زندگی در مجارستان

زندگی در کشور مجارستان یکی از موقعیت های مناسب برای زندگی در یک کشور اروپایی میباشد که این امر با لیگال اپلای امکان پذیر خواهد بود.در این مطلب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت

زندگی در مجارستان

برای زندگی در مجارستان با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط زندگی در مجارستان

یکی از کشورهای زیبای اروپای مرکزی کشور مجارستان است. مجارستان با چندین کشور از جمله اسلواکی، رومانی، اتریش، کرواسی، اسلوونی، صربستان و اوکراین هم مرز و همسایه است. پایتخت کشور مجارستان بوداپست و مساحت آن نیز ۹۳ هزار کیلومتر مربع است.

در این کشور ۱۹ شهرستان و یک شهر مستقل به نام بودا پست وجود دارد و نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می کنند. ۸۸ درصد از مردم این کشور مجارستانی بوده و ۱۲ درصد باقیمانده را آلمان ها، صرب ها، رومانیایی ها و کروات ها تشکیل می دهند.

مجارستان یکی از کشورهای معاهده شینگن است و ایرانی ها برای ورود به این کشور ، نیاز به ویزا مجارستان دارند، ۷۰ درصد از مردم کاتولیک و بقیه پروستانی هستند و از جمله مهم ترین شهرهای این کشور می توان به سگد، دبرسن، میشکولتس، پچ و گیور اشاره کرد.

این کشور یکی از قدیمی ترین و کهن ترین کشورهای اروپایی بوده و قبل از کشورهایی مانند فرانسه و آلمان تاسیس شده است. از جمله دلایلی که باعث شده مردم تمایل زیادی برای زندگی در مجارستان داشته باشند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • وجود جاذبه ها و مناظر دیدنی بسیار
  • کم بودن هزینه زندگی
  • شیوه زندگی مردم
  • بالا بودن استانداردهای ایمنی

آب هوایی که در این کشور حاکم است شباهت زیادی به آب و هوای قسمت های غربی ایران دارد و از آنجایی که در این کشور بارندگی های زیادی رخ می دهد جنگل و باغات میوه به وفور یافت می شوند. به همین دلیل  است که کشور مجارستان توانسته نیمی از نیازهای میوه قاره اروپا را به تنهایی تامین کند. در فصل های مختلف دمای هوای این کشور بین مثبت ۳۴ درجه و منفی ۱۸ درجه سانتی گراد در گردش است.

اداره امور در این کشور بر عهده نخست وزیر است و رئیس جمهور از بین اعضای مجمع به مدت ۵ سال انتخاب می شود. اصولا رئیس جمهور نقشی تشریفاتی داشته و این قدرت را دارد تا برای پست نخست وزیری نیز نامزد شود.

مردم این کشور به زبان مجارستانی صحبت می کنند. این زبان ۴۴ حرف در حروف الفبا، ۲۵ آوای همخوان و ۱۴ حروف صدا دار دارد. واژه های زبان مجارستانی از نظر گفتار و نوشتار با هم تفاوت دارند و کلمه ها آن طور که خوانده می شوند، نوشته نمی شوند.

اگر قصد ادامه تحصیل در مجارستان را دارید، نیازی به یادگیری زبان مجارستانی نیست و شما با تسلط داشتن به زبان انگلیسی به راحتی می توانید در این کشور تحصیلات عالیه خود را ادامه دهید. برخی از مردم این کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و شما برای برقراری ارتباط با این افراد هیچ مشکلی نخواهید داشت.

یکی از کشورهایی که علاقه مندان به ادامه تحصیل آن را نیز مورد توجه قرار می دهند کشور مجارستان است؛ زیرا در اغلب دانشگاه های مجارستان تدریس به زبان انگیسی انجام شده و دانشجویان نیازی به فراگیری یک زبان دیگر ندارند. در ضمن مدارکی که توسط دانشگاه های کشور مجارستان صادر می شود اعتبار بالایی داشته و قابل ارائه در کلیه دانشگاه های دنیاست. موضوع دیگری که باعث افزایش جذابیت این کشور برای ادامه تحصیل شده پایین بودن هزینه های زندگی در مجارستان است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید و اگر در پایان مقاله، سوالات شما بی پاسخ مانده بود، می توانید با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و از مشاوران مجرب ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

یکی از مسائلی که افراد به هنگام انتخاب یک کشور برای زندگی باید به آن توجه داشته باشند هزینه هایی است که زندگی در یک کشور برایشان به دنبال دارد. اگر قصد مهاجرت به مجارستان را  دارید، هزینه زندگی در آن را برآورد کنید؛ چرا که اگر نتوانید از پس هزینه های این کشور برآیید بدون شک زندگی در مجارستان با سختی های زیادی همراه خواهد بود.

عمده ترین بخش از درآمد فرد در طول یک ماه صرف پرداخت هزینه اجاره مسکن یا اجاره بها می شود. اینکه شما در کدام قسمت از شهر و در چه شهری اقامت می کنید به شدت بر روی میزان اجاره بهایی که باید پرداخت کنید تاثیر می گذارد. برای مثال اگر در شهر بوداپست منزلی را برای اقامت پیدا کردید باید مبالغ بیشتری برای اجاره بها پرداخت کنید.

اگر بتوانید در حومه شهر و یا خارج شهر یک مسکن مناسب بیابید، می توانید با هزینه ای معقول تر و مناسب تر در این کشور اقامت کنید. برای مثال هزینه اجاره آپارتمان های یک خوابه در مرکز شهر چیزی حدود ۳۴۰ یورو خواهد بود اما اگر بتوانید به خارج شهر نقل مکان کرده و در آنجا یک آپارتمان با همین شرایط پیدا کنند هزینه ای که باید برای پرداخت اجاره بها صرف کنید کاهش پیدا کرده و به حدود ۲۹۰ یورو خواهد رسید.

هزینه دیگری که در کشور مجارستان جزء یکی از هزینه های ثابت زندگی در این کشور محسوب می شود، حمل و نقل است. سیستم حمل و نقل مسافرین در این کشور بسیار پیشرفته و مدرن بوده و شما با انواع وسائل نقلیه عمومی مانند قطار، اتوبوس، متر و تراموا می توانید خود را به مقصدی که در نظر دارید برسانید. به صورت کلی شما باید حدود ۱۵ درصد از درآمد خود را صرف هزینه حمل  و نقل کنید.

هزینه خورد و خوراک و تغذیه نیز از دیگر مسائلی است که در این کشور باید به آن توجه کرد. تنوع غذایی در رستوران های این کشور زیاد بوده و در عین حال نیز شما می توانید با قیمتی بسیار مناسب یک غذای با کیفیت و با طعم عالی میل کنید.

البته این واقعه نباید خیلی تکرار شود تا بتوانید زندگی راحتی در این کشور داشته باشید. نکته دیگری که خوب است در مورد این کشور و هزینه زندگی در آن بدانید به قیمت اقلام خوراکی بر می گردد. معمولا شما می توانید اقلام اساسی مورد نیاز خود را با هزینه ای بسیار مناسب در این کشور خریداری کنید و بدین شکل زندگی راحتی برای خود در کشور مجارستان رقم بزنید.

ارزان ترین شهر مجارستان برای زندگی

افرادی که قصد دارند در کشور مجارستان با هزینه ای مناسب زندگی کنند باید به این که در کدام شهر اقامت می کنند توجه داشته باشند. این مساله حقیقت دارد که در پایتخت کشورها امکانات بسیار خوبی گنجانده شده است اما معمولا انتخاب این شهرها برای سکونت گزینه خوبی به نظر نمی رسد؛ زیرا هزینه زندگی در این شهرها بالاست و اگر در حال حاضر شما درآمد خوبی نداشته باشید ممکن است این مساله در ادامه برایتان مشکلات مالی ایجاد کند. ما در ادامه قصد داریم برخی شهرهای ارزان قیمت این کشور را به شما معرفی کنیم.

شهر پچ مجارستان

یکی از شهرهای کشور مجارستان که زندگی در آن با هزینه ای بسیار مناسب همراه است، شهر پچ است. این شهر یکی از شهرهایی است که دانشجویان بسیاری در آن به تحصیل مشغول هستند. شهر پچ با شهر بوداپست حدود سه ساعت فاصله دارد و در فاصله کمی از مرز کرواسی واقع شده است. هزینه زندگی در این شهر از هزینه زندگی در شهر بوداپست کمتر است.

شهر سگد مجارستان

شهر سگد از جمله شهرهای جنوبی کشور مجارستان است و جمعیت دانشجویی زیادی در آن زندگی می کنند. در این شهر حدود ۱۶۰ هزار نفر زندگی کرده و از نظر بزرگی و میزان جمعیت در رتبه ۵ قرار دارد. هزینه زندگی در سگد نیز در مقایسه با شهر بوداپست پایین تر بوده و اگر به عنوان یک دانشجو در این شهر مشغول به تحصیل هستید به راحتی می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

شهر دبرسن مجارستان

دومین شهر پر جمعیت در کشور مجارستان شهر دبرسن است و حدود ۲۰۵ هزار نفر در آن زندگی می کنند. این شهر از جمله شهرهای مهم این کشور محسوب شده و افرادی که قصد دارند زندگی در کشور مجارستان با هزینه ای بسیار مناسب برایشان به همراه باشد می توانند دبرسن را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند.

شرایط زندگی در مجارستان

یکی از مواردی که باعث می شود شما با شرایط خوبی بتوانید در این کشور زندگی کنید بحث درآمدهاست. آماری که در همین رابطه منتشر شده نشان می دهد که توان خرید مردم در کشور مجارستان در مقایسه با ایران دو برابر است. یکی از فاکتورهایی که بر روی میزان درآمد افراد تاثیرگذار است، نوع تخصص فرد است.

معمولا در مشاغلی که صلاحیت و تخصصی نیاز ندارند حداقل حقوقی که به یک شخص پرداخت می شود حدود ۴۶۰ یورو برای ۴۰ ساعت کار در هفته است. مشاغلی که به آموزش های متوسطه نیاز دارند حدود ۶۰۰ یورو در هفته دریافت میکنند. هرچه تخصص شما در یک زمینه خاص بیشتر باشد مسلما حقوق دریافتی شما افزایش پیدا می کند.

اگر شما بتوانید تخصص های که این کشور نیاز مبرم به آنها دارد را شناسایی کنید و مهارت خود را در این موضوعات افزایش دهید به راحتی می توانید شغلی با درآمد خوب و معقول پیدا کنید.

هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و این مورد باعث شده مهاجران زیادی تصمیم بگیرند تا این کشور را برای اقامت انتخاب کنند. رفاه اجتماعی و اقتصادی از جمله مهم ترین فاکتورهایی است که باعث می شود زندگی در این کشور طرفداران زیادی داشته باشد.

روش های مختلفی برای اخذ ویزای مجارستان وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و غیره اشاره کرد. اگر بعد از ۵ سال اقامت موقت در این کشور، درخواست اقامت دائم کنید احتمال آنکه با خواسته شما موافقت شود وجود دارد. اگر بعد از ۳ سال اقامت دائم، شرایط لازم را نیز داشته باشید می توانید برای گرفتن پاسپورت کشور مجارستان اقدام نمایید.

قوانین خاص زندگی در مجارستان 

شما برای آنکه بتوانید خود را به کشور مجارستان برسانید راه های زیادی پیش رو دارید که با توجه به شرایط و موقعیت فعلی تان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. 

یکی از راه های مهاجرت به مجارستان، مهاجرت تحصیلی است. چندین دانشگاه معروف و مطرح در این کشور وجود دارد که در سطح دنیا شهرت زیادی دارند. بدون شک تحصیل در دانشگاه هایی که اعتبار بالایی دارند می تواند نوید دهنده یک آینده کاری روشن برای فرد باشد. ۵ دانشگاه از دانشگاه های  مجارستان جزء ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند. برای آنکه بتوانید به دانشگاه های این کشور وارد شوید باید به زبان انگلسی مسلط بوده و در ضمن در دوره های قبلی تحصیلی تان موفقیت های خوبی کسب کرده باشید.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به کمک آن به کشور مجارستان مهاجرت کنید،مهاجرت سرمایه گذاری است. این کشور یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است. سرمایه گذاری در این کشور از جمله سرمایه گذاری های بدون ریسک است و شما بعد از تمام شدن مدت سرمایه گذاری تان می توانید پول خود را بدون کم و کاست و البته بدون بهره بانکی در اختیار بگیرید.

از دیگر روش های اقامت در کشور مجارستان ثبت شرکت است. این کشور از جمله کشورهایی است که در زمینه اقتصادی توانسته بسیار موفق ظاهر شود و به همین دلیل افراد زیادی از سراسر جهان تمایل دارند در این کشور سرمایه گذاری کنند. ثبت شرکت در این کشور حدود ۳ تا ۴ ماه زمان می برد و بعد از آنکه شرکت به ثبت رسید و مجوز یک ساله ای برای آن صادر شد، باید مبلغی حدود ۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ یورو نیز سرمایه گذاری گردد.

از دیگر روش های محبوب ایرانی ها برای مهاجرت، مهاجرت کاری است. شما برای آنکه بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از کارفرمای مجارستانی داشته باشید. بعد از آن باید مدارکی مانند قرارداد، گواهی تمکن مالی، ارائه یک پاسپورت معتبر، بیمه مسافرتی و غیره را آماده کرده و اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید.

آداب و رسوم خاص کشور مجارستان

اگر با مردم مجارستان زندگی کرده باشید به یقین متوجه شده اید که نمی توان یک تیپ شخصیتی خاص برای مردم این کشور تعریف کرد. فرهنگ های متفاوتی در این کشور وجود دارد که هر کدام از آنها در  نوع خود بسیار جالب و جذاب هستند. یکی از آدابی که مردم این کشور نسبت به رعایت آن بسیار حساسیت نشان می دهند احترام به بانوان، سالمندان و یا اجدادشان است؛ در هر کجای این کشور که باشید این پایبندی و احترام وجود دارد.

مورد دیگری که در این کشور زیاد به چشم می خورد خدا ترسی مردم این کشور است. مجاری ها بسیار خداترس و مومن هستند اما از مرگ ترسی ندارند؛ زیرا آن را به عنوان یک واقعه طبیعی پذیرفته اند.

مردم این کشور بسیار هنرمندند و به موسیقی، هنر، علم، ادبیات، شعر و غیره علاقه زیادی دارند و علاوه بر این موارد به شوخ طبعی، کشف استعدادها و یادگیری نیز توجه زیادی نشان می دهند.

اگر یک مجارستانی شما را به مهمانی دعوت کرد به عنوان هدیه یک جعبه شکلات و یا یک دسته گل برای میزبان هدیه ببرید. برخی از مجارستانی ها ممکن است از مهمان خود بخواهند که کفشش را بیرون از منزل در بیاورد. اگر این مورد را مشاهده کردید خیلی تعجب نکنید؛ زیرا در این کشور رسم نیست که مهمان با کفش داخل خانه شود.

نکته دیگری که باید در مورد رفتن به مهمانی به آن توجه داشته باشید خوش قولی است. اگر به یک مهمانی در کشور مجارستان دعوت شدید حتما راس ساعت در آنجا حضور پیدا کنید، دیر کردن شما به منزله بی احترامی است.

اگر برای دوست مجاری خود یک دسته گل هدیه می برید حتما دقت داشته باشید که بین گل ها، گل سرخ و یا گل داوودی قرار نداشته باشد. ضمنا به هنگام احوال پرسی خانم ها و آقایان با یکدیگر دست می دهند و خانم ها نیز به هنگام ملاقات یکدیگر معمولا روبوسی می کنند.

مورد دیگری که در کشور مجارستان مشاهده می شود توجهی است که مردم به ارزش های خانواده نشان می دهند. اعضای یک خانواده مجاری سعی می کنند همه جوره هوای یکدیگر را داشته باشند.

آب و هوای کشور مجارستان

یکی از ویژگی های آب و هوای کشور مجارستان تابستان های گرم و زمستان های سرد آن است. برخی اعتقاد دارند که اقلیم این کشور شباهت زیادی به اقلیم قسمت غربی کشورمان دارد.

کشور مجارستان در فاصله بیشتری از جنوب اروپا واقع شده و به همین دلیل اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه نمی توانند به صورت مستقیم اقلیم این کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد، در نتیجه آب و هوایی که در این کشور مشاهده می شود قاره ای است و از تابستان تا زمستان تغییرات دمایی زیادی در آن مشاهده می شود.

بین مناطق مختلف کشور مجارستان ممکن است تغییرات آب و هوایی زیادی مشاهده شود که این موضوع به دلیل تفاوت در ارتفاع و یا نزدیکی به رودخانه ها و دریاچه ها اتفاق می افتد. در غرب این کشور در مقایسه با شرق میزان بارندگی بیشتر است.

زندگی در کشور مجارستان

معرفی چند شهر مهم مجارستان

حال که با کشور مجارستان و شرایط زندگی در آن آشنا شدیم بهتر است چند شهر مهم این کشور را نیز معرفی کنیم.

شهر بوداپست

همان طوری که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم بوداپست پایتخت مجارستان است و از آن به عنوان یکی از بزرگ ترین شهر های  اتحادیه اروپا و پر جمعیت ترین شهر در کشور مجارستان یاد می شود. مساحتی که این شهر به خود اختصاص داده ۵۲۵ کیلومتر مربع است و ۱.۸ میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

در شهر بوداپست ۳۵ موسسه آموزش عالی وجود دارد که دانشجویان می توانند در رشته هایی مانند پزشکی، داروسازی، رشته های مهندسی و دامپزشکی به تحصیل پرداخته و مدارک معتبری را دریافت کنند.

این شهر در کنار رودخانه دانوب قرار گرفته و آثار زیادی مانند قلعه بدا، سنگر ماهیگیر، کیسای ماتیاس، کاخ گرشام، ساختمان پارلمان مجارستان و غیره وجود دارد. در ضمن رود دانوب نیز به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر دبرسن

شهر دبرسن بعد از شهر بوداپست بزرگترین شهر بزرگ در کشور مجارستان است و از آن به عنوان قطب فرهنگی این کشور یاد می کنند. این شهر با بوداپست حدود ۳ ساعت فاصله دارد و در گذشته پایتخت مجارستان بوده است. جالب است بدانید که این شهر با ۱۴ شهر دیگر در دنیا پیمان خواهر خواندگی دارد که از جمله آنها می توان به سن پترزبورگ اشاره کرد.

شهر سگد

شهر سگد یکی از شهرهای مهم کشور مجارستان است و از نظر تحصیل و گردشگری اهمیت زیادی دارد. مکان های تاریخی و توریستی فراوان و مراکز آموزش عالی مختلفی در این شهر وجود دارد و این شهر را به مقصدی بسیار مناسب برای تحصیل تبدیل کرده است.

یکی از مهم ترین دانشگاه های این شهر، دانشگاه علوم پزشکی آن است. دانشگاه های سگد در زمینه های فنی و مهندسی، هنر و علوم انسانی نیز به تریبت دانشجو می پردازند و از آنجایی که تدریس در دانشگاه های بین المللی به زبان انگلیسی انجام می شود افراد زیادی تمایل دارند تا به شهر سگد آمده و تحصیلات خود را در رشته هایی که ذکر کردیم، ادامه دهند.

شهر پچ

شهر پچ پنجمین شهر بزرگ در کشور مجارستان است و در سال ۲۰۱۱ به عنوان مرکز فرهنگی اروپا انتخاب شد. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شهرت این شهر شده دانشگاه علوم پزشکی آن است. این دانشگاه با داشتن قدمتی ۶۴۲ ساله قدیمی ترین دانشگاه کشور مجارستان بوده که در سال ۱۳۶۷ میلادی تاسیس شده است. افراد زیادی از سراسر دنیا و از کشورهایی مانند ایران، آمریکا، کانادا، آلمان و غیره به این شهر سفر می کنند تا در دانشگاه مذکور تحصیلات خود را ادامه دهند.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

شرایط زندگی مسلمانان در مجارستان

عثمانیان اسلام را وارد کشور مجارستان کردند. این دین توسط مقامات این کشور تایید شده و به رسمیت شناخته شده و به غیر از بوداپست در شهرهایی مانند گیور، سیکلوس و دبرسن مسلمانان می توانند در مساجد دور هم جمع شوند و از این نظر هیچ ممانعتی وجود ندارد.

نزدیک به ۳۰ هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند و بیشتر آنها نیز عرب تبار و یا ترک تبار هستند. جالب است بدانید که تعداد مجارستانی هایی که در حال گرویدن به دین اسلام هستند روز به روز در حال افزایش است. اغلب مسلمانان در کشور مجارستان در شهر بوداپست ساکنند؛ از این تعداد بیش از نیمی از آنها عرب و مابقی ترک، آفریقایی، فارس و یا حتی بومی مجارستان هستند.

یکی از سازمان هایی که در راستای تلاش برای بهبود وضعیت مسلمانان فعالیت می کند سازمان مسلمانان مجارستان است. این سازمان در سال ۲۰۱۱ توانست با کمک های مردمی مسجدی را در بودا پست احداث کند. متاسفانه سطح زندگی اکثر مسمانان این کشور از متوسط جامعه پایین تر است و به همین دلیل امورات این مسجد که بر پایه کمک های مردمی است به سختی مدیریت می شود.

این سازمان فعالیت های مختلفی مانند برگزاری برنامه های آموزشی، جمع آوری کتاب های اسلامی و ترجمه آنها، برپایی سخنرانی در مورد مباحث اسلامی و غیره را انجام می دهد.

یک مسجد در شهر سگد ساخته شده است که این سازمان آن را اداره می کند و علاوه بر آن توانسته با مسلمانان مجارستانی که در کشورهای اسلواکی و رومانی مقیم هستند نیز ارتباط برقرار کند.

اختلاف ساعت ایران با مجارستان

تجربه زندگی در مجارستان

یکی از مسائلی که در سفر به کشورهای خارجی باید مورد توجه قرار گیرد اختلاف زمانی است که بین کشور مبدا و مقصد وجود دارد. همان طوری که اطلاع دارید کشورهایی که در فاصله دور از هم قرار گرفته اند اختلاف زمانی دارند. اختلاف زمانی یا اختلاف ساعت خصوصا اگر شما یک قرار ملاقات مهم داشته باشید اهمیت زیادی پیدا می کند. پس اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید سعی کنید حتما از این اختلاف مطلع شوید.

مجارستان و ایران نیز از هم فاصله زیادی دارند بنابراین وجود اختلاف ساعت بین این دو کشور کاملا طبیعی و منطقی به نظر می رسد. اما نکته مهم در میزان این اختلاف است. کشور ما از نظر زمانی از کشور مجارستان ۲ ساعت و نیم جلوتر است و زمانی که شما پای خود را در کشور مجارستان می گذارید باید ساعت مچی خود را ۲ ساعت و نیم به عقب بکشید.

مزایا و معایب زندگی در مجارستان

از جمله مزایایی که زندگی در کشور مجارستان دارد، پایین بودن هزینه های زندگی است. هزینه های مسکن، پوشاک و خوراک در برخی شهرهای این کشور پایین بوده و افراد مشتاق به زندگی در آن می توانند با مناسب ترین هزینه در مجارستان اقامت کنند.

از دیگر مزیت هایی که زندگی در کشور مجارستان برای افراد به دنبال دارد طبیعت زیبا و بی نظیر موجود در آن است. این کشور طبیعت فوق العاده زیبا و منحصر به فردی دارد و ساکنین کشور مجارستان در اوقات فراغت خود می توانند به بازدید از این مناظر زیبا و دیدنی بروند.

از دیگر مزیت هایی که برای زندگی در کشور مجارستان می توان از آن نام برد کم بودن میزان مالیات است. مالیاتی که کسب و کارها در این کشور باید بپردازند پایین بوده و این مورد برای افرادی که قصد دارند خود اشتغالی کنند بسیار نکته مثبتی محسوب می شود.

در مقایسه با کشورهایی که در همسایگی کشور مجارستان قرار دارند هزینه اجاره ملک در این کشور بالا نیست. خانه ها در کشور مجارستان به صورت مبله در اختیار متقاضیان قرار داده می شود و فرد ملزم است که دو ماه اجاره را از قبل بپردازد. اجاره ماهانه در این کشور ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است.

بسیاری از کسانی که در کشور مجارستان زندگی کرده اند ادعا می کنند که وضعیت حمل و نقل در این کشور مانند لندن است. حمل و نقل در این کشور به راحتی انجام شده و شما می توانید با مناسب ترین هزینه ها و در کمترین زمان ممکن خود را به مقصدتان برسانید.

تحصیل در مجارستان که دانشگاه های آن اعتبار بالایی دارند از دیگر مزیت هایی است که زندگی در کشور مجارستان می تواند شامل حال شما کند. دانشگاه های مستقر در دبرسن، سگد و پچ از جمله دانشگاه هایی هستند که شهرت جهانی دارند.

تنوع سرگرمی ها و تفریحات از دیگر نکات مثبت و مزیت هایی است که زندگی در کشور مجارستان می تواند برای افراد به ارمغان آورد.

تمام مواردی که عنوان شد از جمله مزیت های مهاجرت به کشور مجارستان و زندگی در آن است. اما نه تنها در مورد این کشور بلکه در مورد بقیه کشورهای خارجی نیز معمولا مشکلاتی وجود دارد که باید در کنار مزیت ها به آن اشاره شود. ذکر مزیت ها و معایب در کنار هم به افراد کمک می کند تا راحت تر تصمیم گیری کنند. به همین دلیل ما نیز در ادامه قصد داریم به معایب زندگی در این کشور اشاره ای داشته باشیم.

یکی از مشکلاتی که افراد در زندگی با مجاری ها ممکن است آن را زیاد مشاهده کرده باشند رفتار سرد و غیر دوستانه برخی از مجارستانی هاست. مجاری ها در طول تاریخ با حوادث و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند و همین موضوع باعث شده آنها بسیار حساس و محتاط شوند. در نتیجه برخی از آنها شاید با افراد خارجی رابطه دوستانه و صمیمانه ای نداشته و همیشه فاصله شان را با خارجی ها حفظ کنند.

از دیگر مشکلاتی که در این کشور وجود دارد پایین بودن میزان دستمزد است. هزینه های ثابت این کشور در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی و انگلیس پایین تر است و شاید بدین وسیله بتوان میزان زیادی پول در این کشور پس انداز کرد. اما از طرف دیگر میزان دستمزدها بالا نیست. به عنوان مثال کسانی که به عنوان معلم در حال فعالیت هستند به طور معمول حقوق زیادی دریافت نمی کنند. برخی مشاغل حرفه ای در این کشور ماهانه حدود ۸۹۰ دلار حقوق می گیرند. افرادی که در شرکت های چند ملیتی زندگی می کنند نیز به همین میزان، حقوق دریافت می کنند.

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است برای عده ای دردسر ساز شود مساله زبان مجاری است. همان طوری که در این متن به آن اشاره کردیم کلمات همان طوری که ادا می شوند نوشته نشده و این یکی از سختی هایی است که در این زبان وجود دارد و شاید به همین دلیل است که یادگیری این زبان اندکی مشکل قلمداد می شود. اگر قصد دارید چند سال در این کشور زندگی کنید بهتر است برای یادگیری این زبان اقدامات لازم را انجام دهید.

سوالات متداول:

هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟

هزینه یک زندگی نرمال دانشجویی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو میباشد.

آیا مجارستان کشور گرانی است؟

خیر، کشور مجارستان یکی از مقرون به صرفه ترین کشور های اروپایی است و هزینه حمل و نقل و خورد و خوراک نیز بسیار مقرون به صرفه است.

بهترین روش برای مهاجرت به مجارستان چیست؟

مسلماٌ جواب این سوال برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و بستگی به شرایط شما دارد اما بهترین روش ها برای مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری میباشد.

آیا مجارستان ویزای همراه میدهد؟

برای دانشجویان ویزای همراه صادر نمیکند اما با روش های مهاجرتی دیگر میتوانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراهتان ببرید

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا