مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از مناسب ترین کشور ها برای مهاجرت ایرانیان به دلایل مختلف مثل شباهت فرهنگی و… میباشد در این مطلب درباره مهاجرت به ایتالیا توضیحات بیشتری خواهیم داد

مهاجرت به ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط مهاجرت به ایتالیا

آیا تا به حال به این سوال فکر کرده اید که چرا برخی افراد دوست دارند مهاجرت کنند؟ جواب این سوال به وضعیت و امکاناتی که این کشورها برای مهاجران فراهم می کنند باز می گردد.

شرایط اقتصادی که این کشورها از آن برخوردارند، دانشگاه های معتبر، فرصت های شغلی خوب، بالا بودن کیفیت زندگی، همه و همه از جمله دلایلی هستند که باعث می شوند یک فرد به مهاجرت فکر کند. ایتالیا نیز از آن دست کشورهایی است که تقاضا برای مهاجرت به آن زیاد بوده و  این کشور در لیست کشورهایی که افراد دوست دارند اقامت دائم آن را دریافت کنند دیده می شود.

ما در این متن قصد داریم یک راهنمای کامل از اطلاعاتی که باید در مورد رفتن به این کشور داشته باشید را در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم که بتوانیم به سوالات اساسی و مهم شما پاسخ دهیم.

کسانی که تمایل دارند به کشور ایتالیا مهاجرت کنند بهتر است اطلاعاتی را در مورد زندگی در ایتالیا داشته باشند. کشور ایتالیا در اروپای جنوبی قرار گرفته و جزء گروه هشت است. این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه هشت را به دست آورده و متشکل از شبه جزیره ایتالیا، جزیره سیسیل و ساردنی است. پایتخت کشور ایتالیا رم است، حدود ۶۰ میلیون نفر در آن زندگی می کند و اکثر مردم این کشور مسیحی هستند.

واحد پول ایتالیا یورو، نوع حکومت جمهوری و مردم به زبان ایتالیایی با هم صحبت می کنند. ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت در قاره اروپا بوده و از این نظر نیز رتبه ۲۳ در دنیا را به دست آورده است.

جالب است بدانید که مساحت این کشور یک پنجم کشور ما و در حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع است.

بین شهرهایی که در ایتالیا وجود دارد سه شهر رم، فلورانس و ونیز به خوبی توانسته اند توجه توریست ها و گردشگرها را به خود جلب کنند و معمولا افراد در بازدید از ایتالیا حتما سعی می کنند به این سه شهر نیز بروند.

کشور ایتالیا بر روی نقشه به شکل چکمه دیده می شود و این مساله در نوع خود برای برخی جالب توجه به نظر می رسد. در کنار مناظر زیبا و دیدنی که در این کشور وجود دارد آثار باستانی و تاریخی موجود در ایتالیا نیز از دیگر جذابیت های سفر به این کشور محسوب می شوند.

البته شاید نام برخی از آنها برای شما شناخته شده نباشد اما به طور قطع بازدید از این بناهای دیدنی نیز می تواند یک تجربه متفاوت و خاطره انگیز برایتان بسازد.

به صورت کلی اقلیم حاکم بر ایتالیا معتدل است و آب و هوای مناطق ساحلی این کشور با آب هوای قسمت های کوهستانی داخلی تفاوت های زیای دارد.

کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، اسلوونی و سوئیس با ایتالیا مرز مشترک دارند. از مهم ترین صنایعی که در این کشور وجود دارد می توان به ماشین آلات، مواد غذایی، لباس و پوشاک، کشتی سازی، هواپیماسازی، فلز کاری، وسایل نقلیه و غیره اشاره کرد.

این کشور از نظر کشاورزی نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و محصولاتی مانند جو، سیب زمینی، گندم، سیب، ذرت، برنج، ماهی و غیر در آن پرورش داده می شود.

چند روش های مهاجرتی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد، با توجه به اینکه دانشگاه های ایتالیا علاوه بر اینکه دارای رنکینگ بین المللی خوبی می باشند، از هزینه تحصیل کمی نیز برخوردارند،

شما می توانید از طریق ادامه تحصیل در ایتالیا به این کشور مهاجرت کنید  و یا می توانید از طریق ازدواج به این کشور مهاجرت کنید، همچنین می توانید از روش های دیگری برای  اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنید، شما می توانید با تیم متخصص ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان از مشاوران مجرب ما بهترین روش مهاجرت را انتخاب کنید. 

مهاجرت به ایتالیا با لیگال اپلای

راه های مهاجرت به ایتالیا

برای مهاجرت به کشور ایتالیا روش های متفاوتی وجود دارد. اینکه کدام روش را انتخاب می کنید کاملا به شما و شرایطی که در آن هستید ارتباط دارد. یکی از روش هایی که می توانید به کشور ایتالیا مهاجرت کنید تحصیل است.

کسانی که مشتاقند تا در این کشور زندگی کنند می توانند یک نامه پذیرش به یکی از دانشگاه های کشور ایتالیا ارسال کنند و در صورتی که دانشگاه مورد نظر با درخواست این فرد موافقت کند می توانند به کشور ایتالیا مهاجرت کند و تحصیلات عالیه خود را در آن ادامه دهد.

دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارند و تحصیل در این کشور می تواند فرصت های بی نظیری را در اختیارتان قرار دهد تا آینده ای درخشان برای خود بسازید.

روش دیگری که می توانید برای مهاجرت به کشور ایتالیا از آن استفاده کنید پیدا کردن یک شغل مناسب در ایتالیا است. برای آنکه بتوانید از این طریق به کشور ایتالیا مهاجرت کنید قبل از رفتن به این کشور باید موافقت یک کارفرما برای همکاری را به دست آورده و سپس اقدامات لازم برای مهاجرت را انجام دهید.

کارفرمای شما باید یک فرم قرارداد کاری که در آن تمام جزئیات به خوبی مشخص شده است را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید ویزای کاری را دریافت کنید.

روش دیگری که می توانید با کمک آن به کشور ایتالیا مهاجرت کنید سرمایه گذاری است که در یک تیتر جداگانه به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق پناهندگی نیز از دیگر روش های مهاجرت به کشور ایتالیاست. این روش معمولا توصیه نمی شود؛ زیرا دردسر ها و مشکلات زیادی دارد. بهتر است برای مهاجرت به این کشور روشی را برگزینید که شرایط زندگی را برایتان راحت تر کند.

برخی افراد  تصور می کند که این روش راحت بوده و سختی ندارد، اما این تفکر کاملا اشتباه است و می تواند با چالش های خطرناک و غیر منتظره ای رو به رویتان کند.  

سرمایه گذاری در کشور ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا

 

ایتالیا محیطی بسیار مناسب برای انواع تجارت را فراهم کرده است و افراد می توانند در زمینه های مختلف اعم از مد، لباس، کشاورزی، غذا و غیره سرمایه گذاری کرده و سود قابل توجهی به دست آورند. شرایط کاری در کشور ایتالیا وضعیت خوبی ندارد و کسانی که بتوانند کارآفرینی کرده و برای چندین نفر شغلی ایجاد کنند می توانند به صورت دائم در این کشور زندگی کنند. این افراد هم خودشان و هم اعضای خانواده شان می توانند بدین وسیله تابعیت این کشور را دریافت کنند.

تمام فعالیت هایی که سرمایه گذاران در طی یک سال در این کشور انجام می دهند، توسط کشور ایتالیا بررسی می شود. اگر تمام قوانین و شرایطی که این کشور تعیین کرده در پروژه مورد نظر رعایت شده باشد امتیازاتی به این فرد تعلق می گیرد.

از جمله این امتیازات تمدید مدت اقامت سرمایه گذار است. در صورتی که این فرد بتواند روند پیشین را در سرمایه گذاری در پیش بگیرد بعد از مدت دو سال، اقامت او به صورت سه ساله تمدید شده و بعد از این سه سال نیز به او اجازه داده می شود تا ۵ سال دیگر در این کشور اقامت کند.

در نهایت نیز اگر این فرد مالیاتی که برای او تعیین شده را پرداخت کند، اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل شده و نهایتا نیز با دریافت کارت اقامت دائم می تواند برای تابعیت این کشور تقاضا دهد.

سعی کنید برای تجارت و سرمایه گذاری مواردی را انتخاب کنید که از سازوکار آنها اطلاع دارید و در این کشور نیز موفقیت این کسب و کارها ثابت شده اند. در صورتی که این شرط را ندارید بهتر است برای سرمایه گذاری کشور دیگری را انتخاب کنید. به این موضوع نیز دقت داشته باشید که برای سرمایه گذاری در این کشور باید مبلغی حدود ۵۰۰ هزار یورو در اختیار داشته باشید.

شرایط ایرانیان برای مهاجرت به ایتالیا

شرایط ایرانیان برای مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا برای ایرانی هایی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند، بیش از بقیه مهاجران سخت گیری نکرده و همان قوانین و مقرراتی که برای بقیه وجود دارد، برای ایرانی ها نیز صدق می کند. هر ایرانی می تواند با نگاهی به شرایط و علاقه مندی هایی که دارد یکی از روش های معرفی شده را برای مهاجرت به این کشور انتخاب کند.

به عنوان مثال تحصیل در دانشگاه های ایتالیا مزیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه ای مناسب اشاره کرد. کسانی که موفق شوند در یکی از مقاطع تحصیلی با نمرات خوب و رزومه کاری قوی فارغ التحصیل شوند احتمال آنکه بتوانند در این کشور اقامت دائم دریافت کنند هست. البته این مورد نیازمند آن است که شما بتوانید با یک کارفرما صحبت کرده و نظر مساعد او را برای همکاری جلب کنید.

روش دیگری که می توانید با کمک آن به این کشور مهاجرت کنید، مهاجرت از طریق ازدواج و یا تولد است. هر دو این موارد را در به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد تا بدانید هر کدام چه شرایطی دارند و برای آنکه بتوانید بدین طرق به ایتالیا مهاجرت کنید باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید و چه شرایطی باید داشته باشید.

پیدا کردن کاری مناسب با درآمد کافی در صورت ادامه دار بودن نیز می تواند به شما کمک کند تا به این کشور مهاجرت کنید و اقامت دائم را به دست آورید. البته با توجه به شرایط نامساعد کاری که این کشور دارد احتمال اینکه از این طریق بتوانید به ایتالیا مهاجرت کنید زیاد نیست و شما باید توانایی و مهارت زیادی داشته باشید تا کارفرمایان تمایل به همکاری با شما پیدا کنند.

سرمایه گذاری های کلان و کارآفرینی نیز یکی از راه های مهاجرت به کشور ایتالیاست. این کشور از کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند بسیار استقبال می کند. البته اگر در حین این سرمایه گذاری بتوانید کارآفرینی هم داشته باشید که شرایط بسیار خوبی برای اقامت خود در این کشور ایجاد کرده اید.همان طوری که عنوان کردیم نرخ بیکاری در این کشور بالاست و اگر فردی در حد توان خویش بتواند این مشکل را حل کند، امتیازات ویژه ای به او داده می شود.

اقامت در ایتالیا

کشورهایی مانند ایتالیا که شرایط خوبی برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده و این امکان را به آنها می دهند تا در حین تحصیل به کار نیز مشغول شوند، محبوبیت زیادی نزد علاقه مندان به تحصیل پیدا کرده اند.

افرادی که بتوانند از تمام فرصت های ایجاد شده در این کشور در حین دوران تحصیل استفاده کرده و علم و دانش خود را افزایش دهند شاید بتوانند برای گرفتن اقامت دائم نیز اقدام کنند. این کار، کار راحتی نبوده و شما باید برای این مورد تلاش و کوشش زیادی به خرج دهید.

ضمنا کشور ایتالیا در برخی مقاطع تحصیلی به دانشجویان خود این اجازه را می دهد تا در حین تحصیل بتوانند شغلی پیدا کرده و کسب درآمد کنند. شاید این روش بتواند تا حدی هزینه های ناشی از تحصیل را کاهش دهد. تحصیل یکی از روش هایی است که می تواند شرایط اقامت موقت را برای افراد فراهم کند.

البته اگر به دنبال اقامت دائم هستید و تمایلی به ادامه تحصیل ندارید با یک تبعه ایتالیایی ازدواج کنید. البته تصور نکنید که می توانید به سرعت اقامت دائم بگیرید؛ هم فرد خارجی و هم فردی که تبعه کشور ایتالیا است باید دارای شرایط خاصی داشته باشند تا این کشور اجازه اقامت دائم به همسر خارجی تبعه ایتالیایی را بدهد.

از دیگر روش های اقامت در این کشور تولد است. افرادی که در این کشور متولد می شوند می توانند از تمام حقوقی که تبعه های این کشور از آن برخوردارند، استفاده کنند و در واقع یک شهروند ایتالیایی محسوب می شوند. البته این مورد شرایط و قوانین خاص خود را دارد که باید به آنها توجه کرد.

قبل از هر گونه اقدام جدی برای مهاجرت، هزینه های زندگی در این کشور را به طور کلی بررسی کنید؛ شما باید بتوانید از پس هزینه هایی که برایتان پیش می آید برآیید و ثابت کنید که قادر هستید یک زندگی راحت و معمولی در این کشور داشته باشید.

پیدا کردن یک شغل مناسب از جمله مهم ترین کارهایی است که می تواند به شما کمک کند تا در ایتالیا بدون مشکل مالی زندگی کنید.

اقامت در ایتالیا از طریق تولد

برای صحبت در مورد گرفتن اقامت در ایتالیا از طریق تولد، باید در مورد دو موضوع خاک و خون صحبت کنیم. معنا و مفهوم این دو واژه چیست و کشور ایتالیا به کدام یک پایبند است؟

اصل خاک می گوید که اگر فرضا فردی در خاک ایتالیا متولد شد تبعه این کشور محسوب شده و از تمام حقوق شهروندان این کشور برخوردار خواهد بود. اما در اصل خون، یکی از والدین و یا هر دوی آنها باید تبعه کشور مذکور باشند تا کودک متولد شده نیز بتواند تبعیت این کشور را دریافت کند.

در مورد تابعیت کودکانی که از والدین غیر ایتالیایی به دنیا می آیند شرایط خاصی وجود دارد و گاهی اوقات ممکن است دریافت تابعیت تا شش سال هم طول بکشد.

قوانین کشور ایتالیا می گوید که اگر یک کودک در خاک ایتالیا به دنیا آمده باشد اما والدین تبعه ایتالیا نباشند به شرط داشتن شرایطی خاص، این کودک می توانند پاسپورت ایتالیایی دریافت کنند و تبعه این کشور شود.

اگر کودکی در این کشور به دنیا آمده و رها شده باشد و چنانچه اطلاعاتی از والدین کودک در اختیار نباشد، این فرد می تواند تابعیت ایتالیا را به دست آورد.

چنانچه والدین یک کودک، ده سال در این کشور زندگی کرده باشند می توانند بعد از تولد فرزندشان برای دریافت تابعیت درخواست دهند. اگر خانواده هایی که در این کشور زندگی می کنند تصمیم بگیرند تا کودکی که تبعه یکی از کشورهای خارجی است را به فرزندی قبول کنند، دولت ایتالیا به آنها این اجازه را داده است تا برای تابعیت این کودک درخواست دهند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در صورتی که والدین تبعه کشور ایتالیا نبوده و فرزند خود را در این کشور به دنیا آورند، نمی توانند اقامت دائم این کشور را بگیرند. البته اگر شرایط والدین، شرایط خاصی باشد می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج

اگر یک ایرانی بخواهد با یک ایتالیایی ازدواج کند و این فرد خارج از کشور ایتالیا باشد، این ازدواج باید در کنسولگری های ایران و ایتالیا ثبت شود. در شرایطی که هر دو فرد در خارج از کشور ایتالیا هستند باید برای ثبت ازدواج به کنسولگری این کشور مراجعه کنند. اگر بعد از ازدواج هر دو طرف در کشور ایتالیا حضور داشته باشند،  فرد خارجی بعد از گذشت ۶ ماه می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند.

اگر فردی که با تبعه ایتالیایی ازدواج کرده خارج از این کشور باشد بعد از ۲ سال به او اقامت داده می شود و بعد از سه سال هم به او تابعیت داده شده و می تواند برای همیشه در این کشور زندگی کند.

البته به این موضوع دقت کنید که وقتی ۲ سال از حضور وی در کشور ایتالیا بگذارد، فرد برای گرفتن تابعیت باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و به مقامات کنسولگری و سفارت کشور ایتالیا تحویل دهد. تمام مدارک مورد نیاز به زبان ایتالیایی ترجمه شده و مبلغ ۲۰۰ یورو نیز برای دریافت فرم درخواست باید پرداخت گردد.

کشور ایتالیا سعی کرده قوانین سخت گیرانه تری را برای دریافت اقامت از این طریق وضع کند. علت این تصمیم نیز به ازدواج هایی باز می گردد که به صورت صوری بوده و واقعی نیستند و افراد تنها برای آنکه اقامت این کشور را بگیرند اقدام به انجام چنین کاری می کنند. در صورتی که مشخص شود این ازدواج صوری بوده ممکن است تبعات خوبی برای زوج به همراه نداشته باشد.

یکی از مزیت هایی که اقامت از طریق ازدواج دارد، فراهم کردن فرصت تحصیل رایگان و اجازه کار در ایتالیا به فردی است که با یک تبعه ایتالیایی ازدواج کرده است.

در این شرایط فرد می تواند در اغلب کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند به صورت رایگان تحصیل کند. افرادی که بدین صورت اقامت گرفته و به آنها پاسپورت داده می شود، یکی از معتبرترین گذرنامه های جهان را در اختیار خواهند داشت.

اقامت در ایتالیا

شرایط اقامت در ایتالیا

همان طوری که در همین متن به آن اشاره کردیم شما می توانید به صورت دائم و موقت در این کشور اقامت کنید. خرید خانه یکی از راه هایی شما می توانید در این کشور زندگی کنید. برخی افراد با خرید و فروش ملک سودهای خوبی را به دست می آورند اما باید دقت داشته باشند که با خرید ملک در این کشور نمی توانند به صورت دائم در این کشور زندگی کرده و در نهایت نیز تابعیت ایتالیا را بگیرند.

برای خرید و فروش ملک نیز باید یک ویزای کوتاه مدت داشته باشید. این ویزای کوتاه مدت نیز به واسطه دعوت نامه ایی که شرکت های ایتالیایی فعال در حوزه ملک برایتان می فرستند صادر می شود.

اعتبار این ویزا ۶ ماهه است و شما می توانید به ۶ ماه در ایتالیا اقامت کنید. بعد از آنکه خریدار ملک به کشور ایتالیا وارد شد و ملک مورد نظر را خریداری کرد، به او اجازه داده می شود تا به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کند.

خوشبختانه ایرانی ها با فراهم کردن مدارک لازم، می توانند مجوز ورود به کشور ایتالیا را دریافت کنند و با توجه به روش هایی که در این متن در مورد آن توضیح دادیم به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت در کشور ایتالیا اقامت کنند.

اگر بتوانید در زمینه ای که این کشور به آن نیاز فراوان دارد متخصص شوید و اطلاعاتتان را بروز کنید قادر خواهید بود شغلی مناسب در این کشور پیدا کنید.

قبل از آنکه برای اقامت به این کشور اقدام جدی انجام دهید تمام جوانب این قضیه و سختی هایی که ممکن است برای شما داشته باشد را به خوبی بررسی کنید تا بتوانید آینده ای درخشان و توام با موفقیت برای خود رقم بزنید.

مدارک مورد نیاز، هزینه هایی که مهاجرت و اقامت برایتان به دنبال دارد، دوری از عزیزان و غیره را در نظر بگیرید و از هیچ مساله ای به سادگی عبور نکنید.

مدارک لازم برای تمدید اقامت در ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای تمدید اقامت در این کشور بستگی به این دارد که شما از چه طریقی قصد دارید اقامت خود را در کشور ایتالیا تمدید کنید. اگر به عنوان یک دانشجو در این کشور فعالیت دارید می توانید بعد از آنکه مدرک تحصیلی خود را دریافت کردید باز هم تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهید.

برای تمدید اقامت بدین روش باید مدارکی که هر دانشگاه تعیین کرده است را آماده کرده و ارائه دهید تا با بررسی مدارکتان درخواست شما بررسی گردد. در صورتی که بتوانید نظر مثبت دانشگاه را جلب کنید باز هم قادر خواهید بود در این کشور به تحصیل خود ادامه دهید.

اگر تحصیلاتتان را در این کشور به پایان رسیده و قصد دارید مشغول به کار شوید می توانید مدت اقامت خود را تمدید کنید. ویزای تحصیلی که در اختیار دانشجویان قرار داده شده است ۶ ماه تا ۱ سال اعتبار دارد و شما در طی این مدت می توانید به جستجوی یک شغل با درآمد خوب و قابل قبول بپردازید.

اگر بتوانید کاری مناسب پیدا کنید به شما ویزای یک ساله کار داده می شود و چنانچه این ویزا تا ۵ سال تمدید گردد به شما اقامت دائم کشور ایتالیا داده خواهد شد.

شهرهای مهاجر پذیر ایتالیا

اگر قصدتان از مهاجرت به کشور ایتالیا انجام فعالیت های تجاری است بهتر است شهرهایی را انتخاب کنید که از نظر شرایط اقتصادی در وضعیت خوبی به سر می برند.

همان طوری که در این متن به آن اشاره کردیم، این کشور از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است و سرمایه گذاری در آن می تواند برای شما مزیت های زیادی داشته باشد.

یکی از شهرهایی که می توانید برای سرمایه گذاری انتخاب کرده و به آنجا مهاجرت کنید شهر میلان است. بورس ایتالیا در این شهر قرار گرفته و از آن به عنوان مرکز بانکداری این کشور یاد می شود. ناپل نیز یکی دیگر از شهرهای ایتالیاست که می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت به روش سرمایه گذاری باشد.

چنانچه دوست دارید بعد از سفر به کشور ایتالیا تنها به تفریح و گردش بپردازید و از آثار باستانی و جاذبه های دیدنی این کشور دیدن کنید، شهر فلورانس گزینه خوبی است.

این شهر یکی از شهرهای هنری قاره اروپا به شمار رفته و مجسمه های هنرمند معروف میکل آنژ از جمله آثار هنری است که در این شهر به چشم می خورد.

موزه ها و بناهای تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد و کسانی که دوست دارند با گذشته این کشور آشنا شوند رفتن به فلورانس فرصت مناسب را در این رابطه برایشان فراهم می کند.

پناهندگی در ایتالیا

یکی از روش هایی که می تواند دائم کشور ایتالیا را به همراه داشته باشید پناهندگی است. شما به دو صورت می توانید به این کشور تقاضای پناهندگی بدهید:

  • ورود به ایتالیا با ویزای توریستی و درخواست پناهندگی
  • ورود غیر قانونی و درخواست پناهندگی

هر دو روش مشکلات خاص خود را دارد اما روش دوم اصلا روش درست و عاقلانه ای برای گرفتن اقامت در کشور ایتالیا نیست و دردسرها و مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد.

متاسفانه تبلیغاتی دروغی که در این رابطه از سوی برخی افراد مطرح می شود ممکن است عده ای از علاقه مندان مهاجرت به ایتالیا را وسوسه کند تا بدین طریق وارد ایتالیا شوند.

البته کسانی که از پروسه مهاجرت به این روش اطلاعی ندارند ممکن است تصور کنند که این بهترین و راحت ترین راهی است که می توان برای گرفتن اقامت دائم کشور ایتالیا در پیش گرفت.

شاید با برخی کسانی که این روش را زیاد تبلیع می کنند و جملاتی وسوسه انگیر در رابطه با شرایط خوب پناهندگان بیان می کنند آشنا باشید.

داشتن یک زندگی راحت و ایده آل، کار و مسکن خوب از جملاتی هستند به دروغ در مورد پناهندگی گفته می شود. خوب است بدانید که هیچ یک از این جملات حقیقت نداشته و اقدام به مهاجرت به کشور ایتالیا از این طریق حتی می تواند باعث مرگ شما شود.

مسلما کسانی که قصد دارند به صورت غیر قانونی وارد کشور ایتالیا شوند نمی توانند از مبادی قانونی وارد شوند و ناچارند از راه های سخت و صعب العبور خود را به این کشور برسانند.

برخی افراد در حین این مسیر ممکن است کشته شوند، اموالشان دزدیده شود و یا گرفتار قاچاقچیان انسان شوند و اینجاست که هیچ راه نجات و بازگشتی وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر نرخ بیکاری در این کشور بالاست و کشور ایتالیا توان پذیرش افرادی که می خواهند در قالب پناهنده وارد این کشور شوند را ندارد، به همین دلیل معمولا روی خوش و باز به این گروه نشان نمی دهد.

پس اگر قصد دارید بدین صورت به ایتالیا مهاجرت کنید بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کرده و روش دیگری را انتخاب کنید.

مزایا و معایب پناهندگی در ایتالیا

گاهی اوقات، افرادی که از ترس جان خویش نمی توانند در کشوری که در آن به دنیا آمده و بزرگ شده اند زندگی کنند و امکان اینکه با سایر روش ها، به ایتالیا مهاجرت کنند را نیز ندارند، تقاضای پناهندگی می دهند و متاسفانه این تنها راهی است که به ذهنشان می رسد.

البته کشور ایتالیا با تقاضای همه موافقت نکرده و افرادی که توانسته اند به صورت قانونی در این کشور پناهنده شوند مزایای زیر به آنها تعلق خواهد گرفت:

  • این فرد حق دارد مانند بقیه از خدمات درمانی و بهداشتی این کشور استفاده کند.
  • مامورین پلیس حق ندارند کوچکترین خشونتی را علیه پناهندگان از خود نشان دهند.
  • دریافت هزینه و تغذیه مناسب از دیگر حقوقی است که پناهندگان حق دارند از آن برخوردار شوند.
  • حق داشتن برگه رفت و آمد از دیگر حقوقی است که یک پناهنده در کشور ایتالیا باید داشته باشد.

این مزیت ها در صورتی شامل حال افراد می شود که کشور ایتالیا با درخواست آنها موافقت کند. در سال های گذشته افراد زیادی تقاضای پناهندگی در این کشور را داشته اند، اما ایتالیا قصد ندارد تا اجازه دهد افراد زیادی از این طریق به این کشور مهاجرت کنند. به همین دلیل، سیاست مقامات این کشور به سمتی پیش می رود که پذیرش متقاضیان را تا حد امکان محدود کند.

در کنار مزیت هایی که پناهنده شدن برای افراد دارد، مشکلات زیادی نیز می توان برای آن عنوان کرد. یکی از مشکلاتی که پناهندگان را به شدت با دردسر مواجه می کند زمانی است که درخواست پذیرششان توسط یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رد می شود.

اگر این اتفاق بیفتد پناهجو اجازه ندارد به سایر کشورهایی که عضو این اتحادیه هستند نیز درخواست دهد و به طور قطع و یقین با واکنش مثبتی از سوی آنها مواجه نخواهد شد.

خدمات کشور ایتالیا در مقابل مهاجران​

یکی از خدماتی که کشور ایتالیا در اختیار مهاجران قرار داده، هزینه درمانی رایگان است. شما به عنوان فردی که تبعه این کشور هستید و یا به آن مهاجرت کرده اید می توانید از این خدمات استفاده کنید.

از جمله خدماتی که کشور ایتالیا به علاقه مندان به تحصیل در این کشور ارائه می دهد، کم بودن هزینه تحصیل در آن است. کشور ایتالیا شرایطی فراهم کرده تا افرادی که مشتاقند تحصیلات خود را ادامه دهند به راحتی وارد این کشور شده و هم در دانشگاه هایی با اعتبار بالا تحصیل کنند و هم مجبور نباشند هزینه زیادی برای تحصیل خود بپردازند.

جالب است بدانید که هر فردی با هر سلیقه ای می توند در این کشور زندگی کند. برای مثال می توان به تنوع سرگرمی هایی که در این کشور فراهم شده است اشاره کرد.

اگر دوست دارید در دریاچه قایق سواری کنید ایتالیا امکانش را برای شما فراهم کرده است، اگر دوست دارید در کشوری با آب و هوای مطلوب و دلپذیر زندگی کنید ایتالیا آن را نیز در اختیار شما قرار داده است، اگر می خواهید برای اسکی به کوهستان ها بروید باز هم می توانید آن را در ایتالیا تجربه کنید.

اعطای اقامت دائم به افراد از دیگر خدماتی است که دولت ایتالیا در اختیار مهاجران قرار داده است. اگر شما بتوانید به مدت ۵ سال در این کشور کار کنید و به صورت موقت در آن اقامت داشته باشید، کشور ایتالیا به شما اجازه خواهد داد تا بر اساس قوانینی که در این کشور وجود دارد اقامت دائم بگیرید و برای همیشه در آن زندگی کنید.

اگر در این کشور تحصیل کرده باشید نیز می توانید با پیدا کردن یک شغل مناسب شرایط دریافت اقامت دائم را برای خود مهیا کنید.

از دیگر خدماتی که دولت این کشور فراهم کرده، می توان به امنیت اجتماعی ساکنین این کشور  اشاره کرد. شاید این مهم ترین مزیتی باشد که اغلب انسان ها دوست دارند از آن برخودار باشند.

سفارت ایران در ایتالیا

سفارت ایران در شهر رم قرار گرفته و آدرس آن VIA NOMENTANA 361-00162  است. برای مراجعه به سر کنسولگری نیز می توانید به Via Monte Bianco n.۹۵ Milano MI ۲۰۱۴۹ مراجعه کنید.

خدماتی از جمله صدور ویزای توریستی، تجاری و غیره توسط سفارت ایران در ایتالیا انجام می گیرد. کلیه افرادی که به کشور ایتالیا سفر کرده و پاسپورت و اجازه اقامت موقت معتبر دارند در صورت تمایل می توانند به سفارت ایران در این کشور مراجعه کرده و اقدامات لازم جهت اخذ ویزا برای ورود به ایران را انجام دهند.

افراد خارجی که قصد دارند از مناطق آزاد مانند کیش، قشم و چابهار دیدن کنند می توانند در مبادی ورودی کشور، ویزای ۱۴ روزه را بگیرند. ضمنا افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است برای دریافت ویزا باید اجازه نامه کتبی پدر را در اختیار داشته باشند.

در ضمن این اجازه نامه باید به توسط محضرهای رسمی محلی نیز تایید شده باشد. افرادی که بعد از ورود به کشور ایران قصد دارند نبه دیگر نقاط کشور نیز سفر کند می توانند به نمایندگی وزارت امور خارجه همان منطقه مراجعه کرده و ویزا را دریافت کنند.

ایرانی هایی که تابعیت خود را ترک نکرده و به عبارت دیگری شناسنامه و گذرنامه ایرانی دارند و در ضمن گذرنامه خارجی نیز برای آنها صادر شده است حتما باید برای ورود به کشور یک گذرنامه جدید دریافت کنند.

اطلاعات مربوط به زمان اعتبار ویزا در گذرنامه وارد می شود. اگر در طول این مدت فرد نتواند به ایران سفر کند، این ویزا باطل شده و روادید دیگری باید صادر گردد.

سفارت ایتالیا در ایران

افرادی که متقاضی دریافت ویزا از کشور ایتالیا هستند باید به سفارت این کشور مراجعه کنند. قبل از آنکه به این سفارت مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید باید تمام مدارکی که مورد نیاز است را آماده کنید و هیچ  نقصی در پرونده تان وجود نداشته باشد. به این موضوع نیز دقت کنید که قبل از مراجعه به ویزا باید وقت گرفته و سپس در تاریخ و ساعت مشخص به سفارت ایتالیا در تهران بروید.

سفارت ایتالیا در تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۷۹/۶۸ قرار دارد و کنسولگری این کشور نیز در تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵ قرار گرفته است.

اولین قدم برای دریافت ویزا گرفتن یک وقت قبلی است. این قرار ملاقات حضوری را می توان به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت این کشور نیز انجام داد. با رفتن به سایت سعی کنید اولین تایم خالی سفارت را برای خود رزرو کرده تا کارهایتان سر وقت و بدون تعلل انجام گیرد.

روزی که قرار است مدارک خود را به سفارت ببرید باید از به همراه بردن گوشی، تبلت و لپ تاپ به داخل سفارت اجتناب کنید؛ بردن این وسایل به داخل ساختمان سفارت ممنوع است.

نکته دیگری که در مورد گرفتن وقت از سفارت برای دریافت ویزا باید بدانید ان است که تعیین وقت کاملا رایگان بوده و ضمنا هیچ یک از آژانس های مسافرتی این کار را برای شما انجام نمی دهند.

تمام کسانی که مایلند ویزای این کشور را دریافت کنند باید اثر انگشتشان را در سفارت ایتالیا در تهران به ثبت برسانند. کودکانی که سن آنها زیر ۱۲ سال است نیازی به ثبت اثر انگشت ندارند.

هزینه مهاجرت به ایتالیا

هزینه هایی که مهاجرت به کشور ایتالیا برای شما به دنبال دارد به روش مهاجرت شما به این کشور بر می گردد. اگر قصد دارید در این کشور ادامه تحصیل دهید که هزینه هایی مانند هزینه مسکن، شهریه دانشگاه، هزینه های ثابتی مانند خوراک، حمل و نقل و غیره بر عهده شماست و باید آنها را بپردازید.

البته هزینه دریافت ویزا، خرید بلیط و ارسال درخواست به دانشگاه نیز از دیگر هزینه هایی است  که متقاضیان به ادامه تحصیل در این کشور باید آن را بپردازند.

در این مورد سبک زندگی شما و دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید، می تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه زندگی تان در این کشور شود.

برای مثال تحصیل در دانشگاه های خصوصی هزینه بیشتری را برای شما به دنبال دارد. ضمنا اگر نتوانید هزینه های زندگی خود در این کشور را مدیریت کنید شک نکنید که تحصیل شما در این کشور بسیار گران تر از آنچه که تصور می کردید تمام خواهد شد.

یکی از روش هایی مهاجرت به این کشور که معمولا با هزینه زیادی همراه است، کارآفرینی است. در این روش شما باید مبلغ قابل توجهی را در این کشور سرمایه گذاری کند و برای عده ای شغل ایجاد کنید.

ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال افراد به هزینه های زیادی نیازمند است. اگر می خواهید سرمایه گذاری شما بدین روش با موفقیت رو به رو شود باید تمام جوانب کار را به خوبی بسنجید تا در آینده دچار شکست های مالی نشوید.

قبل از آنکه پول خود را وارد سیستم اقتصادی این کشور کنید بهتر است با مراکز تجاری که در این رابطه فعالند صحبت کرده و با آنها مشورت کنید. مهاجرت به این روش امتیازات زیادی را برای سرمایه گذار فراهم می کند.

راحت ترین روش مهاجرت به ایتالیا

آیا می توانید حدس بزنید که راحت ترین روش مهاجرت به کشور ایتالیا کدام است؟ آیا راه راحتی برای رفتن به این کشور و اقامت در آن می شناسید؟ اگر بخواهیم راحت ترین و ساده ترین روش مهاجرت به این کشور را بیان کنیم، فاکتورهای متفاوتی را باید بررسی کنیم.

به این موضوع توجه داشته باشید که شرایط شماست که بهترین ها را برایتان مشخص می کند. برای مثال اگر توانایی ادامه تحصیل دارید و مطمئنید که شرایط شما از نظر هر دانشگاهی قابل پذیرش است، که این روش برایتان می تواند راحت ترین باشد.

اگر حوصله درس خواندن ندارید می توانید با یکی از تبعه های ایتالیایی ازدواج کنید. این روش نیاز به صرفه هزینه زیادی ندارد و به همین دلیل می توان از آن به عنوان یکی از راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا یاد کرد. 

البته دقت داشته باشید که ازدواج باید کاملا واقعی بوده و صوری نباشد. در ضمن فردی که تبعه ایتالیاست باید ثابت کند که توانایی مالی لازم برای ادامه زندگی مشترک در این کشور را دارد. تنها در این صورت است که با مهاجرت همسر خارجی فرد تبعه ایتالیا موافقت می شود.

اگر به هیچ یک از دو روش علاقه ای ندارید می توانید با پیدا کردن یک کنار مناسب در کشور ایتالیا چند سال به صورت موقت در این کشور اقامت کنید و در صورتی که کشور ایتالیا موافقت کند به صورت دائم در آن زندگی کنید.

در مهاجرت کاری نیازی به اثبات تمکن مالی نیست اما باید بتوانید از پس هزینه های زندگی در این کشور بر آیید. سختی که در این روش وجود دارد پیدا کردن یک کارفرماست که با درخواست اشتغال شما موافقت کند.

خرید خانه در ایتالیا

 یکی از مواردی که خوب است در مورد خرید خانه در کشور ایتالیا بدانید آن است که قیمت خرید خانه در این کشور در مقایسه با کشورهایی اروپایی پایین تر است و این فرصت بسیار خوبی است تا در صورتی که توانایی مالی لازم را دارید اقدام به خرید خانه در این کشور کنید.

البته افرادی که از آنها به عنوان شهروندان غیر اروپایی یاد می شود، با محدودیت هایی به هنگام خرید خانه مواجه هستند که باید به آنها توجه کرد.

شما به عنوان یک شهروند غیر اروپایی که در یکی از کشورهای خارج اتحادیه اروپا زندگی می کند، باید حتما اجازه اقامت قانونی در این کشور را داشته باشید تا بتوانید در این کشور دست به خرید و فروش ملک بزنید.

این قانون در صورتی نقض می شود که کشور ایتالیا با کشوری که شما در آن زندگی می کنید معاملات متقابل داشته باشد. به عنوان مثال تبعه های آمریکایی می توانند در کشور ایتالیا خانه بخرند و این شرایط برای تبعه های ایتالیایی در کشور آمریکا نیز وجود دارد.

اگر به دنبال خرید خانه با قیمتی مناسب هستید بهتر است به شهرهایی مانند سیسیل، کالابریا و مولیس مراجعه کنید، اما اگر تمکن مالی کافی دارید می توانید در شهرهای بزرگ این کشور مانند ونیز، رم، میلان و یا مناطقی مثل توسکانی اقدام به خرید ملک کنید.

به هنگام خرید خانه ملزم به پرداخت این هزینه ها نیز هستید: هزینه های نقشه برداری، هزینه دفتر اسناد رسمی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مربوط به نقشه برداری و دفتر اسناد رسمی، پرداخت درصدی از ارزش مالی ملک به عنوان مالیات به دولت.

به این نکته مهم توجه کنید که با خرید ملک در کشور ایتالیا نمی توانید اقامت دائم آن را بگیرید. درست است که از ایتالیا به عنوان کشوری با محدودیت های بسیار کم یاد می شود اما اگر قصد شما از خرید خانه دریافت اقامت دائم در این کشور است، بهتر است دست نگه داشته و بر روی راه های دیگری تمرکز کنید.

شرایط اجاره خانه در ایتالیا

یکی از مواردی که معمولا ذهن مهاجران به کشور ایتالیا را به خود درگیر می کند، اجاره خانه است. بهتر است اگر می خواهید برای تحصیل یا کار به این کشور سفر کنید و مدتی را در آن  اقامت کنید قبل از ورود به این کشور فکری برای این مورد داشته باشید تا خیالتان از بابت مسکن راحت باشد.

خانه ها در این کشور یا به شکل آپارتمان ساخته می شوند و یا به صورت ویلایی. معمولا اغلب افراد برای آنکه هزینه اجاره بهای کمتری پرداخت کنند به سراغ اجاره آپارتمان می روند.

برای اجاره آپارتمان چندین راه پیش روی شما قرار دارد. یکی از این راه ها صحبت کردن با ایرانی هایی هاست که در این کشور اقامت دارند. ممکن است برخی از آنها بتوانند در پیدا کردن یک منزل مناسب به شما کمک کنند. مثلا ممکن است یکی از آنها فارغ التحصیل شده باشد و بخواهد آپارتمانی که در آن ساکن بوده را به صاحبخانه پس دهد. در این صورت اگر اجاره بها و سایر مسائل با شرایط شما جور بود می توانید به راحتی همین واحد را در اختیار بگیرید.

برخی از دانشجویانی که در دانشگاه های ایتالیا اقامت دارند ممکن است به دنبال یک هم خانه باشند. این افراد یک اطلاعیه در تابلوی اعلانات دانشگاه نصب می کنند و شما از این طریق نیز می توانید یک مسکن مناسب در این کشور بیابید.

راه دیگر وب سایت هایی هستند که لیستی از خانه های اجاره ای را در سایت قرار می دهند و شما به راحتی می توانید از بین موارد موجود مناسب ترین آنها را انتخاب کنید. آدرس چند سایتی که می توانند به شما کمک کنند به شرح زیر است:

  • https://www.bakeit
  • https://www.subito.it
  • https://www.kijiji.it

علاوه بر تمام این روش ها می توانید مجله هایی که در آن ها آگهی های مربوط به خانه های اجاره ای درج می شود را نیز مطالعه کنید. البته این روش را موقعی می توانید به کار بگیرید که شما حتما در این کشور حضور داشته باشید.

مورد دیگری که باید در رابطه با اجاره خانه در ایتالیا بدانید اجاره بهایی است که ملزم به پرداخت آن هستید. یکی از فاکتورهایی که می تواند بر روی قیمت اجاره بها تاثیر بگذارد، شهری است که شما قصد دارید در آن سکونت کنید.

معمولا در شهرهای بزرگ کشور ایتالیا خانه هایی که برای اجاره شما معرفی می شود،  اجاره بهای بالایی دارند. علاوه بر این، منطقه ای که منزل اجاره ای شما در آن واقع است نیز باعث افزایش قیمت اجاره بها خواهد شد.

به عنوان مثال آپارتمان هایی که در مرکز شهر قرار دارند در مقایسه با آپارتمان هایی که در حومه شهر هستند قیمت بیشتری دارند. اگر به دنبال خانه هایی با قیمت مناسب هستید به سراغ آپارتمان های نوساز نروید؛ زیرا این منازل نیز قیمت اجاره بهای زیادی دارند.

به صورت میانگین اجاره بها در کشور ایتالیا در حدود ۳۰۰ یورو است. البته باز هم ذکر می کنیم که می توانید منازلی با قیمتی بالاتر و یا پایین تر پیدا کنید. همه چیز بستگی به این دارد که شما در کدام منطقه و در چه شهری ساکن شده اید.

برای آنکه اجاره بهای منزل را کاهش دهید می توانیم چند راه به شما پیشنهاد دهیم:

  • با چند نفر از دانشجویان به صورت اشتراکی یک خانه را کرایه کرده و در آن زندگی کنید.
  • گاهی اوقات ساکنین یک خانه، یک یا دو اتاق از منزلی که در اختیار دارند را به شما اجاره می دهند. این روش نیز می تواند باعث کاهش هزینه اجاره بها در کشور ایتالیا شود.
  • اگر قصد ندارید به مدت طولانی در این کشور اقامت کنید به سراغ اجاره هاستل روید. هاستل یا اجاره یک اتاق برای مدتی کوتاه می تواند برایتان فرصت مناسبی باشد تا در این کشور با هزینه ای بسیار کم اقامت کنید.

سوالات متداول:

بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا کدام اند؟

از بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا میتوان به مهاجرت تحصیلی و سرمایه گذاری اشاره کرد.

برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا داشتن مدرک زبان ایتالیایی الزامی است؟

خیر، شما با داشتن مدرک آیلتس یا تافل میتوانید در ایتالیا تحصیل کنید اما دانش زبان ایتالیایی در این کشور به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

شرایط زندگی در ایتالیا به چه صورت است؟

کیفیت زندگی و امنیت در ایتالیا متوسط رو به بالا است و هزینه زندگی در این کشور پایین تر از باقی کشور های عضو شنگن میباشد. ایتالیا از لحاظ شاخص امید به زندگی در رتبه ۵ جهانی قرار دارد.

کدام شهر های ایتالیا برای مهاجرت بهتر هستند؟

شهر های بزرگی نظیر رم و میلان از بهترین شهر ها برای مهاجرت هستند اما مالیات بالاتر و هزینه های بیشتری برای زندگی دارند.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۷ دیدگاه دربارهٔ «مهاجرت به ایتالیا»

  1. سلام
    میخواستم بدونم راسته که اقتصاد و بازار کار ایتالیا ضعیفه ؟
    من قصد مهاجرت به ایتالیا دارم و این خیلی برام مهمه که بدونم
    ممنون میشم جواب بدید

    1. به صوره خلاصه جهت تقاضا برای این بورسیه، ابتدا لازم است تا شما از یک دانشگاه دولتی در ایتالیا در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری پذیرش به صورت سلف فاند ( پرداخت شهریه برعهده دانشجو می باشد) دریافت نمایید. برای این کار نیز لازم است به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کرده و اطلاعیه های دانشگاه ها را که معمولا در بخش HOW TO APPLY در سایت دانشگاه قرار داده شده را مطالعه نمایید. سپس مدارک و شرایط مورد نیاز را فراهم نموده و در سایت دانشگاه اپلای کنید. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید به سفارت ایتالیا مراجعه کرده و برای ویزا اقدام نمایید. قبل از سفر به ایتالیا لازم است تا ابتدا یک پیش ثبت نام در سایت اداره بورس استانی دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید، انجام دهید و پس از اخذ ویزا و سفر به ایتالیا، مدارک خود را برای اداره بورسیه استانی استان محل تحصیل خود ارسال نمایید تا برای بورسیه تقاضا دهید. با توجه به نام این بورسیه که بورسیه استانی نام دارد، شما باید با توجه به استان دانشگاهی که از آن پذیرش اخذ نموده اید، از طریق سایت خود آن دانشگاه یا سایت مخصوص مربوط به آن استان برای ثبت نام و ارسال مدارک بورسیه استانی اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا