زندگی در هلند

یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در یک کشور اروپایی زندگی در هلند میباشد.کشور هلند یکی از کشور های اروپایی میباشد که زندگی در ان شرایط خوبی دارد .اگر نیاز به راهنمای بیشتری در این زمنیه داشته باشید میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید

زندگی در کشور هلند

برای زندگی در هلند با ما تماس بگیرید

۵/۵

شرایط زندگی در کشور هلند

یکی از بهترین و زیباترین کشورهایی که می توانید در آن اقامت کنید، کشور هلند است. این کشور از نظر رفاه اجتماعی سطح بالایی داشته، مردم آن یک زندگی با کیفیت را پشت سر می گذارند، از نظر اقتصادی ثبات قابل ملاحظه ای در این کشور مشاهده می شود و ضمنا دانشگاه های هلند از نظر  علمی اعتبار بالایی دارند. تمام این عوامل باعث شده که مهاجرت به هلند و زندگی در آن به آرزوی افرادی تبدیل شود که دوست دارند در بهترین و ایده آل ترین شرایط زندگی کنند. در بین روش های مهاجرتی به هلند، مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه گذاری ، پرطرفدارترین روش می باشند. ما در تیم لیگال اپلای از صفر تا صد پروسه مهاجرت در کنار شما هستیم.

کشور هلند در شمال غربی اروپا واقع شده و با کشورهای آلمان، بریتانیا و بلژیک همسایه است. این کشور مساحتی حدود ۴۲ هزار مترمربع دارد و ۱۶.۵ میلیون نفر در آن زندگی می کنند. اغلب کسانی که در هلند در حال زندگی هستند مسیحی بوده و حدود ۱ میلیون مسلمان نیز در این کشور حضور دارند. کشور هلند نیز مانند اغلب کشورها برای اینکه به ابرانبان اجازه ورود دهند، از آنها ویزا هلند دریافت می کنند.

پایتخت کشور هلند آمستردام است اما بیشتر وزارت خانه ها و ارگان های دولتی این کشور در شهر لاهه قرار دارند. واحد پول کشور هلند یورو، زبان رسمی مردمان آن هلندی است و گل لاله و  سرزمین آسیاب از جمله القابی است که به این کشور نسبت داده شده است.

کشور هلند در زمینه تولید گل و تجارت آن در دنیا حرف اول را می زند و پایه های اقتصادی این کشور بر کشاورزی و دامداری بنا نهاده شده است. این کشور بیشتر از نصف سهام شرکت نفت و گاز شل را داراست و معادن و ذخایر گازی زیادی نیز در آن وجود دارد.

مردم کشور هلند از نظر شاد بودن رتبه ۶ دنیا را کسب کرده اند. یکی از ورزش های مورد علاقه مردم این کشور دوچرخه سواری است و ۱۵ هزار کیلومتر مسیر مخصوص دوچرخه سواری در این کشور ساخته شده است.

این کشور کم ارتفاع و هموار است و عوارض زیادی در آن مشاهده نمی شود. این شرایط در مناطق ساحلی هلند بیشتر مشاهده می شود. قسمت عمده ای از این کشور مسطح بوده و شاید جالب باشد که بدانید ۵۰ درصد از این کشور تنها ۱ متر  بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

۲۰ درصد از مساحت سطح هلند را آب تشکیل داده است و از آنجایی که ارتفاع مناطق خشکی از سطح دریا پایین تر قرار گرفته، هلندی ها سدهای زیادی را احداث کرده اند تا بتوانند از این شرایط به نفع خود استفاده کنند.

این کشور از نظر اقتصادی یکی از با ثبات ترین کشورهای قاره اروپاست و  بعد از آمریکا دومین صادر کننده محصولات غذایی به شمار می رود. علاوه بر این موارد کشور هلند یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لبنیات در سطح دنیا بوده و مقدار زیادی سیب زمینی، گندم و جو در  مزارع این کشور کشت می شوند.

بعد از آنکه انقلاب صنعتی در این کشور رخ داد اقتصاد هلند با رشد مثبتی رو به رو شد و طبق آماری که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول منتشر کرده است، کشور هلند از نظر درآمد سیزدهمین کشور دنیا به شمار می رود. هر ساله در این کشور فستیوال ها و جشنواره های زیادی برگزار می شود که یکی از معروف ترین آنها جشنواره گل است. در میان انواع گل هایی که در این کشور تولید می شود گل لاله یکی از مهم ترین آنها است.

یکی از ساده ترین روش های مهاجرتی که از آن طریق به سادگی اخذ ویزای هلند را امکان پذیر می کند، اخذ ویزا از طریق تحصیل در هلند می باشد، شما می توانید در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، با مشاوران ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوران متخصص و مجرب ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با زندگی در هلند با ما همراه باشید

هزینه زندگی در هلند

شما هر کشوری را که برای زندگی و اقامت خود برگزینید اگر بخواهید یک برآورد از هزینه های زندگی در آن داشته باشید باید ابتدای امر به سبک زندگی تان نگاه کنید. در این صورت عددی که به دست خواهید آورد واقع بینانه تر خواهد بود. ما در ادامه قصد داریم مهم ترین مسائلی که در مورد هزینه های زندگی در هلند مطرح می شود را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

هزینه مسکن

قسمت عمده ای از درآمدی که شما در طول ماه به دست خواهید آورد باید صرف هزینه مسکن کنید. تقریبا یک سوم از درآمد ماهانه هر فرد در این کشور به اجاره بها اختصاص داده می شود. اگر در این شهر دانشجو هستید میانگین هزینه ای که برای اجاره مسکن باید پرداخت کنید بین ۳۵۰ تا ۸۰۰ یورو در هر سال است. البته میزان اجاره بها به نوع مسکنی که در آن سکونت دارید، شهری که در آن در حال تحصیل هستید و امکانات منزل مسکونی تان بستگی دارد.

مثلا شما اگر در یکی از شهرهای بزرگ این کشور مانند آمستردام اقامت کنید هزینه ای که باید برای اجاره بها بپردازید از شهرهای دیگر این کشور بیشتر خواهد بود. اگر به عنوان یک دانشجو در این کشور اقامت دارید و نمی خواهید که هزینه های شما سر به فلک بکشد بهتر است در خوابگاه هایی که اجاره بهای مناسب تری دارند اقامت کنید. حدود اجاره بهایی که شما برای یک خوابگاه باید بپردازید ۴۵۰ یورو در سال است.

اجاره بها برای کسانی که به صورت خانوادگی در این شهر زندگی می کنند بیشتر است و به ۱۰۰۰ یورو در سال نیز ممکن است برسد. البته خانواده ها نیز می توانند در خانه هایی که به آنها سوشیال گفته می شود اقامت کرده و بدین شکل هزینه های اقامتشان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.

هزینه خورد و خوراک

هزینه های مربوط به خوردو خوراک نیز از دیگر مواردی است که باید در لیست هزینه های زندگی در کشور هلند به آن اشاره کرد. در کشور هلند سوپرمارکت های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید اجناسی و اقلام مورد نظر خود را با کیفیت ها و قیمت های متفاوت خریداری کنید. بهتر است برای آنکه هزینه های شما در این رابطه کاهش پیدا کند به سراغ حراجی هایی بروید که فروشگاه ها برگزار می کنند و اجناسشان را با قیمت های بسیار مناسبی می فروشند.

هزینه خرید پوشاک

از دیگر هزینه های زندگی در کشور هلند، هزینه خرید پوشاک است. اگر به دنبال پوشیدن لباس های برند هستید باید قیمت های بالایی نیز برای آن پرداخت کنید. البته با خرید از فروشگاه هایی که لباس هایی با قیمت مناسب و کیفیت معقول به فروش می رسانند می توانید به طور قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

هزنیه حمل و نقل

هزینه زندگی در کشور هلند علاوه بر مسکن، پوشاک و خوراک، حمل و نقل را نیز شامل می شود. استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی هزینه هایتان را کاهش می دهد و می توانید با شرایط بهتری در این کشور اقامت کنید.

برای مثال اگر سوار اتوبوس شده و هزینه را با کارت پرداخت کنید باید مبلغی برابر ۱ یورو بپردازید، اما اگر بخواهید به جای پرداخت وجه با کارت، پول نقد بدهید باید ۲ یورو بدهید.

هزینه بیمه

شما در کشور هلند حتما باید خود را بیمه کنید و این مساله اجباری است. هر فرد در طول یک ماه باید ۱۱۰ یورو برای این مورد پرداخت کند. افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند از این قضیه معاف هستند و نیازی نیست که برای بیمه پولی بپردازند.

معرفی چند شهر مهم هلند

تا بدین جا با کشور هلند، هزینه هایی که زندگی در این کشور برای شما به دنبال دارد و همچنین بقیه موارد آشنا شدیم، در این قسمت قصد داریم برخی از مهم ترین شهرهای هلند را به شما معرفی کنیم.

شهر روتردام

یکی از شهرهای مهم کشور هلند شهر روتردام است. بزرگ ترین بندر در قاره اروپا و دومین بندر بزرگ در دنیا در این شهر قرار دارد. روتردام در استان هلند جنوبی واقع شده و بیشتر از نصف مردمی که در این شهر زندگی می کند خارجی هستند.

از نظر بزرگی و وسعت این شهر بعد از شهر آمستردام قرار دارد و به دروازه اروپا معروف است. این اسم از این جهت برای آن در نظر گرفته شده که این شهر در میان سامانه ای عظیم از راه آهن، جاده و راه های هوایی و آبی قرار گرفته است.

از دیگر دلایلی که باعث شده این کشور شهرت جهانی پیدا کند می توان به وجود چندین فرهنگ در آن، دانشگاه آراسموس، چشم اندازهای زیبا و غیره اشاره کرد.

شهر آمستردام

از دیگر شهرهای مهم کشور هلند آمستردام است. این شهر پایتخت کشور هلند است و امکانات و شرایط لازم برای زندگی مهاجران و افراد بومی به قدر کافی در این کشور وجود دارد.

این شهر یکی از پاک ترین شهرهای دنیاست و آب و هوایی تمیز و دلپذیر را می توان در آن شاهد بود. البته این مزیت به لطف علاقه مردم این شهر به دوچرخه سواری پدید آمده است. هزینه ملک در این کشور بالاست اما اگر شما به صورت قانونی در این کشور اقامت کرده باشید، می توانید از حمایت دولت استفاده کرده و یک شغل مناسب پیدا کنید، در نتیجه خرید مسکن نیز برایتان مساله سخت و پیچیده ای نخواهد بود.

شهر لاهه

از دیگر شهرهای مهم کشور هلند شهر لاهه است. این شهر در غرب کشور هلند واقع شده و مرکز اداری این کشور نیز به شمار می رود. این شهر مساحت زیادی دارد و توانسته رتبه سوم را از نظر بزرگی و رتبه دوم را از نظر پذیرش توریست کسب کند.

شرایطی که در این شهر حاکم است این امکان را خصوصا به مهاجرین می دهد تا بتوانند به صورت دائم در این شهر اقامت کنند. کسب و کارهای مختلفی در این وجود دارد و اگر تمایل داشته باشید نیز می توانید در زمینه هتل داری و گردشگری نیز فعالیت کنید و صاحب درآمد شوید.

شهر لاهه با خط ساحلی  حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و به همین دلیل آب و هوای خوبی را می توان در آن شاهد بود. علاوه بر این جاذبه های دیدنی زیادی نیز در این کشور وجود دارد و خوب است بدانید که مردم این شهر یکی از شادترین مردمان جهان هستند.

شهر آیندهوون

شهر آیندهوون یکی از دیگر از مهم ترین شهرهای هلند است. به این شهر، شهر نور هم می گویند و از نظر بزرگی پنجمین شهر بزرگ در کشور هلند به شمار می رود. این شهر از نظر امکانات شهری و منطقه ای از جمله مدرن ترین شهرهای هلند است و در سال ۲۰۱۱ توانست عنوان هوشمندترین شهر در جامعه جهانی را به دست آورد.

افرادی که قصد دارند در کشور هلند ادامه تحصیل دهند می توانند یکی از دانشگاه های مستقر در شهر آیدهوون را انتخاب کرده و در آن تحصیلات عالیه خود را ادامه دهند. این شهر یک شهر کاملا دانشگاهی است و شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان و علاقه مندان به ادامه تحصیل فراهم کرده است. جالب است بدانید که نیمی از افرادی که در این شهر زندگی می کنند غیر بومی و غیر هلندی هستند.

مزایا و معایب زندگی در هلند

افرادی که کشور هلند را برای زندگی انتخاب می کنند یکی از بهترین اتفاقات زندگی خود را در این کشور تجربه می کنند. نه تنها زندگی در کشور هلند بلکه زندگی در  دیگر کشورهای خارجی هم معمولا با مسائل و مشکلاتی همراه است و نباید به هیچ عنوان این قضیه را کتمان کرد.

زندگی در کشور هلند نیز معایبی دارد اما از آنجایی که معمولا مزیت های آن بیش از نقایص و عیب هایش است افراد زیادی هر ساله تصمیم می گیرند تا به این کشور مهاجرت کرده و در آن زندگی کنند. ما در این بخش قصد داریم در مورد معایب و مزایایی که زندگی در هلند به دنبال دارد مسائلی را عنوان کنیم و ابتدا به بیان مزیت های زندگی در کشور هلند خواهیم پرداخت.

مزیت های زندگی در کشور هلند

یکی از مزیت هایی که زندگی در این کشور دارد تنوع در آپارتمان ها و منازلی است که می توانید در آن اقامت کنید. با توجه به سبک زندگی و بودجه ای که در اختیار دارید می توانید یک آپارتمان در این کشور بخرید و یا رهن کنید و دست شما برای انتخاب کاملا باز است.

از دیگر مزایای اقامت در کشور هلند پایین بودن نرخ جرم و جنایت است. هلندی ها در محیط بسیار امنی زندگی می کنند و معمولا لزوم حضور پلیس در مکان های مختلف بسیار کم به نظر می رسد. این کشور در مقایسه با انگلیس و آمریکا نرخ جرم و جنایت کمتری دارد.

یکی دیگر از مزیت های زندگی در این کشور پایین بودن نرخ بیکاری است. اقتصاد حاکم در این کشور ثبات بالایی داشته و اغلب افرادی که در این کشور ساکنند صاحب یک شغل هستند.

معایب زندگی در هلند

یکی از معایب زندگی در این کشور بالا بودن نرخ اجاره بها و یا خرید ملک است. درست است که شما می توانید بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید یک خانه را خریداری کرده و یا آن را اجاره کنید اما به طور کلی هزینه مسکن در این کشور بالاست.

از دیگر عیب های این کشور نپذیرفتن نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپاست. فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد اما افرادی که خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنند به ندرت می توانند صاحب یکی از این فرصت های شغلی شوند.

ارزان ترین شهر هلند برای زندگی

هلند یکی از کشورهایی است که افراد زیادی تمایل دارند در آن زندگی کنند اما شرایط مالی به آنها این اجازه را نمی دهد. اگر تمایل دارید در این کشور زندگی کنید می توانید برای اقامت شهرهایی را انتخاب کنید که هزینه های زندگی در آنها زیاد نیست. یکی از شهرهای کشور هلند که جزء ارزان ترین شهرهای این کشور است را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

شهر اوترخت

هزینه زندگی در این شهر برای اکثر افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند بسیار مناسب و معقول است. به طور کلی هزینه اجاره مسکن در این شهر ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در ماه است.

برای کاهش هزینه های حمل و نقل نیز می توانید از دوچرخه استفاده کنید. این وسیله یکی از جمله وسائلی که است که مردم اوترخت علاقه زیادی دارند تا برای مقاصد درون شهری شان از آن استفاده کنند. این وسیله به میزان قابل توجهی قادر است هزینه های زندگی شما را در این شهر کاهش دهد. اگر دوچرخه سواری بلد نیستید و یا تمایل ندارید از آن استفاده کنید می توانید با اتوبوس و یا تراموا در شهر تردد داشته باشید.

هزینه ای که باید برای خرید مواد غذایی در این شهر پرداخت کنید در مقایسه با شهرهای بزرگ کشور هلند مناسب تر تمام می شود.

شهر اوترخت هلند

شرایط زندگی در هلند

هلند یکی از کشورهایی است که شرایط ایده آلی برای زندگی در اختیار ساکنینش قرار داده است. این کشور از جمله کشورهایی است که کیفیت زندگی در آن وضعیت مطلوب و مناسبی داشته و امنیت نیز به خوبی در آن برقرار شده است.

اگر کشور هلند را در رتبه های بین المللی با دیگر کشورها مورد بررسی قرار دهید مشاهده خواهید کرد که این کشور در اغلب شاخص ها امتیاز خوبی کسب کرده و این یکی از مهم ترین دلایلی است که ثابت می کند این کشور شرایط بسیار مناسبی برای زندگی فراهم می کند.

در این کشور نرخ بیکاری پایین بوده و تقریبا تمامی کسانی که واجد شرایط کار کردن هستند، صاحب یک شغل و یا پیشه در کشور هلند بوده و حتی در برخی موارد کمبود نیروی کار نیز در آن به چشم می خورد. شما اگر پایین ترین سطح درآمد را داشته باشید می توانید یک زندگی نرمال و بدون نگرانی را در این کشور تجربه کنید. کمترین میزان حقوق در کشور هلند در سال حدود ۳۶۰۰۰ یورو است.

علاوه بر آنکه کیفیت زندگی در این کشور بالاست و آب و هوا و اقلیم دلپذیری در آن حاکم است، این کشور جاذبه های دیدنی و طبیعی فراوانی دارد و حتی شرایط بسیار مناسبی برای گردشگری فراهم کرده است. حدود ۱۱ میلیون گردشگر در سال به این کشور سفر کرده و از جاذبه های دیدنی آن بازدید می کنند.

از پارک های گُل گرفته تا موزه هایی که قدمت زیادی دارند همه و همه بهترین موارد برای بازدید و تماشا در کشور هلند هستند. از جمله معروف ترین جاذبه های این کشور می توان به موزه ون گوک، موزه رایکس، خانه آن فرنک، باغ گیاه کوکنهوف و پارک واندل اشاره کرد.

این کشور حقوق بشر را به خوبی رعایت کرده و تبعه های آن از کلیه حقوق شهروندی برخوردار هستند. آزادی بیان از دیگر نکات مثبتی است که می توان در مورد کشور هلند به آن اشاره کرد.

قوانین خاص زندگی در هلند برای مهاجران

اینکه سفر شما به کشورهای خارجی بلند مدت و یا کوتاه مدت باشد هیچ فرقی نمی کند، در هر دو صورت وقتی قصد دارید به کشورهای خارجی سفر کنید باید از قوانینی که این کشور برای مسافران و مهاجران وضع کرده است اطلاع داشته باشید.

اگر مهاجت به هلند یکی از آرزوهای شماست، راه های زیادی در مقابل شما قرار دارد که یکی از آنها تحصیل است. به این موضوع توجه کنید که تحصیل در هلند حتی برای کسانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنیا آمده اند رایگان نیست، اما این افراد هزینه ای که پرداخت می کنند یک پنجم هزینه ای است که افراد غیر اروپایی باید برای تحصیل در این کشور بپردازند. تحصیل در کشور هلند حدود ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو برای شما هزینه در پی دارد.

ایرانی ها نیز می توانند برای مهاجرت تحصیلی به این کشور سفر کرده و در صورتی که بتوانند بعد از اتمام تحصیلات خود یک شغل مناسب پیدا کنند قادر خواهند بود اقامت دائم کشور هلند را به دست آورند.

یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت دائم در کشور هلند، ازدواج با یک تبعه هلندی است. اگر بتوانید با فردی که تبعه این کشور است ازدواج کنید شما نیز می توانید تقاضای اقامت دائم کنید. البته اقدام از این طریق پروسه ای طولانی دارد و زوجین باید اعلام کنند که ازدواج آنها صوری نبوده و کاملا واقعی است.

اگر بتوانید با یک کارفرما در کشور هلند صحبت کرده و نظر مساعد او را برای همکاری جلب نمایید می توانید ویزای کاری دریافت کنید.

البته گرفتن ویزا از این طریق بسیار سخت و گاهی اوقات غیر ممکن است؛ زیرا تا زمانی که برای یک عنوان شغلی در داخل کشور تقاضایی وجود داشته باشد به هیچ عنوان کارفرمایان اجازه ندارند تا نیروی مورد نظر خود را از خارج از مرزهای این کشور تامین کنند.

یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت در کشور هلند پناهندگی است. افرادی که قصد دارند از این طریق برای گرفتن اقامت دائم در کشور هلند اقدام کنند نیز شانس زیادی ندارند. کشور هلند نسبت به کسانی که می خواهند بدین شکل وارد هلند شده و در آن به صورت دائم زندگی کنند قوانین سخت گیرانه ای وضع کرده است.

آب و هوای کشور هلند

زندگی در هلند برای مهاجران

همان طوری که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم کشور هلند در شمال غربی اروپا واقع شده است و از شرق با کشور آلمان، از شمال و غرب با دریای شمال و از جنوب نیز با کشور بلژیک همسایه است.  آب و هوای بسیاری از  کشورهایی که در قاره اروپا قرار گرفته اند اقیانوسی است.

به صورت کلی اگر بخواهیم در مورد آب و هوا و اقلیم این کشور جمله ای را بیان کنیم باید بگوییم که این کشور تابستان هایی معتدل و زمستان هایی سرد دارد.

وزش باد و بارش باران در تمام طول سال در این کشور وجود داشته و ماه آگوست مرطوب ترین ماه و ماه مارس نیز از جمله خشک ترین ماه های سال در این کشور است.

کشور هلند مساحت زیادی نداشته و از جمله کشورهای کوچک کره زمین به شمار می رود به همین دلیل تفاوت محسوسی در آب و هوا در قسمت های مختلف آن دیده نمی شود و تمام مناطق از یک اقلیم برخوردارند.

همان طوری که اشاره کردیم این کشور یکی از کشورهایی است که مسطح بوده و وزش باد ممکن است افرادی که به تازگی وارد هلند شده اند را اذیت کند. وزش باد در امتداد ساحل بسیار قوی تر از نواحی دیگر است.

معمولا در فصل تابستان درجه دمای هوا بین ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتی گراد در تغییر خواهد بود و فصل زمستان نیز دمای هوا بین ۲ تا ۶ درجه سانتی گراد است.

آب و هوای این کشور شباهت زیادی به آب و هوای کشورمان دارد و تنها تفاوتی که دارند در میزان وزش باد است. در کشور هلند وزش باد بیشتر از ایران بوده و در ضمن هوا نیز اندکی سردتر است.

هلند یکی از کشورهایی است که بارش باران در آن زیاد اتفاق می افتد و در دو ماه آوریل و می از شدت بارش کاسته می شود. از سپتامبر تا دسامبر آب و هوا بسیار مطبوع و دلپذیر بوده و پدیده مه یکی از وقایعی است که در  این دو ماه زیاد به وقوع می پیوندد.

آداب و رسوم خاص کشور هلند

رفتار و آدابی که در کشور هلند می تواند مشاهده کرده شباهت زیادی به کشورهای غربی دارد اما هنوز هم می توان برخی مواردی که خاص کشور هلند است را در آن مشاهده کرد. یکی از مورادی که هلندی ها به آن اهمیت زیادی می دهند اداب احوال پرسی است.

موقعی یک هلندی شما را ملاقات می کند با شما دست می دهد، اگر با این فرد رابطه دوستانه و صمیمانه ای داشته باشید معمولا گونه شما را سه بار می بوسد و برای بوسیدن نیز از سمت چپ صورت شروع می کند.

یکی از جالب ترین عادات آنها، عادت به برنامه ریزی برای مراسم های مختلف است. اگر یک هلندی بخواهد در آینده ای نه چندان دور یک مهمانی برگزار کنند سعی می کند از چند هفته قبل برنامه ریزی های لازم برای آن را صورت دهد.

بنابراین اگر دیدید که یک هلندی شش هفته قبل از آنکه شما را به شام دعوت کند اقدام به تدوین یک برنامه مرتب و دقیق می کند تعجب نکنید. زندگی آنها معمولا با برنامه صورت گرفته و به همین دلیل است که آنها هیچ گاه به صورت سرزده و اتفاقی به دیدار کسی نخواهند رفت.

از دیگر مواردی که شاید برای برخی تعجب آور باشد صراحت و رک گویی آنهاست. هلندی ها بسیار رک گو هستند و نظرات خود را با صراحت بیان می کنند. البته آنها در ابراز نظر خود از چهارچوب ادب خارج نشده و تنها عقیده و نظری که دارند را بدون پرده و مستقیم به طرف مقابل می گویند. هلندی ها بسیار انتقاد پذیر بوده و زودرنج و حساس نیز نیستند.

اگر برای صرف شام و یا نهار به خانه یک هلندی دعوت شدید سعی کنید بار اول مقدار زیادی غذا برای خود نکشید؛ زیرا آنها عادت به تعارف غذا دارند و ادب و نزاکت حکم می کند که تعارف آنها را قبول کرده و مجددا غذا بردارید.

شرایط زندگی مسلمانان در هلند

یکی از عواملی که باعث شد دین اسلام به کشور هلند وارد شود سفر هلندی ها به کشورهای مسلمان نشین و همچنین بازدید تجار عثمانی از شهرهایی مانند آمستردام بود.

در قرن ۱۷ یک مسجد در شهر آمستردام ساخته شده و شروع به فعالیت کرد. آماری که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است نشان می دهد که حدود ۸۲۵ هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند و در واقع ۶ درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده اند.

اغلب کسانی که دین اسلام را بر گزیده اند در شهرهای آمسترام، لاهه، روتردام و اوترخت زندگی می کنند. تنها نهادی که از سوی دولت هلند رسمی شناخته شده است، پارلمان شیعه هلند است که ۳۵ کمیسیون در آن در زمینه های فرهنگی، دینی و اجتماعی فعالیت می کنند.

یکی از مشکلاتی که برای مسلمانان در این کشور وجود دارد به مساله حجاب برای بانوان و دختران بر می گردد. در کشور هلند نیز مانند برخی کشورهای اروپایی به شدت با مساله حجاب مخالفت می شود و نگرش مثبتی در مورد آن وجود ندارد.

اختلاف ساعت ایران با هلند

هلند یکی از کشورهایی است که در قاره اروپا واقع بوده و فاصله زیادی با کشورمان ایران دارد. بنابراین مساله اختلاف زمانی بین این دو کشور کاملا طبیعی است و اصلا عجیب به نظر نمی رسد.

البته لازم است که به هنگام سفر به کشور هلند حتما از اختلاف زمانی که بین کشورمان ایران و این کشور وجود دارد اطلاع داشته باشید و به محض وارد شدن به آن ساعت خود را تنظیم کنید. مخصوصا اگر برای ملاقات های کاری به هلند سفر کرده اید این مساله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کشور هلند از جمله کشورهای چند زمانه نیست و حدود دو ساعت و نیم با کشور ما اختلاف زمانی دارد؛ این کشور دو ساعت و نیم از کشور ما عقب تر است. مثلا اگر در حال حاضر ساعت شما عدد ۸ صبح را در ایران نشان می دهد ساعت یک هلندی در همین لحظه عدد پنج و نیم را نمایش می دهد. پس هر زمان که وارد خاک این کشور شدید دقت کنید که ساعت مچی تان را دو ساعت و نیم به عقب بکشید تا دچار مشکل نشوید.

سوالات متداول:

هلند در کدام بخش اروپا قرار دارد؟

کشور هلند در بخش شمال غربی اروپا قرار دارد، شهر آمستردام پایتخت آن و شهر لاهه مقر دولت در این کشور میباشد. کشورهای همسایه هلند، آلمان و بلژیک است و به دریای شمال نیز راه دارد.

هزینه های زندگی در کشور هلند به چه صورت است؟

کشور هلند مهاجر پذیر است و هزینه های زندگی در این کشور به نسبت پایین میباشد. هلند جزو کشور های مدرن و پیشرفته دنیاست و افراد زیادی هلند را برای مهاجرت انتخاب میکنند.

مزایا و معایب زندگی در هلند چیست؟

کیفیت بالای تحصیلات، پرورش گل و گیاه و کوچک بودن شهر ها برای رفت و آمد از مزایای هلند و نرخ بالای بیکاری، گرانی مسکن و مالیات زیاد هم از معایب این کشور است.

کدام شهر های هلند برای زندگی بهتر هستند؟

از بین تمام شهر های هلند ۳ شهر آمستردام، اوترخت و هارلم جزو بهترین شهر های هلند هستند.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا