زندگی در آلمان

زندگی در آلمان

زندگی در آلمان یکی از بهترین موقعیت ها برای زندگی در یک کشور اروپایی میباشد که در این مطلب از لیگال اپلای به آن خواهیم پرداخت

زندگی در کشور آلمان

برای مهاجرت به کشور آلمان با ما تماس بگیرید

۵/۵

آشنایی کامل با زندگی در کشور آلمان

پیش از آن که در خصوص مزایای تحصیل در کشور آلمان صحبت نماییم به معرفی کوتاهی از این کشور خواهیم پرداخت تا بتوانید با دید بازتری نسبت به کشور مورد نظر خود برای تحصیل اقدام نمایید؛ کشور آلمان کشوری اروپایی بوده و به عنوان یکی از بزرگ ترین کشور های این قاره شناخته می‌شود، مردم این کشور به زبان رسمی خود یعنی آلمانی صحبت می‌کنند ولی به زبان انگلیسی نیز مسلط می‌باشند.
آلمان از حیث اقتصاد یکی از کشور های باثبات و پیشرفته محسوب می‌شود که شرکت‌های بزرگ بین المللی در آن مشغول به فعالیت هستند و این امر سبب شده است تا مهاجران به سمت این کشور و فعالیت در آن جذب شوند، همچنین آلمان از نظر فرصت‌های تحصیلی بسیار کشور مناسبی محسوب می‌شود که برای بسیاری از افراد متقاضی تحصیل امتیازات مناسبی در نظر گرفته است؛ از این رو درخواست های زیادی برای تحصیل در این کشور ارائه می شود که مؤسسه مهاجرتی لیگال اپلای در این خصوص کلیه اقدامات لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی را انجام می‌دهد تا با کم‌ترین زمان و هزینه بتوانید در کالج و دانشگاه های معتبر آلمان تحصیل نمایید و از مزایای آن بهره مند شوید.
چگونگی زندگی در آلمان از جمله مسائلی است که مورد پرسش بسیاری از افرادی قرار می گیرد که میخواهند به این کشور مهاجرت کنند. در واقع آشنایی کامل با زندگی در کشور آلمان از دغدغه های بسیاری از مهاجرین محسوب می شود. به طور کلی مهاجرت همواره سختی های خاص خودش را دارد . آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم هر کشور نیازمند طی کردن زمانی طولانی است تا بتوانید با شرایط یک کشور آشنا شوید.

به همین دلیل در ابتدای ورود به کشور جدید  همواره اضطراب و ترس را برای مهاجرین به همراه دارد. کشور آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما شهروندان آلمانی را همواره با منضبط بودن ،سختکوشی و سردی می شناسیم. اما شرایط زندگی در آلمان ممکن است با شناخت اولیه ما متفاوت باشد.به همین منظور امروز تلاش ما بر این است تا شما را به صورت کامل با شرایط زندگی در آلمان آشنا کنیم . با ما همراه باشید .مهاجرت به آلمان یکی از بهترین موقعیت ها برای زندگی در یک کشور اروپایی است

زندگی در آلمان

آشنایی با شرایط زندگی در کشور آلمان

کشور آلمان در غرب اروپا واقع شده است و دارای جمعیتی ۸۲ میلیونی است.از این تعداد جمعیت ، هشت میلیون از جمعیت این کشور اروپایی را مهاجرین تشکیل می دهند. بیشتر مهاجرین در شهر هامبورگ مستقر هستند و اکثریت آنان از ترک تبارها تشکیل می دهند.به همین دلیل میتوان آلمان را از مهاجر پذیر ترین کشور های جهان قلمداد کرد.

کشور آلمان به علت این که هفتمین کشور اقتصادی جهان به شمار می رود در نتیجه به لحاظ  داشتن مشاغل می تواند به مهاجران خود بسیار کمک کند.پیدا کردن مشاغل در آلمان به دو روش صورت می گیرد. در روش اول از طرف کارفرمایی در آلمان برای شما مستقیما پیشنهاد کاری ارسال می شود. در روش دوم  دولت آلمان به مشاغلی که نیاز دارد هر ساله فراخوانی را ارسال می کند و مطابق با این فراخوان در صورتی که شرایط مدنظر را داشته باشید می توانید از این طریق به آلمان مهاجرت کنید.

شایان ذکر است که در غرب آلمان فرصت های شغلی بسیار بیشتری نسبت شرق این کشور برای مهاجرین فراهم شده است. در صورتی که می خواهید هر چه زودتر با محیط این کشور سازگار شوید باید هر چه سریع تر بتوانید  زبان آلمانی را فرا بگیرید.

همان طور که می دانید مهاجرت به آلمان تنها از طریق کاری  صورت نمی گیرد. راه ها و روش های دیگری نیز برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که در مقاله ای تحت عنوان مهاجرت به آلمان “ به طور مفصل به آن پرداخته ایم.همچنین شما میتوانید مهاجرت در این کشور را از نظر تحصیل در آلمان اقدام کنید

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

واحد پول و اختلاف زمانی کشور آلمان با ایران

واحد پول کشور آلمان همانند اکثر کشور های اروپایی یورو می باشد. در ارتباط با اختلاف زمانی کشور آلمان با ایران نیز باید اشاره کرد که این اختلاف زمانی  یک و ساعت نیم می باشد . در واقع اگر در ایران هستید کافی است تا یک ساعت و نیم زمان را به عقب بکشید و اگر در آلمان هستید این مدت زمانی را جلو بکشید.حال به بیان قوانین جالب کشور آلمان می پردازیم.

قوانین خاص کشور آلمان

آلمانی ها در مجموع به عنوان  مردمانی بسیار قانون مدار در سطح جهان شناخته می شوند که در فرایند اجرایی این قوانین نیز بسیار سختگیر می باشند.اما همان طور که در دیگر کشورها نیز قوانین خاصی یافت می شود ، آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از قوانین  خاص آلمان به شرح زیر است :

-در این کشور اگر زندانی بخواهد از زندان فرار کند فارغ از این که عمل او موفقیت آمیز بوده یا نه ، هیچ گونه مجازاتی برای وی در نظر گرفته نمی شود. زیرا  معتقدند که میل به آزادی ،ذات هر انسانی را تشکیل می دهد.

-در صورتی که در بزرگراه و جاده سوخت شما به اتمام برسد از سوی پلیس آلمان مجازات خواهید شد.

-به هیچ عنوان در این کشور به سبک نازی ها با شهروندان این کشور سلام ندهید! در صورت انجام این کار تا سه سال آینده زندگی خود را باید در زندان های آلمان سپری نمایید.

-در آلمان رسم بر این است که ۱۵ درصد به گارسون ها انعام می دهند. پس به این نکته نیز دقت کنید.

-خوشبختانه در سال ۲۰۱۴ قانونی تنظیم شد که به موجب آن تحصیلات در دانشگاه های این کشور رایگان اعلام گردید. بنابراین این امر می تواند به شما کمک نماید تا مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را دریافت نمایید.

هزینه زندگی در آلمان

به طور کلی هزینه های زندگی در آلمان بر اساس نوع خدمات و در هر بخشی متفاوت از سایر قسمت ها می باشد. در زمینه هزینه های بهداشت و درمان در آلمان می توان به این قضیه اشاره کرد که به جهت این که ۹۰ درصد مردم این کشور از بیمه برخوردار هستند در نتیجه هزینه های درمان رایگان خواهد بود.

هزینه های مسکن در آلمان بسیار بیشتر از ایران برآورد شده است. طبق آخرین اطلاعاتی که موجود است ،هزینه مسکن در آلمان ۶۱ در صد بیشتر از ایران می باشد.در خرید خانه در این کشور نیز که یکی از راه های اخذ مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری محسوب می شود ما با قیمت های بی سابقه ای روبرو هستیم . در واقع با تبدیل نرخ ارز یورو به ریال متوجه می شوید که عملا شانس خرید خانه در این کشور به خصوص در شهر های مهم بسیار اندک می باشد.

هزینه های مواد غذایی در المان بسته به شهری که زندگی می کنید بسیار متفاوت است. در مقام مقایسه با کشورمان می توان گفت که هزینه های  مواد غذلیی بیشتر است اما در مقایسه با اروپا و دیگر کشور های صنعتی ، این قبیل از هزینه ها بسیار مناسب است. با توجه به درآمد نیز در صورتی که مهاجرت نمایید پس از مدتی متوجه می شوید که می توانید بسیاری از اقلام غذایی را با حداقل درآمد کارگری نیز تهیه نمایید.همچنین تحصیلات و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان موجب شده تا شرایط بسیار مساعدی برای زندگی در این کشور به وجود بیاید.

در مجموع کیفیت زندگی در آلمان به لحاظ هزینه ها و درآمد های شما بسیار مناسب است . چرا که با توجه به این که میانگین درآمد در این کشور ۳۸۰۰ یورو می باشد ، می توانید زندگی مناسبی را برای خود در آلمان بسازید.

در صورتی که میخواهید با ریز جزییات تمامی هزینه ها در کشور آلمان آشنا شوید میتوانید به سایت numbeo مراجه نمایید.

بهترین و ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

یافتن بهترین و ارزانترین شهر برای زندگی در آلمان از جمله مواردی است که بسیار سخت می شود این دو مقوله را در یک مکان پیدا کرد. لزوما در شهرهایی که کیفیت زندگی در آن ها بسیار بالاست نمی توان گفت که به همان مقدار نیز میزان هزینه های شما کمتر است. به طور مثال در شهری مثل مونیخ که کیفیت زندگی در ان بالاست حتی افراد متمول کشور ما نیز به سختی می توانند در این شهر سکونت یابند و از پس هزینه های خود بر بیایند. بنابراین در این رابطه به ضرب المثل معروف خود که هر چه پول بدهی به همان میزان آش میخوری ! می رسیم.

اما به طور کلی میتوان شهر های بوخوم،لایپزیگ  و برمن را از ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی دانست. شهر لایپزیگ به جهت این که به شهر دانشجویان معروف است در نتیجه برای مهاجرین تحصیلی به آلمان بسیار مناسب است.

شهر های دیگری هستند که کیفیت مناسبی برای زندگی دارند و به لحاظ هزینه های زندگی نیز بسیار مناسب می باشند.به طور مثال می توان به شهر های برلین،هامبورگ ، فرانکفورت و دوسلدورف اشاره کرد. برلین که پایتخت کشور آلمان تلقی می شود ، شهری مناسب به جهت پیدا  کردن کار به شمار می رود . همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، به دلیل این که بیشتر مهاجران در هامبورگ زندگی می کنند در نتیجه شهر مناسبی برای مهاجران قلمداد می شود.

در صورتی که هدف شما از مهاجرت کار و تحصیل در حیطه ی هنر است ،به شما شهر فرانکفورت را پیشنهاد می کنیم. این شهر دارای نمایشگاه های هنری متعددی می باشد . علاوه بر این به دلیل وجود مراکز بورس در این شهر ، برای تجار نیز بسیار مناسب است که به این شهر مهاجرت کنند. در مجموع تلفیق هنر و تجارت سبب شده که فرانکفورت را به عنوان نیویورک اروپا بشناسیم.

شهر دوسلدورف نیز دارای مهاجرینی بسیار است و از نظر کیفیت زندگی جزء ده شهر مناسب جهان شناخته می شود. بنابراین دوسلدورف نیز می تواند گزینه ای جذاب برای مهاجرت و زندگی باشد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

مزایا و معایب زندگی در آلمان

بسیاری از افراد در مهاجرت به کشوری خارجی همواره قبل از رفتن ، تنها مزایای کشور مقصد خود را در نظر می گیرند. پس از مهاجرت هنگامی که با معایب آن کشور مواجهه می شوند ، از مهاجرت خود پشیمان می شوند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا به مزایا و معایب زندگی در آلمان به صورت همزمان اشاره کنیم تا تصمیم گیری را برای شما عزیزان راحت تر کنیم.

اقتصاد صنعتی کشور آلمان موجب شده تا همواره به نیروی کار زیادی نیاز داشته باشند. این امر به مهاجرین کمک می کند تا در صورت داشتن تخصص در زمینه های مورد نیاز ، هر چه زودتر وارد بازار کار بشوند. همان طور که می دانید، رشد چشمگیر علمی در این کشور فرصت بسیار مناسبی را برای محصلین و دانشجویان فراهم آورده تا بتوانند به تحصیل در رشته ی مورد نظر خود دست یابند. خدمات رایگان درمانی نیز از دیگر مزایای  زندگی در آلمان به شمار می رود.

اما در رابطه معایب به اولین نکته ای که میتوان اشاره کرد ، یادگیری زبان آلمانی است. پیشنهاد ما این است که پیش از مهاجرت به تقویت زبان آلمانی خود بپردازید .در غیر این صورت باید هزینه های گزافی را در خود آلمان، هم برای یادگیری این زبان و هم برای از دست دادن بسیاری از مشاغل بپردازید.مدرک لازم برای  تحصیل در آلمان B2 و مدرک لازم برای کار B1  می باشد.

هزینه های اجاره خانه  نیز از دیگز معایبی است که در آلمان با آن دست و پنجه نرم می کنید. مالیات سنگین و پرداخت بیمه در اوایل مهاجرت موجب  خواهد شد تا شما به فکر این باشید که  باید در کنار کار خود، به فکر شغل دیگری باشید تا بتوانید امرار معاش کنید.

مزایای زندگی در آلمان

معایب زندگی در آلمان

نرخ پایین بیکاری

مالیات  و هزینه بیمه سنگین

تحصیلات رایگان

یادگیری زبان آلمانی

خدمات درمانی و بهداشتی مناسب و رایگان

هزینه های اجاره سنگین

قانون مند بودن

 

 

 

نتیجه گیری

زندگی در آلمان همانند دیگر نقاط جهان دارای نکات مثبت و منفی فراوانی می باشد. بنابراین لازم است ابتدا از تمامی شرایط مانند هزینه های زندگی در آلمان برای مهاجرین ، نکات مثبت  و منفی زندگی در آلمان و دیگر موارد لازم اطلاعات مناسب را کسب کنید . پس از بررسی های لازم در صورتی که بخواهید مهاجرت نمایید لیگال اپلای می تواند تا فرایند مهاجرت شما را تسهیل نماید تا با خیالی آسوده بتوانید از کشور مهاجرت نمایید.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

1 دیدگاه دربارهٔ «زندگی در آلمان»

  1. من درس خواندن را خیلی دوست دارم اما من در کشورم هیچ گونه حق تحصیل را ندارم و دوست دارم درس هایم را ادامه دهم لطفا کمکم نمایین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا