تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

افزایش تقاضا برای تحصیل در کشورهای خارجی رو به افزایش است و امروزه افراد مختلف سعی می کنند با فراهم کردن شرایط، در یکی از کشورهای خارجی ادامه تحصیل دهند. در این بین کشورهایی که در قاره اروپا واقع هستند بیشترین محبوبیت را دارا بوده و دانشجویان خارجی زیادی نیز در این کشورها مشاهده می شوند.

تحصیل در کشور ایتالیا

برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با ما تماس بگیرید

۵/۵

 مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

به عنوان فردی که دوست دارد تحصیلات خود را ادامه دهد آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقداماتی انجام دهید؟ آیا شرایط کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل را بررسی کرده اید؟ به نظر شما کدام کشورها امکانات بهتری را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند؟ اگر در این زمینه  اطلاعات زیادی ندارید، اصلا نگران نباشید.تحصیل در کشور ایتالیا یکی از راه های مهاجرت به ایتالیا میباشد که در ادامه به صورت کامل به ان خواهیم پرداخت

ما کشور ایتالیا را انتخاب کرده و قصد داریم به صورت مفصل تمام مواردی را که به هنگام مهاجرت تحصیلی به این کشور باید از آنها اطلاع داشته باشید را توضیح دهیم. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارید، لازم است از هزینه ها و شرایط زندگی در ایتالیا مطلع باشید، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم به مقاله زندگی در ایتالیا مراجعه کنید.  همچنین شما می توانید هر سوالی در زمینه مهاجرت به ایتالیا دارید را با مشاوران مجرب ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ به اشتراک بگذارید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

آشنایی با کشور ایتالیا

خوب است در ابتدای امر با کشور ایتالیا بیشتر آشنا شویم. همان طوری که می دانید این کشور یکی از کشورهایی است که در اروپای جنوبی قرار گرفته و پایتخت آن نیز شهر رم است. در این کشور ۶۰ میلیون نفر زندگی می کنند و مساحتی که این کشور به خود اختصاص داده چیزی حدود ۳۰۰ هزار کیلمتر مربع است.

اگر به کشور ایتالیا بر روی نقشه نگاه کنید، حتما متوجه شباهت بسیار زیاد این کشور به چکمه خواهید شد، به همین دلیل به این کشور، چکمه گفته می شود.

وضعیت اقتصادی ایتالیا

واحد پول ایتالیا یورو و مردم نیز به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. نکته بسیار مهمی که باید در مورد این کشور از آن اطلاع داشته باشید وضعیت اقتصادی ایتالیا است. کشور ایتالیا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در حوزه اقتصادی است و از نظر تولید ناخالص داخلی توانسته رتبه هشتم را از آن خود کند.

صنعت در ایتالیا

از جمله صنایع مهم در ایتالیا، می توان به فلزکاری، مواد غذایی و وسایل نقلیه اشاره کرد. این کشور از نظر صنعت گردشگری نیز در سطح خوبی قرار دارد و در سال ۶۰ میلیون گردشگر از آن دیدن می کنند. ایتالیا رتبه ۵ را بین کشورهای پر بازدید دارد و از جمله جذابیت های گردشگری و توریستی این کشور می توان به جزیره لاپلوسا، کلیسای دی سن فرانسسکو، تروی و غیره اشاره کرد.

همه ساله  افراد زیادی برای سفر به این کشور ویزای توریستی ایتالیا را دریافت می کنند و از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن می کنند. البته ویزای ایتالیا انواع متفاوتی دارد، که بر حسب هدف از ورود به این کشور برای افراد صادر می شود.

تحصیل در ایتالیا

وضعیت تحصیل در کشور ایتالیا

البته این کشور نه تنها برای سفر و تفریح گزینه بسیار خوبی به نظر می رسد بلکه برای کسانی که قصد دارند تحصیلات عالیه خود را ادامه دهند نیز ایتالیا مقصد مناسب و ایده آلی است.

 دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند سطح علمی بالایی داشته و می توانند در افزایش دانش و علم دانشجویان تاثیر بسزایی داشته باشند.

نکته مهم دیگری که خوب است در مورد تحصیل در این کشور بدانید آن است که تحصیل در این کشور با هزینه ای بسیار مناسب انجام شده و ایتالیا را به مقصدی مناسب برای این هدف تبدیل کرده است.

تنوع رشته هایی که شما در دانشگاه های این شهر ملاحظه می کنید بسیار بالاست و همین موضوع دستتان را در انتخاب رشته باز نگه داشته و به راحتی می توانید در هر رشته ای که دوست دارید به ادامه تحصیل بپردازید.

در اغلب دانشگاه های این کشور دروس به زبان انگیسی ارائه می شوند و کسانی که به این زبان مسلط هستند می توانند با رفتن به ایتالیا و تحصیل در رشته مورد علاقه شان، برای داشتن یک آینده درخشان زمینه سازی کنند.

آماری که در رابطه با تمایل دانشجویان برای رفتن به این کشور منتشر شده نشان می دهد که ایتالیا از نظر سادگی و سهولت برای ورود و ادامه تحصیل، رتبه سوم در جهان و اول در قاره اروپا را دارد.

این جمله به خوبی مشخص می کند که ایتالیا می تواند یک کشور ایده ال و بسیار مناسب برای ادامه تحصیل به شمار رود. کشور ایتالیا ۹۶ دانشگاه دارد که از این بین ۲۶ دانشگاه به صورت خصوصی فعالیت می کنند.

چگونه در ایتالیا ادامه تحصیل بدهیم

اولین کاری که برای تحصیل در این کشور باید انجام دهید گرفتن یک تصمیم قطعی است. شما ابتدا باید تمام شرایط را از قبیل هزینه، طول دوران تحصیل، آینده شغلی و کاری و بقیه موارد را بسنجید و سپس تصمیم گیری کنید.

دقت داشته باشید که انتخاب شما بر روی زندگی آینده شما تاثیر بسیار زیادی دارد، پس سعی کنید در مورد ادامه تحصیل در این کشور اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

بعد از این مرحله نوبت به آن می رسد که شما مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش را آماده کنید. برای اطلاع از قوانین و مدراکی که باید آنها را آماده کنید، مراجعه به سایت دانشگاه می تواند بسیار راهگشا باشد.

بعد از ارسال مدارک به دانشگاه و قبول پذیرش باید برای دریافت ویزای تحصیلی نیز اقدامات لازم را انجام دهید. مدارک ویزا را جمع آوری کرده و در اختیار سفارت این کشور قرار دهید. وقتی ویزای تحصیلی را دریافت نمودید می توانید به این کشور سفر کرده و تحصیلات خود را در ایتالیا ادامه دهید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

مزایای ادامه تحصیل در ایتالیا

تحصیل در کشورهای خارجی و از جمله ایتالیا مزیت های زیادی دارد و وجود همین مزیت هاست که باعث شده افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. برای مثال یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان با تحصیل در این کشور به دست آورد، استفاده و برخورداری از امکانات دانشگاه هایی که از نظر علمی در سطح خوبی به سر می برند.

مراکز آموزش عالی این کشور از این نظر در رتبه های بسیار خوبی هستند و رفتن به این کشور می تواند فرصتی فوق العاده و بی نظیر برای شما فراهم کند. اگر نگاهی به لیست برترین دانشگاه های دنیا بیندازید می توانید نام دانشگاه های ایتالیا را نیز در آن مشاهده کنید.

به عنوان مثال دانشگاه بولونیا که قدیمی ترین دانشگاه کشور ایتالیاست رتبه ۱۰۶ را در بین دانشگاه های موجود در جهان به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه دومین دانشگاه برتر ایتالیا است و شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل دانشجویانش فراهم کرده است.

دانشگاه پلی تکنیک میلان نیز رتبه ۱۳۷ را در بین دانشگاه های دنیا دارد و به عنوان بهترین دانشگاه کشور ایتالیا از آن یاد می شود. این آمار و ارقام نشان می دهد که تحصیل در کشور ایتالیا می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان یاری گر خوبی باشد البته به شرط آنکه با انگیزه و علاقه فراوان به تحصیل خود ادامه دهید.

مزیت دیگری که تحصیل در این کشور می تواند برای شما به همراه داشته باشد استفاده از بورس های دولتی است. بورسیه ها بر اساس نیاز به افراد داده می شوند و معمولا اگر فردی توانایی مالی کافی برای ادامه تحصیل در این کشور را نداشته باشد واجد دریافت این بورسیه خواهد بود.

معمولا شرایط مالی دانشجو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت برخوردار نبودن از تمکن مالی لازم به او این فرصت داده می شود تا در کشور ایتالیا به تحصیلات خود ادامه دهد.

البته در کنار این بورس، می توان به بورس وزارت امور خارجه، بورس استانی و یا بورس استعدادیابی این کشور نیز اشاره کرد که بر اساس خواصی که هر یک دارند در اختیار دانشجویان قرار داده می شوند.

این کشور برای آنکه بتواند تعداد دانشجویان بین المللی که به ایتالیا وارد می شوند را افزایش دهد سعی کرده تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند را افزایش دهد. شما نیز اگر به این زبان تسلط کافی دارید و دوست دارید در یکی از کشورهای اروپایی تحصیلات خود را ادامه دهید ایتالیا می تواند گزینه خوبی برایتان به شمار رود.

تنوع رشته هایی که دانشجویان می توانند آن ها را انتخاب کرده و تحصیلاتشان را ادامه دهند بسیار زیاد است. از جمله رشته هایی که طرفداران زیادی دارد می توان به معماری، رشته های پزشکی، حقوق، MBA، رشته های مدیریتی، طراحی مد و فشن، ریاضی و کشاورزی اشاره کرد.

از دیگر مزیت هایی که تحصیل در کشور ایتالیا می تواند داشته باشد، صدور مجوز برای کسانی است که دوست دارند بعد از به اتمام رساندن تحصیل، یک شغل در این کشور پیدا کنند.

دولت ایتالیا به این افراد اجازه می دهد تا بتوانند برای مدت یک سال در این کشور به صورت موقتی اقامت کنند و به کار مشغول شوند. اگر فردی بتواند در ۵ سال متوالی در این کشور کار و زندگی کند به او اقامت دائم داده می شود.

بنابراین تمام کسانی که دوست دارند در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند باید به فرصت های شغلی که رشته مورد نظر می توانند برایشان فراهم کنند توجه داشته باشند و رشته ای که آینده بهتری دارد را انتخاب کنند. خوب است بدانید که این کشور در حوزه هایی مانند مهندسی، داروسازی، مسافرت و مهمانداری، خودروسازی و غیره بیشترین استخدام را دارد.

امکان سفر به کشورهایی که در حوزه شینگن قرار دارند از دیگر مزیت هایی است که تحصیل در این کشور می تواند برای شما به دنبال داشته باشد. همان طوری که می دانید کشور ایتالیا نیز در حوزه شینگن قرار داشته و افرادی که ویزای یکی از این کشورها را داشته باشند به راحتی می توانند بدون نیاز به گرفتن یک ویزای جدید، به دیگر کشورها سفر کنند.

کشور ایتالیا از جمله کشورهایی است که آثار باستانی زیادی در آن وجود دارد. سفر به کشوری که فرهنگ غنی دارد و در آن به هنر و موسیقی توجه زیادی می شود می تواند برای اغلب کسانی که در این کشور درس می خوانند، جالب و هیجان انگیز باشد. جالب است بدانید که مردم این کشور بسیار مهمان نواز هستند و برخی از عادات فرهنگی آن ها شباهت عجیبی به کشور ایران دارد.

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های کشور ایتالیا در حال درس خواندن و تحصیل هستند، می توانند همزمان با درس، شغلی را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. این مورد به آنها امکان می دهد تا بتوانند هزینه هایی که تحصیل در این کشور برایشان به همراه داشته است را تا حدی جبران کنند و بدون داشتن دغدغه های مالی تمام فکر و ذکرشان را معطوف به درس خواندن کنند.

شغل هایی که دانشجویان می توانند انتخاب کنند شامل مواردی مانند راهنمای گردشگری، دستیاری تدریس، کار با نزم  افزار، کار در دانشگاه و غیره است.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

مزایای اپلای دانشجو و تحصیل در ایتالیا

برخی از رشته ها در کشور ما تدریس نمی شوند و این یک نوع محدودیت برای ادامه تحصیل برای افرادی که علاقه مندی های متفاوتی دارند ایجاد می کند. همین جا می توان به یکی از مزیت های اعزام دانشجو به ایتالیا اشاره کرد. در دانشگاه های ایتالیا طیف وسیعی از رشته ها تدریس شده و افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی در رشته مورد نظر مدرک دریافت کنند و اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را به دست آورند. این امکانی است که تنها از طریق اعزام دانشجو به کشور ایتالیا فراهم می شود.

از دیگر مزیت هایی که اپلای دانشجو به دنبال دارد، ارتقاء مهارت سخن گفتن به زبان دوم است. همان طوری که اشاره کردیم تدریس دروس در برخی از رشته ها به زبان انگلیسی بوده و برخی از دروس نیز به زبان ایتالیایی انجام می شود.بنابراین این شرکت در دانشگاه های ایتالیا می تواند کمک فراوانی به شما کند تا بتوانید تسلط خود را در هر یک از این دو زبان افزایش دهید و نسبت به آن درک بهتری پیدا کنید.

به وجود آمدن شرایط مناسب کاری و مهاجرتی نیز از دیگر مزیت هایی که اعزام دانشجو به ایتالیا می تواند در پی داشته باشد. اگر بتوانید با پشتکار فراوان و با کسب نمرات عالی فارغ التحصیل شوید امکان این که شغلی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی تان پیدا کنید هست. افرادی که هدفشان از ادامه تحصیل گرفتن اقامت دائم در این کشور است می توانند بر روی این روش مهاجرت نیز فکر کنند.

سیستم آموزشی ایتالیا از سطح کیفی بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل تحصیل در این کشور می تواند نکاتی عملی و تئوری زیادی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. آشنا شدن با ملت هایی که فرهنگ های مختلفی دارند از دیگر مزیت هایی است که رفتن به کشور ایتالیا و تحصیل در آن می تواند شامل حال شما کند.

مقاطع تحصیلی در ایتالیا

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در کشور ایتالیا فراهم است و این تنها شما هستید که باید تمام توان و تلاش خود را به کار بگیرید تا واجد دریافت پذیرش از مراکز آموزشی این کشور شوید.

در صورتی که بتوانید در دوران تحصیل خود مدرک زبان کسب کرده و به تسلط خوبی در این حوزه دست پیدا کرده و ضمنا با نمرات و یک سابقه قوی از دانشگاه محل زندگی تان فارغ التحصیل شوید شک نکنید که دانشگاه های این کشور بدون هیچ تعلل و تردیدی درخواست پذیرش شما را قبول کرده و به شما اجازه می دهند تا در این کشور به تحصیلات خود ادامه دهید.

ادامه تحصیل در کشور ایتالیا از مدرسه شروع می شود. گاهی برخی خانواده تمایل دارند فرزندان آن ها از بدو ورود به فضاهای آموزشی در محیط هایی تحصیل کنند که آموزش از نظر کیفی در سطح خوب و مطلوبی قرار داشته باشد.

به همین دلیل این خانواده ها سعی می کنند با فراهم کردن شرایط لازم کودک خود را به یکی از مدارس کشور ایتالیا بفرستند. خوب است بدانید که تحصیل کودکان در این کشور از سن ۵ سالگی شروع شده و طول مقطع ابتدایی نیز ۵ سال است.

بعد از اتمام این مقطع، دوران متوسطه شروع می شود و درس هایی مانند زبان، هنر، کامپیوتر و ورزش به نوجوانان ارائه می شود. از سن ۱۴ تا ۱۹ سالگی نیز دوره دبیرستان شروع می شود و دانش آموز آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه را پیدا می کند. اگر فرد بتواند با موفقیت دوره های ذکر شده را به پایان برساند مدرک دیپلم به او داده خواهد شد.

حال فرض کنیم که شما مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اید و ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا می توانید برای دریافت مدرک لیسانس به این کشور مهاجرت کنید؟

پاسخ این سوال آری است. کسانی که دیپلم گرفته اند می توانند رشته ای که به آن علاقه دارند را شناسایی کرده و دانشگاهی که این رشته را نیز ارائه می دهد انتخاب کنند و با دریافت ویزای تحصیلی به ایتالیا سفر کرده و در دانشگاه های این کشور که اعتبار بالایی دارند تحصیلات خود را ادامه دهند.

البته ناگفته نماند اگر شما مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس دارید نیز می توانید به ادامه تحصیل در ایتالیا امیدوار باشید. زیرا این کشور موقعیت های بسیار عالی برای شما فراهم کرده تا بتوانید تحصیلات خود را ادامه دهید.

بیش از ۱۷۰ رشته در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در این کشور تدریس می شود و تمام دروس رشته های مقطع دکتری نیز به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شوند. کشور ایتالیا در سال های گذشته سعی کرده تا برای افزایش دانشجویان بین المللی، تعداد رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند را بیشتر کند.

تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس

افرادی که دوست دارند در کشور ایتالیا ادامه تحصیل دهند می توانند با داشتن مدرک دیپلم، به یکی از مراکز آموزشی این کشور درخواست پذیرش دهند. این افراد برای تحصیل نیازی به شرکت در امتحان ورودی ندارند و می توانند تنها با داشتن مدرک دیپلم به کشور ایتالیا سفر کرده و برای دریافت مدرک لیسانس تلاش خود را به کار گیرند.

البته اگر قصد دارید در یکی از رشته های پزشکی شرکت کنید باید در امتحان این گروه که به آزمون IMAT معروف است قبول شوید. البته به سایر شرایطی که این کشور برای تحصیل در مقطع لیسانس تعیین کرده است نیز باید توجه کنید. دو پیش شرط مهم برای سفر به ایتالیا و ادامه تحصیل در دوره کارشناسی به شرح زیر است:

  • متقاضیان دوران کارشناسی باید سنشان زیر ۳۰ سال باشد. به عبارت دیگر اگر سن شما زیر سی باشد شانستان برای آنکه توسط یکی از دانشگاه های این کشور مورد پذیرش قرار گیرید بیشتر خواهد بود.
  • پیش شرط دیگری که باید برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا از آن برخوردار باشید، داشتن مدرک زبان انگلیسی است. داشتن نمره ۶ در آزمون آیلتس و یا B2 در زبان ایتالیایی برای پذیرش کافی به نظر می رسد.

ضمنا فراموش نکنید که اگر تنها با مدرک دیپلم خود قصد دارید برای دریافت مدرک کارشناسی به این کشور بروید معدل دیپلم شما نباید زیر ۱۵ باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا این مورد را توجه قرار دهید که تمامی رشته های هنر در این کشور به زبان ایتالیایی ارائه می شوند و داشتن مدرک زبان ایتالیایی برای این رشته ها بسیار مهم است.

دوره کارشناسی ارشد در این کشور ۳ سال طول می کشد و برخی از رشته ها به زبان انگلیسی و برخی نیز به زبان ایتالیایی ارائه می شوند. دانشجویان کارشناسی که در این کشور به تحصیل مشغول می شوند همیشه در حال ارزیابی شدن هستند و معدل نهایی دانشجو نیز بر اساس نمراتی تعیین خواهد شد که فرد در طی مدت دانشجویی اش کسب کرده است.

دانشجویانی که متاهل هستند نیز می توانند همراه با خانواده خود به تحصیلاتشان در این کشور ادامه دهند. اما توجه کنید که ویزای تحصیلی دانشجو نمی تواند مجوز ورود افراد خانواده اش شود و اعضای خانواده یا باید ویزای توریستی دریافت کنند و یا متقاضی تحصیل باید یک دعوت نامه برای آنها ارسال کند تا همراهان دانشجو بدین شکل بتوانند به ایتالیا وارد شوند.

تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر امکاناتی است که کشور ایتالیا برای علاقه مندان به ادامه تحصیل فراهم کرده است. سیستم آموزشی کشور ایتالیا با دیگر موسسات آموزشی اروپا تعامل دارد و بهره گیری از فواید این تعامل، مزیتی است که تحصیل در کشور ایتالیا برای دانشجویان فراهم کرده است.

۳۵۰ رشته در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود و متقاضی باید با توجه به شرایطی که دانشگاه های مختلف تعیین کرده اند مراحل اخذ پذیرش را طی کنند. برای مثال برخی از دانشگاه ها یک آزمون ورودی ترتیب داده و متقاضی حتما باید در آزمون مربوطه نمره قبولی کسب کند. اما برای پذیرش در برخی از رشته ها مانند رشته های مهندسی داشتن نمره مناسب در آزمون های GRE و GMAT کافی است.

دروس کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شوند و چنانچه دانشجویی بخواهد در این کشور مدرک کارشناسی ارشد دریافت کند با داشتن آیلتس می تواند این دوران را در ایتالیا بگذراند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور دو سال طول کشیده و دانشجویان در طی  این مدت باید ۱۲۰ واحد درسی را پاس کنند. فعالیت هایی که دانشجویان در این دوره انجام می دهند شامل کارهای گروهی، جلسه های علمی و سخنرانی است و این روش می تواند به دانشجویان کمک کند تا درک بهتری و صحیح تری از مواردی که آموزش می بینند پیدا کنند.

دانشگاه های ایتالیا به دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می کند اجازه می دهد تا بتوانند همزمان با تحصیل به کار نیز مشغول شوند. این دانشجویان می توانند به دو طریق یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند.

در روش اول دانشگاه یک فرصت شغلی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و آن ها می توانند بدین طریق کسب درآمد داشته باشند. در این روش به طول میانگین ۸ تا ۱۰ یورو به دانشجویان پرداخت می شود.

راه دیگری که دانشجویان می توانند به کار مشغول شوند پیدا کردن یک شغل در خارج از محیط دانشگاه است. البته در این روش شما باید بتوانید بین ساعات کاری و ساعاتی که باید در کلاس حضور داشته باشید، هماهنگی ایجاد کنید تا هیچ کدام تاثیر منفی بر دیگری نداشته باشد.

تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتری

اگر مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده اید و دوست دارید مدرک دکتری را در دانشگاه دیگری بگیرید، می توانید حساب ویژه ای بر روی کشور ایتالیا باز کنید.

این کشور زیر ساخت های قوی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده و همین باعث شده که عده زیادی تمایل داشته باشند برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و خصوصا مقطع دکتری به این کشور سفر کنند.

تحصیل در دوره دکتری در کشور ایتالیا می تواند به شما کمک کند تا با محققینی که در سطح دنیا شناخته شده اند وارد همکاری شوید و در حین این همکاری اطلاعات مفید و ارزشمندی را به دست آورید.

دانشجویان این مقطع برای دریافت مدرک خود باید ابتدا یک آزمون جامع را پشت سر بگذارند و بعد از آنکه دوره تحقیقات را به پایان رساندند، باید یک پایان نامه ارائه داده و از آن دفاع کنند.

تحصیل و تحقیق در این مقطع سه سال طول می کشد و باید تحت نظر اساتید دانشگاه باشد. دانشجویان در سال آخر دانشگاه باید پایان نامه را ارائه داده و از آن دفاع کنند.

توجه داشته باشید که دو داور خارج از دانشگاه پایان ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهند و چنانچه پایان نامه اعتبار علمی کافی داشته باشد و دانشجو بتواند از آن به خوبی دفاع کند مدرک دکتری به او داده می شود.

خوب است بدانید که مدرک دکتری در کشور ایتالیا به دو شکل به دانشجویان اعطا می شود:

  • مدرک Dottorato ، این مدرک توسط دانشگاه ها به دانشجویان داده می شود
  • مدرک Diploma accademico di formazioneف alla ricerca که توسط موسسات هنر و موسیقی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اغلب رشته ها در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجویان با توجه به امتیازاتی که کسب می کنند می توانند در کشور ایتالیا به تحصیل مشغول شوند.

ارائه پروپوزال، سوابق کاری، تحصیلی، تدریس و چاپ مقالات از جمله مواردی هستند که به متقاضیان کمک می کنند امتیاز بالایی را به دست آورند.

برای تحصیل در مقطع دکتری بهتر است شهرهایی را انتخاب کنید که کیفیت زندگی در آن ها بالاتر باشد؛ زیرا شما در این شهرها راحت تر می توانید یک شغل پیدا کرده و مشغول به کار شوید. از جمله شهرهایی که معمولا بیشترین تقاضا برای زندگی و تحصیل در آنها وجود دارد، این شهرها هستند: میلان، رم، تورین، پیزا، فلورانس، سیه نا و بولونیا.

کسانی که تمایل دارند بعد از اتمام دوران دکتری مشغول به کار شوند می توانند با بررسی شرایط موجود و در شغلی که با رشته شان ارتباط دارد مجوز اقامت موقت در ایتالیا را دریافت کنند. در این صورت افراد فرصت دارند به مدت ۱۲ماه در این کشور اقامت کرده و با پیدا کردن یک شغل مناسب به کسب درآمد بپردازند.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در ایتالیا

افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا به تحصیل مشغول شوند باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی قبل از آنکه مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کند ابتدا باید تمام نمرات خودش را بر اساس سیستم آموزشی ایتالیا معادل سازی کند.
  • همه مدارک مورد نیاز برای ارائه باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند.
  • نهادهای مربوطه باید تمام مدارک شما را تایید کنند.
  • ارائه یک پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد از دیگر مدارک مورد نیاز است.
  • دو قطعه عکس و ارائه مدرک آیلتس با نمره ۶ از دیگر مدارکی است که باید آماده کنید.
  • متقاضی باید علت اشتیاق خود را برای سفر به ایتالیا و تحصیل در آن به زبان انگلیسی توضیح دهد.
  • شما باید ثابت کنید که توانایی مالی لازم برای زندگی در این کشور را دارید.

خوب است به این دو مورد نیز توجه داشته باشید که در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید در امتحان زبان که توسط این موسسه های این کشور برگزار می شوند شرکت کنید.

نکته مهم بعدی نیز در مورد امتحان ورودی به هر دانشگاه است. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان تازه وارد امتحانی را برگزار کرده و فرد ملزم است در این امتحان شرکت کند.

در صورتی که بتوانید در این امتحان موفق شوید به شما اجازه داده می شود تا مدرک کارشناسی تان را در دانشگاهی که انتخاب کرده اید، دریافت کنید.

افرادی که قصد دارند در کشور ایتالیا مدرک کارشناسی بگیرند باید یک سال زودتر مدارک مورد نیاز را آماده کنند. معمولا مهلت ارسال برای هر دانشگاه ممکن است با دانشگاه های دیگر تفاوت داشته باشد و این مورد را می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر متوجه شوید.

اما افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه دهند باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • ارائه مدرک کارشناسی مرتبط با رشته از یک دانشگاه معتبر
  • ارائه ریزنمرات
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا ایتالیایی
  • ارائه کردن انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید
  • اثبات توانایی مالی برای تحصیل در ایتالیا
  • عکس در ابعاد ۳.۵ در ۴.۵

تحصیل در دانشگاه در مقطع دکتری بسیار رقابتی بوده و کسانی که رزومه قوی و امتیازات بیشتری داشته باشند می توانند امیدوار به کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظرشان باشند. برای آنکه بدانید دانشگاه از شما چه مدارکی را درخواست می کند بهتر است به سایت دانشگاه مراجعه کنید تا بتوانید در این رابطه اطلاعات کافی به دست آورید. اما به طور کلی متقاضیان مقطع دکتری باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه کنند:

  • گذرنامه معتبر
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی و یا ایتالیایی
  • ارائه مقالات چاپ شده در مجله های ISI
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی از جمله دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • توصیه نامه اساتید
  • ارائه پروپوزال
  • بیمه نامه
شرایط ادامه تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان

افرادی که قصد دارند در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند باید شرایطی که دانشگاه های این کشور تعیین می کنند را داشته باشند. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور باید سن، معدل، مدرک زبان و سابقه کاری تان را مورد توجه قرار دهید.

دقت داشته باشید که حداکثر سن برای ورود به مقطع کارشناسی ۳۰، برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد ۳۶ و برای تحصیل در مقطع دکتری ۴۰ سال است. هر چه قدر سن شما پایین تر باشد احتمال آنکه دانشگاه مورد نظر به شما پذیرش دهد بیشتر است.متقاضیانی که سن بالاتری دارند در صورت داشتن یک رزومه قوی  می توانند شانس خود را برای اپلای در دانشگاه های کشور ایتالیا افزایش دهند.

نکته دیگری که خوب است در مورد آن اطلاعاتی داشته باشید دریافت بورسیه است. در ایتالیا چندین نوع بورسیه وجود دارد و افراد با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند می توانند از یکی از انواع این بورسیه استفاده کنند.

انواع بورسیه شامل بورسیه استانی، متفرقه و بورسیه کامل است. بورسیه استانی به افرادی که مشکلات مالی دارند تعلق می گیرد و بورسیه کامل نیز به دانشجویان دوره دکتری داده می شود و در صورتی که متقاضی رزومه بسیار قوی داشته باشد احتمال اینکه بتواند از این بورسیه استفاه کند بالاتر می رود.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در ایتالیا

افرادی که قصد دارند در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا به تحصیل مشغول شوند باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی قبل از آنکه مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کند ابتدا باید تمام نمرات خودش را بر اساس سیستم آموزشی ایتالیا معادل سازی کند.
  • همه مدارک مورد نیاز برای ارائه باید به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشند.
  • نهادهای مربوطه باید تمام مدارک شما را تایید کنند.
  • ارائه یک پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد از دیگر مدارک مورد نیاز است.
  • دو قطعه عکس و ارائه مدرک آیلتس با نمره ۶ از دیگر مدارکی است که باید آماده کنید.
  • متقاضی باید علت اشتیاق خود را برای سفر به ایتالیا و تحصیل در آن به زبان انگلیسی توضیح دهد.
  • شما باید ثابت کنید که توانایی مالی لازم برای زندگی در این کشور را دارید.

خوب است به این دو مورد نیز توجه داشته باشید که در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید در امتحان زبان که توسط این موسسه های این کشور برگزار می شوند شرکت کنید.

نکته مهم بعدی نیز در مورد امتحان ورودی به هر دانشگاه است. برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان تازه وارد امتحانی را برگزار کرده و فرد ملزم است در این امتحان شرکت کند.

در صورتی که بتوانید در این امتحان موفق شوید به شما اجازه داده می شود تا مدرک کارشناسی تان را در دانشگاهی که انتخاب کرده اید، دریافت کنید.

افرادی که قصد دارند در کشور ایتالیا مدرک کارشناسی بگیرند باید یک سال زودتر مدارک مورد نیاز را آماده کنند. معمولا مهلت ارسال برای هر دانشگاه ممکن است با دانشگاه های دیگر تفاوت داشته باشد و این مورد را می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر متوجه شوید.

اما افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه دهند باید مدارک زیر را آماده کنند:

  • ارائه مدرک کارشناسی مرتبط با رشته از یک دانشگاه معتبر
  • ارائه ریزنمرات
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا ایتالیایی
  • ارائه کردن انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید
  • اثبات توانایی مالی برای تحصیل در ایتالیا
  • عکس در ابعاد ۳.۵ در ۴.۵

تحصیل در دانشگاه در مقطع دکتری بسیار رقابتی بوده و کسانی که رزومه قوی و امتیازات بیشتری داشته باشند می توانند امیدوار به کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظرشان باشند. برای آنکه بدانید دانشگاه از شما چه مدارکی را درخواست می کند بهتر است به سایت دانشگاه مراجعه کنید تا بتوانید در این رابطه اطلاعات کافی به دست آورید. اما به طور کلی متقاضیان مقطع دکتری باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه کنند:

  1. گذرنامه معتبر
  2. انگیزه نامه
  3. مدرک زبان انگلیسی و یا ایتالیایی
  4. ارائه مقالات چاپ شده در مجله های ISI
  5. اصل و ترجمه مدارک تحصیلی از جمله دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  6. توصیه نامه اساتید
  7. ارائه پروپوزال
  8. بیمه نامه
اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

شرایط اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

برخی کسانی که کشور ایتالیا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند به دنبال آن هستند که با تدارک شرایط لازم بتوانند در این کشور اقامت دائم بگیرند. اما برای آنکه این گروه بتوانند به هدف خود دست پیدا کند چه راه هایی می توان پیشنهاد داد؟ برای دریافت اقامت دائم در ایتالیا روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • اقامت کاری
  • دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج
  • اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق پناهندگی

اقامت کاری ایتالیا

یکی از روش هایی که می توانید به کمک آن در ایتالیا اقامت کنید پیدا کردن یک شغل مناسب در این کشور است. اگر بعد از دوران تحصیل خود یک شغل مناسب و با درآمد خوب در این کشور بیابید می توانید به گرفتن اقامت دائم در این کشور امیدوار باشید.

توجه کنید که پیدا کردن شغل در این کشور یک بحث چالش برانگیز بوده و شما برای آنکه شغل مورد نظرتان را پیدا کنید باید یک رزومه قوی و پشتکار فراوان داشته باشید.

افرادی که بتوانند کاری متناسب با رشته و توانایی هایشان بیایند می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و یک سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند. اگر با همین شرایط به زندگی در کشور ایتالیا ادامه دهید قادر خواهید بود اقامت دائم این کشور اروپایی را نیز بگیرید و برای همیشه در آن زندگی کنید.

 اقامت دائم ایتالیا از طریق ازدواج

از دیگر راه هایی که افراد می توانند از طریق آن اقامت دائم در کشور ایتالیا را دریافت کنند ازدواج است. اگر دانشجویی با یک فرد تبعه ایتالیا ازدواج کند به او اقامت دائم ایتالیا داده می شود. البته توجه داشته باشید که این ازدواج باید حقیقی و واقعی بوده و به اصطلاح صوری نباشد. اگر دو سال از ثبت این ازدواج بگذرد فرد خارجی می تواند درخواست اقامت دائم خود را به مسئولین مربوطه ارائه دهد.

اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری

از دیگر روش های دریافت اقامت دائم در کشور ایتالیا سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت است. البته این روش ربطی به تحصیل و پایان دادن دوران تحصیل ندارد و فرد حتی حین تحصیل هم می تواند با کمک سرمایه گذاری و یا ثبت یک شرکت، اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

در ایتالیا موضوعات زیادی برای تجارت وجود دارد، به عنوان مثال می توانید در یکی از حوزه های توریستی، بازرگانی و یا صنایع غذایی اقدام به تاسیس شرکت کرده و در آن حیطه سرمایه گذاری کنید.

اقامت دائم ایتالیا از طریق پناهندگی

از دیگر روش هایی که ممکن است توسط افراد برای دریافت اقامت دائم در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گیرد پناهندگی است. البته این روش مورد تایید نیست و بهتر است در صورت امکان از روش های دیگری برای گرفتن اقامت دائم در این کشور استفاده کنید.

آزمون آی مت

آزمون آی مت به آزمون پزشکی در کشور ایتالیا گفته می‌شود و افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور در رشته‌های پزشکی هستند باید در این آزمون شرکت کنند و نمره مورد نظر را کسب نمایند؛ آزمون آی مت به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد به این دلیل که افرادی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی تحصیل نمایند در دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا پذیرش خواهند گرفت.
آزمون آی مت از جمله آزمون‌های پرطرفدار در کشور ایتالیا می‌باشد که داوطلبان زیادی را برای تحصیل در این کشور ترغیب می‌نماید علت این امر که این آزمون طرفدار دارد پایین بودن هزینه‌های تحصیل پزشکی در ایتالیا، امکان گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های با رتبه عالی پزشکی ایتالیا می‌باشد.

شرایط آزمون آی مت

این آزمون مانند هر آزمون دیگری دارای شرایط خاصی برای قبولی می‌باشد که آن را به زبان ساده برای شما توضیح می‌دهیم:
آزمون آی مت دارای ۶۰ سؤال است که مجموعاً ۹۰ نمره می‌باشد و نمره اشخاص شرکت‌کننده از ۹۰ نمره آغاز می‌شود.
درس‌هایی که در این آزمون هستند شامل زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، منطق، فیزیک و دانش عمومی می‌باشد.
شرایط سنی و محدودیت خاصی برای شرکت در آزمون آی مت وجود ندارد.
مدارک مورد نیاز تحصیلی برای شرکت در آزمون دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی می‌باشد.
مدرک زبان آیلتس ۶، تافل ۷۸ و دولینگو ۹۰ از جمله مدارک لازم برای تحویل به سفارت می‌باشد.
داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون آی مت شرکت نمایند صرفاً می‌توانند یک‌ رشته از یک دانشگاه مشخص را انتخاب نمایند.

نحوه دریافت بورسیه در رشته پزشکی

همان‌طور که در ابتدا بیان شد یکی از دلایلی که باعث می‌شود داوطلبان تحصیل در کشورهای خارجی، کشور ایتالیا را به عنوان مقصدی برای تحصیل انتخاب نمایند بورسیه هایی می‌باشد که این کشور برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که هر دانشگاهی برای دادن بورسیه شرایطی را قرار داده است که افراد متقاضی باید مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آن دانشگاه را در سایت خود دانشگاه مطالعه نمایند.
به طور معمول مدارکی که برای اخذ بورسیه تحصیلی در این آزمون مورد نیاز است مدارکی چون:
اجاره‌نامه
اقرارنامه
گردش مالی حساب متقاضی تحصیل و سرپرست خانواده برای مدت یک تا دو‌ ساله می باشد.

دوره ‌های آزمایشی آزمون آی مت

افرادی که می‌خواهند در آزمون آی مت شرکت نمایند ولی پیش از آن می‌خواهند تمام آمادگی‌های مربوط به آزمون را داشته باشند می‌توانند در دوره‌های آزمایشی این آزمون شرکت نمایند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بسنجند و به بهترین شکل و بالاترین نمره در آزمون اصلی موفق شوند.
مزیت‌های شرکت در دوره‌های آزمایشی به این دلیل است که این آزمون‌ها به زبان انگلیسی برگزار شده که این خود عاملی برای تقویت زبان و آشنایی با اصطلاحات اختصاصی دروس مربوطه می‌باشد به همین دلیل خیلی بهتر است که افرادی که می‌خواهند در آزمون آی مت شرکت کنند و در کشور ایتالیا در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی تحصیل نمایند به زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشند.

روش‌های کسب نمره بالا در آزمون آی مت

برای آن که افراد متقاضی تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی بتوانند در آزمون آی مت بهترین نمره را کسب نمایند خیلی بهتر است که به نکاتی توجه نمایند، از جمله آن که برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا خیلی بهتر است که نمره بالای ۴۰ را کسب کنند تا شانس پذیرش آن‌ها بالا باشد.
مطالعه کامل و اصولی دروسی که برای آزمون آی مت مورد نیاز می‌باشد یکی دیگر از روش‌های کسب نمره بالا است به این شکل که شما باید هر روز دروسی از جمله زیست شناسی، منطق، ریاضی، فیزیک و … را به صورت مستمر و برنامه ریزی شده مطالعه نمایید.
از آن جایی که مطالعه برخی دروس به زبان انگلیسی مشکل می‌باشد این پیشنهاد را به شما می‌کنم که حتماً کتاب‌های تست را به زبان انگلیسی تهیه کرده و مطالعه نمایید.

پذیرش از دانشگاه های دولتی ایتالیا با آزمون آی مت

در کشور ایتالیا چندین دانشگاه وجود دارد که برای تحصیل در دوره پزشکی و دندان پزشکی در آن جا باید حتماً آزمون آی مت را شرکت نمود که این دانشگاه ها به این نام ها می‌باشند:

  • دانشگاه دولتی میلان 
  • دانشگاه دولتی پاویا
  • دانشگاه دولتی باری
  • دانشگاه دولتی بولونیا
  • دانشگاه دولتی تورین
  • دانشگاه دولتی سیه نا
  • دانشگاه دولتی بیکوکا 
 

پذیرش از دانشگاه های خصوصی ایتالیا با آزمون آی مت

در کشور ایتالیا تعدادی از دانشگاه های خصوصی با برگزاری آزمون آی مت داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی را پذیرش می‌نمایند که این دانشگاه ها:
دانشگاه کاتولیک رم
دانشگاه سنت کامیلوس
دانشگاه هیومنیتاس
دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل

تفاوت دانشگاه های دولتی و خصوصی پزشکی ایتالیا

دوره های پزشکی چه در دانشگاه های دولتی چه دانشگاه های خصوصی در مدت شش سال تشکیل می‌شود، اما آن چه به طور کامل این دو نوع دانشگاه را از یکدیگر متمایز می‌کند بحث هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه ها می‌باشد.
به این نحو که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی صرفاً با توجه به نوع و رتبه دانشگاه بین هزار تا پنج هزار یورو در سال است که این مبلغ در دانشگاه های خصوصی تا مقدار پانزده تا بیست هزار یورو در سال می‌رسد، به همین دلیل اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های دولتی بسیار برای متقاضیان تحصیل در این کشور مناسب می‌باشد.

نحوه اخذ ویزای تحصیلی بعد از آزمون آی مت

بعد از آن که در آزمون آی مت شرکت نمودید و نتایج آن منتشر شد و در دانشگاه مورد نظر پذیرش گرفتید، حال نوبت به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می‌باشد که در این خصوص می‌توانید برای انجام کلیه کارهای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی به مؤسسه مهاجرتی لیگال اپلای مراجعه نمایید تا با عقد قرارداد معتبر مورد تأیید وزارت علوم و با کم‌ترین هزینه کلیه کارهای مربوط به تحصیل شما توسط کارشناسان مجرب و متخصص انجام شود.
مدارکی که به طور معمول برای اخذ ویزا نیاز می‌باشد شامل:

گذرنامه و مدارک شناسایی
ارائه نامه پذیرش دانشگاه
ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز اعم از ریز نمرات
اثبات تمکن مالی
ارائه درخواست ویزای تحصیلی

سوالات متداول:

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب کرده اید، حداقل ۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰ یورو در سال و حداکثر تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال برای دانشگاه های خصوصی باید شهریه بپردازید.

آیا تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان ایرانی مناسب است؟

بله، در سالهای اخیر دانشجویان ایرانی زیادی در ایتالیا مشغول به تحصیل شده اند و رضایت بالایی از کیفیت زندگی و تحصیل در این کشور دارند.

آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

خیر، شما برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا باید شهریه بپردازید اما میتوانید با دریافت بورسیه شهریه های دانشگاه و بخشی از هزینه زندگی تان را پوشش دهید

آیا حین تحصیل در ایتالیا میشود کار کرد؟

بله، شما در هفته مجاز هستید ۲۰ ساعت کار دانشجویی انجام دهید و درآمد داشته باشید.رافیک است.

تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در ایتالیا چه شرایطی دارد؟

شما باید در آزمون IMAT  شرکت کنید و نمره کافی را برای تحصیل در این رشته ها کسب کنید.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

14 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در ایتالیا»

    1. سلام و درود
      شما در حین تحصیل در ایتالیا اجازه کار به مدت ۱۸ الی ۲۰ ساعت در هفته دارید
      شهرهای مناسب تحصیلی میلان ، رم ، تورین و بولونیا

  1. همرای نیروهای ایتالیایی کارکردیم این کشور را بسیار دوست دارم از رشته BBA فارغ استم میخواهم دایم همرای خانواده در آن کشور زندگی کنیم

    1. ۱- بورسیه دانشگاه بلونیا
      ۲- بورسیه دولت ایتالیا
      ۳- بورسیه دانشگاه بوکونی ایتالیا
      ۴- بورسیه دانشگاه پادووا ایتالیا
      ۵- بورسیه بین المللی politecnico di torno

      این پنج بورسیه بیشترین استقبال را دارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا