مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به کشور مجارستان با لیگال اپلای به اسانی امکانپذیر میباشد که در این مطلب به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت

مهاجرت به مجارستان

برای مهاجرت به مجارستان با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط مهاجرت به مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای واقع در اروپای مرکزی است که با مساحت ۹۳۰۰۰ کیلومتر مربعی خود و جمعیت ۹.۷ میلیون نفری اش از جمله کشورهای متوسط در اتحادیه اروپا به حساب می آید. این کشور از شمال با اسلواکی و اوکراین، از شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی و از غرب با اسلوونی و اتریش هم مرز است و برای ورود به این کشور نیاز به ویزا مجارستان می باشد. زبان رسمی کشور مجارستان، مجاری بوده و پایتخت و پرجمعیت ترین شهر مجارستان، شهر زیبا و خاص بوداپست است.

در سال های اخیر شاهد رشد قابل قبولی در کشور مجارستان بوده ایم و این کشور از نظر اقتصادی در حال به دست آوردن جایگاه ویژه و خاصی است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد علاقه مند باشند که به این کشور مهاجرت کنند.

نکته بسیار مهم این است که برای مهاجرت به کشور مجارستان باید اطلاعات خود را در رابطه با این کشور افزایش داده و سپس اقدام به انجام مراحل مربوط به مهاجرت کنید. این کار باعث می شود تا در هنگام مهاجرت چالش خاصی نداشته باشید و بتوانید به راحتی در مجارستان اقامت کنید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان به مقاله زندگی در مجارستان مراجعه نمایید.  

 در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهاجرت به مجارستان آشنا کرده و در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید. چنانچه پس از اتمام مقاله سوالی در ذهن شما بی پاسخ مانده یود، می توانید با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

راه های مهاجرت به مجارستان

اگر بخواهیم در رابطه با روش های مهاجرت به مجارستان توضیحاتی را ارائه دهیم، باید گفت که شما می توانید به چند طریق فرآیند مهاجرت خود را انجام دهید. این روش ها عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

هر یک از این روش های مهاجرت به مجارستان شیوه خاص و روش منحصر به فردی دارد و نکته مهم این است که اگر قصد دارید تا به این کشور زیبا مهاجرت کرده و از این پس در مجارستان زندگی کنید، باید متناسب با وضعیت خود بهترین روش مهاجرت را انتخاب کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. یکی از بهترین و ساده ترین  روش های مهاجرتی، ادامه تحصیل در دانشگاه های مجارستان می باشد.

در بخش بعدی شما را با روش های مختلف مهاجرت به مجارستان آشنا می کنیم و در رابطه با آن توضیحاتی را ارائه می دهیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور اروپایی زیبا و خاص را دارید، به نکاتی که در ادامه بیان می کنیم توجه بسیار زیادی داشته باشید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

کشور مجارستان برای مهاجرت

سرمایه گذاری در مجارستان

همان طور که اشاره کردیم یکی از روش هایی که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به کشور زیبا و خاص مجارستان مهاجرت کنید، مهاجرت سرمایه گذاری و وارد کردن پول به این کشور است.

دولت مجارستان تلاش بسیار زیادی می کند تا از این طریق ارز آوری کرده و باعث رشد اقتصادی خود شود. به همین دلیل اگر شرایط سرمایه گذاری در مجارستان را دارید، به راحتی می توانید از این طریق به این کشور وارد شوید.

امروزه افراد بسیار زیادی از سراسر نقاط جهان با استفاده از روش های سرمایه گذاری به مجارستان مهاجرت می کنند. در نتیجه می توان گفت که این روش یکی از شیوه های ثابت شده و تضمینی مهاجرت به این کشور زیبا است. در نتیجه شما می توانید با استفاده از این شیوه به راحتی به کشور زیبا و خاص مجارستان مهاجرت کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل حضور کشور مجارستان در اتحادیه اروپا و کشورهای شنگن، شرایط مناسبی در خاک این کشور برای شما به منظور سرمایه گذاری و انجام فرآیندهای مختلف اقتصادی وجود دارد و می توانید با خیال آسوده برای مهاجرت کردن به این کشور زیبا برنامه ریزی داشته باشید.

در سال های اخیر نیز شاهد رشد چشمگیر اقتصادی مجارستان بوده و همین موضوع باعث شده تا صنایع در این کشور، به خصوص صنعت توریست پیشرفت کرده و از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. امروزه مجارستان تبدیل به یکی از کشورهای با پتانسیل بالا برای رشد اقتصادی شده است.

اگر قصد دارید تا با سرمایه گذاری در این کشور، مهاجرت خود را انجام دهید، بهتر است تا با افرادی که در زمینه اقتصادی فعالیت می کنند مشورت کرده تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مراحل سرمایه گذاری در مجارستان را انجام دهید.

با این وجود اگر بخواهیم مطرح ترین و اصلی ترین روش های سرمایه گذاری در این کشور را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولت
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

با توجه به موارد گفته شده، انجام هر یک از این روش ها نیاز به سرمایه نسبتا خوبی دارد و در نتیجه اگر سرمایه کافی برای انجام این فرآیندها را ندارید، بهتر است تا به سراغ روش های دیگری بروید.

شرایط ایرانیان برای مهاجرت به مجارستان

یکی از سوالاتی که ممکن است پرسش از این است که آیا شرایط ایرانیان برای مهاجرت به مجارستان با مردم سایر نقاط جهان تفاوت دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که هیچ تفاوتی بین مردم ایران با مردم سایر نقاط جهان برای مهاجرت به کشور زیبای مجارستان وجود ندارد و همان طور که مردم تمامی نقاط جهان می توانند از طریق روش های مختلف به این کشور زیبا مهاجرت کرده و در آن زندگی کنند، ایرانیان نیز قادر خواهند بود تا از این طریق فرآیند مهاجرت خود به این کشور اروپایی را پیگیری کنند، در نتیجه نیازی نیست تا هیچ نگرانی در این زمینه داشته باشید.

ایرانیان نیز می تواند از طریق مهاجرت کاری و یا مهاجرت تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند. تحصیل در مجارستان ساده ترین روش مهاجرتی است. دانشگاه های مجارستان، در سطح بین المللی از رنکینگ خوبی برخوردار می باشند و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با اخذ ویزای مجارستان می توانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

سفارت ایران در مجارستان

در صورت بروز هر مشکلی می توانید به سراغ سفارت ایران در مجارستان رفته و از این طریق مشکل خود را برطرف کنید. آدرس سفارت ایران در مجارستان ۱۱۴۳ – Stefánia út 97 است و شما می توانید از طریق اتوبوس های ۷، ۵ و ۷A خودتان را به سفارت ایران برسانید.

از مهم ترین خدمات کنسولی سفارت ایران در مجارستان می توان به انجام امور سجلی و شناسنامه نظیر ثبت ولادت، امور شناسنامه، کارت ملی، ازدواج، طلاق، فوت، گواهی عدم سوء پیشینه، انجام امور حقوقی و قضایی، تایید اسناد و… اشاره کرد.

همچنین امور مربوط به گذرنامه نیز در سفارت ایران در مجارستان صورت می گیرد. شما می توانید در صورت نیاز به راحتی امور اجتماعی، دانشجوی، امور تابعیت و امور اسناد را به راحتی در سفارت ایران در مجارستان انجام دهید.

سفارت مجارستان در تهران

پیش از سفر به کشور مجارستان و یا در صورتی که بعد از مهاجرت به مجارستان به ایران برگشتید، برای انجام فعالیت های مختلف لازم است تا در داخل کشور به سراغ سفارت مجارستان بروید.

این سفارت در شهر تهران، میدان هدایت، خیابان شادلو قرار گرفته است و برای دریافت ویزای کشور مجارستان و یا انجام فعالیت های قانونی مختلف لازم است تا به سفارت مجارستان در ایران مراجعه و مراحل مختلف قانونی را انجام دهید.

اقامت در مجارستان

اگر شما بتوانید فرآیند مهاجرت خود به این کشور زیبا را به بهترین شکل ممکن پیگیری کنید، پس از ورود به خاک این کشور و انجام مراحل مربوط به مهاجرت کردن، می توانید به راحتی اقامت خود در مجارستان را آغاز کنید و مشکلی در این حوزه نداشته باشید.

 نکته مهم این است که شما باید بتوانید به صورت قانونی و مشخص مراحل مهاجرت خود به این کشور را پیگیری کنید. دولت مجارستان نیز تلاش بسیار زیادی برای جذب مهاجر از نقاط مختلف جهان کرده و در نتیجه، در این مسیر نیازی نیست تا نگرانی خاصی داشته باشید.

اقامت در مجارستان از طریق تولد

یکی از سوالاتی که ممکن است از سوی افراد پرسش شود این است که آیا مجارستان قوانینی همچون کانادا و آمریکا برای دادن تابعیت به کودکان متولد شده در خاک این کشور را دارد یا خیر؟

همان طور که می دانید بسیاری از افراد فرزندان خود را در کشور کانادا و یا آمریکا به دنیا می آورند تا بتوانند تابعیت این کشورها را دریافت کنند.

در پاسخ به این سوال گفت که سیستم تابعیت کشور مجارستان بر اساس اصل خون است. یعنی کودکی در مجارستان می تواند تابعیت این کشور را به دست بیاورد که پدر یا مادر و یا هر دو والدین این کودک تابعیت کشور مجارستان را داشته باشند. به همین دلیل اتباع خارجی از طریق تولد امکان اخذ تابعیت مجارستان از طریق تولد ندارند.

البته قوانین خاصی در این کشور وجود دارد که باعث می شود تا کودکان بتوانند از طریق تولد در خاک مجارستان اقدام به اخذ تابعیت این کشور کنند.

این قوانین شامل موارد زیر می شود:

  • اگر یک کودک به فرزندخواندگی یک مجارستانی پذیرفته شود، بعد از گذشت ۳ سال از انجام این فرآیند می تواند تابعیت مجارستان را دریافت کند.
  • کودکی که از پدر و مادر تبعه کشور دیگری باشد، پس از تولد در مجارستان در صورتی که ۵ سال در خاک این کشور زندگی کند قادر خواهد بود که تابعیت مجارستانی را اخذ کند.
  • در صورتی که کودکی از پدر و مادر بدون تابعیتی متولد شود، قادر خواهد بود تا تابعیت کشور مجارستان را به دست بیاورد.

اقامت در مجارستان از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید فرآیند اقامت در کشور مجارستان و همچنین اخذ تابعیت این کشور را به دست بیاورید، ازدواج کردن با یک فرد مجارستانی است.

این روش نیز به سرعت می تواند شما را به تابعیت مجارستانی برساند. بسیاری از افراد از طریق ازدواج اقدام به اخذ تابعیت کشور مجارستان کرده اند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها در صورتی می توانید از طریق ازدواج تابعیت مجارستان را اخذ کنید که به سفارت مدارکی نظیر مدارک مالی همسر، گواهی تجرد شخص پیش از ازدواج و… را ارائه دهید. این مدارک برای آن است که به دولت ثابت بشود شما تنها برای اخذ تابعیت قصد ازدواج ندارید و ارتباط عاطفی بین دو طرف وجود دارد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید به سفارت ثابت کنید فردی که مقیم مجارستان است که شغل مناسبی جهت تامین هزینه های زندگی در مجارستان را داشته و می تواند به خوبی امرار معاش کند. تمامی این موارد باعث می شود تا شما بتوانید در نهایت از طریق ازدواج در کشور مجارستان اقامت کنید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

شرایط اقامت در مجارستان

اقامت و مهاجرت به مجارستان متناسب با روشی که شما برای ورود به این کشور انتخاب کرده اید، متفاوت است. به عنوان مثال اگر یک فرد بخواهد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به مجارستان مهاجرت کرده و در خاک این کشور اقامت کند لازم است تا شرایطی نظیر حداقل سرمایه ۵ هزار یورویی را داشته باشند.

از سوی دیگر افرادی که قصد دارند تا از طریق ازدواج در مجارستان اقامت داشته باشند، باید مدارک مختلفی را ارائه بدهند که ثابت می کند آن ها می توانند به خوبی در کشور مجارستان امرار معاش کرده و هزینه های زندگی را تامین کنند.

همان طور که مشاهده می کنید، شرایط اقامت در مجارستان متناسب با روشی که در پیش گرفته اید مختلف و منحصر به فرد است و نمی توان شرایط کلی را در این رابطه به شما معرفی کرد.

شرایط اقامت در مجارستان

مدارک مورد نیاز برای تمدید اقامت در مجارستان

افرادی که می توانند به مجارستان مهاجرت کنند، لازم است تا پس از مدت زمان مشخصی برای تمدید اقامت خود اقدام کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تمدید اقامت مجارستان لازم است تا مراحل خاصی را طی کرده و مدارک مشخصی را به مراجع مربوطه ارائه دهید.

اگر قصد تمدید اقامت در مجارستان را دارید لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  • ثبت نام در اداره مالیات و اخذ کد مالیاتی
  • ثبت گزارش فعالیت تان به صورت ماهانه در سایت اداره مالیات
  • تهیه صورت های مالی
  • پرداخت مالیات
  • انجام کلیه امور بانکی با مستندات
  • ارائه درخواست به وزارت دادگستری برای تمدید ثبت
  • درخواست تمدید در پلیس شنگن
  • تهیه مدارک از جمله تهیه مسکن و مفاصا حساب مالیاتی
  • مراجعه به اداره پلیس و ثبت درخواست اقامت

انجام مراحل گفته شده در نهایت باعث می شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مراحل تمدید اقامت در کشور مجارستان را انجام داده و بدون مشکل تا مدت زمان مشخصی در این کشور اقامت داشته باشید.

شهرهای مهاجر پذیر مجارستان

یکی از سوالاتی که همواره توسط افرادی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند، پرسیده می شود این است که کدام یک از شهر های مجارستان گزینه مناسب تری برای مهاجرت است.

در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی تمام شهرهای کشور مجارستان مهاجر پذیر بوده و شما می توانید در هر یک از شهرهای این کشور به راحتی زندگی کنید.

 با این حال اگر قصد دارید تا یک زندگی فوق العاده در مجارستان را داشته باشید، پیشنهاد ما این است که به سراغ شهرهای بزرگ این کشور نظیر بوداپست رفته و در این شهر زیبا و خاص زندگی کنید.

از مهم ترین شهرهای مجارستان که گزینه های بسیار خوبی برای مهاجرت و زندگی هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوداپست
  • دبرتسن
  • میشکولتس
  • سگد
  • پچ
  • دیور
  • کچکه مت
  • سولنوک

 شما می توانید با انجام تحقیقات کافی یک شهر فوق العاده و مهاجر پذیر در کشور مجارستان را انتخاب کرده و در این شهر اقامت داشته باشید.

هزینه مهاجرت به مجارستان

یکی از سوالاتی که ممکن است افراد مطرح کنند، این است که هزینه مهاجرت به مجارستان چقدر است. در پاسخ به این سوال گفت که نمی توان رقم دقیقی برای هزینه مهاجرت به کشور مجارستان اعلام کرد، چرا که هزینه انجام فرآیندهای مهاجرت به پارامتر ها و عوامل بسیار زیادی بستگی دارد.

 یکی از این پارامترها شیوه ای است که شما قصد دارید تا به این طریق وارد کشور مجارستان شده و از این راه مهاجرت کنید.

به عنوان مثال افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری وارد خاک این کشور شوند، معمولا مسیر راحت تری داشته و می توانند با سرعت فرآیند مهاجرت خود را طی کنند، اما افرادی که قصد پناهندگی را دارند، ممکن است در طول مسیر خود با مشکلات مختلفی مواجه شده و مجبور شوند تا هزینه های بسیار زیادی برای مهاجرت به مجارستان پرداخت کنند.

 نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر ساله ممکن است هزینه های اداری برای ورود به خاک مجارستان و مهاجرت به آن دستخوش تغییر شود.

در نتیجه اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید لازم است تا اطلاعات دقیقی در مورد قوانین و مقررات فعلی به دست آورد و سپس با توجه به این قوانین و مقررات مراحل مهاجرت مجارستان را پیگیری کنید.

بی توجهی به این مسئله و همچنین مطالعه نکردن قوانین و مقررات می تواند شما را با مشکلات گوناگونی مواجه کند. افراد بسیار زیادی هستند که به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات مهاجرتی کشور مجارستان در طی این فرآیندها با مشکل مواجه شده و مجبور شدند تا به کشور خود برگردند.

به همین دلیل اگر علاقه ندارید تا شما نیز با چنین مشکلاتی مواجه شوید، بهتر است تا دانش خود را طبق قوانین و مقررات مهاجرتی مجارستان افزایش دهید.

راحت ترین روش مهاجرت به مجارستان

مهاجرت مجارستان

یکی از سوالات بسیار مهمی که از سوی افراد پرسیده می شود این است که راحت ترین روش برای مهاجرت به مجارستان چیست؟

در پاسخ به این صحبت گفت که نمی توان یک روش را به عنوان بهترین شیوه برای مهاجرت به کشور مجارستان در نظر گرفت، چرا که هر یک از این روش ها دارای شرایط و ویژگی های خاصی بوده و برای دسته از افراد به عنوان بهترین روش شناخته می شود.

در واقع می توان گفت که با توجه به وضعیت شما ممکن است هر یک از روش های مهاجرت به عنوان بهترین شیوه شناخته شود. به عنوان مثال افرادی که سرمایه قابل قبولی دارند، مطمئنا می توانند از طریق سرمایه گذاری به بهترین شکل وارد کشور مجارستان شده و در این کشور اقامت کنند و یا کسانی که متخصص بوده و در یک حوزه خاص فعالیت دارند، می توانند از طریق کار در کشور مجارستان به این کشور مهاجرت کنند.

افرادی که هیچ شرایط خاصی برای مهاجرت کردن به کشور مجارستان را ندارند نیز می توانند با پناهندگی فرایند ورود و اقامت به این کشور را طی کنند، اما همه چیز بستگی به شرایط شما دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که پیش از انجام فعالیت های مربوط به مهاجرت شرایط خود را بررسی کرده و در نهایت یک روش حرفه ای و مناسب برای مهاجرت به کشور مجارستان را پیدا کنید.

پناهندگی در مجارستان

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور مجارستان از طریق پناهندگی است. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که پناهندگی یکی از راه های سخت و خطرناک است و معمولاً هیچ موسسه حقوقی و مهاجرتی خدمات کاملی را به شما در زمینه مهاجرت به کشور مجارستان از طریق پناهندگی را ارائه نمی دهد، چرا که باید بدانید پناهندگی به یک کشور می تواند شرایط و آینده ای نامعلوم و مبهمی برای شما به همراه داشته باشد.

به همین دلیل بهتر است به جای این که بخواهد از طریق پناهندگی به یک کشور مهاجرت کنید، بهتر است تا به سراغ روش های دیگر رفته و یک روش قانونی را برای مهاجرت کردن را انتخاب کنید.

نکته مهمی که باید بدانید این است که حتی اگر بخواهید از طریق پناهندگی به کشور مجارستان مهاجرت کنید، این کشور دارای سیستم پناهندگی دقیق و سریعی است.

 به همین دلیل است که در سال های اخیر تنها ۹ درصد از متقاضیان پناهندگی به این کشور توانسته اند مجوز ورود به مجارستان را دریافت کنند.

 نکته مهمی که باید بدانید این است که حتی اگر با طی کردن مراحل مختلفی نظیر ماندن در کمپ ها و طی کردن دادگاه های مختلف در نهایت بتوانید در مجارستان زندگی کنید، اما همچنان نمی توان به صورت دقیق گفت که شما قادر خواهید بود که اقامت دائم در مجارستان بگیرید.

 به همین دلیل است که اقامت در مجارستان از طریق پناهندگی یک روش مبهم و نامعلوم است و می توان به جای آن که از این طریق اقدام به اقامت در مجارستان کرد به سراغ روش های قانونی تر بروید.

البته افرادی که به واسطه پناهندگی وارد خاک کشور مجارستان شده اند، در صورتی که چند سال فعالیت سالم در کشور مجارستان داشته باشند، می توانند اندک اندک جایگاه واقعی خود را در کشور مجارستان بدست بیاورند.

مزایا و معایب پناهندگی در مجارستان

همان طور که اشاره کردیم مهاجرت و اقامت در مجارستان از طریق پناهندگی یکی از روش های سخت و مبهم است و بهتر است تا به جای این که از این روش بخواهید فرآیند مهاجرت کردن را انجام دهید، به سراغ سایر روش ها بروید، چرا که انجام این شیوه می تواند مشکلات مختلف را برای شما به وجود بیاورد.

در وهله اول اگر شما بخواهید پناهنده کشور مجارستان شوید مجبور خواهید شد تا مدت زمان نسبتا طولانی را در کمپ ها زندگی کنید تا پس از طی کردن دوره مشخص بتوانید اجازه وارد شدن به خاک مجارستان را بدست بیاورید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که در دوره ای که در کمپ زندگی می کنید، مجبور خواهید شد تا در دادگاه های مختلف شرکت کرده و از خود برای ورود غیرقانونی به خاک مجارستان دفاع کنید.

در واقع می توان گفت که پناهندگی به یک کشور آخرین و سخت ترین راه برای مهاجرت است و تنها افرادی که هیچ مسیری برای آن ها وجود ندارد، باید سراغ پناهندگی بیایند.

 اکثر افرادی که اقدام به پناهندگی به کشور مجارستان می کنند، کسانی هستند که هیچ چیزی برای از دست دادن نداشته و این ریسک را قبول می کنند که با پناهنده شدن آینده نامشخصی داشته باشند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورت پناهنده شدن به کشور مجارستان هیچ تضمینی برای شما وجود نخواهد داشت که بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید و هر زمان ممکن است با مشکلات مختلفی در خاک مجارستان مواجه شوید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که به صورت کلی حتی افرادی که به شیوه قانونی به مجارستان مهاجرت می کنند، گاهی با مشکلات قانونی مختلف در این کشور مواجه می شوند.

حال فرض کنید که یک فردی که به صورت قانونی به کشور مجارستان پناهنده شده، ممکن است در شرایط مختلف با مشکلات گوناگونی مواجه شوند و قانون این کشور هیچ دفاعی از او نخواهد کرد.

خدمات کشور مجارستان به پناهندگان

نکته مهم این است که کشور مجارستان خدمات و امکانات خاصی را به پناهندگان ارائه نمی دهد و تنها در چارچوب و قوانین مشخص شده از سوی سازمان ملل دولت مجارستان با افراد پناهجو برخورد می کند. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که بتوانید خدمات خاصی را از دولت این کشور در قبال پناهنده شدن دریافت کنید.

کشور مجارستان برای مهاجرت

خرید خانه در مجارستان

افرادی که سوالاتی در رابطه با خرید خانه در مجارستان را مطرح می کنند، به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول افرادی هستند که قصد دارند تا از طریق خرید خانه و سرمایه گذاری بر روی ملک فرآیند مهاجرت خود را انجام داده و وارد کشور مجارستان شوند. دسته دیگری از افراد کسانی هستند که به هر طریقی وارد خاک مجارستان شده اند و حالا قصد دارند تا برای ادامه زندگی در این کشور خانه بخرند.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که از آن جایی که کشور مجارستان جز کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و شنگن است، در صورتی که بتوانید از طریق خرید خانه به این کشور مهاجرت کرده و اقامت این کشور را به دست بیاورید، می توانید به شهرهای مختلف اتحادیه اروپا نیز به راحتی سفر کرده و از آن ها دیدن کنید.

اگر قصد دارید تا با خرید خانه فرآیند مهاجرت را انجام دهید باید گفت که چندین روش برای این کار وجود دارد. در مدل اول شما با حداقل سرمایه ۲۰۰ هزار یورویی خود اقدام به خرید آپارتمان در کشور مجارستان کرده و می توانید اقامت موقتی این کشور را به دست بیاورید. مدت اعتبار ویزای شما در این روش یک ساله بوده و هزینه درخواست اقامت نیز ۲۰ هزار یورو است.

روش دیگری که به شما کمک می کند تا اقامت این کشور را به دست بیاورید، با سرمایه گذاری در ملک به مقدار ۳۰۰ هزار یورو است. پس از انجام این فرایند اگر پس انداز شما پنج سال در بخش املاک مجارستان باقی بماند، می توانید درخواست ویزای اقامت دائمی داده و اعتبار ویزای خود را به صورت دائمی تمدید کنید. هزینه درخواست اقامت برای یک خانواده ۴ نفری در این روش ۶۰ هزار یورو است.

اگر قصد خرید ملک در مجارستان را دارند باید به این نکته توجه کنند که هزینه خرید یک متر آپارتمان در شهر بوداپست نزدیک به ۶۷۰ هزار فورینت است و هزینه خرید یک متر آپارتمان در سایر شهرهای مجارستان نیز ۵۰۰ هزار فورینت است.

در واقع موارد گفته شده به شما کمک می کند تا بتوانید در مجارستان در زمینه ملک سرمایه گذاری کرده و این فرآیند را به نحو احسن انجام دهید.

شرایط اجاره خانه در مجارستان

اگر قصد دارید تا به کشور مجارستان مهاجرت کنید، بی شک در ادامه با مشکل تامین مسکن مواجه خواهید شد و به همین دلیل است که باید اقدام به اجاره خانه در مجارستان کنید.

خوشبختانه سایت های بسیار زیادی در داخل این کشور در حوزه اجاره خانه فعالیت می کنند و شما می توانید از طریق اینترنت به سراغ هر یک از این سایت ها رفته و یک خانه مناسب برای خود را پیدا کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرایند اجاره خانه در مجارستان به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار راحت تر بوده و همچنین شما می توانید با هزینه کمی یک خانه زیبا و خاص در مجارستان را اجاره کنید.

هزینه اجاره مسکن در مجارستان در هر نقطه و شهر متفاوت بوده و نوع آپارتمان نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی خانه در مجارستان بگذارد.

 قیمت اجاره خانه در کشور مجارستان به نسبت ایران کمی گران تر است، اما با مقایسه سطح زندگی می توان به این نتیجه برسید که مجارستان شرایط بسیار خوبی برای زندگی کردن دارد و شما می توانید با خیال آسوده در این کشور اقدام به اجاره منزل کنید.

اگر بخواهیم در رابطه با قیمت تقریبی اجاره در کشور مجارستان توضیحاتی را ارائه دهیم باید گفت که قیمت اجاره یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر بوداپست ۲۴۰ یورو بوده قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر ۱۸۰ یورو است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مدت زمان اجاره خانه در کشور مجارستان نیز بر قیمت نهایی آن تأثیر بسیار زیادی می گذرد. اگر قصد اجاره بلند مدت را داشته باشید می توانید با هزینه کمتری یک خانه خاص و زیبا در کشور مجارستان را اجاره کنید.

پیشنهاد ما این است که پیش از اجاره مسکن در مجارستان حتماً تحقیقات کافی در رابطه با قوانین بخش مسکن این کشور داشته باشید تا در هنگام فرآیند اجاره خانه با مشکل مواجه نشده و دید بسیار خوبی از قانون داشته باشید.

متاسفانه برخی از افراد سودجو از بی اطلاعی مهاجران در کشور مجارستان سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد اجاره خانه در مجارستان را دارید حتماً قوانین آن را به خوبی مطالعه کرده و سپس این مراحل را طی کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر درآمد کافی در مجارستان را دارید، مبلغی از آن را برای استخدام یک وکیل در نظر بگیرید، چرا که ممکن است وجود قوانین مختلف در این کشور شما را در هر یک از فرآیندهای قانونی با مشکل مواجه کند.

پیدا کردن یک وکیل حرفه ای و ترجیحا مسلط به زبان فارسی به شما کمک می کند تا به راحتی در کشور مجارستان زندگی کرده است و هیچگاه با مشکلات قانونی مختلف مواجه نشوید.

سوالات متداول:

برای مهاجرت به کشور مجارستان حتما باید زبان مجاری بلد باشیم؟

خیر، با داشتن مدرک زبان انگلیسی هم به راحتی میتوانید به مجارستان مهاجرت کنید.

آیا مجارستان برای کسی که ویزای تحصیلی دریافت کرده است، ویزای همراه هم صادر میکند؟

خیر، مجارستان برای دانشجویان ویزای همراه صادر نمیکند.

هزینه های زندگی در مجارستان فقط با واحد پول مجاری (فورینت) امکان پذیر است؟

خیر، شما میتوانید تمامی هزینه های زندگی تان را به یورو پرداخت کنید.

آیا زندگی در مجارستان از کیفیت مطلوبی برخوردار است؟

سطح رفاه در مجارستان هم تراز با پرتقال، قبرس و یونان است و افراد از شرایط تحصیل و کار در این کشور رضایت بالایی دارند.

هزینه زندگی در مجارستان به چه صورت است؟

هزینه های زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است و هزینه زندگی یک فرد مجرد ماهانه حدودا ۷۰۰-۵۰۰ یورو میباشد.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۴ دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت به مجارستان»

    1. آرمین آتیه دان آغمیونی

      سلام بسته به نوع رشته شما از حدود ۴۰۰۰ یورو در سال شروع شده اما در این کشور امکان دریافت بورسیه نیز وجود دارد که میتواند تحصیل شما را رایگان کند

  1. سلام
    راسته که مهاجرت به مجارستان سریع و بدون دردسره ؟
    من شنیدم برای مهاجرت دوره زبان یا دوره آی تی محدودیت سنی و زبان نداره
    ممنون میشم جواب بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا