مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا یکی از مواردی میباشد که اکثر ایرانیان بار ها به آن فکر کرده و خواستند که در این مورد اقدام کنند.در لیگال اپلای درباره آن توضیحاتی خواهیم داد و اطلاعاتی به شما میدهیم

مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط مهاجرت به کانادا

به دلیل شرایط اقتصادی خوبی که کشور کانادا دارد بسیاری افراد تمایل دارند تا برای همیشه به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی کنند.

اما آیا همین که یک فرد تمایل داشته باشد تا به کشور کانادا مهاجرت کنند کافی است؟ آیا مهاجرت به  این کشور کار ساده ای است یا پیچیدگی ها و سختی های زیادی دارد؟ ما امروز قصد داریم در مورد مهاجرت به این کشور با شما صحبت کنیم و در مورد زندگی در کانادا نکات مهمی را برای شما عزیزان بیان کنیم تا شما خود تصمیم بگیرید که آیا می توانید به این کشور مهاجرت کنید یا خیر؟، 

قبل از اینکه در مورد مهاجرت به کانادا نکاتی را به شما بگوییم بهتر است ابتدا با این کشور آشنا شوید. کانادا کشوری در قاره آمریکای شمالی است، ده استان و سه قلمرو دارد.

این کشور با اقیانوس های منجمد شمالی، آرام و همچنین ایالات متحده آمریکا هم مرز است. کانادا مساحتی حدود ۱۰ میلیون مترمربع دارد و از نظر مجموع مساحت، دومین کشور بزرگ دنیا به شمار می رود. البته اگر بخواهیم از نظر مساحت خشکی این کشور را مورد بررسی قرار دهیم کانادا دومین کشور بزرگ جهان در این رابطه قلمداد می شود. طولانی ترین مرز زمینی مشترک دنیا را کانادا با کشور آمریکا دارد. پایتخت کانادا اتاوا است و تورنتو نیز بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می شود. خوب است بدانید که در قسمت های زیادی از این کشور سرمای هوا به دلیل نزدیکی به قطب شمال خیلی زیاد بوده و کسی نمی تواند در این مناطق زندگی کند.

همان طوری که گفتیم کانادا وسعت زیادی دارد، اما جمعیتی که در آن زندگی می کنند برابر یک پنجم جمعیتی است که در روسیه زندگی می کنند. از پر جمعیت ترین شهرهای کانادا می توان به تورنتو، مونترال و کلگری اشاره کرد. همسایه بودن کشور کانادا و آمریکا باعث گسترده شدن روابط اقتصادی میان این دو کشور شده است، به همین جهت حجم معاملاتی که این دو کشور با هم انجام می دهند از هر دو کشور دیگری بیشتر است. البته گستردگی این رابطه سود صد در صدی برای کانادا نداشته است و حضور کارخانه های آمریکایی در نزدیکی مرز این دو کشور باعث آلوده شده هوای کانادا شده است.

کشور کانادا تا سال ۱۷۱۳ تحت استعمار فرانسه قرار داشت، اما در همان سال انگلیس اداره آن را به دست گرفت و در سال ۱۸۶۷ توانست مستقل شود. پایتخت سیاسی کانادا اتاوا است و مجلس فدرال کشور و همچنین خانه فرماندار کل نیز در این شهر قرار دارد. کانادا از نظر فناوری نیز پیشرفت های خوبی داشته و از آن به عنوان یک کشور نوین یاد می کنند. این کشور قادر است از طریق منابع درون مرزی که در اختیار دارد انرژی سوختی مورد نیاز خود را فراهم کند. آب و هوای این کشور سرد و در اغلب جاها قطبی است. البته در شهرهایی مانند وکنوور اقلیم حاکم بر آن معتدل است. آبشار نیاگارا در کشور کانادا و در نزدیکی شهر تورنتو قرار گرفته است.

طبق بررسی هایی که در مورد نرخ سرانه مهاجر پذیری این کشور انجام شده است، این کشور بالاترین نرخ مهاجر پذیری را دارد و نسبت افرادی که هر ساله به این کشور از طریق مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه گذاری وارد می شوند از کشورهای دیگر بیشتر است. بسیاری از افراد برای تحصیل در کانادا، این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند، چرا که دانشگاه های کانادا در سطح بین المللی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار می باشند. کانادا عضو گروه هشت بوده و در لیست بزرگترین اقتصادهای جهان رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است. این کشور منابعی غنی، محصولات کشاورزی فراوان و صنایع پیشرفته ای دارد. از نظر صنعت بسیار پیشرفته است و به آمریکا وابستگی شدیدی دارد. طیف وسیعی از قومیت ها و فرهنگ ها را می توان در کشورکانادا مشاهده کرد و جالب است بدانید که این کشور به ایجاد برابری برای همه مردم تاکید خاصی دارد.

مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا​

برخی افراد به دنبال آنند تا با ساده ترین و راحت ترین روش به کشور کانادا مهاجرت کنند. برای آنکه بتوان سادگی و راحتی یک راه مهاجرتی به این کشور را معرفی کرد ابتدا باید راه هایی که می توان به کمک آنها به کشور کانادا وارد شد و اقامت دائم در آن دریافت کرد، مشخص شود.

بعد از آنکه با این روش ها آشنا شدید باید شرایطی که شما در آن قرار دارد نیز ارزیابی گردد. اگر قصد دارید به این کشور سفر کرده و برای همیشه در آن زندگی کنید باید متناسب با وضعیت و شرایطی که در آن قرار گرفته اید یک روش را انتخاب کنید.

به طور کلی راه هایی که می توان به کمک آنها  به کشور کانادا مهاجرت کرد به چند دسته تقسیم می شوند:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • گرفتن پناهندگی

هر یک از این روش ها، قوانین خاص خود را داشته و تطابق وضعیت و شرایط شما با قوانین مطرح شده در هر یک از روش ها، می تواند کمکتان کند تا بهترین راه برای رفتن به این کشور را انتخاب کنید.

ما در ادامه سعی می کنیم نکات و قوانین موجود در هر روش را برایتان بازگو کنیم. بعد از مطالعه این قسمت می توانید تصمیم بگیرید که به چه روشی به کانادا مهاجرت کرده و در آن زندگی کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا

یکی از روش هایی که می توانید برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید، سرمایه گذاری است. برای سرمایه گذاری نیز راه های زیادی پیش روی شما قرار دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که همه روش های سرمایه گذاری در کانادا منجر به صدور اجازه اقامت شما در این کشور نخواهد شد و تنها برخی از روش هاست که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید اقامت دائم در این کشور را دریافت کنید.

به عنوان مثال اگر شما بتوانید یک کسب و کار در این کشور راه اندازی کرده و گزارش هجده ماهه ای از این فعالیت در اختیار کشور کانادا قرار دهید و در آن به خوبی ثابت کنید که این سرمایه گذاری کاملا سودآور است، می تواند بر روی پذیرش درخواست اقامت دائم شما تاثیرات خوبی داشته باشد.

نکته مهمی که در مورد سرمایه گذاری در این کشور باید بدانید آن است که برخی افراد تصور می کنند که خرید ملک در کشور کانادا نیز نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. متاسفانه این تفکر درست نیست و شما با خرید ملک نمی توانید در این کشور سرمایه گذاری آینده داری انجام دهید.

یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور، سرمایه گذاری استانی است. در این روش باید بر اساس سیستم امتیاز بندی که آن استان تعیین کرده، حد نصاب امتیاز را کسب کنید.

برای مثال اگر بخواهید در شهر تورنتو سرمایه گذاری کنید باید این شرایط را داشته باشید:

  1. داشتن ۸۰۰ هزار دلار سرمایه، سرمایه گذاری به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار
  2. داشتن ۲ سال سابقه در زمینه مدیریت در ۵ سال اخیر
  3. داشتن مدرک زبان CLB4.

این شرایط برای زمانی است که شما قصد دارید داخل شهر تورنتو سرمایه گذاری کنید. برای سرمایه گذاری در خارج از شهر تورنتو نیز داشتن این شرایط الزامی است: ۴۰۰ هزار دلار سرمایه، ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری، ۵ سال سابقه مدیریت، داشتن مدرک زبان CLB4.

اقامت در کشور کانادا

اقامت در کشور کانادا

همان طوری که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم کشور کانادا از نظر وضعیت اقتصادی در شرایط بسیار خوبی به سر می برد، به همین دلیل است که اغلب افراد تمایل دارند تا با فراهم کردن شرایط لازم، شرایط زندگی در کانادا را مهیا کنند. 

توجه داشته باشید که دریافت اقامت به این سادگی نیست و اگر می خواهید به صورت قانونی وارد این کشور شوید باید روال طبیعی و نرمال آن را طی کرده و هر چه که قانون معین کرده را رعایت کنید.

اقامت در کانادا دو شکل دارد: اقامت دائمی و اقامت موقت.

اقامت موقت

برای اقامت موقت باید ویزای اقامت موقت دریافت کنید. اما به چه کسانی این ویزا داده می شود؟ افرادی که قصد دارند در سه قالب توریست، محصل و همراه وارد این کشور شوند می توانند ویزای اقامت موقت دریافت کنند.

ویزای توریستی به افرادی داده می شود که تنها به قصد تفریح و سفر قصد می خواهند وارد این کشور شوند. ویزای توریستی نیز سه نوع دارد:

در یک نوع ویزای توریستی شما می توانید ۵ سال و بدون هیچ محدودیتی وارد خاک کانادا شوید. در طی این ۵ سال، هر بار که در کانادا اقامت کنید می توانید ۶ ماه بمانید. به این نوع ویزا ویزای مولتیپل (multiple) گفته می شود.

نوع دیگر ویزای توریستی، ویزای نرمال است که باید خود متقاضی دعوت نامه را ارائه کند و شرایط این ویزا نیز مانند ویزای قبلی است.

نوع سوم ویزای توریستی، سوپر ویزا است که در این نوع ویزا نیز فرد مقیم کانادا می تواند برای والدین و یا خویشاوندان درجه یک، دعوت نامه ارسال کند. اعتبار این ویزا ۱۰ سال است، اما چون مدت اعتبار ویزای ایرانی ها ۵ ساله است، ویزای سوپر نیز ۵ ساله خواهد بود.

دریافت ویزای تحصیلی نیز به شما امکان می دهد تا بتوانید به صورت موقت در این کشور اقامت کنید. نظام آموزشی این کشور بسیار پیشرفته است و افراد زیادی تمایل دارند در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهند.

برای دریافت ویزای تحصیلی و ورود به دانشگاه های این کشور می بایست یک درخواست پذیرش برای یکی از دانشگاه های کانادا ارسال کنید.

در صورتی که دانشگاه مورد نظر با این درخواست موافقت کرد، فرد متقاضی قادر خواهد بود اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهد.

ویزای همراه نیز برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به عنوان همراه با فردی که متقاضی تحصیل در این کشور است وارد کانادا شوند.

ویزای تحصیلی دانشجویان خارجی کشور کانادا نمی تواند به همراهان آنها اجازه دهد تا در کانادا مقیم شوند. بنابراین اگر شما به عنوان یک دانشجو قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، بهتر است در صورت داشتن همراه، برای گرفتن ویزای همراه نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

شرایط اقامت در کانادا

کانادا ازنظر مجموع مساحت دومین کشور بزرگ دنیاست و از نظر اقتصادی در شرایط فوق العاده ای به سر می برد. جمعیت سالخورده این کشور در حال افزایش است به همین دلیل می توان فرصت های شغلی طلایی را در این کشور پیدا کرد. مردم کانادا انسان های خونگرمی هستند و با افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند بسیار دوستانه و محترمانه برخورد می کنند.

برای اقامت در کانادا چندین راه پیش روی شما قرار دارد. یکی از این روش ها، استفاده از اکسپرس اینتری است. اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی است که به افراد متخصص کمک می کند تا بتوانند اقامت دائم در کشور کانادا دریافت کنند.

این برنامه بر اساس سیستم امتیاز دهی کار می کند و افرادی که واجد صلاحیت برای ورود به کانادا هستند را شناسایی می کند. این روش سریع ترین روشی است که می توانید برای گرفتن اقامت در کانادا از آن استفاده کنید.

برنامه استانی کانادا یا PNP نیز روش دیگری است که می تواند به افراد مشتاق به مهاجرت به این کشور کمک کند. این برنامه به هر استان امکان می دهد تا بر اساس نیازهایی که دارند مشاغل مورد نیاز خود را جذب کنند. افرادی که صلاحیت آنها تایید می شود قادر خواهند به صورت دائم در کانادا اقامت کنند.

فرستادن نامه پذیرش برای دانشگاه های این کشور و تحصیل نیز می تواند روش دیگر گرفتن اقامت در کشور کانادا باشد. دانشگاه هایی که در این کشور حضور دارند از نظر علمی سطح بالایی داشته و مدارک آنها در اغلب دانشگاه های سطح دنیا قابل قبول است. اگر دانشجو بتواند با موفقیت مدرک خود را دریافت کند به او اجازه داده می شود تا برای دریافت اقامت دائم تلاش کند.

سرمایه گذاری نیز از دیگر روش های کسب اقامت دائم در این کشور است. اگر توانایی مالی بالایی دارید و قصد دارد به کشور کانادا سفر کنید و سال های باقی مانده از عمرتان را در این کشور به سر ببرید می تواند بر اساس قوانین و شرایط تعیین شده اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنید.

چنانچه بتوانید در حین سرمایه گذاری خلاقیت و نوآوری نیز به خرج داده و چند نفر را با خود مشغول به کار کنید قادر خواهید بود اقامت دائم این کشور را از آن خود کنید.

مدارک لازم برای تمدید اقامت کانادا

افرادی که بتوانند کارت اقامت دائم این کشور را دریافت کنند به آنها کارتی موسوم به کارت اقامت دائم PR داده می شود. این کارت تا ۵ سال اعتبار دارد و شما باید حتما قبل از آنکه اعتبار این کار به پایان برسد، آن را تمدید کنید. برای تمدید این کارت باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در قدم اول باید فرم تقاضای صدور کارت را پر کنید.
  • عکس مناسب برای این کارت را آماده نمایید.
  • راهنمایی که برای پر کردن فرم و درخواست در اختیارتان قرار داده شده است را مطالعه کنید.
  • مدارک مورد نیاز را به فرم درخواست کارت الصاق کنید.
  • هزینه صدور کارت را بپردازید.
  • فرم درخواست و مدارک را پست کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که از اعتبار کارت شما ۶ ماه باقی مانده باشد می توانید برای تمدید مدت کارت اقدام کنید.

خدمات کشور کانادا در مقابل مهاجران

یکی از دلایلی که باعث شده افراد زیادی کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند به امنیت مربوط می شود. طبق آماری که سازمان جهانی GPI اعلام کرده است کشور کانادا از نظر برقرای امنیت رتبه ششم را از آن خود کرده است و به یکی از امن ترین کشورهای جهان برای زندگی تبدیل شده است.نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین بوده، دولت برای اداره کشور از راهکارهای صلح جویانه استفاده کرده و بدین شکل شرایطی را فراهم کرده تا مهاجران و مردم زندگی راحت و بی دغدغه ای را تجربه کنند.از دیگر نکات مثبت مهاجرت به این کشور، پایین بودن نرخ بیکاری است. در حالی که در برخی کشورها روز به روز نرخ بیکاری افزایش پیدا می کنند از سال ۱۹۷۰ کانادا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند از تعداد افراد بیکار در جامعه بکاهد و موجب رشد و توسعه کشور شود.جمعیت افراد سالمند در کشور کانادا در حال افزایش است و به همین دلیل فرصت های شغلی خوبی برای کسانی که دارای تخصص و مهارت هستند فراهم شده است.آزادی اندیشه و بیان و داشتن حقوق یکسان از دیگر عواملی است که باعث شده افراد زیادی به این فکر بیفتند تا به کانادا مهاجرت کرده و یک زندگی جدید را در آنجا شروع کنند. قانون و منشور حقوق این کشور برای همه حق یکسانی قائل شده و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد.

از دیگر خدماتی که کشور کانادا در اختیار مهاجران قرار داده است، خدمات درمانی و دولتی رایگان است. به طور متوسط تمام شهروندان کانادایی در سال ۶۵۰۰  دلار برای استفاده از خدمات درمانی دریافت می کنند. تعداد بالای کتابخانه ها و مکان های عمومی از دیگر امکاناتی است که در این کشور وجود دارد و این موقعیت در اختیار همه قرار داده شده تا بتوانند در اوقات فراغت خود به این فضاها مراجعه کنند.

اقامت در کانادا از طریق تولد

افرادی که در محدوده مرزهای کشور کانادا به دنیا می آیند، می توانند به صورت دائم در این کشور اقامت کنند. این افراد قادر خواهند بود بدون هیچ قید و شرطی در این کشور زندگی کنند؛ آنها در واقع به عنوان یک تبعه کانادایی شناخته می شوند. حتی اگر هیچ یک از والدین تبعه کانادا نبوده باشند، باز هم به کودک متولد شده در این کشور پاسپورت کانادایی داده می شود.

اما حقوقی که کودک متولد در خاک کانادا از آن برخوردار است شامل چه مواردی است؟ از جمله مزیت هایی که می توان نام برد، این موارد هستند: حق تحصیل رایگان و برخورداری از مزایای اجتماعی و همچنین اقامت در این کشور در هر زمان بدون نیاز به دریافت ویزا.

نکته مهمی که در مورد تولد فرزندان در این کشور باید مورد توجه قرار داد آن است که کشور کانادا برای والدین کودک برنامه خاصی برای اقامت تعیین نکرده و والدین در صورتی که تبعه کشور دیگری باشند بعد از تمام شدن اقامتشان، باید به کشور محل زندگی شان برگردند.

اگر والدینی بخواهند همراه فرزند خود در این کشور زندگی کنند باید اقامت موقت دریافت کنند و همان طوری که در قسمت های بالاتر به  آن اشاره کردیم اقامت موقت از طریق تحصیل و یا پیدا کردن یک کار مناسب در این کشور امکان پذیر خواهد بود.

معمولا افرادی که بدین طریق تبعه کشور کانادا می شوند بعد از گذشت چند سال، در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند به کشور کانادا رفته و در آن مشغول به تحصیل و یا کار شده و زندگی خود را به عنوان یک تبعه کانادایی ادامه دهند.

همان طوری که اشاره کردیم والدینی که فرزندانشان در این کشور به دنیا می آیند نمی توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. اما یک راه قانونی برای این مورد وجود دارد و آن هم اسپانسر شیپ والدین است.

والدینی که کودکانشان در کشور کانادا به دنیا می آید، تا زمانی که که کودک به سن ۱۸ سالگی برسد باید صبر کنند. وقتی فرد به سن ۱۸ سالگی برسد می توانند به عنوان اسپانسر شیب والدین خود را به کشور کانادا ببرد.

البته کار به همین راحتی نیست و فردی که اسپانسر است باید این شرایط را داشته باشد: تبعه و شهروند کانادا باشد، اقامت دائم برای زندگی در کانادا را داشته باشد و به عنوان یک فرد بومی در قانون بومیان کشور کانادا، نامش به ثبت رسیده باشد.

ضمنا این فرد باید بتواند از نظر مالی خانواده اش را ساپورت کند، به دولت کانادا ثابت کند که والدین او نیاز به کمک های اجتماعی ندارند و ضمنا این فرد می تواند به تنهایی از عهده برآورده کردن نیازهای ضروری والدین خود برآید.

اقامت کانادا از طریق ازدواج

اقامت در کانادا از طریق ازدواج

یکی از روش های گرفتن اقامت دائم در کشور کانادا، ازدواج است. فردی که تبعه کاناداست و قصد دارد شرایط گرفتن اقامت دائم برای همسرش را فراهم کند، باید از قوانینی که این کشور تعیین کرده نیز تبعیت کند.

فردی که می خواهد برای مهاجرت دائم همسرش به کانادا اقداماتی را انجام دهد، اسپانسر نامیده می شد. اسپانسر باید حتما شرایط زیر را داشته باشد:

  • یا باید تبعه کشور کانادا باشد و یا حق اقامت دائم در این کشور را داشته باشد.
  • سن این فرد نباید زیر ۱۸سال باشد.
  • تمکن مالی کافی داشته باشد تا حداقل به مدت سه سال بتواند هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت کند. ضمنا باید ثابت کند که از نظر مالی هیچ مشکلی نداشته و قادر خواهد بود تمام هزینه های همسر خود را نیز بپردازد و او را از نظر مالی ساپورت کند.
  • اسپانسر نباید در کشور کانادا مرتکب جرم شده باشد.
  • این فرد نباید در طی ۵ سال گذشته ازدواج دیگری در پرونده اش مشاهده شده باشد.
  • نباید همزمان با انجام اقدامات برای دریافت اقامت دائم برای همسرش، همسر دیگری اختیاری کرده باشد.

اما در این میان اسپانسر شونده و فردی که قصد دارد به واسطه اقامت همسرش در کشور کانادا به این کشور مهاجرت کند نیز باید شرایطی داشته باشد، از جمله این شرایط می توان به: دارا بودن حداقل ۱۶ سال سن، به کار بستن تلاش برای مستقل شدن از نظر مالی و ۲ سال زندگی مشترک با فرد اسپانسر.

نکته بسیار مهم دیگر آن است که این ازدواج به هیچ عنوان باید صوری باشد و ضمنا باید به صورت کاملا قانونی و رسمی انجام شده باشد. موردی که باید در مهاجرت به این کشور با ازدوج به آن توجه داشت مساله سن زوجین است. اگر سن زوجین بالا باشد احتمال آنکه با درخواست اقامت موافقت نشود وجود دارد.

راحت ترین روش مهاجرت به کانادا

برای آنکه بتوانید به کشور کانادا مهاجرت کنید راه های زیادی در پیش روی شما قرار دارد، اما اینکه کدام یک از این روش های می تواند بهترین روش برای مهاجرت و زندگی در این کشور به شمار رود، مساله ای است که باید در مورد آن صحبت کرد. کسانی که به دنبال راحت ترین راه هستند ابتدا باید شرایطی که در آن قرار دارند را بررسی کنند. به عنوان مثال اگر شما فردی باشید که علاقه زیادی به تحصیل دارد و در این زمینه نیز استعداد فراوانی دارد، می تواند به یکی از دانشگاه های کشور کانادا درخواست پذیرش دهد. اگر شرایط متقاضی با شرایطی که دانشگاه در نظر دارد همخوانی داشته باشد در این صورت فرد می تواند به این کشور مهاجرت کرده و تا زمانی که تحصیلاتش به طول بینجامد در آن جا به صورت موقت زندگی کند. البته اگر فردی بتواند بعد از پایان دوران تحصیل خود در کشور کانادا، کاری که درآمد خوبی داشته و ضمنا با مدرک تحصیلی اش مرتبط باشد پیدا کند می تواند چند سال به صورت موقت در این کشور زندگی کرده و سپس برای دریافت اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهد.

فرض کنیم که شما فردی هستید که تمکن مالی بالایی داشته و قادرید در این کشور سرمایه گذاری های کلانی انجام دهید. اگر بتوانید در زمینه هایی که کشور کانادا اجازه فعالیت در آن را به شما می دهد کار کنید و به سود برسید، در این صورت می توانید در کانادا اقامت دائم بگیرید.

اگر شما بتوانید با یک کارفرما در کشور کانادا توافق کنید تا در مجموعه اش مشغول به کار شوید نیز می توانید به صورت دائم در این کشور اقامت کنید.

همان طوری که ملاحظه کردید برای هر فردی راحت ترین روش برای مهاجرت و گرفتن اقامت دائم، با شرایطی که فرد در آن قرار گرفته، ارتباط مستقیمی دارد. شما باید ابتدا امکاناتی که در اختیار دارید را مورد بررسی قرار دهید و سپس مشخص کنید که کدام روش می تواند برای شما بهترین و راحت ترین باشد.

هزینه مهاجرت به کانادا

مهم ترین فاکتوری که تعیین کننده هزینه های مهاجرت به کشور کاناداست، روشی است که شما برای مهاجرت به کشور کانادا انتخاب کرده اید.

همان طوری که در قسمت های بالاتر هم به آن اشاره کردیم می توانید از طریق پیدا کردن یک کار مناسب در کشور کانادا، اقامت دائم بگیرید.

شما باید یک رزومه بسیار قوی داشته باشید تا بتوانید از این طریق به کشور کانادا وارد شوید. هزینه ای که شما باید برای اقامت بدین روش پرداخت کنید شامل هزینه صدور ویزا و هزینه وکیل است.

بعد از گرفتن اقامت نیز هزینه هایی مانند هزینه اجاره، هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره از دیگر مواردی است که مهاجرت به این کشور برای شما به دنبال خواهد داشت.

کسانی به واسطه گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور، مشغول به تحصیلند نیز مجبور به پرداخت برخی هزینه ها هستند. این روش مهاجرت به کانادا نیز هزینه زیادی در پی ندارد و شما اگر بتوانید امور مالی زندگیتان را به خوبی مدیریت کنید، قادر خواهید بود با هزینه ای بسیار مناسب دراین کشور زندگی کرده و تحصیلات خود را به پایان برسانید.

از جمله هزینه هایی که یک دانشجو به هنگام تحصیل در این کشور باید پرداخت کند می توان به هزینه شهریه، هزینه های زندگی و غیره اشاره کرد.

اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی از پر هزینه ترین روش هایی که است که می توان برای اقامت در کشور کانادا از طریق آن اقدام کرد.

این کشور برای سرمایه گذاری قوانین خاص خود را دارد و شما اگر قصدتان دریافت اقامت دائم در کانادا است، باید این موارد را رعایت کنید. البته اگر بتوانید کاملا هوشمندانه در زمان درست و در جای درست سرمایه گذاری کنید بعد از مدتی سرمایه شما چندین برابر شده و سود قابل توجهی نصیبتان خواهد شد.

هزینه دیگری که مهاجرت به کشور کانادا برای شما به دنبال دارد، هزینه اقامت است. هزینه هایی که زندگی در این کشور به شما تحمیل می کند به سبک زندگی شما و محلی که برای زندگی تان انتخاب می کنید بستگی دارد.

زندگی در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور، هزینه های بالاتری در مقایسه با شهرهای کوچکتر مانند کمپلوپس دارد. به طور میانگین هزینه های زندگی در شهرهای کوچک حدود ۷۰۰ تا۱۰۰۰ دلار و در شهرهای بزرگ بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در ماه است. تیم مجرب ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ از صفر تا صد پروسه مهاجرت در کنا شما خواهند بود، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

پناهندگی به کانادا

پناهندگی در کانادا

قبل از آنکه در مورد پناهندگی و زندگی دائمی در این کشور توضیح دهیم ابتدا لازم است مشخص کنیم که اصولا پناهنده به چه کسی گفته می شود. طبق تعریفی که کنوانسیون ژنو عنوان کرده، پناهنده به کسی گفته می شود که به دلیل ترس از شکنجه، آزار و کشته شدن بنا به دلایل مختلف مانند مذهب، نژاد و یا هر مورد دیگر، کشوری که در آن زندگی می کند را ترک کرده و قصد ندارد به آن باز گردد. 

این کنوانسیون در سال ۱۹۵۱ مورد تصویب قرار گرفت و کشور کانادا در این کنوانسیون حضور دارد و شرایط یک زندگی عادی برای پناهندگان را آماده کرده است. از جمله این شرایط می توان به فراهم کردن موقعیت کار و زندگی اشاره کرد. حتی این کشور قادر است از افرادی که به این کشور پناهنده می شوند نیز حمایت مالی به عمل آورد.

البته این مورد باید ذکر شود که گاهی اوقات گرفتن اقامت از طریق پناهندگی بسیار خطرناک و ریسک پذیر می شود. زیرا معمولا افراد برای آنکه بتوانند خود را به این کشور برسانند باید راه های سخت و صعب العبوری را طی کنند تا به کانادا برسند.

البته اگر بتوانید خود را سالم به این کشور برسانید. بعد از آنکه به کشور کانادا وارد شدید باید در کمپ هایی که برای اقامت پناهندگان ساخته شده است بمانید تا دولت این کشور بتواند برای وضعیت شما یک تصمیم درست و منطقی اتخاذ کند.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن کشور کانادا به دلیل ورود غیر قانونی، شما را جریمه و روانه زندان کند. در این صورت شرایط برای شما بسیار بدتر از قبل خواهد شد و در آینده نیز معلوم نیست تکلیف شما چه خواهد بود.

پس اگر تصمیم دارید به این کشور پناهنده شوید سعی کنید تمام مسائل و مشکلاتی که ممکن است برایتان اتفاق بیفتد را به دقت بررسی کنید و ببینید که آیا تحمل سختی ها و مشکلات را دارید یا خیر.

مزایا و معایب پناهندگی در کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهایی است که روز به روز در حال پیشرفت و توسعه بوده و امنیت بیشتری در آن می توان مشاهده نمود. فعالیت تروریست های داخلی و خارجی در این کشور وجود نداشته و افراد در امنیت کامل به سر می برند.

این شرایط هم برای شهروندان کانادایی فراهم است و هم کسانی که به عنوان مهاجر در آن زندگی می کنند و هم کسانی که به کشور کانادا پناهنده شده اند.

بنابراین پناهندگان می توانند زندگی آرام و بدون دغدغه ای در کشور کانادا تجربه کنند و نگرانی خاصی نداشته باشند. البته این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که کشور کانادا اجازه پناهندگی به متقاضیان را داده باشد.

از دیگر خدماتی که کشور کانادا در اختیار پناهندگان قرار می دهد حمایت مالی از آن ها است. کشور کانادا به مدت یک سال از این افراد حمایت کرده و به آنها این فرصت را می دهد تا بتوانند یک شغل مناسب در این کشور برای خود بیابند. در موارد بسیار نادر و استثنایی اگر فرد به حداقل میزان درآمد نرسیده باشد کشور کانادا به حمایت مالی از این فرد ادامه می دهد.

البته این روش در کنار مزیت هایش، مخاطره هایی نیز به همراه دارد. یکی از عیب هایی که این روش دارد مسیری است که فرد باید برای رسیدن به کشور کانادا طی کند.

اگر افراد بخواهند به صورت غیر قانونی وارد این کشور شوند باید راه بسیار سختی را پشت سر بگذارند تا بتاانند خود را به کانادا برسانند. در طول مسیر ممکن  است اتفاقاتی مانند تجاوز، دزدیده شدن اموال، افتادن و غرق شدن در دریا و غیره برای این گروه پیش آید.

اگر فرد بتواند خود را زنده به کشور کانادا برساند، با مشکلات جدیدی رو به رو خواهد شد. بعد از آنکه وارد خاک کانادا شدید به شما به چشم یک شهروند کانادایی نگریسته نمی شود.

شما باید مدتی را در کمپ های پناهندگان بمانید تا وضعیت شما بررسی گردد. این انتظار گاهی فرد را با مشکلات روحی و جسمی زیادی مواجه خواهد کرد. از دیگر عیوب این روش، می توان به هزینه بر بودن آن اشاره کرد.

نکته دیگری که خوب است در مورد آن نیز اطلاعاتی داشته باشید آن است که افراد بومی این کشور با کسانی که به صورت غیر قانونی وارد کشور کانادا شده اند رفتار خوبی ندارند و شاید این برخورد برای اغلب پناهندگان غیر قانونی قابل تحمل نباشد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

خرید خانه در کانادا

یکی از دلایلی که باعث شده افراد زیادی کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنند به امنیت مربوط می شود. طبق آماری که سازمان جهانی GPI اعلام کرده است کشور کانادا از نظر برقرای امنیت رتبه ششم را از آن خود کرده است و به یکی از امن ترین کشورهای جهان برای زندگی تبدیل شده است. نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین بوده، دولت برای اداره کشور از راهکارهای صلح جویانه استفاده کرده و بدین شکل شرایطی را فراهم کرده تا مهاجران و مردم زندگی راحت و بی دغدغه ای را تجربه کنند. از دیگر نکات مثبت مهاجرت به این کشور، پایین بودن نرخ بیکاری است. در حالی که در برخی کشورها روز به روز نرخ بیکاری افزایش پیدا می کنند از سال ۱۹۷۰ کانادا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند از تعداد افراد بیکار در جامعه بکاهد و موجب رشد و توسعه کشور شود. جمعیت افراد سالمند در کشور کانادا در حال افزایش است و به همین دلیل فرصت های شغلی خوبی برای کسانی که دارای تخصص و مهارت هستند فراهم شده است. آزادی اندیشه و بیان و داشتن حقوق یکسان از دیگر عواملی است که باعث شده افراد زیادی به این فکر بیفتند تا به کانادا مهاجرت کرده و یک زندگی جدید را در آنجا شروع کنند. قانون و منشور حقوق این کشور برای همه حق یکسانی قائل شده و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد. از دیگر خدماتی که کشور کانادا در اختیار مهاجران قرار داده است، خدمات درمانی و دولتی رایگان است. به طور متوسط تمام شهروندان کانادایی در سال ۶۵۰۰  دلار برای استفاده از خدمات درمانی دریافت می کنند.تعداد بالای کتابخانه ها و مکان های عمومی از دیگر امکاناتی است که در این کشور وجود دارد و این موقعیت در اختیار همه قرار داده شده تا بتوانند در اوقات فراغت خود به این فضاها مراجعه کنند.

خرید خانه در کشور کانادا

شرایط اجاره خانه در کانادا

اولین کاری که بعد از دریافت ویزا و وارد شدن به خاک اروپا باید انجام دهید، اجاره یک آپارتمان است. با کمک سایت های فروش، روزنامه ها و مجلات محلی، شبکه های اجتماعی و غیره می توان یک آپارتمان مناسب برای اقامت پیدا کرد.

کسانی که برای اولین بار است به این کشور سفر می کنند و به دنبال اجاره یک واحد آپارتمان با شرایط خوب هستند می توانند به صورت آنلاین به دنبال خانه بگردند. از جلمه سایت هایی که می توانید گزینه های خوبی برای اجاره آپارتمان در آنها پیدا کنید موارد زیر هستند:

  • سایت PADMAPPER
  • سایت VIEW IT
  • سایت TORONTO RENTALS
  • سایت RENT SEEKER

در صورتی که قصد دارید چند سالی را در این کشور به سر ببرید بهتر است آپارتمان را به صورت بلند مدت اجاره کنید. بدین شکل، دیگر نیازی نیست تا در فواصل زمانی کوتاه مدت مجبور به تعویض آپارتمان شوید.

توجه داشته باشید که اغلب آپارتمان ها در کانادا مبله نبوده و شما برای اقامت در این منازل باید بتوانید وسایل لازم برای زندگی را تهیه کنید.

متوسط اجاره بها در کشور کانادا حدود ۷۵۰ دلار کاناداست، البته این برای آپارتمان های یک خوابه است. شما برای آپارتمان های دو خوابه باید مبلغی در حدود ۹۹۰ دلار کانادا پرداخت کنید.

اگر قصد دارید در شهرهایی که قیمت اجاره آپارتمان در آنها زیاد نیست، زندگی کنید می توانید به اقامت در سنت جانز و ساسکاتون نیز فکر کنید. به این نکته توجه داشته باید که این نرخ ها تقریبی هستند و احتمال آنکه به هنگام نوشتن قرارداد تغییر کنند، وجود دارد.

برخی از صاحبخانه ها برای آنکه مطمئن شوند شما می توانید از عهده پرداخت اجاره بها برآیید، ممکن مدارکی که در ادامه ذکر می شود را از شما درخواست کنند:

  • ارائه یک معرفی نامه از کارفرما که در آن میزان حقوق قید شده باشد
  • ارائه صورت حساب بانکی
  • ارائه یک معرفی نامه از صاحب خانه های قبلی(البته اگر برای اولین بار است که در این کشور ساکن می شوید این مورد نیازی نیست)

سفارت ایران در کانادا

ایرانیانی که در کشور کانادا زندگی می کنند نیز گاهی نیاز به استفاده از خدمات سفارت ها دارند. سفارت کشور ایران در کانادا در شهر اتاوا قرار داشته و آدرس آن به این شرح است:  ۲۴۵ Metcalfe St., Ottawa, ON K2P 2K2

ایرانی ها برای اموری مانند ثبت طلاق و ازدواج، صدور کارت شناسایی ملی، تعویض، تمدید و سایر امور مرتبط با پاسپورت، ثبت فوت و غیره می توانند به سفارت ایران در کانادا مراجعه کنند.

متاسفانه به دلیل اختلافی که بین کشور ایران و کانادا به وجود آمده است این سفارت حق داشتن شعبات مختلف را در این کشور ندارد و تنها یک شعبه فعال در شهر اتاوا می تواند خدمات مورد نیاز ایرانی ها را در اختیار آنها قرار دهد.

ضمنا کشور ایران در سطح کانادا هیج نماینده ای ندارد و افراد برای انجام کارهایشان بهتر است به صورت حضوری در محل سفارت مدارک خود را ارائه دهند.

سفارت کانادا

سفارت کانادا در ایران

سال ۲۰۱۲ اتاوا، به صورت یک طرفه ارتباط خود را با تهران قطع کرد و سفارت کانادا در ایران را به تعطیلی کشاند. ایرانی هایی که قصد دارند با سفارت کانادا در ارتباط باشند می توانند به سفارت این کشور در آنکارا مراجعه کنند. ویزای موقت، ویزای تحصیلی و مجوزهای مورد نیاز برای کار توسط سفارت کانادا در ترکیه صادر می شود.

سفارت کانادا در ترکیه، در آنکارا، خیابان سینا، شماره ۸۵۰۶۶۹۰ قرار دارد و به عنوان نماینده منافع کانادا در ترکیه فعالیت می کند. از جمله خدماتی که در این دفتر ارائه می شود می توان به خدمات مهاجرت و من جمله ویزا، کسب اطلاعات در مورد تحصیل در کانادا و غیره اشاره کرد.

برای صدور ویزا باید یک وقت از سفارت بگیرید. از آنجایی که سفارت کانادا در ایران تعطیل شده است، شما باید برای گرفتن وقت مصاحبه یا به صورت حضوری به کشور ترکیه سفر کنید و یا به صورت آنلاین یک حساب کاربری ایجاد کنید، فرم های مورد نیاز را پر کرده، هزینه را واریز کنید.

البته به دلیل تحریم ایران واریز هزینه ویزا بدین طریق امکان ندارد. معمولا بین ۲ هفته تا ۶ ماه طول می کشد تا سفارت به درخواست شما پاسخ دهد.

کسانی که قصد دارند ویزا دریافت کنند باید هزینه صدور آن را نیز پرداخت کنند. هزینه گرفتن وقت برای مصاحبه حضوری که شامل هزینه صدور ویزا و انگشت نگاری است، حدود ۱۸۵ دلار است. افرادی که زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال سن دارند نیازی به انگشت نگاری ندارند.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۴ دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت به کانادا»

    1. حداقل معدل ۱۵ که برای شانس قبولی بالاتر و دانشگاه‌های بهتر، حداقل معدل ۱۶ مناسب است و همچنین به نمره زبان آیلتس حداقل ۶.۵ (ترجیحا آیلتس ۷ برای شانس بالای پذیرش و قبولی از دانشگاه‌های برتر) و همچنین به نمرات بالا در دورس شیمی، ریاضی و به خصوص زیست و شرکت و قبولی در آزمون MCAT نیاز خواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا