زندگی در ایتالیا

زندگی در کشور ایتالیا یکی از بهترین گزینه برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در یک کشور اروپایی دارند میباشد که در این مطلب اطلاعات بیشتری در رابطه با آن بدست خواهیم آورد

زندگی در ایتالیا

برای مهاجرت  به ایتالیا با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط زندگی در ایتالیا

یکی از کشورهایی که درخواست های زیادی برای اقامت و مهاجرت به آن گزارش شده است، کشور ایتالیا است. این کشور در قاره اروپا واقع شده و از جمله کشورهای توسعه یافته دنیا به شمار می رود.

افرادی که مدتی را در این کشور زندگی کرده اند بدون شک یک زندگی در سطح بالا و با کیفیت را تجربه می کنند. زندگی در این کشور در نهایت آرامش و لذت جریان دارد و برخورد داشتن با مردمی که جنب و جوش زیادی دارند می تواند یکی از اتفاقات جالب در سراسر زندگی شما باشد.

در کشور ایتالیا جمعیت مهاجر زیادی دیده می شود و این قضیه وقتی که به شهرهای رم و میلان قدم می گذارید بیشتر به چشم می خورد. 

کشور ایتالیا فرهنگ غنی داشته و قدمت زیادی دارد و با داشتن آثار باستانی و تاریخی زیبا و منحصر به فرد یکی از مناسب ترین مقاصد گردشگری در کل دنیا به شمار می رود. موزه ها و کلیساهای زیادی در این کشور وجود دارد که دیدار و بازدید از آن ها خالی از لطف نخواهد بود. شما می توانید با در دست داشتن ویزای ایتالیا یه این کشور سفر کنید.

مردم این کشور روابط بسیار نزدیک خانوادگی دارند و این یکی از مواردی است که باعث شده این کشور شهرت زیادی در دنیا پیدا کند. در ضمن مردم کشور ایتالیا به خوردن غذا نیز علاقه فراوانی نشان می دهند و به همین دلیل در سراسر این کشور می توانید غذاهایی متنوعی را با طعم های بی نظیر بیابید و میل کنید.

هر کجای این کشور که باشید بدون شک در منوی آن می توانید پیتزا و ماکارانی را پیدا کنید. احتمالا باید اطلاع داشته باشید که خاستگاه این دو غذا، کشور ایتالیاست.

این کشور یکی از کشورهای پیشرفته قاره اروپاست و از جمله اعضای اصلی اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود. افرادی که در کشورهای عضو این اتحادیه زندگی می کنند به راحتی می توانند در این کشور صاحب یک شغل شوند.

البته ساکنین کشورهای غیر عضو این اتحادیه نیز می توانند در کشور ایتالیا یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند اما باید درخواست دریافت ویزای کاری دهند.

کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده، مساحت آن برابر یک پنجم کشورمان ایران است و حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع نیز مساحت دارد.

مساحت خشکی در کشور ایتالیا ۲۹۴ هزار کیلومتر مربع و مساحت قسمت های پوشیده از آب حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع است. پایتخت کشور ایتالیا رم است و این کشور از شبه جزیره ایتالیا، سیسیل و ساردنی تشکیل شده است.

خوب است بدانید که کشور ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه صنعت نام گرفته و اصولا آن را کشوری توسعه یافته می دانند.

زبان رسمی مردم ایتالیا، ایتالیایی و واحد پول نیز یورو است. حدود ۶۰ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند که از این تعداد ۹۰درصد آن ها مسیحی هستند. کشور ایتالیا از نظر جمعیتی که در آن زندگی می کنند رتبه ۵ در اروپا و ۲۳ در دنیا را به خود اختصاص داده است.

برخی آمارها نشان می دهد که گردشگران از شهرهای رم، وینز و فلورانس بیش از دیگر شهرهای این کشور دیدن می کنند. اگر به شکل این کشور بر روی نقشه کره زمین دقت کرده باشید آن را به شکل چکمه خواهید دید؛ به همین دلیل است که به ایتالیا چکمه نیز می گویند.

آب هوا و اقلیم حاکم در این کشور معتدل است و به همین دلیل مسافرت و زندگی در این کشور برای اغلب مهاجران بسیار دلپذیر به نظر می رسد و دمای هوای این کشور در زمستان مانند برخی کشورهای اروپایی خیلی سرد نمی‌ شود.

البته در قسمت های شمالی این کشور که رشته  کوه های آلپ قرار دارند، هوا در مقایسه با بقیه نقاط این کشور خنک تر به نظر می رسد. هر چه به قسمت های جنوبی این کشور نزدیک می شوید هوا گرم تر خواهد شد.

همین گرمی هوا در جنوب کشور ایتالیا باعث شده که بیشتر مردم برای تفریح به این مناطق سفر کنند. اقلیم مناطق ساحلی این کشور با اقلیم مناطق کوهستانی تفاوت هایی دارد.

متاسفانه نرخ بیکاری در این کشور بالاست و حدود ۳۰ درصد از افرادی که زیر ۲۵ سال سن دارند بیکار هستند. این جمله را برای افرادی عنوان کردیم که قصد دارند برای کار قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند.

اگر تصمیم دارید اقامت دائم کشور ایتالیا را با گرفتن ویزای کار دریافت کنید باید قبل از عزیمت به این کشور حتما یک شغل مناسب برای خود پیدا کرده باشید. فرصت های شغلی در این کشور آن قدر زیاد نیست که افراد خارجی بتوانند به راحتی صاحب یک شغل و کسب و کار شوند.

همچنین اگر قصد زندگی در ایتالیا را دارید می توانید به آسانی از طریق لیگال اپلای اقدام کنید.همچنین می توانید با تیم متخصص ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و در مورد بهترین روش مهاجرت به ایتالیا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی درایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا بستگی به مکان و شهری دارد که شما در آن ساکن می شوید. اگر به عنوان یک دانشجو در این کشور اقامت دارید لازم نیست در مورد هزینه مسکن نگرانی زیادی به خود راه دهید، زیرا دانشجویان با زندگی در خوابگاه می توانند تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کند.

برای سایر افرادی که در این کشور تحصیل نمی کنند، هزینه مسکن ممکن است اندکی بالا باشد. البته باز هم بستگی به این دارد که شما در کدام شهر ساکن هستید و ساختمانی که برای اجاره انتخاب کرده اید در چه شرایطی قرار دارد.

از دیگر هزینه هایی که زندگی در این کشور برایتان به دنبال دارد هزینه خورد و خوراک است. برآورد این مورد نیز به سبک زندگی شما بر می گردد. اگر اصولا مدیریت هزینه بلد نیستید خبر خوبی برایتان نداریم؛ زیرا اگر نتوانید دخل و خرج خود را با هم هماهنگ کنید، بدون شک برای زندگی در این کشور با مشکلات مالی فراوانی رو به رو خواهید شد.

حمل و نقل و رفت و آمد نیز از دیگر هزینه هایی است که باید برای زندگی در این کشور به آن اشاره کرد. چنانچه برای رفتن به دانشگاه و محل کار بتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید به شدت در هزینه هایتان صرفه جویی کرده اید. دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی خود می توانند هزینه حمل و نقل را تا یک سوم کاهش دهد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

ارزان ترین شهر های ایتالیا برای زندگی

امروزه بسیاری از کسانی که تمایل دارند تا باقی سال های عمر خود را در کشور دیگری زندگی کنند سعی می کنند ایتالیا را حتما مد نظر داشته باشند. بالا بودن سطح کیفی زندگی، شرایط خوب اقتصادی، آب و هوای خوب و مطبوع و آثار باستانی فراوان همه و از همه از جمله مهم ترین دلایلی هستند که باعث شده خارجی ها این کشور را برای اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت انتخاب کنند.

از دیگر دلایلی که باعث شده خارجی ها تمایل داشته باشند در این کشور اقامت کنند، به هزینه هایی زندگی در ایتالیا باز می گردد. برخی شهرهای ایتالیا بسیار ارزان بوده و افراد می توانند در کنار استفاده از خدمات ارزشمندی که دولت این کشور در اختیار مهاجران قرار می دهد هزینه های زندگی شان را نیز به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

اگر شما نیز تمایل دارید به ایتالیا سفر کنید بهتر است با شهرهایی که جزء ارزان ترین شهرهای کشور ایتالیا به حساب می آیند آشنا شوید. نام برخی از آن ها در ادامه این متن آورده شده است و در موردشان توضیحات کوتاهی برای شما ذکر کرده ایم.

شهر توریین ایتالیا

شهر تورین در استان پیمونت واقع بوده و مرکز این استان است. این شهر یکی از ارزان ترین شهرهای کشور ایتالیا برای زندگی است و از نظر فرهنگی و تجارت شهری مهمی به شمار می رود.

زندگی در تورین به شما امکان می دهد تا زندگی بسیار با کیفیتی داشته باشید و در کنار آن هزینه های زندگی تان را نیز به شدت کاهش دهید.

تغییرات دمایی در این شهر بین منفی ۱ درجه سانتی گراد تا ۲۹ درجه است و به شما توصیه می کنیم از اواخر ماه تیر تا اوخر ماه شهریور از شهر تورین دیدن کنید. متوسط هزینه ای که زندگی در این شهر برای شما به دنبال دارد حدود ۷۰۰ یورو است. البته این هزینه منهای هزینه ای است که باید برای اجاره بها پرداخت کنید.

پیدا کردن یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر با مبلغی حدود ۵۰۰ یورو نیز امکان پذیر است. زندگی در این شهر می تواند هزینه های شما را به شدت کاهش دهد و کمکتان می کند تا با شرایط بهتری در این کشور اسکان داشته باشید.

شهر پادوا ایتالیا

از دیگر شهرهای ارزان قیمت کشور ایتالیا شهر پادوا است. این شهر حدود ۶۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و مردم از زندگی در آن بسیار راضی هستند. از جمله خدمات و امکاناتی که می توان در آن شاهد بود بالا بودن سطح کیفی آموزش و وجود تفریحات و سرگرمی های متنوع است.

دمای هوا در این شهر بین منفی ۱ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر متغیر است و بهترین زمانی که می توانید برای بازدید از آن اقدام کنید از اواخر اردیبهشت تا اوایل ماه تیر و از اواخر مرداد تا ماه آبان است.

متوسط هزینه ای که زندگی در این شهر بدون در نظر گرفتن اجاره بها برای هر نفر به دنبال دارد حدود ۷۳۰ یورو است. اگر به دنبال یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باشید می توانید با پرداخت ۵۵۰ یورو یک مورد معمولی اجاره کنید. اجاره بهای آپارتمان های یک خوابه در خارج شهر نیز حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه است.

شهر پالرمو ایتالیا

از دیگر شهرهای ارزان قیمت کشور ایتالیا شهر پالرمو است. این شهر پایتخت جزیره سیسیل و از جمله زیباترین شهرهای کشور ایتالیا به شمار می رود. در این شهر حدود ۸۵۰ هزار نفر زندگی می کنند و ارزیابی ها نشان داده ساکنین پالرمو از کیفیت زندگی خود در این شهر بسیار راضی هستند.

اگر شاخص هایی مانند امنیت، خدمات درمانی و وضعیت آب و هوا را بررسی کنید مشاهده خواهید کرد که این چند شاخص در شهر پالرمو در وضعیت متوسط و رو به بالا قرار دارند. بهترین فصلی که می توانید به بازدید از این شهر بروید اواخر اردیبهشت تا اواسط مرداد و از شهریور تا ماه آبان است.

در بازه های زمانی ذکر شده هوا بسیار مطبوع و خوشایند خواهد بود و بدون شک از حضورتان در این شهر نهایت لذت را می برید.

همان طوری که به آن اشاره کردیم این شهر یکی از شهرهای ارزان قیمت کشور ایتالیاست. شما می توانید با پرداخت مبلغی در حدود ۴۶۰ یورو یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر اجاره کنید. چنانچه تمایل داشته باشید در خارج از شهر سکونت کنید باید برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه مبلغی حدود ۷۵۰ یورو بپردازید.

آب و هوای ایتالیا

کشور ایتالیا یک شبه جزیره بوده و قسمت های داخلی آن کوهستانی است. یکی از ویژگی های کشور ایتالیا تنوع آب و هوایی آن است. در اغلب مناطق داخلی، مرکزی و شمالی اقلیم حاکم نیمه گرمسیری و مرطوب و در برخی جاها نیز اقیانوسی و قاره ای است.

مناطق ساحلی و جنوبی این کشور اقلیم مدیترانه ای دارد، اما به طور کلی زمستان هایی سخت و سرد و تابستان های گرمی را در این کشور می توان شاهد بود.

اگر در فصل زمستان به ارتفاعات و شهرهای کوهستانی بروید با آب و هوایی سرد، مرطوب و سطوحی پوشیده از برف مواجه خواهید شد. مناطق ساحلی این کشور زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم و خشک دارد.

معرفی چند شهر مهم ایتالیا

آثار باستانی و تاریخی کشور ایتالیا، فرهنگ غنی و غذاهای خوشمزه ای که در منوی رستوران های این کشور دیده می شود تنها بخشی از دلایلی است که باعث شده توریست ها و گردشگرها به این کشور سفر کنند و از شهرهای کشور ایتالیا دیدن کنند.

در این کشور متناسب با هر سلیقه ای چیزی برای تجربه کردن وجود دارد. برای مثال کسانی که قصد دارند به دیدار باغ های  انگور بروند می توانند به شهر فلورانس سفر کنند و یا کسانی که وصف خیابان های باستانی این کشور را شنیده اند می توانند به شهر رم بروند.

در این کشور چند شهر مهم و دیدنی وجود دارد که به هیچ عنوان نباید تماشای آنها را از دست داد. برخی از شهرهای مهم این کشور را در ادامه معرفی خواهیم کرد و توصیه می کنیم حتما در بازدید از این کشور به دیدار آنها نیز بروید.

شهر رم ایتالیا

یکی از شهرهای مهم ایتالیا پایتخت این کشور، شهر رم است. شهر رم بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر این کشور بوده و قدمتی حدود ۲۵۰۰ ساله دارد. وقتی به این شهر قدم می گذارید تمدن عظیم و غنی این شهر به وضوح در آن دیده می شود.

از جمله جاهای دیدنی این کشور می توان به شهر واتیکان، کلیسا و قصرهای سلطنتی این کشور اشاره کرد. بازدید از مجسه های هنرمندان بزرگ و مشهوری همچون میکل آنژ و لئوناردو داوینچی را فراموش نکنید.

میدان ها، بناهای تاریخی و آثار باستانی که در گوشه گوشه این شهر وجود دارند از جمله جذابیت هایی هستند که باعث شده اند گردشگران حتما در سفر خود به کشور ایتالیا از این شهر نیز دیدن کنند.

آب و هوای حاکم بر این منطقه موسمی است؛ بهار این شهر بسیار دلپذیر و خوشایند و زمستان ها نیز ملایم است و شرایط بسیار خوبی را برای یک اقامت کوتاه مدت و چند روزه فراهم کرده است.

شهر ونیز ایتالیا

اگر می خواهید عجیب ترین، رمانتیک ترین و زیباترین شهر در کشور ایتالیا و کل دنیا را مشاهده کنید حتما به ونیز بروید. در این شهر خیابان ها به صورت کانال هایی هستند که از آب پرشده و حمل و نقل در آن به کمک قایق هایی صورت می گیرد که در این کانال ها حرکت می کنند. به خاطر متفاوت بودن چهره این شهر با دیگر شهرها، سالانه گردشگران زیادی به بازدید از ونیز می روند.

ساختار متفاوت خیابان ها تنها یکی از دلایلی است که باعث شده افراد زیادی به این شهر سفر کنند و چند روزی را در آن اقامت کنند. از دیگر دلایل اهمیت این شهر می توان به بناهای تاریخی، برگزاری جشنواره های متفاوت و جشنواره های فیلم اشاره کرد.

اقلیم ونیز نیمه مرطوب و گرمسیری است. زمستان ها بسیار سرد و تابستان نیز هوای گرم و مرطوب در آن حاکم است. معمولا در فصل گرما کانال های وینز بوی بدی می دهند و تعداد مگس ها افزایش پیدا می کند. اما با این حال توصیه می کنیم حتما از این شهر دیدن کنید.

شهر میلان ایتالیا

یکی دیگر از مهم ترین شهرهای کشور ایتالیا میلان است. این شهر از نظر بزرگی دومین شهر ایتالیا و پنجمین شهر قاره اروپاست و از آن به عنوان پایتخت مد و مرکز تجارت جهان یاد می کنند. شهر میلان به دلیل طراحی لباس و اقتصاد شهرت زیادی در کل دنیا دارد و بسیاری از شرکت های معروف در این شهر واقع شده اند.

علاوه بر آنکه این شهر برای علاقه مندان به مد و لباس بسیار قابل توجه است، اغلب گردشگرها به خاطر جاذبه های دیدنی و آثار تاریخی و باستانی که در آن وجود دارد نیز به میلان سفر کرده و از جذابیت هایی که در این شهر وجود دارد دیدن می کنند.

برخی اعتقاد دارند که این شهر یک شهر توریستی نیست و برای کارکردن بسیار مناسب است. البته شاید این تفکر درست و منطقی به نظر آید اما بهر حال یک بار دیدن شهر میلان خالی از لطف نخواهد بود.

یکی از بزرگ ترین کلیساهای گوتیک دنیا در این شهر واقع است و چشم انداز و ویوی فوق العاده و بی نظیری را از تمام شهر میلان در اختیار بیننده قرار می دهد. کلیسای دیگری که سانتا ماریا دله گرتزیه نام دارد به دلیل گنبد بسیار بزرگ و زیبایش از دیگر آثاری است که باید در سفر به شهر میلان حتما از آن بازدید کرد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

روش زندگی در ایتالیا

زندگی در کشور ایتالیا خصوصا برای ایرانی ها بسیار جذاب و دوست داشتنی است. این کشور از نظر آب و هوایی شباهت های زیادی به ایران دارد و به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب برای تحصیل بسیاری از علاقه مندان سعی می کنند شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های این کشور را فراهم کرده و به ادامه تحصیل در کشور ایتالیا بپردازند.

این یکی از روش هایی است که افراد می توانند با کمک آن در کشور ایتالیا زندگی کرده و علاوه بر آن یک مدرک معتبر نیز دریافت کنند.

سیستم آموزشی در دانشگاه های ایتالیا مدرن بوده و دانشگاه های آن اعتبار فوق العاده بالایی دارند. کشور ایتالیا این شرایط را برای علاقه مندان فراهم کرده تا علاوه بر آنکه از امکانات آموزشی خوبی استفاده کنند تحصیلشان نیز همراه با هزینه ای بسیار مناسب و به صرفه تداوم پیدا کند.

به همین دلیل است که دریافت ویزای تحصیلی یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت و گرفتن اقامت در کشور ایتالیا به شمار می رود.

نکته مثبت دیگری که در خوب است در مورد تحصیل در این کشور بدانید اجازه اقامت به مدت ۶ ماه در این کشور است. بعد از آنکه دوران تحصیل شما به اتمام رسید، ۶ ماه فرصت دارید تا در این کشور اقامت کرده و یک شغل مناسب با درآمد قابل قبول برای خود پیدا کنید. کسانی که بتوانند ۳ تا ۵ سال به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به کمک آن اقامت کشور ایتالیا را دریافت کنید، گرفتن ویزای کاری است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ایتالیا بالاست معمولا فرصت های شغلی ابتدا در اختیار بومیان این کشور قرار داده می شود و بعد به سراغ افراد خارجی که درخواست کار در این کشور را داده اند می روند. بنابراین گرفتن ویزای کاری در این شرایط اندکی سخت به نظر می رسد.

اگر فردی بتواند در این کشور سرمایه گذاری کرده یا شرکتی را به ثبت برساند و بدین شکل به اقتصاد کشور ایتالیا کمک کند، می تواند به همراه خانواده اش در این کشور اقامت کند. چنانچه فرد مذکور مالیات خود را به موقع پرداخت کند بعد از ۳ سال به او و خانواده اش اقامت دائم داده می شود.

شرایط زندگی مسلمانان در ایتالیا

دین اسلام سابقه زیادی در کشور ایتالیا ندارد و جالب است که طی چند سال گذشته تعداد مسلمانان در این کشور افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر نیز نزدیک به یک میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند. در حال حاضر دین اسلام دومین مذهب کشور ایتالیا به شمار می رود.

اغلب شیعیانی که در این کشور زندگی می کنند ایرانی و یا لبنانی هستند. اسلام در این کشور بیش از سایر کشورهای اروپایی در حال گسترش است و برخی آمارها بیان می کنند که بیش از ۶۰ مسجد و ۱۰۰ تا ۱۲۰ نمازخانه در ایتالیا ساخته شده و در حال فعالیت هستند.

یکی از قوی ترین و بهترین تشکل ها و انجمن هایی که برای سازماندهی امور شیعیان در این کشور تاسیس شده، موسسه اهل البیت در ناپل است که با انجمن های بین المللی شیعه واقع در انگلیس رابطه نزدیکی دارد.

آداب و رسوم خاص کشور ایتالیا

یکی از مهم ترین آدابی که مردم کشور ایتالیا به آن اهمیت زیادی می دهند خوش قول بودن است. وقتی با یک ایتالیایی قرار ملاقات می گذارید باید تمام سعی و تلاش خود را به کار ببرید تا به موقع بر سر قرار حاضر شوید.

این مورد خصوصا زمانی که شما قصد دارید خود را به یک قرار ملاقات کاری مهم برسانید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید اگر تاخیر شما بیش از ۵ دقیقه به طول می انجامد حتما به طرف دیگر اطلاع دهید و بابت تاخیر از او عذر خواهی کنید.

معمولا ایتالیایی های برای پذیرایی از مهمان خود آداب خاصی دارند. این موضوع زمانی که میزبان شما فردی با شخصیتی رسمی باشد خود را بیشتر نشان می دهد. سعی کنید در این مواقع دست خالی به مهمانی نرفته و همراه با خود یک بسته شکلات و یا دسته گل ببرید. معمولا ایتالیایی ها این کار شما را نوعی احترام تلقی کرده و بسیار خوشحال می شوند.

مردم این کشور از نظر پوشش کاملا آزاد هستند، با این حال برای هر مراسمی سعی می کنند لباسی متناسب با آن به تن کنند. به عنوان مثال اگر بخواهند در مکان های رسمی مانند کلیساها حضور پیدا کنند به هیچ عنوان شلوار جین نمی پوشند و یا برای رفتن به سرکار معمولا کت و دامن و یا کت و شلوار به تن می کنند.

اگر شرایط کاری فرد به گونه ای بود که می بایست لباس راحت به تن کند در این صورت حق دارد لباس های راحت و اسپورت بپوشد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

وقتی با یک ایتالیایی ارتباط رسمی دارید بهتر است با ضمیر دوم شخص مفرد او را صدا نزنید. اگر فرد مقابل شما آشناست و یکی از دوستان شما به حساب می آید این موضوع مشکلی ندارد و می توانید خیلی راحت با او صحبت کنید.

یکی از عادت های مردم کشور ایتالیا به پایان بردن مکالمه است. مثلا وقتی شما در خیابان از یک ایتالیایی سوال می کنید این فرد حتما در آخر جمله از شما خداحافظی خواهد کرد. آن ها دوست دارند مکالمات خود را کامل کنند.

مورد جالب دیگری که در برخورد با مردم این کشور زیاد مشاهده می شود، استفاده از زبان بدن است. بومیان این کشور به هنگام صحبت کردن سعی می کنند با استفاده از زبان بدن منظورشان را بهتر عنوان کنند.

ایتالیایی ها بسیار خونگرم هستند و بهتر است زمانی که یک ایتالیایی را برای اولین بار ملاقات می کنید حتما نام خود را عنوان نمایید تا این فرد بداند در حال صحبت با چه کسی است.

اختلاف ساعت ایران با ایتالیا

وقتی به یک کشور خارجی سفر می کنید، باید از اختلاف زمانی که بین کشور مبدا و کشور مقصد وجود دارد حتما اطلاع داشته باشید. این مورد خصوصا زمانی که شما قرار ملاقات مهمی دارید، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

معمولا با یک جستجوی چند دقیقه ای در گوگل می توانید به راحتی متوجه شوید که اختلاف ساعت کشورهای مختلف با هم چقدر است، اما یک راه دیگر هم برای فهمیدن این موضوع وجود دارد و آن هم مکان کشوری است که شما قصد دارید به آن سفر کنید.

در حال حاضر شما به عنوان خواننده این متن در کشور ایران زندگی می کنید؛ اگر کشوری که قصد دارید از آن بازدید کنید در سمت غرب ایران واقع شده باشد که شما باید ساعت خود را به عقب بکشید؛ زیرا کشور مقصد شما از نظر زمانی عقب تر از ایران است.

اما اگر قرار باشد برای رفتن به کشور مقصد به سمت شرق حرکت کنید باید ساعت را به جلو بکشید؛ زیرا این کشورها از نظر زمانی از کشور ما جلوتر هستند. این ساده ترین روشی است که می توانید حدس بزنید اختلاف زمانی کشورها با کشور ما چقدر است.

تا بدین جا اطلاعات کلی در مورد اختلاف زمانی کشورهای مختلف ارائه کردیم. اما ما قصد داریم اختلافی که کشور ایتالیا از نظر زمانی با کشورمان دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

کشور ایتالیا از نظر زمانی با کشور ما ۲ ساعت و نیم اختلاف دارد. بدین معنی که فرضا اگر در کشور ایران در حال حاضر ساعت ۱۲ ظهر است، در کشور ایتالیا ساعت عدد ۵/۹ صبح را نشان می دهد. به بیان دیگر کشور ایتالیا از نظر زمانی از کشور ما دو ساعت و نیم عقب تر است و وقتی شما به کشور ایتالیا وارد می شوید باید ساعت خود را به اندازه همین اختلاف به عقب بکشید.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

قوانین خاص زندگی در ایتالیا برای مهاجران

شرایط زندگی در ایتالیا

تا زمانی که ورود به کشور ایتالیا با توجه به قوانین صورت گیرد و شما به صورت قانونی یکی از انواع ویزا را دریافت کرده باشید هیچ مشکلی در رابطه با مهاجرت و زندگی در این کشور برای شما به وجود نخواهد آمد. مشکل از زمانی ایجاد می شود که برخی افراد سعی می کنند به صورت غیر قانونی و در قالب پناهجو وارد این کشور شوند.

یکی از سخت ترین و خطرناک ترین روش هایی که می توانید به کمک آن به ایتالیا وارد شوید، پناهندگی است. اگر بتوانید سالم و زنده به این کشور برسید و درخواست پناهندگی خود را به مسئولین ذیربط بدهید، این احتمال وجود دارد که کشور ایتالیا با درخواست شما موافقت نکند و در این صورت است که بدون شک مشکلات بعدی نیز برای شما به وجود خواهد آمد.

اینکه کشور ایتالیا عضو کنوانسیون ژنو است حقیقت دارد، اما در مورد ورود افراد در قالب پناهنده شرایط و قوانین بسیار سختگیرانه ای را تعریف کرده تا ورود مهاجران غیر قانونی به این کشور را تا حد امکان کاهش دهد.

مزایا و معایب زندگی در ایتالیا

هیچ کس نمی تواند ادعا کند که زندگی در کشورهای خارجی مزیت های زیادی داشته و هیچ عیبی ندارد. بدون شک افرادی که این جمله را بیان می کنند در حال پنهان کردن یک مساله مهم هستند.

واقعیت ماجرا این است که زندگی به عنوان یک فرد خارجی در کشورهایی مانند ایتالیا همیشه دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد و مهم آن است که شما به عنوان کسی که قصد دارید به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت در این کشور اقامت کنید چگونه با این مسائل و مشکلات کنار می آیید.

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کرد برتری داشتن مزایای زندگی در کشورهای خارجی بر معایب است. اگر قرار باشد در کشوری زندگی کنید که پیچیدگی ها و مشکلات زیادی شما را درگیر کند، بهتر است قضیه مهاجرت را فراموش کرده و شرایطی فعلی زندگی خود را بهبود ببخشید و آن ها را کم رنگ تر کنید.

به هر حال هر چه باشد شما در کشوری زندگی می کنید که اطرافیانتان هم زبان شما هستند و امکان دارد بتوانند به شما در حل مشکلاتتان کمک کنند. بنابراین لازم است به هنگام تصمیم گیری برای رفتن به کشورهای خارجی به این مساله توجه و دقت لازم را مبذول دارید و از روی هیجان، هوس و یا چشم و هم چشمی آینده تان را با مخاطرات فراوان توام نکنید.

در این قسمت ما قصد داریم به بررسی مزیت ها و معایب زندگی در کشور ایتالیا بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید.

مزایای زندگی در کشور  ایتالیا

یکی از مزیت های زندگی در کشور ایتالیا آشنایی با مواد غذایی گوناگون است. همان طوری که در این متن به آن اشاره کردیم مردم کشور ایتالیا به شدت به خوردن غذا علاقه دارند و در ضمن صحبت کردن در مورد آن را نیز بسیار دوست دارند.

بنابراین زندگی در کشور ایتالیا این فرصت را برای شما فراهم می کند تا با غذاها و خوراکی های خوشمزه این کشور آشنا شده و تنوعی دلپذیر و جالب را تجربه کنید.

سفر به این کشور و زندگی در آن برای تمام کسانی که خوردن غذا یکی از لذت بخش ترین سرگرمی هایشان است، می تواند مقصد بسیار رویایی و دوست داشنتی باشد. اصولا کیفیت غذا در کشور ایتالیا از اهمیت زیادی برخوردار است و ایتالیایی ها سعی می کنند از مواد غذایی با کیفیت در تهیه غذاهایشان استفاده کنند.

از دیگر مزیت های زندگی در این کشور استفاده از خدمات درمانی با کیفیت و ارزان است. این کشور مجهز به سیستم درمانی ملی است و تقریبا تمام خدمات درمانی که در این کشور ارائه می شود تحت پوشش این بیمه قرار دارند. این جمله به این معنی است که اگر بخواهید از خدمات پزشکی استفاده کنید مجبور نخواهید بود هزینه زیادی برای این مورد پرداخت کنید.

اگر بتوانید چندین سال در کشور ایتالیا اقامت موقت داشته باشید به راحتی می توانید اقامت دائم کشور ایتالیا را دریافت کنید. این مورد نیز از جمله مزیت های کشور ایتالیاست و اگر بتوانید شرایط اقامت موقت را برای خود فراهم کنید بدون شک می توانید باقی سال های عمرتان را در این کشور زیبا سپری کنید.

یکی دیگر از مزیت های زندگی در کشور ایتالیا تحصیل در مدارس و مراکز آموزش عالی است که کیفیت بالایی دارند. در ایتالیا کودکان می توانند دوران مدرسه را به صورت رایگان پشت سر بگذارند.

کسانی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند نیز در صورت ارسال درخواست پذیرش به یکی از دانشگاه های این کشور می توانند در فضایی تحصیلات خود را ادامه دهند که کیفیت آموزش در سطح بالایی قرار دارد و مدرکی که در اختیار فرد قرار داده می شود در دیگر کشورها قابل ارائه است.

از دیگر مزیت هایی که زندگی در کشور ایتالیا می تواند برای شما به دنبال داشته باشد پایین بودن هزینه های زندگی است. البته برخی افراد ممکن است ادعا کنند که زندگی در این کشور هزینه های زیادی دارد، اما وقتی شما در این کشور ساکن شوید متوجه خواهید شد که نه تنها هزینه ها زیاد نیست بلکه شما با دریافت یک حقوق مناسب می توانید زندگی خوب و نرمالی را در این کشور تجربه کنید.

به عنوان مثال متوسط هزینه ای که یک فرد مجرد در طی یک سال باید برای مواردی مانند خورد و خوراک و غیره پرداخت کند حدود ۱۰ هزار یورو در سال است. البته این هزینه بدون در نظر گرفتن اجاره بها عنوان شده است.

معایب زندگی در کشور ایتالیا

یکی از معایب زندگی در این کشور نرخ بالای بیکاری است. طبق آماری که منتشر شده نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱ درصد بوده است. کسانی که تمایل دارند در این کشور ویزای کار دریافت کرده و بعد از آن برای اقامت دائم اقدام کنند باید بدانند که ممکن است این پروسه اندکی طولانی شود و سختی ها و پیچیدگی های زیادی در این رابطه آن ها را درگیر کند.

کثیف بودن خیابان ها یکی از مشکلاتی است که زندگی در این کشور دارد. نقاشی هایی که بر روی دیوارها کشیده شده و یا زباله هایی که در کنار خیابان رها شده اند تصویر نازیبایی را در این کشور ایجاد کرده اند.

اجاره نامه های طولانی مدت نیز از دیگر معایبی است که زندگی در این کشور دارد. برخی اجاره نامه هایی که به صورت عادی در این کشور نوشته می شود ۱۸ ماه اعتبار دارند و برخی دیگر از آن ها ممکن است تا ۳ یا ۴ سال معتبر باشند. اگر اولین بار است که وارد این کشور می شوید و قصد دارید یک آپارتمان برای خود اجاره کنید بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید.

سوالات متداول:

ارزان ترین شهر های ایتالیا برای زندگی کدام اند؟

شهر های پادووا، تورین، پالرمو، باری و ورونا از ارزان ترین شهرهای ایتالیا هستند.

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا به چه صورت است؟

برای یک زندگی نرمال دانشجویی شما ماهانه حدودا ۷۰۰-۶۰۰ یورو باید هزینه کنید.

آیا مهاجرت به ایتالیا آسان است؟

بله، زیرا دانشگاه های کشور ایتالیا پذیرش به نسبت راحت تری دارند و هزینه های زندگی در این کشور از بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است.

اقتصاد ایتالیا چگونه است؟

اقتصاد متوسطی دارد و در برخی از شهر های آن نظیر تورین، میلان و رم اقتصاد مناسب تری نسبت به سایر شهرها دارد.

نرخ بیکاری در ایتالیا چقدر است؟

نرخ بیکاری در ایتالیا نسبتا پایین است و افراد میتوانند شغل و حرفه مناسب خود را پیدا کنند.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

پیمایش به بالا