زندگی در کانادا

افزایش تقاضا برای افزایش تقاضا برای مهاجرت در کشورهای خارجی رو به افزایش است و امروزه افراد مختلف سعی می کنند با فراهم کردن شرایط در یکی از کشور های خارجی به زندگی ادامه دهند. در این بین کشور کانادا بیشترین محبوبیت را دارا بوده و افراد و ایرانیان زیادی نیز در این کشور مشاهده می شوند.

زندگی در کانادا

برای مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط زندگی در کانادا

یکی از کشورهایی که تقاضا برای مهاجرت تحصیلی و زندگی در آن بسیار زیاد گزارش شده، کشور کانادا است.

شهروندان این کشور در شرایط خوبی زندگی می کنند و به همین دلیل اغلب افراد دوست دارند به این کشور مهاجرت کنند. هر فردی با توجه به شرایطی که دارد، روش مهاجرتی خود را انتخاب می کند، افراد می توانند از طریق مهاجرت کاری و یا مهاجرت سرمایه گذاری اقامت کانادا را دریافت کنند. کانادا کشوری است که بیش از ۸۰ درصد مردم آن از زندگی خود رضایت زیادی دارند و جالب است بدانید که کمترین میزان ارتکاب به جرم و جنایت در آن مشاهده می شود.

کانادا سعی کرده برای پذیرش درخواست مهاجرت افراد سیاست های درست و جامعی را بچیند و درخواست کسانی را قبول کند که در حرفه و کار خود متخصص و کارآمد هستند.

البته این کشور برای تحصیل و اقامت موقت نیز می تواند گزینه بسیار خوبی به شمار رود. دانشگاه های کانادا از نظر علمی و آموزشی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و افرادی که موفق شوند در یکی از مراکز آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل شوند بدون شک آینده ای درخشان و موفق در انتظارشان خواهد بود.

موضوع دیگری که باعث شده افراد زیادی به ادامه تحصیل در کانادا بیندیشند، هزینه های تحصیل است. تحصیل در کانادا در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار مناسب بوده و این مورد برای دانشجویانی که تمایل دارند تحصیلات عالیه خود را با قیمتی مناسب به اتمام برسانند شرایط بسیار خوب و مثبتی تلقی می شود.

برای ادامه تحصیل در کانادا نیاز به ویزای تحصیلی کانادا دارید، برای دریافت اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله اخذ ویزای کانادا را بطور کامل مورد بررسی قرار دهید.

خوب است قبل از آنکه در مورد شرایط زندگی در کانادا صحبت کنیم اندکی با این کشور ، موقیعت جغرافیایی آن و بقیه موارد آشنا شویم. کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی واقع بوده و مساحت خشکی آن نزدیک به ۹ میلیون متر مربع و مساحت آب های سطحی نیز نزدیک به ۹۰۰ هزار کیلومتر مربع است. اگر بخواهیم از نظر مجموع مساحت به کشور کانادا رتبه ای دهیم، این کشور رتبه دوم را کسب می کند. به عبارت دیگر کانادا دومین کشور پهناور و بزرگ در سطح جهان به شمار می رود.

جمعیتی که در کشور کانادا زندگی می کند یک پنجم کشور روسیه است و این در حالی است که ما گفتیم این کشور از جمله پهناورترین کشورهای دنیا به حساب می آید. کشور کانادا با آمریکا همسایه است و جمعیت کانادا حتی از همسایه اش نیز کمتر گزارش شده است.

بیشتر مردم کانادا در امتداد مرز جنوبی این کشور زندگی می کنند و این منطقه با کشور آمریکا حدود۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد. طی گزارشی که اداره آمار کانادا بیان کرده حدود ۳۵ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند و در ضمن شهرهایی مانند تورنتو، مونترآل، ونکوور از جمله پر جمعیت ترین شهرهای این کشور هستند.

زبان مردم کانادا فرانسوی و انگلیسی است. بیشتر افرادی که به زبان فرانسه صحبت می کنند در استان کبک کانادا ساکنند و برخی دیگر از فرانسوی زبان ها در دیگر استان های این کشور مانند انتاریو و نیوبرانزویک زندگی می کنند.

از آنجایی که جمعیت مهاجرین این کشور زیاد است و فرهنگ های زیادی در این کشور وجود دارد بنابراین نمی توان به طور مشخص در مورد فرهنگ غالب مردم این کشور صحبت کرد. البته هنوز هم برخی سبک های ارتباطی وجود دارد که در کل این کشور پذیرفته شده و همگان به آن احترام می گذارند.

برای مثال وقتی دو نفر با هم آشنا می شوند تا زمانی که روابط بین آن دو هنوز از حالت رسمی خارج نشده، یکدیگر را به اسم کوچک صدا نمی زنند و موقع دست دادن به صورت مستقیم در چشمان هم خیره می شوند. مورد دیگری که در مناطق انگلیسی زبان به ندرت مشاهده می شود قطع کردن صحبت های طرف مقابل است اما در مناطقی که مردم به زبان فرانسوی حرف می زنند احتمال آنکه فرد مقابل جمله شما را قطع کند وجود دارد و این یکی از آدابی است که در این مناطق مشاهده می شود.

وقتی افراد در کشور کانادا به مهمانی شام دعوت می شوند سعی می کنند یک جعبه شکلات یا دسته گل با خود به منزل میزبان ببرند. البته این موضوع در شهر کبک اندکی متفاوت است و مهمان دسته گل خود را قبل از شام به درب منزل میزبان ارسال می کند. جالب است که در این کشور دادن پول نقد به عنوان هدیه مرسوم نیست و از هدایای دیگری برای خوشحال کردن دوستان و آشنایان استفاده می شود.

کشور کانادا یک کشور چهار فصل است و از آب و هوای گرمسیری و جنگلی گرفته تا بارانی و مناطق قطبی را می توانید در این کشور مشاهده کنید. دمای هوا در برخی از مناطق مانند آلبریتا و مانیتوبا از ۳۸ درجه بالای صفر تا ۲۴ درجه زیر صفر تغییر می کند. البته برخی شهرهای کانادا نیز هستند که تغییرات دمایی کمتری در آنها قابل مشاهده است که از آن جمله می توان به ویکتوریا و ونکوور اشاره کرد. این دو شهر در کنار سواحل اقیانوس آرام قرار دارند و با نوسان دمایی کمتری مواجه می شوند.

پایتخت کشور کانادا اتاواست و بزرگترین شهر این کشور نیز شهر تونتور است. این کشور ۱۰ استان و ۳ ناحیه دارد و دولت های محلی که زیر نظر حاکمیت مرکزی دولت فدرال هستند این نواحی را اداره می کنند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نمی دانید از چه طریقی اقدام کنید، می توانید با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

زندگی در کانادا

ما در ادامه این مقاله قصد داریم موارد زیر را در کشور کانادا مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

  • هزینه زندگی در کانادا
  • ارزان ترین شهر کانادا برای زندگی
  • آب و هوای کشور کانادا
  • شرایط زندگی در کانادا
  • قوانین خاص زندگی در کانادا برای مهاجران
  • آداب و رسوم خاص کشور کانادا
  • اختلاف ساعت ایران با کانادا
  • مزایا و معایب زندگی در کانادا
  • شرایط زندگی مسلمانان در کانادا
  • معرفی چند شهر مهم کانادا
هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

اگر قصد دارید اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت در کشور کانادا داشته باشید باید از مهم ترین مسائل که یکی از آنها هزینه زندگی در این کشور است به خوبی اطلاع داشته باشید. دخل و خرج شما باید به خوبی با هم متناسب باشد تا یک زندگی آرام و بی دغدغه را در این کشور تجربه کنید. در این قسمت ما به طور کلی هزینه هایی که زندگی در کشور کانادا برای شما به دنبال خواهد داشت را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

هزینه اجاره منزل در کانادا

اگر درآمدتان را بخش بندی کنید متوجه خواهید شد که قسمت عمده از درآمد صرف اجاره منزل خواهد شد. این هزینه یکی از مهم ترین هزینه هایی زندگی در این کشور است. در کشور کانادا شما با داشتن ۱۰۰۰ دلار می توانید یک سوییت کرایه کنید. البته اگر سوییت شما دارای یک اتاق خواب باشد این هزینه افزایش پیدا کرده و امکان اینکه شما مجبور شوید ۱۴۰۰ دلار برای اجاره پرداخت کنید وجود دارد. اجاره سوییت های دو خوابه حدود ۱۷۰۰ دلار است. هر چه قدر تعداد اتاق خواب ها افزایش پیدا می کند مبلغی که برای اجاره باید بدهید نیز بالاتر می رود.

البته خانه هایی که هزینه های پایین تری دارند نیز می توان پیدا کرد، به عنوان مثال شما می توانید خانه هایی که امکانات محدودی دارند را با هزینه ای حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه اجاره کنید. اگر تمایل داشته باشید نیز می توانید یک آپارتمان به صورت اشتراکی کرایه کرده و در آن ساکن شوید. اجاره بهایی که برای این مورد باید پرداخت شود ۷۰۰ تا ۱۰۰ دلار است.

افرادی که دوست دارند به صورت مستقل زندگی کنند و یک آپارتمان با شرایط عالی در اختیار داشته باشند باید مبلغی برابر ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار بپردازند. مورد دیگری که در کانادا قیمت به نسبت مناسبی دارد خانه های Townhouse یا خانه های به هم چسبیده هستند و اجاره بهای کمتری دارند. اجاره بهای این خانه ها حول و حوش ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه خواهد بود.

چنانچه بخواهید هزینه کمتری برای اجاره بها پرداخت کنید بهتر است از اقامت کردن در شهرهای بزرگ اجتناب کنید. دو استان انتاریو و ونکوور گران ترین استان های این کشور هستند و بهتر است اگر از نظر مالی در شرایط خوبی به سر نمی برید در این دو استان منزل یا آپارتمان اجاره نکنید. اتاوا و مونترآل از جمله اقتصادی ترین شهرهایی هستند که می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

هزینه حمل و نقل

از دیگر هزینه هایی که در طول ماه زیاد اتفاق می افتد هزینه حمل و نقل است. در این کشور انواع وسیله های حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و قطار در اختیار ساکنین قرار داده شده است. حمل و نقل در این کشور تحت پوشش سامانه حمل و نقل کانادا است و هر فرد برای خرید یک بلیط یک نفره باید حدود ۳ دلار پرداخت کند. کسانی که دانشجو و یا دانش آموز هستند می توانند بلیط های تک نفره را با پرداخت ۲ دلار خریداری کنند.

در کشور کانادا افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی زیاد استفاده می کنند می توانند با خرید بلیط های نامحدود ماهانه صرفه جویی قابل توجهی درهزینه های حمل و نقل خود داشته باشند. اگر کارت presto داشته باشید باز هم می توانید از تخفیف این کشور در بحث حمل و نقل استفاده کرده و هزینه ها را کاهش دهید. در کشور کانادا برای حمل و نقل کودکان نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

هزینه برقراری ارتباط و موبایل

از دیگر هزینه هایی که ملزم به پرداخت آن در این کشور هستید هزینه مربوط به موبایل و برقراری ارتباط از این طریق است. معمولا هزینه موبایل نیز مانند سایر کشورها به اپراتور ارائه دهنده خدمات و سرویس بر می گردد. ارزان ترین خدمات در شهر تورنتور توسط اپراتور chatr ارائه می شود و شما تنها با پرداخت ۳۵ دلار به صورت ماهانه می توانید یک گیگ اینترنت و مکالمه نامحدود در اختیار داشته  باشید.

اگر حجم اینترنت مصرفی شما در طول ماه حدود ۸ گیگ است باید هزینه ای برابر ۵۰ دلار بپردازید. البته اپراتورهای دیگری نیز در این کشور به ارائه خدمات و سرویس می پردازند که از آن جمله می توان به fido اشاره کرد. این اپراتور ۴ گیگابایت اینترنت و مکالمه نامحدود را با هزینه ای برابر ۶۰ دلار در اختیار شما قرار می دهد. Rogers و bella نیز از دیگر کمپانی های مطرح در این کشور هستند و خدمات با کیفیت تری را ارائه می دهند و در مقابل نیز قیمت بالاتری دارند.

اگر استفاده از اینترنت برای کارتان بسیار ضروری است بهتر از خدمات اینترنت پرسرعت که تعرفه های آن از ۵۰ دلار شروع شده و ممکن است به ۹۰ دلار نیز برسد استفاده کنید. دو شرکت fido و rogers در این زمینه فعالند و خدمات اینترنت پر سرعت در اختیار متقاضیان قرار می دهند. البته اگر می خواهید هزینه های شما در این رابطه به شدت کاهش پیدا کند بهتر است از طرح های ترکیبی که توسط اپراتورها ارائه می شود استفاده کنید. چنانچه به تازگی به این کشور وارد شده اید و قصد ندارید فعلا هزینه زیادی را برای این مورد پرداخت کنید بهتر است از طرح هایی که تکی بوده و هزینه کمتری برای شما به دنبال دارند استفاده کنید.

هزینه آب، گاز و برق

یکی دیگر از هزینه هایی که باید در لیست هزینه های زندگی در کشور کانادا به آن اشاره کرد، هزینه مربوط به آب، برق و گاز است. به طور میانگین آپارتمان هایی که یک اتاق خواب دارند هزینه آب، برق و گاز مصرفی آن ها ۵۰ تا ۷۰ دلار است. آپارتمان هایی که بزرگ تر هستند باید برای این سه مورد ۷۰ تا ۱۰۰  دلار پرداخت کنند. میانگین هزینه برای خانه های ویلایی نیز حدود ۱۲۰ دلار در ماه است.

هزینه خوراک و تغذیه در کانادا

از دیگر اساسی ترین و مهم ترین هزینه های زندگی در کانادا، هزینه خورد و خوراک و تغذیه است. هزینه ای که این بخش از زندگی برای فرد دارد به سبک زندگی وی بر می گردد.

اگر فردی هستید که سعی می کنید خودتان در منزل غذا تهیه کنید و به رستوران هایی که اطراف محل زندگی تان قرار دارند مراجعه نمی کنید هزینه خوراک شما در طول یک هفته بین ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد بود.

اگر که در طول هفته حداقل یک بار برای خوردن غذا به رستوران می روید هزینه هایتان افزایش پیدا می کند. هزینه صرف یک وعده غذا در رستوران ۱۵تا ۲۰ دلار برای شما آب می خورد. هر چه قدر بیشتر به رستوران بروید هزینه ای که باید پرداخت کنید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سایر هزینه ها

مواردی که عنوان کردیم از جمله هزینه هایی است که به صورت کلی در رابطه با زندگی در کشور کانادا مطرح می شود. اما ممکن است برخی افراد علاوه بر فعالیت های بالا دوست داشته باشند کارهای دیگری مانند رفتن به باشگاه را نیز انجام دهند. عضویت در باشگاه هزینه ۴۰ تا ۶۰ دلاری برای شما در پی خواهد داشت. اگر حداقل در طول یک ماه یک بار سینما بروید نیز باید هزینه ای برابر ۱۲ تا ۲۰ دلار بپردازید.

افرادی که علاقه مند به دیدن تئاتر هستند نیز اگر بخواهند یک جای خوب برای تماشای تئاتر پیدا کنند باید حداقل ۸۰ دلار پرداخت کنند. قهوه خوردن نیز از دیگر مواردی است که آن نیز برای شما هزینه ای به دنبال دارد. اگر به خوردن قهوه اعتیاد دارید احتمال اینکه هزینه زندگی شما در این کشور ۵۰ تا ۱۰۰ دلار بیشتر شود، وجود دارد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

ارزان ترین شهر کانادا برای زندگی

ارزان ترین شهر های کانادا برای زندگی

بعد از آنکه با کشور کانادا آشنا شده و متوجه شدیم که متوسط هزینه زندگی در این کشور چقدر است، نوبت به آن می رسد که با ارزان ترین شهرهای کانادا آشنا شویم. معیارهایی که ما بر اساس آن ارزان ترین شهرها را به شما معرفی کنیم اجاره بها، هزینه زندگی و حقوق است. به طور کلی هزینه زندگی در شهرهایی که در مناطق بد آب و هوایی قرار گرفته اند، کمتر از شهر هایی است که آب و هوای دلپذیر و مطبوعی دارند. البته توجه داشته باشید که این یک قانون کلی نیست و برای مثال برخی شهرها مانند انتاریو و بریتیش کلمبیا از جمله شهرهایی هستند که آب و هوای خوبی دارند اما هزینه های زندگی در آنها بالا نیست.

مونکتون در ایالیت نیو برانزویک

یکی از شهرهای ارزان قیمت کشور کانادا، شهر مونکتون است. این شهر در ایالت نیو برانزویک قرار گرفته و حدود ۱۴۰هزارنفر جمعیت دارد. مردم این شهر هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسه حرف می زنند و از آنجایی که اطراف این شهر ساحل و پارک های طبیعی زیادی وجود دارد محیط بسیار مناسب و زیبایی برای ساکنین ایجاد کرده است.

کسب و کار های بین المللی در این شهر زیاد بوده و به همین دلیل است که نزدیک به نیمی از مردم این شهر می توانند هم به زبان فرانسه و هم به زبان انلگیسی صبحت کنند. همین مورد باعث شده بسیاری از کسانی که در این شهر زندگی می کنند توسط شرکت های تجاری معتبر استخدام شوند.

همانطوری که در خطوط بالاتر به آن اشاره کردیم یکی از عمده ترین هزینه ها، هزینه ای است که باید برای اجاره بها پرداخت شود. اجاره بهای یک آپارتمان معمولی در این شهر ۷۵۰ دلار است، البته اگر در خارج از شهر یک آپارتمان اجاره کنید هزینه ای که مجبور به پرداخت آن خواهید بود به ۶۵۰ دلار کاهش پیدا می کند. هزینه زندگی در این شهر برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۲۲۰۰ دلار خواهد بود.

سنت کاترین در انتاریو

شهر دیگری که آن را نیز می توان در لیست ارزان ترین شهرهای کشور کانادا مشاهده کرد، شهر سنت کاترین است. اگر به این شهر سفر کرده باشید تماشای باغ ها، پارک ها و فضاهای سرسبزی که آن را احاطه کرده اند برایتان بسیار جالب خواهد بود.

به همین دلیل است که به این شهر، شهر باغ گفته می شود. نکته مثبت دیگری که می توان در مورد این شهر به آن اشاره کرد، نزدیکی آن به آبشار معروف نیاگارا است. این هم جواری و فاصله کم باعث شده هر ساله گردشگران زیادی به شهر سنت کاترین سفر کرده و به سیر و سیاحت بپردازند.

حداقل دستمزدی که در این شهر پرداخت می شود برای هر ساعت ۱۲ دلار است و اگر بخواهید یک آپارتمان معمولی اجاره کنید باید مبلغ ۱۰۰۰دلار را بپردازید. هزینه زندگی یک خانواده ۴ نفره ۲۵۰۰ دلار در ماه برآورد شده است.

شربروک در کبک

از دیگر شهرهای ارزان کشور کانادا، شهری است به نام شربروک که در ایالت کبک قرار گرفته است. یکی از مشخصه های بارز این شهر وجود ۸ موسسه آموزش عالی در آن است که شرایط را برای تحصیل ۴۰ هزار نفر آماده است. بنابراین تعداد دانشجویانی که در این شهر مشاهده می شوند شاید از برخی شهرهای کشور کانادا بیشتر باشد.

زندگی در شهر شربروک نیز جذابیت های خاص خود را داشته و به دلیل اینکه این شهر جاذبه های طبیعی فراوانی دارد بسیاری از گردشگران سعی می کنند در سفر به کانادا حتما از این شهر زیبا دیدن کنند.

حداقل دستمزدی که در این شهر پرداخت می شود ۱۱دلار کاناداست و شما اگر بخواهید در حاشیه شهر یک آپارتمان اجاره کنید باید مبلغی در حدود ۴۰۰ دلار بپردازید و اگر بخواهید در مرکز شهر جایی را برای سکونت انتخاب کرده و اجاره کنید باید نزدیک به ۵۰۰ دلار پرداخت کنید. به صورت معمول یک خانواده ۴ نفره باید ۲۵۰۰ دلار برای هزینه های زندگی در نظر بگیرند. البته این مبلغ بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره بهای منزل ذکر شده است.

آبوتسفورد در ایالت بریتیش کلمبیا

یکی دیگر از شهرهایی که هزینه های زندگی در آن کمتر است، شهر آبوتسفورد در ایالت بریتیش کلمبیاست. جمعیت این شهر ۱۴۰ هزار نفر بوده و از جمله جاهایی که آب هوای بسیار خوبی دارد و مناظر طبیعی و دیدنی بسیاری را می توان در آن مشاهده کرد.

یکی از نزدیک ترین شهرهای کانادا به مرز آمریکا شهر آبوتسفورد است و با شهر ونکوور نیز نیم ساعت فاصله دارد. بنابراین بسیاری از افرادی که در شهر ونکوور کار می کنند یا به تحصیل مشغولند سعی می کنند در شهر آبوتسفورد اقامت کنند تا هم به محل کار و تحصیل خود نزدیک باشند و هم هزینه زندگی آنها در کشور کانادا به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.

این شهر به دلیل داشتن ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۱۳۰۰ مزرعه فرصت بسیار مناسبی را برای اشتغال فراهم کرده است و به همین پیدا کردن یک شغل با درآمد مناسب در این شهر آن چنان سخت نخواهد بود.

شما می توانید با پرداخت ۱۰۰۰ دلار در داخل شهر و ۹۰۰ دلار در حواشی شهر یک آپارتمان معمولی اجاره کنید. کمترین دستمزدی که پرداخت می شود ۱۴ دلار برای هر ساعت است و یک خانواده ۴ نفره باید برای هزینه های زندگی خود ۲۱۰۰ دلار در نظر بگیرند. دقت داشته باشید که این هزینه منهای اجاره بهای منزل است.

بهترین شهرهای کانادا برای اقامت

کانادا کشوری در شمال قاره امریکا شمالی است، این کشور از حیث وسعت دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت می‌باشد، کشور کانادا از جهت گستردگی که دارد از چندین شهر بزرگ و متناسب برای زندگی برخوردار است که افراد با توجه به نوع انتخابی که دارند می‌توانند برای زندگی در آن شهرها تصمیم‌گیری نمایند، در این جا به تعدادی از این شهرها اشاره خواهیم نمود:

شهر تورنتو: این شهر به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا شناخته می‌شود و بهترین شهر برای فرصت‌های شغلی مناسب محسوب می‌گردد.
شهر ونکوور: این شهر به عنوان شهر ساحلی مهم کانادا محسوب می‌شود و از نظر آب‌ و هوا بسیار برای زندگی مناسب می‌باشد.
شهر مونترال: این شهر از حیث تجاری، صنعتی و فرهنگی بزرگ ترین شهر واقع در کبک محسوب می‌شود.
اتاوا: این شهر از حیث زندگی در کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین شهرها شناخته شده است چرا که از حیث کسب در آمد و هزینه های مسکن و خودرو و همچنین آب‌وهوا در بهترین سطح خود قرار دارد. 

آب و هوای کشور کانادا

برخی تصور می کنند که کشور کانادا کشوری است که کل نواحی آن آب و هوای خشک و خشنی دارد. درست است که برخی از مناطق این کشور در نواحی قطبی قرار گرفته و بسیار سرد هستند اما بعضی مناطق کشور کانادا نیز آب و هوایی بسیار معتدل و دلپذیر دارد.

این مورد خصوصا در قسمت های جنوبی کشور کانادا قابل ملاحظه است؛ از مناطق جنوبی کشور کانادا به عنوان بهترین مکان برای زندگی یاد می کنند.

همان طوری که چند بار در این متن به آن اشاره کردیم کشور کانادا یکی از کشورهای پهناور کره زمین است و به همین دلیل نمی توان یک نوع آب و هوای خاص برای آن تعریف کرد.به عنوان مثال در قسمت های شمالی این کشور که نزدیک قطب قرار دارد هوا بسیار سرد بوده و  معمولا درجه هوا به زیر صفر درجه سانتی گراد می رسد.

در قسمت های جنوبی که در فاصله کمتری نسبت به کشور آمریکا قرار گرفته اند اقلیم حاکم با قسمت های شمالی تفاوت دارد. در قسمت های جنوبی کانادا که ایالت هایی مانند انتاریو و  بریتیش کلمبیا قرار دارند میانگین دمای سالانه به ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد.

آب و هوای قسمت های جنوبی کشور کانادا در مقایسه با قسمت های شمالی گرم تر بوده و عمده جمعیت این کشور نیز در همین نواحی ساکن هستند.

ویندزور و ویکتوریا از جمله شهرهای کشور کانادا هستند که آب و هوای گرمی دارند و میانگین دما در آنها به ۱۵ درجه سانتی گراد می رسد.

آب و هوای کشور کانادا

مزایا و معایب زندگی در کانادا

اصولا در بهترین کشور دنیا هم زندگی کنید باز هم می توان معایبی برای آن عنوان کرد اما مساله ای که بسیار مهم به نظر می رسد آن است که مزیت های زندگی در کشورهای خارجی باید بیش از معایب آن باشد و عیب ها برای شما مشکل و دردسر خاصی ایجاد نکنند.

پس در انتخاب کشورهای خارجی برای اقامت سعی کنید به هر دو وجه توجه داشته باشید و مزایا و معایب را در کنار هم مورد بررسی قرار دهید. اگر نمی دانید زندگی در کشور کانادا چه مزایا و معایبی برایتان دارد ادامه این متن را مطالعه کنید. ما قصد داریم در مورد مزایا و معایب زندگی در کشور نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

مزایای زندگی در کانادا

یکی از مزیت هایی که زندگی در کشور کانادا با خود به همراه دارد، استفاده از خدمات درمانی بهتر است.

خدمات درمانی که این کشور ارائه می شود به لطف برنامه خدمات درمانی جهانی کانادا رایگان است. اگر به تازگی به این کشور وارد شده اید باید دقت داشته باشید که حداقل ۳ ماه از اقامت شما در کانادا باید گذشته باشد تا بتوانید از این خدمات رایگان استفاده کنید.

در ضمن این خدمات رایگان تنها محدود به یک یا چند کلینیک و بیمارستان نیست و در کل کشور کانادا افراد می توانند از این خدمات به خوبی بهره ببرند.

مزیت دیگری که زندگی در این کشور دارد و ممکن است برای طرفداران محیط زیست بسیار جالب توجه نمود پیدا کند، اهمیتی است که این کشور به محیط زیست نشان می دهد.

در کشور کانادا زباله ها و سیستم فاضلاب کنترل شده و قوانین بسیار سخت و محکمی برای حفاظت از جنگل وضع شده است.

از دیگر مزیت های زندگی در این کشور تحصیل در دانشگاه هایی است که اعتبار بالایی دارند. آموزش در مدرسه ها و مراکز آموزش عالی این کشور با استانداردهای بالایی صورت گرفته و مدارکی که در اختیار دانشجویان قرار داده می شود از اعتبار بالایی برخوردارند. بنابراین اگر یک دانش آموخته در دانشگاه‌های کانادا بخواهد مدرک خود را در دیگر کشورهای اروپایی ارائه دهد از نظر بررسی سطح  اعتبار مدرک با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

کشور کانادا از نظر اقتصادی در سطح خوبی قرار دارد و افرادی که در یک زمینه خاص مهارت زیادی دارند می توانند به این کشور مراجعه کرده و مشغول به کار شوند.

البته پیدا کردن شغل در این کشورها ممکن است با کمی سختی و پیچیدگی همراه باشد اما اگر شما پشتکار به خرج دهید و بتوانید مهارت خود را بالا ببرید به راحتی می توانید شغلی با درآمد خوب در این کشور پیدا کنید. این امکان در اختیار شما قرار داده شده تا با مراجعه به موسسات کاریابی بتوانید یک کار مناسب برای خود بیابید. شما بعد از آن که مشغول به کار شدید می توانید از خدمات بیمه رایگان این کشور استفاده کنید.

این کشور برای افرادی که یکی از خصوصیات اخلاقی آنها پشتکار و تلاش زیاد است شرایطی فراهم کرده تا بتوانند به خوبی فعالیت کنند و فرصت های طلایی و بی نظیری را برای خود بسازند. کشور کانادا یکی از کشورهای جهان اول است و به همین دلیل بستری فراهم کرده تا کسانی که لیاقتش را دارند بتوانند به آرزوها و رویاهای خود دست پیدا کنند.

معایب زندگی در کانادا

یکی از معایبی که نه تنها زندگی در کانادا بلکه زندگی در تمام کشورهای خارجی به دنبال دارد، دوری از خانواده و کسانی است که ما سال های زیادی از عمر خود را در کنار آنها گذرانده ایم. از آنجایی که فاصله این کشور تا ایران زیاد است گاهی اوقات این دلتنگی ممکن است برخی را به شدت اذیت کند.

یکی دیگر از عیب های زندگی در این کشور هوای سرد آن است. اگر کشوری که تا به امروز در آن ساکن بوده اید آب و هوای گرمی دارد احتمال اینکه زندگی در کشور کانادا حداقل تا چند ماه برایتان سخت و طاقت فرسا باشد وجود دارد. گاهی اوقات شما نیاز دارید حداقل تا ۷ ماه در هوایی که دمای آن به منفی ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد، لباس گرم به تن کنید.

نرخ بالای مالیات نیز از دیگر مواردی است که ممکن است برای برخی افراد به منزله یک عیب مطرح شود. گاهی اوقات ممکن است پرداخت مالیات هایی که نرخ آنها به ۲۰و یا ۳۰ درصد می رسد برای افرادی که به تازگی در این کشور ساکن شده اند تعجب آور به نظر آید. البته میزان مالیات پرداختی به اینکه شما به کدام گروه تعلق دارید و منابع درآمدی تان از کجا تامین می شود ارتباط دارد.

شهر های مهم کشور کانادا

معرفی چند شهر مهم کانادا

یکی از مهم ترین شهرهای کانادا، اتاوا پایتخت این کشور است. سالانه افراد زیادی به این شهر سفر کرده و اقامتی کوتاه مدت و چند روزه را در آن تجربه می کنند. این شهر نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک و در ضمن فضای سرسبز زیادی نیز دارد. اگر گشتی در اطراف این شهر بزنید با پارک های زیادی در شهر اتاوا مواجه خواهید شد.

فرصت های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد و از آنجایی که مردم در اتاوا به زبان انگلیسی صحبت می کنند اغلب مهاجران تمایل دارند در این شهر ساکن شوند. از نظر کیفیت زندگی این شهر رتبه چهاردهم در دنیا و رتبه دوم در قاره آمریکا را به خود اختصاص داده است. همین دو عدد به خوبی بیان کننده این مساله است که شهر اتاوا انتخاب خوبی برای کسانی است که قصد دارند اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند.

واترلو در ایالت انتاریو نیز از جمله شهرهای کشور کاناداست که مهاجران زیادی را می توانید در آن مشاهده کنید. این شهر از نظر فرهنگ و هنر بسیار غنی و قوی ظاهر شده و دانشگاه ها و مدارس این شهر سطح علمی بالایی دارند و کیفیت آموزششان مثال زدنی است.

شهر بروسار نیز از دیگر شهرهای ایالت کبک است که مردم در آن درآمد بالایی دارند و کمترین میزان جرم و جنایت در این شهر به وقوع می پیوندد و به همین علت یکی از امن ترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود. مردم این شهر به زبان فرانسه صحبت می کنند و جمعیت بالایی از مهاجران در شهر بروسار در حال زندگی هستند.

از دیگر شهرهای مناسب کشور کانادا برای زندگی، شهر گاتینیو در ایالت کبک است. شهر گاتینیو در غرب ایالت کبک قرار گرفته و چهارمین شهر بزرگ این ایالت محسوب می شود. این شهر در فاصله بسیار کمی از شهر اتاوا واقع شده اما هزینه زندگی در آن در مقایسه با اتاوا بسیار پایین تر است. افرادی که بتوانند به دو زبان انگلیسی و فرانسه صحبت کنند فرصت های شغلی فراوانی با زندگی در این شهر به دست خواهند آورد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

اختلاف ساعت ایران با کانادا

اختلاف ساعت ایران با کانادا

یکی از مسائلی که به هنگام سفر به یک کشور خارجی باید به آن توجه داشت مساله اختلاف ساعت کشور مبدا و کشور مقصد است. برخی کشورها به دلیل فاصله کمی که از هم دارند

اختلاف زمانی زیادی ندارند و دانستن یا ندانستن این موضوع، مساله مهمی نیست اما هنگامی که دو کشور از هم فاصله زیادی داشته باشند اطلاع داشتن از اختلاف ساعت بین دو کشور می تواند در نوع خود بسیار با اهمیت جلوه کند.

همان طوری که تا بدین جا در مورد آن توضیح دادیم و شما متوجه شدید کشور کانادا برای تحصیل، کار و اقامت کشور ایده آلی به نظر می رسد و ایرانی ها نیز هم برای اقامت کوتاه مدت و هم برای اقامت بلند مدت تمایل زیادی نشان می دهند تا به این کشور سفر کنند.

مساله ای که شاید عده ای از وجود آن اطلاع نداشته باشند اختلاف ساعت در بخش های مختلف کشور کاناداست.

ما قبلا از آنکه به سراغ بررسی اختلاف ساعت میان کانادا و ایران برویم در مورد اختلاف ساعت شهرها و مناطق مختلف این کشور صحبت خواهیم کرد.

اختلاف ساعت در قسمت های مختلف کانادا

برخی کشورهای جهان به چند زمانه بودن معروف هستند و کشور کانادا نیز یکی از همین کشورهاست. به کشورهایی،کشورهای چند زمانه گفته می شود که طول جغرافیایی زیادی دارند و شهرها نیز در فاصله های متفاوتی از نصف النهار مرکزی قرار گرفته و همین عامل باعث شده که شهرهای مختلف با هم اختلاف زمان پیدا کنند.

از جمله کشورهایی که شرایطی مانند کانادا دارد می توان به آمریکا، روسیه و استرالیا اشاره کرد. در کانادا ۶ منطقه زمانی متفاوت وجود دارد که در ادامه در مورد آن ها و اختلاف ساعتی که با  ایران دارند صحبت خواهیم کرد.

مناطق زمانی ۶ گانه کانادا و اختلاف ساعت ایران با هر یک

  • یکی از منطقه های زمانی کشور کانادا ونکوور و وایت هورس است و اختلاف ساعت ایران با این شهر ۱۱ساعت و ۳۰ دقیقه عنوان شده است.
  • دومین منطقه که شامل کلگری، رجاینا و ادمنتون است با ایران ۱۰ ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد.
  • سومین منطقه وینیپگ است که با ایران ۹ ساعت و نیم اختلاف دارد.
  • مونترال و اتاوا چهارمین منطقه است و اختلاف ساعت ایران با این دو شهر ۸ ساعت و نیم است.
  • چهارمین منطقه سینت جانز است که با ایران ۷ ساعت اختلاف زمان دارد.
  • ششمین منطقه هلیفکس است که اختلاف زمانی آن با ایران ۷ ساعت و نیم است.

شاید برای برخی سوال پیش آید که چرا در این لیست هیچ نامی از تورنتو آورده نشده است؟ تورنتو یکی از مهم ترین شهرهای کاناداست و اغلب ایرانی ها در سفر به این کشور سعی می کنند حتما از تورنتو نیز دیدن کنند.

تورنتو با دو شهر موتنرال و اتاوا هم جوار است، در نتیجه اختلاف ساعت آن با کشور ایران حدود ۸ ساعت و نیم است. اگر قصد شما از سفر به این کشور صرفا اهداف تجاری و کاری است باید به اختلاف زمانی که بین تهران و تورنتو وجود دارد توجه کنید.

شرایط زندگی در کانادا

شرایط زندگی در کانادا

هر کشوری شرایط خاصی برای زندگی دارد و این شما هستید که باید بررسی کنید و به این نتیجه برسید که آیا می توانید در این کشور زندگی خوبی داشته باشید یا خیر. اگر شرایط مالی و یک شغل مناسب و با درآمد عالی داشته باشید که هیچ مشکلی برای زندگی در کشور کانادا برای شما وجود ندارد، اما اگر از نظر مالی با محدودیت هایی مواجهید بهتر است سبکی را برای زندگی در این کشور انتخاب کنید که هزینه زندگی تان بیش از درآمد ماهانه تان نشود.

همان طوری که گفتیم کانادا شرایط خوبی برای زندگی برای مهاجران فراهم کرده و اگر بتوانید به صورت قانونی و به عنوان فردی که در یک زمینه خاص مهارت دارد اقامت این کشور را دریافت کنید به راحتی می توانید یک زندگی ایده آل و نرمال در کشور کانادا برای خود فراهم نمایید.

در ضمن موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید اقامت در این کشور است که به دو صورت موقت و دائمی انجام می شود. اگر شما تنها برای تحصیل قصد دارید در این کشور زندگی کنید که اقامت شما کوتاه مدت خواهد بود. اما اگر قصد دارید بقیه سال های عمرتان را در این کشور بگذرانید باید از شرایط و قوانینی که کشور کانادا برای ورود مهاجران تعیین کرده است مطلع باشید تا در نهایت بتوانید برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است برخی افراد بعد از تمام شدن دوران تحصیل در  دانشگاه های کانادا تمایل داشته باشند در این کشور اقامت دائم بگیرند. این امکان برای این افراد وجود دارد اما دقت کنید که شما برای گرفتن اقامت دائم باید حداقل ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشید و بعد از آن چنانچه درخواست اقامت دائم دهید می توانید بقیه سال های عمر خود را در کشور کانادا بگذرانید.

قوانین خاص زندگی در کانادا برای مهاجران

روش های مختلفی برای گرفتن اقامت و تابعیت در کشور کانادا وجود دارد که از آن جمله می توان به تولد یک فرزند در خاک این کشور اشاره کرد. قوانین کانادا می گویند که اگر یک نوزاد در خاک این کشور به دنیا آید یک کانادایی محسوب شده و به او گذرنامه این کشور داده می شود. البته این موضوع شرایط و قوانین فرعی زیادی داشته و والدین خارجی که تمایل دارند فرزندشان در خاک این کشور به دنیا بیاید باید از تمام جزئیات قوانین اطلاع داشته باشند.

راه دیگری که می توان برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرد پیدا کردن یک کار مناسب است. گرفتن ویزای کار ممکن است اندکی با سختی همراه باشد اما  ارزش تلاش کردن را دارد. از اواخر سال ۲۰۱۷ کشور کانادا شرایط بهتری را برای اعطای این ویزا فراهم کرده است و افراد با کمک سیستمی به نام سیستم اکسپرس انتری می توانند برای دریافت ویزای کار اقدام کنند.

ازدواج کردن نیز از دیگر راه هایی است که می تواند به خارجی ها کمک کند تا تابعیت این کشور را دریافت کنند. در گذشته برخی افراد با ازدواج های صوری سعی می کردند که بدین صورت وارد کشور کانادا شوند اما در چند سال گذشته شرایط خاص و پیچیده ای برای این مورد در نظر گرفته شده است و تنها کسانی می توانند از این طریق وارد کشور کانادا شوند که ثابت کنند ازدواج آنها کاملا واقعی بوده و سایر شروطی که دولت این کشور تعیین کرده را نیز دارا هستند.

افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردارند نیز می توانند مهاجرت سرمایه گذاری انجام دهند. برای این مورد ابتدا باید طرح تجاری خود را در اختیار دولت کانادا قرار دهید تا آنها طرح کسب و کاری شما را بررسی کنند. در کنار داشتن توانایی مالی لازم شما باید قدرت مدیریت نیز داشته باشید و توجه کنید که داشتن این فاکتور برای کشور کانادا اهمیت زیادی دارد.

از دیگر روش های مهاجرت به این کشور اخذ ویزای توریستی است. متاسفانه در سال های گذشته کشور کانادا در رابطه با اعطای این ویزا نیز سخت گیری های زیادی کرده است. این مساله به ورود برخی افراد در قالب توریست به کشور کانادا و برنگشتن آنها به کشورشان ارتباط دارد.

آداب و رسوم خاص کشور کانادا

برخی آداب و رسوم کشور کانادا را در ابتدای این متن آوردیم. در این بخش نیز قصد داریم برخی رسم هایی که مردم این کشور به آن پایبند هستند را عنوان کنیم.

یکی از عاداتی که مردم کانادا دارند صریح صحبت کردن است. کانادایی ها در مورد مسائل و مشکلاتی که در زندگی شخصی برایشان پیش می آید با همکاران و دوستان خود صحبت می کنند و از طرف مقابل نیز توقع دارند تا او نیز به همین شکل رفتار کند.

از دیگر آداب کشور کانادا آداب غذا خوردن است. معمولا در این کشور چاقو با دست راست و چنگال نیز با دست چپ نگه داشته می شود و ضمنا هیچ کس در سر میز غذا حق ندارد آرنج خود را بر روی میز قرار دهد. قبل از آنکه بر سر میز غذا قرار بگیرید باید منتظر بمانید تا صندلی شما مشخص شده و توجه داشته باشید که قبل از میزبان نباید شروع به خوردن غذا کنید.

از دیگر نکاتی که کانادایی به شدت به آن پایبند هستند قرارهای کاری است. در تعاملات اجتماعی مردم سعی می کنند تا حتما به موقع در جلسات حضور پیدا کنند و اگر بنا به هر دلیلی نمی توانند در وقت مشخص شده در جلسه حاضر شوند باید همکاران خود را از این قضیه مطلع کنند. البته در برخی مناطق فرانسوی نشین در این رابطه سخت گیری زیادی مشاهده نمی شود.

اگر در قرار های کاری فردی را برای اولین بار است که ملاقات می کنید باید دست داده و خود را معرفی کنید. به هنگام ترک جلسه نیز  با شرکای خود دست دهید و تماس چشمی با آنها برقرار کنید؛ این مورد می تواند تاثیر خوبی بر آینده کاری شما داشته باشد.

شرایط زندگی مسلمانان در کانادا

بیش از یک میلیون مسلمان در کشور کانادا زندگی می کنند و جالب است بدانید که عمده آنها نیز به این کشور مهاجرت کرده اند و در حال حاضر مقیم کشور کانادا محسوب می شود. دین اسلام رتبه دوم را بعد از دین مسیحیت به خود اختصاص داده است. مسلمانان در شهرهای اتاوا، وندزور، تورنتو، هالی فکس، کیچنر، واترلو، وینی پگ، ادمنتون، مونترآل، ونکوور زندگی می کنند و در ضمن ۳۶۰ مسجد و سازمان اسلامی در این کشور مشغول به فعالیت است.

نکته بسیار مهمی که باید در مورد کشور کانادا از آن اطلاع داشته باشید کم رنگ بودن تبعیض نژادی در این کشور است. از آنجایی که قوم های مختلف و با فرهنگ های متفاوت در کانادا زندگی می کنند مساله تبعیض آن چنان مشهود نبوده و هر فردی می تواند هر دینی که تمایل داشته باشد را انتخاب کند؛ بدون آنکه در این رابطه محدودیتی برای وی وجود داشته باشد.

مسلمانان در کشور کانادا جایگاه خوبی دارند و زندگی در این کشور توانسته امنیتی که نیاز دارند را برای آنها فراهم کند. البته جدای از مساله امنیت، معاش و سطح معیشت نیز برای مهاجران مسلمانی که در کانادا زندگی می کند در وضعیت خوبی قرار دارد. 

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

پیمایش به بالا