تحصیل در هلند

تحصیل در خارج از کشور یکی از اقداماتی است که بسیاری از ایرانیان امروزه به ان علاقه مند میباشند.تحصیل در کشور هلند به دلیل کیفیت بالای زندگی ،شرایط عالی ، و اینکه جزوی از   اروپا به حساب می آید کشور هلند را به یکی از بهترین موقعیت ها تبدیل کرده است که بیشتر به آن خواهیم پرداخت

تحصیل در کشور هلند

برای تحصیل در هلند با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط تحصیل در هلند

تحصیل در هلند حتما این جمله معروف را شنیده اید که می گوید اگر چیزی را در رویایتان ببینید، حتما می توانید آن را به دست آورید. آیا شما نیز به این جمله اعتقاد دارید؟ شما چه رویایی در سر دارید؟ احتمالا اگر علاقه زیادی به درس خواندن و ادامه تحصیل داشته باشید رویای شما ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های سطح دنیاست. امروزه مهاجرت تحصیلی به کشورهایی که از نظر ارائه علم در سطح  کیفی بالایی قرار دارند یک رویا نیست

و کشورهای زیادی سعی کرده اند شرایط مساعدی را برای این مورد فراهم کنند.در این مطلب در رابطه با شرایط تحصیل در کشور هلند – راه های مهاجرت تحصیلی به کشور هلند – مهاجرت از طریق تحصیل به کشور هلند صحبت خواهیم کرد

از جمله کشورهایی که شرایط خوبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده است کشور هلند است. این کشور در قاره اروپا واقع شده و ما امروز قصد داریم به تمام نکاتی که علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های هلند باید بدانند، را بازگو کنیم. امیدواریم این متن بتواند به شما در رسیدن به اهدافتان یاری گرتان باشد. اما قبل از آنکه در مورد تحصیل در این کشور مواردی را عنوان کنیم بهتر است ابتدا با هلند آشنا شویم.

هلند در شمال غرب قاره اروپا واقع شده است و یکی از کشورهای پیمان شینگن به شمار می رود، بنابراین افرادی که ویزا هلند را دارند بدون آنکه نیاز باشد ویزای دیگری دریافت کنند می توانند به کشورهایی که در حوزه شینگن هستند سفر کنند.

هلند از جمله کشورهایی است که به خوبی توسعه پیدا کرده و امروز به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند دنیا از آن یاد می شود. بنابراین طبیعی است که افراد زیادی رویای مهاجرت به هلند را در سر داشته باشند.

واحد پول کشور هلند یورو است و ۹۵ درصد از مردم این کشور قادرند به زبان انگلیسی صحبت کنند، به همین دلیل اغلب افرادی که به این کشور سفر می کنند مشکلی در رابطه با صحبت کردن ساکنین این کشور ندارند.

خوب است بدانید که این کشور هجدهمین کشور دنیا در حوزه اقتصاد است و همین موضوع به افرادی که تمایل دارند در این کشور کار کنند نوید پیدا کردن یک شغل مناسب را می دهد.

حدود ۱۷ میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند و اکثر مردم دین مسیحیت را برای خود انتخاب کرده اند. پایتخت این کشور آمستردام بوده و بزرگترین شهر کشور هلند به حساب می آید و بعد از آن نیز روتردام در جایگاه دوم قرار گرفته است. خوب است بدانید که هلند از نظر کیفیت زندگی، پیشرفت های انسانی و آزادی اقتصادی جایگاه بسیار خوبی را از آن خود کرده است.

تمام این دلایل و همچنین دلایل دیگری که در ادامه ذکر خواهیم کرد باعث شده این کشور به مقصدی بسیار ایده آل و مناسب برای تحصیل تبدیل شود. سیستم آموزش در این کشور بر مبنای کار گروهی و دوستی بنا نهاده شده است و همین دلیل کافی است تا شما متوجه شوید تحصیل در فضاهای این چنینی چه اندازه می تواند بازدهی را افزایش دهد.

به تمام نکاتی که ما در این متن اشاره خواهیم کرد به خوبی دقت داشته باشید و سعی کنید در مورد تحصیل و زندگی در هلند نیز به اندازه کافی تحقیق کنید. بدون شک این فرصت بی نظیر تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که می دانند به هر چه می خواهند، دست پیدا می کنند. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در مورد مهاجرت به هلند، با مشاوران متخصص و مجرب ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

تحصیل در هلند

شرایط اقامت پس از تحصیل در هلند

افرادی که قصد دارند بعد از اتمام تحصیلاتشان در کشور هلند اقامت داشته باشند و میخواهند زندگی در هلند را دامه دهند باید حتما بعد از فارغ التحصیل شدن یک شغل مناسب بیابند. معمولا به این گروه اجازه داده می شود تا به مدت یک سال در کشور هلند اقامت داشته و به دنبال کار مورد نظرشان بگردند.

اگر فرد مورد نظر بتواند مشغول به کار شده و یک قرارداد کاری با کارفرما ببندد به او اقامت کاری داده می شود. شما از طریق جستجوی آنلاین، تماس گرفتن با آژانس های کاریابی و غیره می توانید کار مورد نظر خود را در این کشور پیدا کرده و در هلند اقامت کنید.

البته شما با روش هایی دیگری نیز می توانید در این کشور اقامت کنید که برخی از آنها به شرح ذیل است:

  • اقامت از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از روش هایی است که می توانید در کشور هلند اقامت کنید. البته برای این مورد شما باید حداقل یک میلیون یورو سرمایه در اختیار داشته باشید. اگر بتوانید به مدت ۵ سال در این کشور سرمایه گذاری کنید اقامت دائم به شما داده می شود.
  • روش دیگری که می تواند به شما کمک کند تا در این کشور اقامت دائم بگیرید ازدواج است. افراد خارجی که با تبعه های هلندی ازدواج می کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را بگیرند. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تبعه هلندی باید توانایی مالی کافی داشته باشد و برای این مورد باید فیش حقوقی خود را ارائه دهند. علت ارائه این فیش آن است که ثابت شود این زوج توانایی مالی برای زندگی در هلند را دارند.
  • اقامت از طریق ثبت شرکت نیز از دیگر راه هایی است که فرد اجازه می دهد تا در این کشور اقامت کند. برای ثبت شرکت نیز شما باید حداقل صد هزار یورو آورده وارد کشور هلند کنید.

سایت وزارت علوم هلند

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

ساختار آموزشی کشور هلند

ساختار آموزشی هلند بر کار گروهی در محیطی ایده آل برای دوست یابی تاکید دارد. تحصیل در این ساختار آموزشی آزادی مضاعفی در بیان نظرات و دانش می دهد.

سابقه تحصیل در دانشگاه های این کشور برای خارجی ها طولانی بوده و توانسته ذهنیتی باز و توسعه ایجاد کند. لازم به ذکر است که در سال ۱۹۵۰ این تنها کشور غیر انگلیسی زبان بود که طیف وسیعی از دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می کرد.

دیپلم هلندی کلید موفقیت حرفه ای در سراسر جهان است. سیستم آموزش عالی هلند به دلیل کیفیت بالا شهرت جهانی دارد و تجربه نشان می دهد افرادی که در یکی از مؤسسات آموزش عالی هلند تحصیل کرده اند در سایر نقاط جهان به نتایج بسیار خوبی دست یافته اند. این سطح از کیفیت از طریق سیستم تضمین کیفیت و نظارتی ملی کشور به دست آمده است. موسسات آموزش عالی هلند فرصت های تحصیلی بی شماری را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده اند که بیش از ۲۱۰۰ مورد از آنها به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و هلند را به یکی از پیشگامان برنامه های تحصیلی انگلیسی به ویژه در اروپا تبدیل کرده است.

شرایط تحصیل در هلند

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزای دانشجویی در هلند اقامت و تحصیل کنند. با این حال، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید پس از ورود به یک موسسه آموزشی در کشور برای MVV درخواست دهند. مجوزهای اقامت دانشجویی معمولاً برای یک دوره یک ساله صادر می شود که تحت شرایط خاصی برای دانشجویان واجد شرایط قابل تمدید است. اخذ شماره شهروندی (BSN) و شماره حساب مالی یکی از مهم ترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی و اقامت هلند می باشد.

برای دریافت ویزای دانشجویی هلند، باید مجموعه ای از مدارک را به شرح زیر ارائه دهید:

  • اصل و کپی مدارک هویتی به همراه پاسپورت
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی دبیرستان همراه با ترجمه
  • هزینه ویزا را بپردازید و فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید
  • گواهی پزشکی و بدون ایدز
  • اثبات تمکن مالی با گردش حساب بانکی ۶ ماهه
  • ارائه سند مالکیت برای اثبات توانایی پرداخت شهریه
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس را با نمره ۷ یا بالاتر اعطا کنید
  • در برخی موارد، تکمیل موفقیت آمیز یک دوره تحصیلی یک ساله
  • به طور کلی بعد از پذیرش در دانشگاه هلند باید برای ویزا اقدام کرد و حداکثر ۳ ماه صبر کرد. هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزای هلند و اجازه اقامت در سال گذشته برای هر نفر ۸۰ یورو (یورو) بود که در صورت رد درخواست شما مسترد نخواهد شد.
مزایای اعزام دانشجو به هلند

مزایای اعزام دانشجو و اپلای به هلند

همان طوری که در این متن به آن اشاره کردیم زندگی و تحصیل در هلند مزیت ها و امتیازات زیادی دارد. از جمله این امتیازات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در دانشگاه هایی که اعتبار بالایی دارند.
  • استفاده از بهترین امکانات آموزشی با مناسب ترین هزینه
  • اجازه کار بعد از تمام شدن دوران تحصیل
  • ارائه اغلب دروس به زبان انگلیسی
  • صدور مجوز برای بردن همراه
  • تحصیل در طیف وسیعی از رشته ها بدون محدودیت
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

تحصیل هلند

شرایط ادامه تحصیل در هلند برای دانشجویان

افرادی که در این کشور به تحصیل می پردازند در صورتی که تمایل داشته باشند و از تمکن مالی کافی نیز برخوردار باشند می توانند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند.

تحصیل در دانشگاه های کشور هلند فرصت طلایی برای تمام کسانی است که رویای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را در ذهن خود می پرورانند. البته برای این مورد متقاضی باید بتواند شرایط عمومی و پیش نیازها را داشته باشد.

دو مورد از مهم ترین پیش شرط هایی که شما به عنوان یک فرد متقاضی تحصیل در این کشور باید داشته باشید مدرک زبان و داشتن توانایی مالی لازم برای تحصیل در این کشور است.

از آنجایی که اغلب رشته ها در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند شما باید بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کرده و توانایی درک آن را داشته باشد تا بتوانید به بهترین شکل در این کشور تحصیلات خود را  ادامه دهید.همچنین شما میتوانید با دانشگاه های هلند در مطالب دیگر سایت ما بیشتر آشنا شوید

مدارک لازم برای ادامه تحصیل در هلند

پذیرش در دانشگاه هلند و مدارکی که شما باید برای آن آماده کنید به دانشگاه مورد نظر و همچنین مقطعی که شما قصد دارید در آن تحصیلات خود را ادامه دهید بستگی دارد. ما برای آنکه بدانید در هر مقطع تحصیلی باید چه مدارکی را آماده کنید مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به صورت جداگانه بیان خواهیم کرد.

  1. مدارک لازم برای شرکت در دوره کارشناسی
  2. ارائه ریز نمرات دوران دبیرستان به همراه ترجمه آنها
  3. ارائه اصل و ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  4. ارائه سوابق کاری
  5. عکس
  6. اصل یا کپی مدرک زبان
  7. رزومه
  8. انگیزه نامه
  9. ارائه نمونه کار برای رشته های معماری و هنر
  10. توصیه نامه از اساتید
  11. مدارک لازم برای شرکت در  کارشناسی ارشد
  12. ارائه اصل و ترجمه مدرک کارشناسی
  13. عکس
  14. اصل و یا کپی از مدرک زبان با نمره ۷
  15. ارائه اصل و ترجمه ریزنمرات دوران دبیرستان
  16. ارائه اصل و ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  17. سابقه کار
  18. انگیزه نامه
  19. رزومه
  20. نمونه کار برای رشته هایی مانند هنر و معماری
  21. مدارک لازم برای شرکت در مقطع دکتری
  22. ارائه اصل و ترجمه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  23. ارائه اصل و ترجمه ریزنمرات دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد
  24. ارائه گواهی سابقه کار
  25. نمونه کار
  26. عکس
  27. نامه انگیزشی
  28. رزومه
  29. مدرک زبان

دانشجویان علاوه بر آنکه مدارک فوق را در اختیار دانشگاه قرار می دهند باید ویزای تحصیلی برای اقامت در کشور هلند را نیز دریافت کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیز به مدارکی مانند پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل شش ماه، بیمه درمانی، نامه پذیرش از دانشگاه، فرم پذیرش تکمیل شده، ارائه گواهی پرداخت هزینه های اقامت و ارائه گزارشی از گردش مالی حساب نیاز خواهید داشت.

مدارک ذکر شده در اختیار سفارت هلند قرار داده می شود و شما می توانید با دریافت ویزای تحصیلی وارد کشور هلند شده و به ادامه تحصیل بپردازید. البته گرفتن مجوز اقامت نیز برای افرادی که می خواهند بیشتر از شش ماه در این کشور اقامت کنند الزامی است. معمولا بعد از ورود دانشجو به هلند صادر کردن مجوز اقامت توسط دانشگاه منتخب متقاضی انجام خواهد گرفت.

مهاجرت به هلند

اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور هلند را میتوانید با کلیک روی لینک بالا بدست بیاورید

زندگی در هلند

اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در کشور هلند با کلیک روی لینک بالا

دانشگاه های هلند

اطلاعات کامل در رابطه با دانشگاه های هلند را میتوانید با کلیل روی لینک بالا مشاهده کنید

اخذ ویزای هلند

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ ویزای کشور هلند روی لینک بالا کلیک کنید

رتبه بندی دانشگاه های هلند

اسم دانشگاهشهرQSتایمزشانگهای
Delft University of Technology
دانشگاه تکنولوژی دلفت
Delft۵۷۷۸۱۵۱-۲۰۰
University of Amsterdam
دانشگاه آمستردام
Amsterdam۶۱۶۶۱۰۱-۱۵۰
Wageningen University & Research
دانشگاه واخنینگن
Wageningen۱۱۵۶۲۱۵۱-۲۰۰
Eindhoven university of Technology
دانشگاه صنعتی ایدوون
Eindhoven۱۲۰۱۸۷۴۰۱-۵۰۰
Utrecht university
دانشگاه اوترخت
Utrecht۱۲۱۷۵۵۲
Leiden university
دانشگاه لایدن
Leiden۱۲۸۷۰۸۰
University of Groningen
دانشگاه خرونینگن
Enschede۱۲۸۸۰۶۹
Erasmus University Rotterdam
دانشگاه اراسموس روتردام
Rotterdam۱۹۷۷۲۸۰
University of Twente
دانشگاه توئنته
Twente۱۹۷۲۰۱-۲۵۰۴۰۱-۵۰۰
Radboud University
دانشگاه رادبود
Enschede۲۱۴۱۳۶۱۰۱-۱۵۰

سوالات متداول:

آیا هلند ویزای همراه میدهد؟

بله، هلند ویزای همراه صادر میکند اما به صورت همزمان نمیباشد و دانشجو بعد از چند ماه با اثبات تمکن مالی میتواند درخواست ویزای همراه بدهد.

آیا میشود بدون داشتن مدرک زبان در هلند تحصیل کرد؟

خیر، برای تحصیل در دانشگاه های هلند باید مدرک زبان انگلیسی یا مدرک زبان هلندی داشته باشید اما میتوانید در دوره های زبان این کشور نیز مشغول به تحصیل شوید.

امکان تحصیل رایگان در هلند وجود دارد؟

خیر، شما برای تحصیل در دانشگاه های هلند باید شهریه بپردازید مگر اینکه بورسیه دریافت کرده باشید.

هزینه تحصیل در هلند مقرون به صرفه است؟

در مقایسه با کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه هزینه دانشگاه های هلند بسیار بالاتر میباشد.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۱۹ دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در هلند»

  1. اطلاعات خیلی خوب بود من خیلی تو سایتتون گشتم
    واقعا به روز بود و برای مشاوره تماس گرفتم کاملا راهنمایی شدم ممنونم

    1. آرمین آتیه دان آغمیونی

      خوشحالیم که اطلاعات مورد نیازتون رو بدست اوردید و مشاوران ما توانستند راهنماییتون کنند

    1. آرمین آتیه دان آغمیونی

      بله در صورت داشتن معدل مناسب و مقاله و تز آماده کارشناسی ارشد میتوانید برای دریافت فول فاند اقدام فرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر باشه بله ولی بستگی به معدل و شرایط شما داره
      به عنوان مثال معدل باید الف باشه ۱۷به بالا و مدرک زبان انگلیسی شیش و نیم آیلتس و مدارک تمکن مالی اگر تمایل داشتین شماوره تلفنی هم میتوانیم با گروه ما داشته باشین که اطلاعات دقیق تریو خدمتتون ارائه بدیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا