاناداست که البته به این میزان باید ۴۲۵ دلار برای هزینه پایان نامه را اضافه کرد.

از طرف دیگر برای گذراندن دوره دکترا تقریبا باید ۷.۳۴۸ دلار هزینه کنید که با توجه به مبلغ مورد نیاز برای پایان نامه باید مبلغی معادل ۷۷۷۳ هزینه کنید. از طرف دیگر باتوجه به اینکه شهر مونترال یکی از مقاصد مقرون بصرفه به حساب می آید، هزینه های مربوط به زندگی، حمل و نقل، خوراک و پوشاک و … چندان زیاد نیست و می توان گفت در مقایسه با سایر دانشگاه های معرفی شده شرایط بهتری دارد.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۳۲ دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه های کانادا»

    1. والدین یا سرپرستان قانونی باید ثابت کنند که فرزندشان از مراقبت و حمایت مورد نیاز در طول اقامت در کانادا برخوردار خواهد بود. کودکان زیر ۱۷ سال باید با والدین یا سرپرست قانونی خود به کانادا سفر کرده یا در کانادا متولی داشته باشند. امکان زندگی با خانواده‌های مطمئن کانادایی که صلاحیت آنها تایید شده نیز وجود دارد. در این صورت دانش‌آموز با خانواده‌هایی که حداقل دو کودک دارند زندگی خواهد کرد. سرپرست یک فرد بالغ مسئول است که دارای تابعیت کانادا یا اقامت دائم است و از دانش‌آموز مراقبت و حمایت می کند.

      شما باید ابتدا مدرسه مورد نظر را انتخاب کنید سپس با توجه به شرایط همان مدرس مدارک لازم را آماده کرده و مراحل اخذ پذیرش را پیش ببرید.

    1. سلام ، پذیرش گرفتن از کانادا کاملا به شرایط شما بستگی دارد
      برای سنجش شرایط خودتون میتونید با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۲۰۰ تماس بگیرید

    1. اولین گام برای اخذ ویزای تحصیلی و ورود به مدارس کانادا این است که فرد بایستی یک نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر دریافت نماید که مدارک مورد نیاز برای پذیرش شامل موارد ذیل می باشد:

      گذرنامه معتبر متقاضی
      ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه متقاضی
      ترجمه رسمی کارنامه تحصیلی متقاضی
      اطلاعات شخصی مانند مشخصات پدر و مادر متقاضی
      فرد بایستی هزینه کامل یک سال تحصیلی را در همان ابتدا پرداخت نماید. علاوه بر پذیرش مدرسه، فرد بایستی مدارکی را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نماید که شامل

      ارائه اسناد مالی برای اثبات داشتن مخارج زندگی و تحصیل
      پاسپورت معتبر
      مدارک تحصیلی دو یا ۳ سال اخر تحصیل
      مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
      شناسنامه معتبر

    1. در رشته داروسازی، برخلاف ایران نیاز به قبولی در کنکور سراسری ندارد ولی بجای آن نیازمند داشتن پیش نیازهایی است. دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته داروسازی در کانادا نیاز است مدارک آموزشی خود را به دانشگاه ارائه دهد. یکی از مدارک مورد نیاز داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی است. دانشجو قبل از شروع تحصیل داروسازی در کانادا نیاز است تا لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مانند بیولوژی (زیست شناسی) از دانشگاه های کانادا داشته باشد.

    2. مدارک مورد نیاز برای کارشناسی داروسازی در کانادا
      ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان

      ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
      ارائه مدرک زبان معتبر
      تکمیل فرم درخواست پذیرش
      ارائه تمکن مالی

      مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد داروسازی در کانادا
      ارائه مدرک کارشناسی در گرایش های داروسازی

      ارائه نمره GPA
      ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
      ارائه مدرک زبان معتبر
      ارائه رزومه تحصیلی و مقاله در صورت وجود
      ارائه تمکن مالی

  1. میشه یکسری اطلاعات و الزامات برای اینکه برای تحصیل در کانادا و ویزا شدن برای این کشور به ما بدین .
    که با ریسک کمتری کارمون به نتیجه برسه .
    ممنون.

    1. نداشتن گپ تحصیلی
      پوشش دقیق گپ تحصیلی در صورت وجود

      نمرات و سوابق خوب تحصیلی ( معدل بالای ۱۷ )

      سطح زبان مناسب ( آیلتس ۶.۵ حداقل )

      تمکن مالی مناسب و ارائه انگیزه نامه قوی

    1. برای ارشد مهندسی سالی حدود ۲۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار کانادا
      که این مبلغ هم شهریه شما هست، هم هزینه خانه و خوارک و …

  2. من برای رشته ادبیات و زبان انگلیسی میخوام اقدام کنم و فقط هم کانادا رو دوست دارم. چقدر باید هزینه دانشگاه بپردازم و کارهام چقدر طول میکشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32 دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه های کانادا»

    1. والدین یا سرپرستان قانونی باید ثابت کنند که فرزندشان از مراقبت و حمایت مورد نیاز در طول اقامت در کانادا برخوردار خواهد بود. کودکان زیر ۱۷ سال باید با والدین یا سرپرست قانونی خود به کانادا سفر کرده یا در کانادا متولی داشته باشند. امکان زندگی با خانواده‌های مطمئن کانادایی که صلاحیت آنها تایید شده نیز وجود دارد. در این صورت دانش‌آموز با خانواده‌هایی که حداقل دو کودک دارند زندگی خواهد کرد. سرپرست یک فرد بالغ مسئول است که دارای تابعیت کانادا یا اقامت دائم است و از دانش‌آموز مراقبت و حمایت می کند.

      شما باید ابتدا مدرسه مورد نظر را انتخاب کنید سپس با توجه به شرایط همان مدرس مدارک لازم را آماده کرده و مراحل اخذ پذیرش را پیش ببرید.

    1. سلام ، پذیرش گرفتن از کانادا کاملا به شرایط شما بستگی دارد
      برای سنجش شرایط خودتون میتونید با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۲۰۰ تماس بگیرید

    1. اولین گام برای اخذ ویزای تحصیلی و ورود به مدارس کانادا این است که فرد بایستی یک نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر دریافت نماید که مدارک مورد نیاز برای پذیرش شامل موارد ذیل می باشد:

      گذرنامه معتبر متقاضی
      ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه متقاضی
      ترجمه رسمی کارنامه تحصیلی متقاضی
      اطلاعات شخصی مانند مشخصات پدر و مادر متقاضی
      فرد بایستی هزینه کامل یک سال تحصیلی را در همان ابتدا پرداخت نماید. علاوه بر پذیرش مدرسه، فرد بایستی مدارکی را برای اخذ ویزای تحصیلی ارائه نماید که شامل

      ارائه اسناد مالی برای اثبات داشتن مخارج زندگی و تحصیل
      پاسپورت معتبر
      مدارک تحصیلی دو یا ۳ سال اخر تحصیل
      مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
      شناسنامه معتبر

    1. در رشته داروسازی، برخلاف ایران نیاز به قبولی در کنکور سراسری ندارد ولی بجای آن نیازمند داشتن پیش نیازهایی است. دانشجوی بین المللی برای تحصیل در رشته داروسازی در کانادا نیاز است مدارک آموزشی خود را به دانشگاه ارائه دهد. یکی از مدارک مورد نیاز داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی است. دانشجو قبل از شروع تحصیل داروسازی در کانادا نیاز است تا لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مانند بیولوژی (زیست شناسی) از دانشگاه های کانادا داشته باشد.

    2. مدارک مورد نیاز برای کارشناسی داروسازی در کانادا
      ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان

      ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
      ارائه مدرک زبان معتبر
      تکمیل فرم درخواست پذیرش
      ارائه تمکن مالی

      مدارک مورد نیاز برای کارشناسی ارشد داروسازی در کانادا
      ارائه مدرک کارشناسی در گرایش های داروسازی

      ارائه نمره GPA
      ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه
      ارائه مدرک زبان معتبر
      ارائه رزومه تحصیلی و مقاله در صورت وجود
      ارائه تمکن مالی

  1. میشه یکسری اطلاعات و الزامات برای اینکه برای تحصیل در کانادا و ویزا شدن برای این کشور به ما بدین .
    که با ریسک کمتری کارمون به نتیجه برسه .
    ممنون.

    1. نداشتن گپ تحصیلی
      پوشش دقیق گپ تحصیلی در صورت وجود

      نمرات و سوابق خوب تحصیلی ( معدل بالای ۱۷ )

      سطح زبان مناسب ( آیلتس ۶.۵ حداقل )

      تمکن مالی مناسب و ارائه انگیزه نامه قوی

    1. برای ارشد مهندسی سالی حدود ۲۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار کانادا
      که این مبلغ هم شهریه شما هست، هم هزینه خانه و خوارک و …

  2. من برای رشته ادبیات و زبان انگلیسی میخوام اقدام کنم و فقط هم کانادا رو دوست دارم. چقدر باید هزینه دانشگاه بپردازم و کارهام چقدر طول میکشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا