تحصیل در روسیه

افزایش تقاضا برای مهاجرت در کشورهای خارجی رو به افزایش است و امروزه افراد مختلف سعی می کنند با فراهم کردن شرایط، در یکی از کشورهای خارجی ادامه تحصیل دهند. در این بین تحصیل در روسیه بیشترین محبوبیت را دارا بوده و افراد و ایرانیان زیادی نیز در این کشور مشاهده می شوند.

تحصیل در روسیه

برای مهاجرت تحصیلی به روسیه با ما تماس بگیرید.

۵/۵

مهاجرت تحصیلی به روسیه

ما در این مقاله قصد داریم تا راجع به تحصیل در روسیه و شرایط تحصیل در روسیه  و دانشگاه های روسیه و نحوه گرفتن پذیرش تحصیلی روسیه، با شما صحبت کنیم.کشور روسیه شرایط مناسبی را جهت تحصیل در روسیه فراهم کرده است. مزایایی مثل نزدیک بودن به ایران ،

روابط سیاسی خوب با ایران موجب گشته تا افراد زیادی به فکر تحصیل رشته پزشکی در روسیه و یا تحصیل در رشته دندان پزشکی روسیه باشند. همچنین تحصیل در روسیه در مقایسه با کشورهای اروپای غربی، کانادا و استرالیا، تحصیل ارزانی محسوب می شود. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید و نمی دانید از چه طریقی اقدام کنید، می توانید با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

تحصیل در روسیه

تحصیل در کشور روسیه با توجه به رنکینگ بالای دانشگاه های کشور روسیه و هزینه های پایین تحصیل در این کشور بسیار پرمخاطب است .

تحصیل در رشته هایی همانند پزشکی و دندانپزشکی روسیه از سایر رشته های تحصیلی متقاضیان بیشتری دارد . تحصیل در مقاطع مختلف ، حق کار هنگام تحصیل، نزدیک بودن به مرز ایران ، بحث روابط سیاسی خوب بین ایران و روسیه که این احتمال را به وجود آورده تا در آینده نزدیک ورود ایرانیان به این کشور بدون ویزا امکان پذیر شود و…..

از دیگر مزیت های تحصیل در روسیه است که باعث شده افراد زیادی به فکر مهاجرت به روسیه باشند.

تحصیل در مدارس روسیه

تحصیل در مدارس روسیه از سن ۶ سالگی تا ۱۵ سالگی به طور اجباری می باشد که به صورت دو دوره ابتدایی و عمومی می باشد.

دوره ابتدایی از سن ۶ سالگی تا سن ۱۰ سالگی و به مدت ۴ سال می باشد . دوره عمومی ۵ ساله است و تا ۱۵ سالگی ادامه می یابد. پس از آن دانش آموزان وارد دوران متوسطه می شوند که مدت آن دو سال می باشد و دانش آموزان در این مقطع جهت ورود به دانشگاه و یا بازار کار آماده می شوند. تحصیل در روسیه برای افرادی که اقامت دائم روسیه را دارند ، به زبان روسی رایگان می باشد.

دانش آموزان بین المللی نیز می توانند وارد روسیه شده و در مدارس انگلیسی زبان این کشور تحصیل کنند. هزینه تحصیل در مدارس خصوصی روسیه بسیار بیشتر است و این هزینه به طور میانگین بین ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار در سال می باشد.

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

جهت تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی و کسب اقامت تحصیلی این کشور می توانید با دریافت یک پذیرش تحصیلی از دانشگاه های روسیه اقدام کنید. تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی موجب دریافت اقامت تحصیلی در این کشور می شود که طول آن به اندازه طول دوران تحصیل شما خواهد بود. که برای مقطع لیسانس ، این دوره ۴ ساله خواهد بود.

رشته های تحصیلی و برنامه های آموزشی بسیار متنوعی سالیانه برای دانشجویان بر گذار میشود.

تحصیل در روسیه به زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. تحصیل به زبان روسی رایگان می باشد. امکان اخذ پذیرش دوره های آموزش زبان روسی در کشور روسیه نیز وجود دارد.

نکته مهم اینجاست که افرادی که به دنبال تحصیل پزشکی در روسیه هستند، باید حتما زبان روسی را باید یاد بگیرند و پس از گذراندن آزمون های ورودی دانشگاه ها می توانند در رشته پزشکی تحصیل کنند.

همچینین تحصیل به زبان انگلیسی به نمره زبان آیلتس ۵.۵ الی ۶ نیاز دارد.

جهت آشنایی با دانشگاه های روسیه به مقاله  دانشگاه های روسیه  مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی

هزینه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ، اگر زبان تحصیل روسی باشد ، رایگان می باشد . اما دانشگاه هایی هم هستند که برنامه های تحصیلی آن ها به زبان انگلیسی می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان روسیه سالیانه حدود ۴ الی ۷ هزار دلار می باشد.

البته بهتر است جهت دانستن دقیق تر هزینه تحصیل به سایت دانشگاه مورد نظر بروید .

تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در روسیه در مقطع ارشد ، یکی دیگر از راه های گرفتن اقامت تحصیلی کشور روسیه می باشد. تحصیل در مقطع ارشد معمولا دو ساله است و اکثر دوره ها به زبان انگلیسی می باشد. در نتیجه شما به یک مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید که معمولا  حداقل نمره آیلتس ۶.۵ را باید داشته باشید تا بتوانید پذیرش بگیرید.

گاهی اوقات با توجه به برنامه تحصیلی که در مقطع ارشد در آن ثبت نام می کنید و یا با توجه به آن دانشگاهی که برای آن اپلای می کنید ممکن است مصاحبه آنلاینی جهت ارزیابی سطح علمی دانش جوی متقاضی صورت گیرد. و بعد از آن نامه پذیرش صادر شود.

همچنین در این مقطع دانشجویان می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و هزینه زندگی خود را تامین کنند .

جهت آشنایی با دانشگاه های روسیه به مقاله  دانشگاه های روسیه  مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در کشور روسیه در مقطع ارشد

هزینه تحصیل درروسیه  در مقطع ارشد با توجه به تعدد برنامه ها تحصیلی و دانشگاه ها، بسیار متفاوت می باشد. ولی به صورت متوسط سالیانه بین ۴ الی ۷ هزار دلار متغیر می باشد. اما باز هم جهت اطمینان بیشتر باید به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید تا از هزینه دقیق تحصیل در مقطع ارشد ،آگاه شوید.

تحصیل در روسیه در مقطع دکترا

مراحل دریافت پذیرش و تحصیل در روسیه در مقطع دکترا ، با مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تفاوت های زیادی دارد.

چرا که شما در مقاطع ارشد و کارشناسی تنها نیاز داشتید تا حداقل معدل خواسته شده و حداقل نمره زبان خواسته شده را داشته باشید تا بتوانید پذیرش بگیرید اما در مقطع دکترا شما باید با استاد رشته مورد نظر و دانشگاه مورد نظر مکاتبه کنید و همچنین باید رزومه علمی قوی داشته باشید تا نظر استاد جلب شود و از طرف دانشگاه پذیرش بگیرید. رزومه علمی می تواند شامل مقالات علمی بین المللی ثبت شده و همچنین شرکت در سمینارهای علمی داخلی و خارجی باشد.

می توان این دوره را به زبان روسی نیز گذراند ، که ۴ سال به طول می انجامد. پس از گذراندن این دوره به دانشجو مدرک و لقب (نامزد علم) را می دهند. رتبه علمی بالاتر از آن (دکتری علوم) می باشد که شخص باید یک الی دو سال دیگر به تحصیل ادامه دهد.

همچنین دانشجو در این دوره می تواند ۳۰ ساعت در هفته به صورت پارت تایم کار کند.

جهت آشنایی با دانشگاه های روسیه به مقاله  دانشگاه های روسیه  مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در روسیه در مقطع دکترا

هزینه تحصیل در روسیه در مقطع دکترا می تواند به دو صورت رایگان و غیر رایگان باشد.

اگر دانشجو با ارائه رزومه تحصیلی قوی بتواند از دانشگاه بورسیه بگیرد ، تحصیلش رایگان می شود و علاوه بر آن دانشگاه مبلغی حدود ۲۰۰۰ دلار در سال را به دانشجو ، جهت کمک هزینه مخارج زندگی می دهد.

در حالت تحصیل غیر رایگان ، فرد متقاضی خود باید هزینه تحصیل خود را تامین کند.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه

بورسیه تحصیلی کشور روسیه معمولا در مقطع کارشناسی ارشد و به ویژه در دکترا به افراد تعلق می گیرد .شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه به این ترتیب می باشد که فرد مدارکی را به دانشگاه ارائه دهد که این مدارک عبارتند از: مدارک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر، حداقل ایلتس ۶ ، جلب نظر استاد مشاوری که تز دکترای دانشجو را به عهده دارد، مقاله های بین المللی نیز می تواند در این زمینه کمک بسیار بزرگی به فرد کند.

روش دیگر آن است که متقاضی به منظور دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه لازم است در یک رقابت سراسری شرکت کرده و اشخاصی که بالاترین نمرات را در این آزمون به دست می آورند می توانند از برخی بورسیه ها استفاده کنند.

بورسیه تحصیلی دولتی روسیه

بورسیه تحصیلی دولتی روسیه به برخی از دانشجویان برگزیده و مورد تایید به صورت کمک هزینه ۲۵ دلار در ماه اعطا می کند.

بورسیه تحصیلی غیر دولتی روسیه

بورسیه تحصیلی غیر دولتی روسیه بسیار متفاوت است و شرایط بورسیه دانشگاه های خصوصی متفاوت می باشد که  با اهداف تحقیقاتی به دانشجویان اعطا می شود. از حدود ۲۰۰ الی ۶۰۰ دلار در ماه هزینه زندگی و تحصیل دانشجویان را حمایت می کند.

تحصیل پزشکی در کشور روسیه

تحصیل در روسیه در رشته پزشکی و دندان پزشکی

تحصیل در روسیه در رشته پزشکی مورد علاقه بسیاری از افراد می باشد .از زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق، با توجه به سطح بالای کیفیت آموزش در روسیه، تحصیل در روسیه در رشته پزشکی توسط دانشجویان خارجی در این کشور بسیار متداول است، در روسیه دوره های متنوع و فرصت های خوبی برای گذراندن دوره کارآموزی در بیمارستان ها و کلینیک های پیشرفته وجود دارد. امروزه روسیه یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین کشورها برای تحصیل پزشکی تبدیل شده است و هر ساله تعداد زیادی دانشجوی پزشکی بین المللی را جذب می کند.

دانشجویانی  که از یک دانشگاه  پزشکی روسیه فارغ التحصیل می شوند می توانند در هر بخش از جهان مشغول به کار شوند. برای مثال یک متخصص پزشکی که در مسکو یا یکی دیگر از شهرهای بزرگ روسیه تحصیل کرده باشد، خواهان زیادی دارد و می تواند به راحتی یک شغل پیدا کند.

جهت آشنایی با دانشگاه های روسیه به مقاله  دانشگاه های روسیه  مراجعه کنید.

طول دوره تحصیل پزشکی در روسیه

دانشگاه های روسیه مدرک دکترای پزشکی (MD) را در زمینه های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی و داروسازی ارائه می دهند که با توجه به زبان تدریس طول دوره تحصیل پزشکی در روسیه بین ۶ تا ۷ سال زمان می برد. دوره های پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود و برای دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل به زبان روسی هستند آموزش زبان روسی نیز ارائه می شود که یک سال به طول می می انجامد. لازم به ذکر است که دوره های MD روسیه معادل با دوره های MBBS (لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی) می باشند.

دوره پادفک در روسیه

دوره پادفک روسیه چیست ؟ دوره پادفک در روسیه یک سال قبل از ورود به رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است . این دوره شامل آموزش درس های زیست و شیمی به زبان روسی می باشد. طول مدت این دوره دو ترم تحصیلی است و به منظور آشنایی با لغات تخصصی و دروس مقدماتی زیست ، شیمی و فیزیک می باشد .البته دوره پادفک برای سایر رشته ها نیز بسته به نوع دانشگاه برگزار می شود .

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه

 لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت عبارتند از :

  •  دانشگاه لومونوسوف (Moscow State University)
  •  دانشگاه نووسیبیرسک (Novosibirsk)
  •  Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University
  • A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry فقط دندانپزشکی
  • Sechenov First Moscow State Medical University فقط داروسازی

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • گذرنامه معتبر
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه نامه پذیرش (برای دریافت ویزا)
  • ارائه نامه های بانکی به منظور اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه گواهی سلامت جسمی
  • ارائه نامه عدم سو پیشینه

ویزای همراه دانشجو در روسیه

دانشجویانی که متاهل بوده و به دنبال این هستند تا از ویزای همراه  دانشجو در روسیه بهره مند شوند، لازم است از قوانین ویزای همراه دانشجویی در روسیه آگاه باشند. شخص دانشجو پس از دریافت پذیرش تحصیلی و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی در روسیه، در ابتدا یک اجازه اقامت سه ماهه دریافت می کند. پس از ارائه مدارک و ثبت نام در دانشگاه، این اقامت به یک اقامت یک ساله تبدیل می شود و در طول دوران تحصیل قابل تمدید خواهد بود. همسر این دانشجو و فرزندان زیر ۱۸ سال وی، می توانند با ویزای توریستی روسیه وارد این کشور شده و وی را ببینند.

در صورتی که متقاضی اصلی تمایل داشته باشد که خانواده اش در کنار او در روسیه باشند، باید به اداره مهاجرت روسیه مراجعه کرده و با ارائه دلایل کافی درخواست ملحق شدن خانواده اش را بدهد.

در ضمن این نکته را هم باید بدانید که بر خلاف کشور هایی مثل کانادا ، اعضای خانواده پس از ملحق شدن به دانشجو ، اجازه کار ندارند.

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه بستگی به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. اما شما می توانید برای اطلاع بیشتر از هزینه ها و فهمیدن قیمت یک وعده غذا در روسیه به مقاله زندگی در روسیه  مراجعه کنید .

در مورد هزینه دانشگاه ها هم به طور مفصل در بالا گفته شده که بین ۳ تا نهایت ۱۰ هزار دلار در سال میشود که بسیار کمتر از کشور هایی مثل آمریکا و کانادا است.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۴ دیدگاه دربارهٔ «تحصیل در روسیه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا