تحصیل در آلمان

کشور آلمان به دلیل پیشرفت زیاد علمی و صنعتی یکی از بهترین موقعیت ها برای مهاجرت میباشد به همین دلیل میباشد که بسیاری از ایرانیان برای ارتقا سطح علمی و موقعیت زندگی تحصیل در آلمان را انتخاب میکنند که در این مطلب اطلاعات بیشتری در این رابطه بدست خواهیم آورد

تحصیل در کشور آلمان

برای تحصیل در کشور آلمان با ما تماس بگیرید

۵/۵

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مزایای تحصیل در آلمان

بالابودن امکانات مراکز تحصیلی در آلمان

مهم‌ترین ویژگی که افراد را به سمت مهاجرت به کشور آلمان و تحصیل در آن جا ترغیب می‌کند،  بالابودن امکانات تحصیلی در این کشور می‌باشد، کشور المان در مقایسه با سایر کشورها از حیث امکانات تحصیلی بسیار بالا می‌باشد و دانشگاه های برتر در این کشور فقط در یک نقطه از این کشور متمرکز نیستند، همین امر سبب می‌شود افراد در خصوص انتخاب شهر و دانشگاه اختیار بیشتری داشته باشند به این منظور که دانشجویان می‌توانند از میان شهرهای آلمان دانشگاه متناسب با رشته خود را انتخاب نمایند. 

پایین بودن هزینه های تحصیلی در آلمان

در بسیاری از دانشگاه های دولتی کشور آلمان تحصیل در مقطع کارشناسی رایگان می‌باشد و این دانشگاه‌ها صرفاً ممکن است در خصوص یک سری هزینه های جانبی مبلغ جزئی دریافت نمایند، همین امر افراد متقاضی تحصیل را به سمت دانشگاه های کشور آلمان سوق می‌دهد و در این خصوص تفاوتی بین دانشجویان آلمانی و بین المللی وجود ندارد.

سطح بالای زندگی در کشور آلمان

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان شد کشور آلمان کشوری با قدرت اقتصادی بالا و با ثبات می‌باشد و خدمات بسیاری را از حیث رفاهی و اقتصادی در اختیار مردم قرار داده است، کشور آلمان از حیث سیستم حمل و نقل و سیستم درمانی در سطح بالایی قرار دارد و بسیار مقصد مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود.
همچنین کشور آلمان به عنوان کشوری ایمن از حیث آمار جرم و جنایت محسوب می‌شود که این خود می‌تواند برای خانواده هایی که می خواهند فرزند خود را برای تحصیل به این کشور بفرستند امتیاز مثبتی محسوب شود.

فرصت های شغلی بالا در کشور آلمان

کشور آلمان یکی از کشور های مناسب برای کسب در آمد می‌باشد چرا که نرخ بیکاری در این کشور در پایین ترین سطح نسبت به سایر کشور های اروپایی محسوب می‌شود به همین دلیل دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند این موضوع را می‌دانند که بعد از اتمام تحصیل در این کشور می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن صاحب شغلی متناسب با رشته ای که در آن فارغ التحصیل شده اند بشوند و بسته به نوع رشته خود درآمد بالایی داشته باشند.

امکان تحصیل در دوره های زبان آلمانی

کشور آلمان این امکان را برای افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند فراهم کرده تا با حضور در دوره های زبان که در کالج های این کشور برگزار می‌شود بتوانند در مدت معینی زبان این کشور را فرا بگیرند تا بتوانند گزینه های بیشتری برای انتخاب رشته در دوره کارشناسی در این کشور داشته باشند.

امکان کار در حین تحصیل

کشور آلمان این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است که بتوانند بعد از اوقات تحصیل در دانشگاه برای در آوردن هزینه های جانبی زندگی خود، کار نمایند در این خصوص آلمان به دانشجویان اجازه کار را در مدت معین داده است که این خود می‌تواند مزیتی برای تحصیل در این کشور محسوب شود.

بورسیه تحصیلی در کشور آلمان

یکی از امتیازاتی که کشور آلمان برای افراد متقاضی تحصیل قرارداده است بحث بورسیه تحصیلی در آلمان می‌باشد کشور آلمان به افرادی که می‌خواهند در مقطع کارشناسی و دکتری تحصیل نمایند بورسیه اعطا می‌نماید و دانشجویانی که رزومه کاری قوی و خوبی دارند می‌توانند با ارائه مدارک لازم برای اخذ بورسیه اقدام نمایند.

امکان اخذ اقامت بعد از تحصیل

یکی دیگر از امکاناتی که کشور آلمان برای دانشجویان خود قرار داده است امکان اخذ اقامت برای دانشجویان بین المللی می‌باشد که این افراد می‌توانند در مدت ۱۸ ماه پس از فارغ التحصیلی در کشور آلمان زندگی نمایند و در صورت اخذ کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهند و به موجب این ویزا کار در این کشور ساکن شوند.

 

 

بدون شک تحصیل در آلمان در میان ایرانیان ، طرفداران بی شماری دارد. در واقع شرایط مناسب تحصیلی و شغلی در آلمان باعث شده  آلمان در کنار کانادا ، آرزوی بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان برای تحصیل در این کشور باشد.به همین جهت  دانستن درباره شرایط تحصیل در آلمان دغدغه بسیاری از شما عزیزان می باشد. در نتیجه امروز می خواهیم  به طور کامل درباره تحصیل در المان صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

به طور کلی برای بررسی شرایط دانشگاه و تحصیل درهرکشور،  فاکتورهای فراوانی در نظر گرفته می شود.  نوع نظام تحصیلی ،شهریه ، مدت زمان تحصیل، زبان مورد نیاز و … مواردی است که باید در توضیح  فاکتورهای تحصیلی در نظر گرفته شود.  در توضیح شرایط تحصیل در آلمان نیز ابتدا به نوع نظام تحصیلی در کشور آلمان اشاره خواهیم کرد و سپس به نکات دیگر می پردازیم.

 به طور کلی دانشگاه های آلمان در دو مقطع دولتی و خصوصی فعالیت می کنند که خود به سه دسته مختلف تقسیم می شود.در واقع انواع مختلف موسسات عالی آموزشی در آلمان عبارتند از :

  1. موسسات علمی -کاربردی
  2. دانشگاه ها
  3. کالج های موسیقی و هنر و فیلم

مدت زمان تحصیلی مورد نیاز در آلمان  در مقاطع مختلف تحصیلی همانند ایران می باشد. در واقع پس از گذراندن ترم های مختلف تحصیلی مشخص ، شما می توانید مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایید.دانشگاه های آلمان از ماه سپتامبر فعالیت های خود را آغاز میکنند و تا ماه مارچ یک ترم تحصیلی شما به اتمام می رسد. ترم زمستان نیز از ماه آپریل شروع و در ماه آگوست پایان می یابد.مدت زمان تحصیلی در کشور آلمان به شرح زیر می باشد :

مقطع تحصیلی

طول دوره تحصیل

کارشناسی

شش الی هشت ترم

کارشناسی ارشد

۳ الی ۴ ترم

دکتری

بین ۳ الی ۶ سال

پس از اتمام ویزای تحصیلی ،به مدت ۱۸ ماه فرصت دارید تا شرایط را برای اخذ دیگر ویزاهای مهاجرتی فراهم کنید. عمده ترین راه ،گرفتن ویزای کاری است.در صورتی که بتوانید ویزای کاری دریافت نمایید می توانید پس از گذشت ۴ سال ،اقامت دائم خود را در آلمان بگیرید. اخذ اقامت آلمان تنها به گرفتن مهاجرت تحصیلی و کاری محدود نمی شود. برای شناخت انواع راه های مهاجرت به آلمان می توانید به مقاله مهاجرت به آلمان مراجعه نمایید.

هزینه تحصیل در آلمان

از سال ۲۰۱۴ با توجه به قانون وضع شده از سوی دولت آلمان ، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان حتی برای مهاجرین تحصیلی به آلمان رایگان اعلام شد . بنابراین در صورتی که بتوانید پذیرش دانشگاه های دولتی آلمان را بگیرید ، هیچ گونه هزینه ای برای تحصیل خود پرداخت نمی کنید و تنها باید هزینه های زندگی خود در آلمان را پرداخت نمایید.

فارغ از جزییات اما اگر بخواهیم به طور میانگین مبلغی را به عنوان هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در نظر بگیریم میتوانیم به این نکته اشاره کنیم که تنها با درآمد هزار یورو میتوانید زندگی معمولی را به عنوان دانشجو در آلمان سپری کنید.در صورتی که برای تحصیل در مدارس آلمان  میخواهید به این کشور مهاجرت کنید باید بدانید که به طور میانگین سالانه ۱۶۰۰۰ هزار یورو در سال تنها برای تحصیلات خود پرداخت نمایید.این مبلغ فارغ از هزینه های زندگی در آلمان در نظر گرفته شده است.

مدرک زبان برای تحصیل در آلمان

به طور کلی کشورهایی همچون آلمان که هر ساله دانشجویان زیادی را از کشورهای دیگر می پذیرند عموما زبان انگلیسی را نیز در کنار زبان رایج کشورخود  برای پذیرش دانشجو می پذیرند. اما توصیه می کنیم که  برای پذیرش بورسیه تحصیلی در آلمان  زبان آلمانی را فرا بگیرید. چرا که مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان برای بسیاری از رشته ها ،زبان آلمانی می باشد.

برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آلمان نیازمند داشتن مدرک B2  می باشید. مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در آلمان برای غالب رشته ها عموما ۵/۶ آیلتس و ۸۵ در تافل می باشد.البته اگر بخواهید با مدرک زبان انگلیسی مهاجرت تحصیلی نمایید باید این نکته را در نظر داشته باشید که فرصت تحصیل در تمامی رشته های دانشگاهی در آلمان را ندارید.

خوشبختانه در سال های اخیر بستری مهیا شده است که می توانید با مدرک زبان دولینگو ،در برخی از موسسات آموزشی آلمان  مهاجرت تحصیلی دریافت نمایید . برای مشاهده این موسسات آموزشی می توانید به فهرست دانشگاه های معتبر آلمان که مدرک دولینگو را قبول می کنند مراجعه نمایید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

تحصیل در مدارس آلمان

عموما سیاست حکمرانی در آلمان ،مانند آمریکا، از ایالتی به ایالتی دیگر تا حدی متفاوت است . بنابراین قوانین مدارس آلمان نیز در ایالت های مختلف اندکی با هم متفاوت است. همان گونه که در رابطه با هزینه های تحصیل در کشور المان اشاره کردیم ، به طور کلی برای تحصیل در مدارس  آلمان نیاز به مبلغ شانزده هزار یورو در سال دارید. با توجه به هزینه های زندگی میتوان گفت که در مجموع هر سال یک دانش اموز مهاجر نیاز به هزینه ای بین ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو دارد.شایان ذکر است که مدرک زبان مورد نیاز برای مدارس آلمان ، زبان آلمانی می باشد .

فاخ هوخ شوله

شاید نام فاخ هوخ شوله را بارها شنیده باشید ولی در خصوص معنای آن و این که اشاره به چه چیزی دارد ایده‌ای نداشته اید حال امروز می‌خواهیم در خصوص فاخ هوخ شوله و این که به چه مواردی اشاره دارد با شما صحبت نماییم.

فاخ هوخ شوله به مراکز آموزش عالی فنی حرفه ای گفته می‌شود که بیشترین محتوای آن به صورت کاربردی و عملی رشته موردنظر می‌باشد، که این به این معنا است که کم‌ترین اهمیت را به بخش‌های تئوری می‌دهد.

فاخ هوخ شوله ها در مقایسه با دانشگاه های علمی کاربردی ایران از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار هستند و در ایران تا مقطع کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم می‌باشند.

فاخ هوخ شوله در چه کشورهایی می‌باشد؟

دانشگاه های علمی کاربردی که فاخ هوخ شوله نامیده می‌شود در کشور آلمان و اتریش به اختصار اف اچ  Fh نامیده می‌شود که مخفف فاخ هوخ شوله می‌باشد، این مراکز آموزش عالی صرفاً در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌گردند.

تفاوت فاخ هوخ شوله با دانشگاه

  • فاخ هوخ شوله با دانشگاه های معمولی تفاوت هایی دارد که در این جا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • اولین و مهم‌ترین تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که در فاخ هوخ شوله تمرکز بسیاری به روی جنبه های عملی و کاربردی قرار داده است؛ ولی در سایر دانشگاه‌ها به بخش های تئوری بیشتر پرداخته است.
  • تحصیل در فاخ هوخ شوله از حیث فرصت‌های شغلی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها بسیار می‌باشد علت آن هم به این دلیل است که جنبه های عملی در این مراکز بیشتر مورد نظر است و همین امر بسیار برای افرادی که از این مراکز فارغ التحصیل می‌شوند امتیاز مثبتی دارد.
  • در فاخ هوخ شوله اساتید به دلیل الزام به وجود هفت سال سابقه عملیاتی نسبت به سایر دانشگاه ها از بار علمی بیشتر ممکن است برخوردار باشند البته این به معنای پایین بودن سطح علمی دانشگاه های دیگر نیست.

  • فاخ هوخ شوله صرفاً تا مدرک فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌نماید ولی در سایر دانشگاه ها می‌توانید تا دکتری هم تحصیل نمایید.

  • فاخ هوخ شوله ها به نسبت دانشگاه های بین‌المللی دیگر ممکن است کوچک‌تر باشند و سطح تعامل دانشجویان بین الملل ممکن است کم‌تر باشد.
  • از مزایای تحصیل در فاخ هوخ شوله ها این می‌باشد که می‌توانید در دوره‌های کارآموزی مشغول بکار شده و کسب درآمد نمایید.
  • دانشگاه ها نسبت به فاخ هوخ شوله ها از تنوع‌های رشته بیشتری برخوردار هستند و متقاضیان تحصیل امکان انتخاب بیشتری در این خصوص دارند

نحوه اخذ پذیرش فاخ هوخ شوله

پذیرش در این مراکز علمی مانند سایر مراکز و دانشگاه های بین‌المللی نیازمند گذراندن مراحل و مدارکی می‌باشد که به آن‌ها اشاره می‌نماییم و از آن جایی که فاخ هوخ شوله در کشور آلمان و اتریش وجود دارد  هر یک از آن‌ها متناسب با نوع فاخ هوخ شوله ممکن است مدارک متفاوتی را درخواست نمایند؛ اما به طور کل مدارکی نظیر:

  • ارائه مدارک تحصیلی مورد تأیید
  • قبولی در آزمون ورودی
  • نمره قبولی در آزمون زبان 
  • برخورداری از سابقه کاری را برای پذیرش می خواهند.
 

هزینه تحصیل در فاخ هوخ شوله

تحصیل در مراکز علمی عالی المان و اتریش به طور کلی بستگی بسیار زیادی به رشته تحصیلی و مکانی دارد که قصد تحصیل در آن را دارید، اما به طور کل باید بیان کرد که شهریه در این مراکز سه هزار تا هفده هزار یورو در سال می‌باشد، اما نکته مثبتی که در خصوص بحث هزینه‌های تحصیل وجود دارد این است که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل خود مطابق شرایطی که کشورها تعیین کرده‌اند به کار بپردازند.

انواع دانشگاه در نظام آلمان و اتریش

Fachhochschule فاخ هوخ شوله : دانشگاه های علمی کاربردی محسوب می‌شوند و به عنوان مراکز فنی و حرفه ای شناخته می‌شوند.
Universität دانشگاه: اشاره به همان دانشگاه های معمولی دارد که در تمامی رشته‌ها پذیرش دارند.
Kunst und Musik hochschule: دانشکده های موسیقی و هنر محسوب می‌شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان مانند بسیاری از کشور های جهان همانند ایران  مدت زمان مشخصی بین ۶ الی ۸ ترم دارد. در صورتی که بخواهید در مهاجرت تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی در آلمان دریافت نمایید باید ۵فاکتور اساسی را داشته باشید.فردی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی می‌باشد برای آن که به راحتی بتواند از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرد و کم‌ترین هزینه را متحمل شود باید با یک مؤسسه مهاجرتی در این خصوص مشاوره داشته باشد که در این مورد مؤسسه مهاجرتی لیگال اپلای با مجوز رسمی که از وزارت علوم و تحقیقات در زمینۀ اعزام دانشجو و اخذ بورسیه آلمان دارد شما را به بهترین نحو مشاوره می‌دهد و در تمامی مراحل پذیرش پشتیبانی دارد. 

فردی که تقاضای تحصیل در دوره کارشناسی را دارد باید مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشد و در دوره های یک ‌ساله کالج شرکت کند تا برای تحصیل در رشته مورد نظر خود آماده گردد.

در خصوص تحصیل به زبان آلمانی باید مدرک زبان b1  یا b2  داشته باشید و به منظور تقویت در این خصوص می‌توانید در دوره های یک ‌ساله کالج شرکت نمایید تا زبان شما به این شکل در محیط آلمانی‌ زبان تقویت گردد.

۱-مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

۲-داشتن مدارک ۱۲ سال تحصیل در ایران

۳-قبولی در دانشگاه های معتبر ایران که مورد تایید وزارت علوم آلمان نیز است.

۴-شرط معدل برای پذیرش مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی حداقل ۱۶  می باشد.

۵-باید سن شما زیر ۲۴ سال باشد.

در مقطع کارشناسی  رشته های متنوعی را به منظور دریافت  مهاجرت تحصیلی به آلمان  می توانید برگزینید. آمارهای مختلف نشان داده است که به ترتیب رشته پزشکی و برخی از رشته های پرطرفدار مهندسی مانند مهندسی مکانیک ،مهندسی کامپیوتر، رشته فناوری اطلاعات (IT ) ، مدیریت MBA و … طرفداران زیادی در بین مهاجرین تحصیلی ایرانی به آلمان دارد.

البته باید بدانید که هزینه تحصیل در دوره کارشناسی رایگان نیست و مبلغی در حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ یورو باید در هر ترم پرداخت نمایید.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان ، پرطرفدارترین مقطع تحصیلی به منظور مهاجرت به آلمان به شمار می رود. دو اصل اساسی موجب شده تا  تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان برای مهاجرین با سهولت بیشتری صورت بگیرد. اولین اصل اساسی فرصت تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان می باشد . با توجه به شرایط در نظر گرفته شده از سوی دولت آلمان شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی در هر ترم ، در آلمان مدرک فوق لیسانس خود را دریافت نمایید.

دومین اصلی که کار را برای مهاجرین کشورهای دیگر آسان کرده ، پذیرش زبان انگلیسی در بیشتر دانشگاه های آلمان است. با توجه به این که یادگیری زبان آلمانی تا حدی برای شهروندان دیگر کشورها سخت می باشد در نتیجه تمایل بر این است که بتوانند با مدرک زبان انگلیسی ، شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را  مهیا نمایند.

اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر ایران ، داشتن معدل بالای ۱۳ برای تحصیل در آلمان و داشتن مدارک ۱۲ سال تحصیل در مدارس ایران از دیگر شرایطی است که برخی از دانشگاه های آلمان برای پذیرش شما دارند. اکثر دانشگاه ها برای بررسی رزومه و پرونده تحصیلی شما مبلغی را دریافت می نمایند که این مبلغ کمر از ۵۰ یورو می باشد.

در خصوص تحصیل در کشور آلمان باید حتماً مدرک کارشناسی از دانشگاه دولتی باشد تا فرد به راحتی بتواند در این خصوص پذیرش بگیرد البته این به این معنا نیست که افراد فارغ التحصیل در دانشگاه های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی نمی‌توانند تحصیل نمایند؛ بلکه مدارک آن‌ها برای ارزشیابی بیشتر باید تحویل دانشگاه گردد که اخذ پذیرش در این خصوص کمی سخت می‌باشد که با اخذ قرارداد با مؤسسه مهاجرتی ما می‌توانید به راحتی در این خصوص پذیرش خود را بگیرید. 

در خصوص مدرک زبان نیز اگر دانشگاه مد نظر شما آلمانی زبان می‌باشد مدرک testdaf   و اگر انگلیسی زبان باشد مدرک 

IELTS را باید کسب نمایید، در صورت وجود شرایط لازم که شامل ترجمه مدارک دانشگاهی به طور کامل و مدرک زبان می‌باشد وقت سفارت برای شما گرفته شده و کلیه اقدامات مورد نیاز برای اخذ پذیرش انجام می‌گیرد.

 

تحصیل در مقطع دکتری در آلمان

برای تحصیل در مقطع دکتری در آلمان  به گذراندن مراحل بیشتری برای پذیرش نیاز دارید .در این مقطع تحصیلی نیاز دارید تا برای پرداختن به تز دکتری خود تاییدیه استادی در آلمان را کسب کنید. علاوه بر داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی ، باید توصیه نامه از دو استاد معتبر خود در ایران را نیز داشته باشید.

در کنار موارد ذکر شده ، اگر از دانشگاه های معتبر ایران در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشید ، شانس بیشتری برای پذیرش دکتری در آلمان دارید. تحصیل در مقطع دکتری در المان رایگان می باشد.باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مقطع دکتری در آلمان شغل محسوب شده و از این راه می توانید امرار معاش نمایید.

دوره کار تحصیل در آلمان و شرایط کار دانشجویی در آلمان

حتی اگر بتوانید به رایگان در آلمان به تحصیلات خود ادامه دهید نیاز دارید تا کاری پاره وقت داشته باشید. چراکه تنها هزینه های تحصیل خود را پرداخت نمیکنید اما  باید هزینه های زندگی خود را به طور کامل در آلمان پرداخت نمایید. دوره کار تحصیل در آلمان  و اصولا از مهم ترین شرایط کار دانشجویی در آلمان ، پاره وقت بودن کار شما می باشد. بر اساس قوانین ،  دانشجویان مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس مجاز به ۲۰ ساعت کار در هفته می باشد.

در صورتی که در مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا را دریافت نموده اید ، میتوانید ۳۰ ساعت در هفته مشغول به انجام شغلی دیگر شوید. حداقل مدرک مورد نیاز برای کار کردن ، داشتن مدرک C1  آلمانی می باشد. اگر مدرکی پایین تر از این مدرک  داشته باشید و زیر بیست و پنج سال باشید، دوره های زبان آلمانی برای شما برگزار می شود تا به سطح مورد نظر برسید. البته دانشجویان با توجه به نحصیلات خود باید مدارکی بالاتر از مدرک ذکر شده را داشته باشند.

آلمان کمترین نرخ بیکاری را در میان کشور های اروپایی دارد. بنابراین پس از به اتمام رسیدن دوره تحصیلات به هیچ عنوان نگران نباشید.چرا که با توجه به بودن  فرصت های شغلی فراوان در تمامی رشته ها می توانید به راحتی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید.

چگونه بورسیه تحصیلی در آلمان بگیریم ؟

در اکثر مواقع بورسیه تحصیلی در آلمان برای دانشجویان دکتری می باشد .در واقع بورسیه تحصیلی برای مقطع دکتری غالبا بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو می باشد که توسط سازمان های مختلف در نظر گرفته می شود. سازمان هایی که در زمینه بورسیه تحصیلی فعالیت دارند عبارتند از :

-بورسیه تحصیلی DAAD که  توسط خدمات بورس تحصیلی آلمان داده می شود

-STIPENDIUM PLUS  که توسط ۱۳ سازمان مختلف آلمانی برای دانشجویان دیگر کشورها در نظر گرفته شده است.

-در مواقعی سوپروایزر شما هزینه ای را تحت عنوان بورسیه تحصیلی برای شما در نظر می گیرد.

مراحل اخذ دریافت مهاجرت تحصیلی به آلمان

گرفتن هر کدام از ویزاهای مهاجرت به آلمان شامل گذراندن مرحل مشخصی است. بنابراین برای اخذ مهاجرت تحصیلی به المان نیز باید مراحل مشخصی را بگذرانید. به طور کلی مراحل اخذ دریافت مهاجرت تحصیلی به آلمان به شرح زیر می باشد.

۱-در ابتدا باید درخواست ویزای تحصیلی از سفارت آلمان داشته باشید. به دلیل وجود درخواست های بسیار، روند رسیدگی به تقاضا و دادن وقت مصاحبه به درخواست کنندگان همواره بسیار طول می کشد. به طور کلی به طور میانگین بین ۱۲ الی ۱۸ ماه زمان می برد تا به درخواست شما رسیدگی شود.

۲-پس از آن که موفق شدید زمان مورد نظر را به دست آورید، به طور کلی زمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه وقت دارید تا هم مدارک خود را دریافت نمایید و هم خود و انگیز هایتان از مهاجرت را شرح دهید. این مصاحبه بر مبنای مدرک زبان شما صورت می گیرد. یعنی اگر مسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی هستید ، زبان آلمانی یا انگلیسی شما مورد سنجش قرار می گیرد.

۳-در صورت موفقیت آمیز بودن مرحه ۲ ، حال باید تمامی مدارک و انگیزه نامه های خود را به uni-assist بفرستید.uni-assist واسطه ای میان دانشجویان و دانشگاه ها می باشد. این پل ارتباطی با دریافت ۷۵ یورو و به ازای هر دانشگاه ۳۵ یورو مدارک شما را برای دانشگاه های آلمان ارسال می کند.پس از حداکثر ۴ هفته نتایج بررسی برای شما ارسال می شود.لازم به ذکر است که  با برخی از دانشگاه های آلمان می توانید به طور مستقیم وارد ارتباط بشوید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان

به طور کلی مدارک لازم و مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان شامل موارد زیر است :

-نامه تایید پذیرش از دانشگاه در صورتی که میخواهید در مقطه کارشناسی ارشد یا دکتری پذیرش بگیرید.

-انگیزه نامه : این مدرک به این دلیل از سوی سفارت آلمان از شما خواسته می شود که می خواهند اهداف مورد نظر شما برای مهاجر تحصیلی را بدانند. به همین جهت یکی از مهم ترین مدارک به شمار می رود. چرا که بسیاری از افراد به جهت نداشتن انگیزه نامه مناسب از گرفتن مهاجرت تحصیلی در آلمان محروم شده اند.

-مدارک زبان مورد نیاز.  در صورتی که مدرک زبان آلمانی دارید باید مهارت های گفتاری ،نوشتاری ، شنیداری خود را به اثبات برسانید.

– میزان تمکن مالی لازم برای تحصیل در آلمان ،ده هزار و دویست و سی  یورو می باشد. در واقع به جهت این که مطمئن شوند تا شما  در سال اول تحصیلی به لحاظ مالی به مشکلی نمیخورید، باید این میزان مبلغ در حساب شما باشد.

-داشتن اسناد بیمه درمانی از دیگر مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی می باشد.

-عکس رنگی پاسپورت،مدارک تحصیلی تمامی سال های تحصیل همراه با ترجمه ، زندگی نامه  و مدارک سوابق شغلی و…  نیز از مدارک لازم به شمار می روند.

نتیجه گیری

تحصیل در آلمان در کنار چندین کشور توسعه یافته ی دیگر ، جزء آرزو های بسیاری از محصلین دیگر کشورها می باشد. آلمان به لحاظ تحصیلی و کاری شرایطی را مهیا کرده تا شما بتوانید بدون داشتن دغدغه های فراوان زندگی خوب و استانداردی را داشته باشید. به همین دلیل تمامی تلاش اعضای لیگال اپلای  بر این اصل استوار است که بتواند  به شما کمک کند تا به راحتی بتوانید زندگی ایده آل خود را در کشور آلمان بسازید.

سوالات متداول:

در کشور آلمان به زبان انگلیسی می‌توان تحصیل نمود؟

بله کشور آلمان در برخی از رشته‌های تحصیلی خود به زبان انگلیسی امکاناتی ارائه داده است.

دانشجویان در آلمان تا چند ساعت در هفته می‌توانند به کار مشغول شوند؟

دانشجویان در آلمان می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته به کار در کنار تحصیل مشغول شوند.

آیا امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد؟

بله، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان که دروس را به زبان آلمانی ارائه میدهند رایگان است.

شرایط سنی تحصیل در آلمان به چه صورت است؟

بهتر است برای پذیرش در مقطع کارشناسی حداکثر۲۳ سال، برای مقطع ارشد حداکثر ۳۳ سال و برای دکتری حداکثر ۴۰ سال داشته باشید.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

53 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در آلمان»

  1. من در کشور ترکیه زندگی میکنم و من به علت مشکلات و مجبور به ازدواج با یک مرد ۷۵ساله طالب که از گروه طالبان بود مجبور کردن من با آن مرد نامزد شدم و قبل از نامزد شدن من یک برادر کوچک من را به قتل رساندن و من هیچ وقت نمیخواستم قربانی شوم و ازکشورم افغانستان فرار کردم و به ترکیه آمدم ومن همه ی این صحبت هارا با سند وعکس ها میزنم و من از هیچ کشوریی حمایت نشدم و خواهش من از کشور آلمان این هست تا دراین پروسه من را یاریی کند

    1. سلام و درود
      بهترین و سریعترین راه حل برای شما مراجعه به مراکز و دفاتر UN
      یا سفارت آلمان در خاک ترکیه هست ، مستندات را به همراه خود داشته باشید

    1. سلام و درود
      ابتدا باید پذیرش از کالج مربوطه رو بگیرید
      برای اینکار نیازمند مدارک زیر هستیم
      پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و دو کپی از آن.
      عکس رنگی پاسپورتی.
      پذیرش تحصیلی.
      فرم پرشده درخواست ویزا.
      انگیزه‌نامه (SOP).
      زندگی نامه.
      مدارک سوابق شغلی در صورت وجود.
      هزینه صدور ویزای تحصیل در آلمان ۷۵ یورو.
      گواهی پایان دوره سه ساله متوسطه به همراه ترجمه.
      گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ترجمه.
      گواهی پایان دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به همراه ترجمه. چنانچه برای مقطع ارشد اقدام میکنید تنها مدرک کارشناسی برای درخواست ویزا کفایت میکند ولی برای اخذ پذیرش مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی هم مورد نیاز است.
      گواهی پشتیبانی مالی: ارائه گواهی تمکن مالی به ارزش ۱۰.۲۳۰ یورو. (ضمانت مالی ویزای دانشجویی آلمان می‌تواند بجای گواهی تمکن مالی از طریق یکی از وابستگان در آلمان نیز ارائه شود.
      بیمه مسافرتی حداقل ۳ ماهه حوزه شنگن.
      بعد از اتمام دوره ام کورس یا تی کورس و پذیرش دانشگاه وارد دانشگاه میشید و مقطع مربوطه رو شروع میکنید

  2. پذیرش تحصیلی در کشور آلمان تا چه سنی امکان پذیر هست؟؟ من الان ۳۲ سالمه و میخوام که برای ارشد اقدام کنم

    1. سلام و درود
      بستگی به رشته و سازمانی که تحصیل میکنید و شرایط شما دارد ولی سن طلایی مهاجرت ۱۷ الی ۲۶ سال هست
      ولی سنین بالاتر هم شانس اقدام دارند

    1. سلام و درود ، بلی سازمان مهاجرتی لیگال اپلای اقدام جهت پذیرش آوسبیلدونگ هم انجام میده ، طول دوره آوسبیلدونگ بنا به رشته ای که انتخاب کردید حدود ۲ الی ۳ سال و نیم طول میکشه .

    1. سلام
      هزینه قطار و مترو بسته به نوع بلیط یک روزه ۶ الی ۸ یورو ، گروهی ۱۲ الی ۲۰ یورو
      و تاکسی ۳۰ یورو بسته به میزان سفر
      اتوبوس هم ۱ الی ۲ یورو

    1. سلام و درود
      در خصوص همراه این نکته رو حتما توجه داشته باشید که ابتدا باید اقامتگاه قانونی توسط متقاضی مشخص شده باشد
      نکته دوم همراه برای کار حتما باید دانش زبان آلمانی را داشته باشد

  3. سلام
    خسته نباشید
    بنده رشته تجربی خوندم و دیپلم اون رو سال ۱۴۰۰ گرفتم بدون افتادگی با معدل ۱۷‌ ، میخوام تحصیلی اقدام کنم و تا A2انگلیسی خوندم و الان در سطح B1المانی هم هستم
    بحث گپ هم اوکی هست اما میخوام بدونم که میتونم با B1المانی اقدام کنم برای کارشناسی ؟
    البته دانشگاه هم نرفتم .

    1. سلام و درود
      مدرک بی ۱ مکفی هست
      ولی با توجه به اینکه عمده متقاضیان این سطح رو ارائه میدهند اگر بتونید سطح و دانش بالاتری از زبان آلمانی رو فرا بگیرید قطعا شانس بیشتری دارید برای اخذ پذیرش

  4. سلام من دوره ۲ ساله زبان آلمانی رو تموم کردم…menschen و sicher….وآلمانی رو روان صحبت می کنم ومسلم خیلی به نویسنده هاشون مثا هاینریش بل وتوماس مان علاقه مندم لیسانس علوم سیاسی دارم ولی دوست دارم فوق لیسانس و دکترا مو تو ادبیات آلمانی بگیرم …امکانش هست من ۴۷ سالمه

    1. سلام و درود
      بله مقطع دکتری محدودیت سنی نداره
      ولی حتما برای دریافت این پوزشن باید مقاله های آی اس آی ارائه بدید و سه توصیه نامه از اساتید داشته باشید

    1. سلام و درود
      مشاغل مرتبط با مد ، فشن و زیبایی بسیار فرصت های زیادی در اروپا دارند
      ولی قلب این موضوعات رو میتونم ایتالیا و شهر میلان معرفی کنم

  5. سلام
    هزینه همان تعرفه وزارت علوم میباشد
    و بسته به نوع خدمات میتواند افزایش پیدا کند
    خدماتی همچون ویزا ، اقامتگاه ، خوابگاه ، حساب بانکی و …

    1. تمکن در یک حساب آلمانی بلوکه شده که هرسال برای تمدید ویزا باید مجدد ارائه شود
      و این مبلغ بصورت ماهیانه به حساب دانشجو برگشت داده میشود

  6. سلام وقت بخیر
    من کارشناسی مترجمی المانی میخونم میتونم الان اپلای کنم برای ادامه تحصیل و بعد مترجمی دادگاه ؟یا تا پایان کارشناسی بهتره صبر کنم!

    1. با توجه به اینکه درحال تحصیل هستید حیف هست که زمان و زحمات خودتون رو از بین ببرید
      بهترین حالت اتمام کارشناسی و اقدام جهت اخذ پذیرش ارشد هست

  7. سلام . بنده ۳۰ سالمه لیسانس معماری دارم و گپ تحصیلی ۷ساله و همسرم ۳۳ساله و ۱۳ سال سابقه کار دارن(کارمند مخابرات) و لیسانس کامپیوتر. و یک فرزند ۶ ساله داریم. آیا امکان مهاجرت تحصیلی برای خانواده ما وجود داره؟ و اینکه شرایط ویزای همراه برای پسرم چطور هستش؟

    1. گپ تحصیلی برای صدور ویزای آلمان خیلی مهم هست
      بنابراین باید دلایل محکم ارائه دهید که در طول این مدت به فعالیت ویژه ای مشغول بوده اید. این مدارک و اسناد می تواند سوابق کاری معتبر و مرتبط با رشته تحصیلی یا توجیه گپ تحصیلی به وجود آمده با ارائه دیگر مدارک باشد. باید به آفسیر پرونده خود ثابت کنید تنها قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید و نمی‌خواهید به طور غیرقانونی اقامت کنید.

  8. بنده ۵۳ ساله هستم با مدرک ارشد پژوهش هنر و کآشنایی گرافیک و هر دو از دانشگاه دولتی. بازنشسته ی آموزش و پرورش. و ۱۶ سال هم سابقه ی تدریس گرافیک در دانشگاه فنی و حرفه‌ای. و دو فرزندم در دانشگاههای آلمان مشغول به تحصیل هستند. آیا خودم هم در این سن میتونم برای ادامه تحصیل برای دکترای هنر در آلمان اقدام کنم؟ مدرک زبان انگلیسی دارم فقط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا