دانشگاه های روسیه

افزایش تقاضا برای مهاجرت در کشورهای خارجی رو به افزایش است و امروزه افراد مختلف سعی می کنند با فراهم کردن شرایط، در یکی از کشورهای خارجی زندگی کنند. در این بین کشور روسیه بیشترین محبوبیت را دارا بوده و افراد و ایرانیان زیادی نیز در این کشور مشاهده می شوند.

دانشگاه های روسیه

برای تحصیل در روسیه با ما تماس بگیرید

۵/۵

معرفی دانشگاه های روسیه

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دانشگاه های روسیه بپردازیم این مطلب بسیار مناسب کسانی میباشد که قصد تحصیل در روسیه را دارند. در مقاله  تحصیل در روسیه  به طور کامل راجب هزینه های تحصیل در روسیه ، تحصیل در روسیه در رشته پزشکی و بورسیه دانشگاه های روسیه پرداختیم.اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید حتما این مقاله را تا انتها مشاهده کنید. در این مقاله به معرفی دانشگاه های برتر روسیه می پردازیم.

اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید و نمی دانید از چه طریقی اقدام کنید، می توانید با ما در ایزاویزا ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

رنکینگ برترین دانشگاه های روسیه در جهان

در این بخش به برسی رنکینگ برترین دانشگاه های روسیه در جهان از نگاه سایت  وبومتریکس (webometrics)  می پردازیم.

نام دانشگاه

رتبه جهانی

رتبه در روسیه

Lomonosov Moscow State University

۱۶۱

۱

Saint Petersburg State University

۳۷۹

۲

National Research University Higher School of Economics

۴۵۵

۳

National Nuclear Research University (Moscow State Engineering Physics Institute)

۵۶۱

۴

Novosibirsk State University

۵۶۱

۵

          Peter the Great St.Petersburg Polytechnic University

۶۰۷

۶

Tomsk State University

۶۱۱

۷

Moscow Institute of Physics and Technology

۶۴۶

۸

Tomsk Polytechnic University

۷۲۸

۹

Kazan (Volga Region) Federal University

۷۵۹

۱۰

ITMO University

۸۲۶

۱۱

Peoples’ Friendship University of Russia

۸۵۴

۱۲

          Ural Federal University

۹۱۲

۱۳

National University of Science & Technology MISIS (Moscow Institute of Steel and Alloys)

۱۱۴۹

۱۴

Southern Federal University (Rostov State University)

۱۲۷۶

۱۵

 

دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه Lomonosov Moscow State University

دانشگاه دولتی روسیه یا  Lomonsov MSU برترین دانشگاه روسیه از میان دانشگاه های روسیه  است که در سه سال اخیر رتبه نخست را در QS EECA University Rankigs  و Webometrics  داشته است. دانشگاه Lomonosov MSU  در حال حاضر ۴۷۰۰۰ دانشجو دارد که ۷۰۰۰ نفر از آنها در مقطع کارشناسی و ۴۰۰۰ نفرشان دانشجویان بین المللی هستند. رشته‌های موجود در این دانشگاه بسیار متنوع بوده و شامل ۳۸۰ دپارتمان، ۳۹ دانشکده، ۱۵ مؤسسه تحقیقاتی، ۴ موزه و ۶ پردیس مختلف در داخل یا خارج روسیه است.

پردیس اصلی این دانشگاه پیشروی روسی از مرکز سیاسی و فرهنگی این کشور یعنی مسکو کمتر از ۵ کیلومتر فاصله دارد و یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌هایی است که تا به حال دیده‌اید؛ ساختمان اصلی این پردیس

بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خوابگاه دانشگاه لومونوسوف و یا شهریه دانشگاه لومونوسوف می توانید به وب سایت دانشگاه لومونوسوف مراجعه کنید

آدرس سایت دانشگاه لومونوسوف روسیه  :

https://www.msu.ru/en

دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک روسیه Novosibirsk State University

دانشگاه پزشکی نووسیبیریسک روسیه NSU  که برترین دانشگاه  از میان دانشگاه های روسیه با کمتر از ۱۰۰ سال سن است، در سال ۱۹۵۹ تأسیس شده و در رتبه بندی EECA رتبه دوم را دارد و همچنین در وب سایت Webometrics  رتبه ۵۶۱ جهان و پنجم روسیه را دارد. شهرت آن به دلیل پیشرفت علمی سریع آن است و تعداد دانشجویانش در حدود ۶۰۰۰ نفر است.

این دانشگاه در بیرون شهر نووسبیرسک قرار دارد که سومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو و سنت پترزبورگ است. با اینکه شهرت جهانی این شهر نسبت به دو شهر دیگر بسیار کمتر است، اما فرهنگی غنی و شور و هیاهوی شبانه شگفت‌انگیزی دارد و مقصد بی‌ نظیر دیگری برای دانشجویان است.

آدرس وب سایت دانشگاه  پزشکی نووسیبیرسک روسیه :

https://english.nsu.ru/

دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ Saint Petersburg State University

دانشگاه دولتی سن پترز بورگ  از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه و یکی از قدرتمندترین دانشگاه‌های روسی است و در رتبه ‌بندی EECA سال ۲۰۱۸ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است  و اکنون در رتبه ۳۷۹ جهان بر اساس وب سایت Webometrics  قرار دارد .این دانشگاه را پتر کبیر در سال ۱۷۲۴ پایه گذاری کرده است و اکنون حدود ۳۰۰۰۰ دانشجو دارد که ۳۰۰۰ نفر از آن‌ها غیر روسی هستند.

این دانشگاه در سرتاسر شهر سنت پترزبورگ گسترش یافته و در ۴۰۰ ساختمان خود ۲۵ دانشکده را جای داده است. دانشگاه دولتی سن پترزربورگ دسترسی بی‌نظیری به موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و هنری شهر را برای دانشجویان خود فراهم ساخته است. جزیره واسیلیوسکی (در مرکز تاریخی این شهر) و پترهوف (حومه جنوب غربی شهر) محل دو پردیس اصلی این دانشگاه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خوابگاه دانشگاه دولتی سن پترزبورگ و یا شهریه دانشگاه دولتی سن پترزبورگ می توانید به وب سایت دانشگاه دولتی سن پترز بورگ مراجعه کنید

آدرس وب سایت دانشگاه دولتی سن ‌پترزبورگ :

https://english.spbu.ru/

دانشگاه دولتی تومسک Tomsk State University

دانشگاه دولتی تومسک با رتبه ۱۱ در رتبه بندی EECA  و رتبه ۶۱۱ در وبسایت Webometrics، این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه بخش آسیایی روسیه  از میان دانشگاه های روسیه است و در سال ۱۸۸۰ تأسیس شده است. در حال حاضر حدود ۲۳۰۰۰ دانشجو در ۲۳ دانشکده خود دارد و براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا QS در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر در رشته‌های زبان‌شناسی مدرن و فیزیک و اخترشناسی قرار دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خوابگاه دانشگاه دولتی تومسک و یا شهریه دانشگاه دولتی تومسک می توانید به وب سایت دانشگاه دولتی تومسک مراجعه کنید 

آدرس سایت دانشگاه دولتی تومسک :

http://en.tsu.ru/

دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو (MIPT)

دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو یکی از دانشگاه های روسیه است که در سال ۱۹۴۶ تاسیس شده است و اکنون در سال ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی سایت Webometrics  در رتبه ۶۴۶ جهان قرار دارد.

این دانشگاه سیستم تعلیم و تربیت منحصر به فردی دارد. به این صورت که دانشجویان عموماً تحقیق خود را در بیرون از دانشگاه انجام می‌دهند. MIPT در رشته‌ی فیزیک و فضانوردی همانند رشته‌های علوم طبیعی دارای رتبه‌ی حائز اهمیتی است . در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۷۰۰ دانشجو است.

دانشمندان، فیزیکدانان و سیاستمداران برجسته‌ای از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خوابگاه دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو و یا شهریه دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو می توانید به وب سایت دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو مراجعه کنید

آدرس وب سایت دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو (Moscow Institute of Physics and Technology) :

https://mipt.ru/english/

دانشگاه رودن روسیه ( دوستی ملل )

دانشگاه رودن یا همان دانشگاه دوستی ملل روسیه یکی از بزرگترین دانشگاه های روسیه می باشد ، که از بالاترین مراکز علمی در سطح روسیه بوده و نیز دارای نشان افتخار علمی از سوی دولت روسیه می باشد .دانشگاه رودن روسیه ( دوستی ملل ) در ۵ فوریه سال ۱۹۶۰ و بانام پاتریس لومومبا تاسیس شد.

در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۱۹۶۱ این دانشگاه  ، دوستی ملل  RUDN  نامگذاری شد، که نماد مبارزات مردم آفریقا برای استقلال و سنبل آزادی میباشد. خصوصیت دانشگاه در چند ملیتی دانشجویان بوده بطوری که از ۴۵۰ ملیت از بیش از ۱۰۰ کشور جهان در این دانشگاه تحصیل کرده اند. هدف اصلی دانشگاه رودن (دوستی ملل ) آماده سازی و تدارک راهبردهای بین الملل در زمینه های مختلف با سایر کشور های دنیا از جمله با کشور های آسیایی ، افریقایی و امریکای لاتین می باشد از دیگر اهداف دانشگاه می توان به تدارک و آماده سازی شرایط کاملا مناسب تحصیلی حتی برای دانشجویان از قشر کم در آمد جامعه برای گرفتن مدرک عالی اشاره کرد .

در تاریخ ۵ فوریه ۱۹۹۲، به تصمیم دولت روسیه این دانشگاه به دانشگاه رودن ( دوستی ملل ) تبدیل و نامگذاری شد. و در دانشگاه رودن ( دوستی ملل ) با داشتن بیش از ۴۷۰۰۰ فارغ التحصیل یکی از بزرگترین و فعال ترین دانشگاه های دنیا به شمار می آید. در حال حاضر حدود ۲۲۰۰۰ دانشجو از ۱۳۱ کشور مختلف جهان در دانشگاه رودن ( دوستی ملل ) به تحصیل مشغول هستند.  دانشگاه رودن با داشتن حدود ۵۰۰ نفر از مبتکرین مخترعین در زمینه علم و صنعت یکی از بهترین و مشهورترین مراکز تولید علم روسیه به حساب می آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خوابگاه دانشگاه دوستی ملل مسکو و یا شهریه دانشگاه دوستی ملل می توانید به وب سایت دانشگاه دوستی ملل مسکو مراجعه کنید

آدرس وب سایت دانشگاه روستی و ملل روسیه :

https://www.rudn.ru/

دانشگاه پاولوف روسیه

دانشگاه پاولوف روسیه یکی از دانشگاه های روسیه میباشد که در سال ۱۸۹۷ در سن پترزبورگ روسیه، به عنوان اولین دانشگاه پزشکی روسی برای زنان تاسیس شد.  پس از ۱۱۸ سال سابقه دانشگاه پاولوف روسیه، تبدیل به یکی از دانشکده های پزشکی پیشرو در روسیه و جهان شده است. همچنین دانشگاه پاولوف یکی از ده مدرسه برتر پزشکی در اروپا است.

دانشگاه پاولوف روسیه اولین پژوهشکده پزشکی دولتی سن پترزبورگ در ۱۴ سپتامبر (۲۶) سال ۱۸۹۷ به عنوان مؤسسه پزشکی زنان تاسیس شد. اولین موسسه در اروپا بود که فرصتی برای زنان برای تحصیلات عالی پزشکی فراهم آورد.

پس از تاسیس ، موسسه پزشکی زنان (WMI) به موسسه معتبر تبدیل شد و به عنوان یک مدل شناخته شده برای تحصیلات عالی و علوم پزشکی معرفی شد.

درمانگاه ها و بخش های WMI پیشرفته ترین روش های تشخیص و درمان را توسعه داده و اجرا می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خوابگاه دانشگاه پاولوف روسیه و یا شهریه دانشگاه پاولوف روسیه می توانید به وب سایت  دانشگاه پاولوف روسیه مراجعه کنید

آدرس وب سایت دانشگاه پاولوف روسیه : 

https://www.1spbgmu.ru/ru/

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در روسیه

لیست دانشگاه های روسیه که مورد تایید هستند به شرح زیر است:

گروه الف (ممتاز)

Bashkir State University, (Ufa)
Bauman Moscow State Technical University (National Research)
Gubkin Russian State University of oil and Gas, (Moscow)po
Kazan (Volga Region) Federal University
Kazan National Research Technical University – KAI named after A.N.Tupplev, (Kazan)
Kazan National Research Technological University, (Kazan)
Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod, (Nizhni Novgorod)
Lomonosov Moscow State University
Moscow Aviation Institute (National Research University), (Moscow)
Moscow institute of Physics and Technology
Moscow State Institute of International Relations, MGIMO University
Moscow State University of Civil engineering(MGSU), Moscow
National Research University “Moscow Power Engineering Institute”, Moscow
Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University
Russian Academy of Sciences
Russian State Agrarian University – MTAA, named after K.A. Timiryazev
Russian state Hydro meteorological University , (Saint Petersburg)
Russian state University of physical Education Sport, youth and Tourism (Moscow)
Saint Petersburg Mining University
Saint Petrsburg State University, (Saint Petersburg)

گروه ب (خوب)

All-Russian State University of Cinematography named after S.A. Gerasimov, (Moscow)
Astrakhan State Technical University, (Astrakhan)
Astrakhan State University
Far Eastern Federal University (Vladivostok)
Far Eastern State Technical Fisheries University (Vladivostok)
Immanuel Kant Baltic Federal University (Kaliningrad)
Kaliningrad State Technical University, (Kaliningrad)
Kuban State Agrarian University, (Krasnodar)
Kuban State University of Technology
Kuban State University, (Krasnodar)
Moscow state academy of veterinary medicine and biotechnology (Skryabin)
Moscow State Automobile and Road Technical University – “MADI”
Moscow State Conservatory named for P.I. Tchaikovsky
Moscow State Forest University, (Moscow)
Moscow State Pedagogical University, (Moscow)
Moscow State University of Culture and Arts
Moscow State University of Design & Technology
Moscow State University of Food Production
Moscow State University of Geodesy and Cartography
Moscow State University of Railway Engineering – MIIT, (Moscow)
Moscow Technological University (MIREA)
National Research Belgorod State University – BelSu, (Belgorod)
National Research Irkutsk State Technical University
National Research Mordovia State University named after NP Ogareva
National Research Nuclear University ”MEPhI”
National Research South Ural State University, 
National Research Tomsk Polytechnic University
National Research Tomsk State University, (Tomsk)
National Research University “Higher School of Economics”
National Research University of Electronic Technology (MIET), (Zelenograd)
National University of Science and Technology “MISIS” (Moscow)
North Caucasian Federal University (Stavropol)
North-Eastern Federal University named after M.K.Ammosov (Yakutsk)
North Ossetian State University (Vladikavkaz)
Northern (Arctic) Federal University named after M.V.Lomonosov (Arkhangelsk)
Novosibirsk State Technical University, (Novosibirsk)
Novosibirsk State University (National Research), (Novosibirsk)
Peoples’ Friendship University of Russia, (Moscow)
Perm National Research Polytechnic University, (Perm)
Perm State University (National Research), (Perm)
Plekhanov Russian University of Economics, (Moscow)
Pushkin State Russian Language Institute, (Moscow)
Russian New University (صرفاً دوره های کارشناسی علوم انسانی)
Russian State University for the Humanities, (Moscow)
Russian State University of Trade and Economics, (Moscow)
Russian State University of Tourism and Services
Samara National Research University (Samara University)
Saratov State Agrarian University named after N.I. Vavilov’
Saratov State University named after N.G.Chernyshevsky (National Research), (Saratov)
Siberian Federal University (Krasnoyarsk)
Skolkovo Instiute of Science & Technology
Southern Federal University (Rostov-on-Don)
St. Petersburg National Research University of Information Technologies, Mechanics and Optics
St. Petersburg State University of Aerospace Instrumentation,
St. Petersburg State University of Technology and Design
State Petroleum Technological University (Ufa)
State Technical University (Voronezh)
State University of Land Use Planning, (Moscow)
Synergy University (Moscow) (صرفاً دوره های کارشناسی علوم انسانی)
Ufa State Aviation Technical University, (Ufa)
Ural Federal University (named after B.N.Yeltsin) (Yekaterinburg)
Volgograd State Technical University
گروه ج (متوسط)
Admiral Makarov State Maritime Academy, (Saint Petersburg)
Baltic State Technical University named after Ustinov, (Saint Petersburg)
Bashkir State Pedagogical University named after M.Akmulla
Bonch-Bruevich Saint – Petersburg State University of Telecommunications, (Saint Petersburg)
Chechen State University (Grozni)
Chelyabinsk State Institute of Culture and Arts
Dagestan State University, (Makhachkala)
Don State Technical University, (Rostov-on-Don)
Financial University under the Government of the Russian Federation, (Moscow)
Gnesins Russian Academy of Music, (Moscow)
Herzen State Pedagogical University of Russia, (Saint Petersburg)
Komsomolsk – na – Amure State Technical University
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health, (St. Petersburg)
Moscow Institute of Architecture – MARKHI (State Academy), (Moscow)
Moscow Institute of Electronics and Mathematics (Technical University) “MIEM”
Moscow State Agricultural University named after V.P.Goryachkin
Moscow State Industrial University, (Moscow)
Moscow State Linguistic University, (Moscow)
Moscow State Mining University, (Moscow)
Moscow State Technical University of Civil Aviation (صرفاً رشته های هواپیمایی)
Moscow State Technological University “Stankin”
Moscow State Textile University named after A.N.Kosygin
Moscow State University of Economics, Statistics and Informatics (MESI)
Moscow State University of Mechanical Engineering – “MAMI”
Moscow State University of Printing Arts, (Moscow)
Moscow State University of Technology and Management (MSUTM)
Moscow Technical University of Communications and Informatics
Murmansk State Technical University
National Research Irkutsk State Technical University, (Irkutsk)
Nizhni Novgorod State Technical University – Alekseev (صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته های فنی ومهندسی)
Ogarev Mordovia State University (National Research), (Saransk)
Russian State Social University, (Moscow)
Russian University of Theatre Arts “GITIS”, (Moscow)
Saint Petersburg Electrotechnical University “LETI”
Saint Petersburg State Conservatory named after N.A.Rimsky-Korsakov
Saint Petersburg State Forest Technical University, (Saint Petersburg)
Saint Petersburg State Agrarian University, (Saint Petersburg)
Saint Petersburg State Institute of Technology (Technical University)
State Petersburg State Transport University, (Saint Petersburg)
Saint Petersburg State University of Architecture and Civil Engineering
Saint Petersburg State University of Engineering and Economics “Engecon”
Samara State Technical University, (Samara)
Saratov State Technical University named after Y.A.Gagarin
South-West State University, (Kursk)
St. Petersburg State University of Economics and Finance (FINEC)
State Marine Technical University of St. Petersburg, (Saint Petersburg)
State University of Management, (Moscow)
Stroganov Moscow State University of Arts and Industry, (Moscow)
Tambov State Technical University
Tomsk State University of Control Systems and Radioelectronics, (Tomsk)
Ural state technical university
Voronezh State University, (Voronezh)

گروه د(ضعیف)

مدارک تحصیلی موسسات گروه د (ضعیف) در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری به‌ هیچ عنوان قابل بررسی و ارزشیابی نیست.
Dagestan Technical University
Kazan State Power Engineering University صرفاً در رشته‌های مهندسی برق (قدرت و الکترونیک) و نیروگاه‌های حرارتی

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه

Lomonosow Moscow State University

Novosibirsk State University

Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University

A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry    فقط دندانپزشکی

Sechenov First Moscow State Medical University  فقط داروسازی   

 

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

۸ دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه های روسیه»

    1. دانشجویان برای تحصیل پزشکی در روسیه باید دیپلم دوران دبیرستان با کسب حداقل ۵۰% نمره در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی، گذرنامه معتبر، نتیجه آزمایش منفی HIV، گواهی تولد و فرم درخواست را ارائه دهند.مدت زمان تحصیل دوره عمومی پزشکی در روسیه بین ۶ الی ۷ سال طول می‌کشد. با توجه به هزینه نسبتا پایین تحصیل در روسیه، هزینه کلی زندگی و تحصیل در این کشور، در مقایسه با دیگر کشورها معقول خواهد بود.برای تحصیل به زبان روسی در روسیه، دوره‌ای با نام پادفک گذرانده می‌شود که در این دوره، متقاضیان علاوه‌بر تحصیل زبان روسی، پیش‌نیازهای تحصیل دانشگاهی را نیز آموزش می‌بینند. طول این دوره می‌تواند بین ۳ تا ۹ ماه طول بکشد. پس از گذراندن دوره پادفک، یک آزمون نسبتا ساده گرفته می‌شود و شخص امکان شروع به تحصیل پزشکی را خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا