زندگی در روسیه

افزایش تقاضا برای مهاجرت در کشورهای خارجی رو به افزایش است و امروزه افراد مختلف سعی می کنند با فراهم کردن شرایط، در یکی از کشورهای خارجی زندگی کنند. در این بین کشور روسیه بیشترین محبوبیت را دارا بوده و افراد و ایرانیان زیادی نیز در این کشور مشاهده می شوند.

زندگی در کشور روسیه

برای مهاجرت به روسیه با ما تماس بگیرید

۵/۵

کشور روسیه

  ما در این مقاله راجب زندگی در روسیه صحبت می کنیم .کشور روسیه ، وسیع ترین کشور جهان، بین اروپای شرقی و آسیای شمالی قرار دارد. مساحت این کشور در حدود ۱۷۱۲۵،۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که این عدد یعنی  بیش از یک هشتم مساحت زمین متعلق به روسیه است وبا ۱۶ کشور مرز مشترک دارد. روسیه با ۱۴۶.۷ میلیون نفر، در رتبه نهم پر جمعیت ترین کشور های جهان است. پایتخت روسیه مسکو نام دارد که بزرگترین شهر روسیه نیز است. از شهر های مهم دیگر روسیه می توان به سن پترز بورگ ، نووسیبریک ، یکاترینبورگ، نیژنی نوگورود، کازان و چلیابینسک اشاره کرد. زبان مردم کشور روسیه روسی نام دارد. روسیه دارای اقتصاد مختلط با درآمد متوسط رو به بالا از منابع عظیم طبیعی ، به ویژه نفت و گازطبیعی برخوردار است.

تولید ناخالص کشور روسیه ۱۶۵۸ تریلیون دلار است که باعث شده تا این کشور در رتبه یازدهم بزرگترین اقتصاد های دنیا قرار بگیرد. نفت، گاز طبیعی، فلزات و چوب بیش از ۸۰ درصد صادرات روسیه را تشکیل می دهند. روسیه بیشترین سطح دانشکده ها یا فارغ التحصیلان را از نظر درصد جمعیت در جهان، دارد (۵۴ درصد). این کشور دارای یک سیستم آموزش رایگان است که طبق قانون اساسی برای همه شهروندان قابل استفاده است، اما ورود به آموزش عالی بسیار رقابتی است.

. اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید و نمی دانید از چه طریقی اقدام کنید، می توانید با ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

واحد پول کشور روسیه

واحد پول  کشور روسیه روبل نام دارد. که هر واحد پول روسیه به تومان معادل ۵۷ تومان ایران است. و هر ۱۰۰ روبل روسیه ۱.۳۸ دلار امریکا می شود.

اختلاف ساعت ایران و روسیه

اختلاف ساعت ایران و روسیه یک و نیم ساعت می باشد. به طوری که ایران یک و نیم ساعت جلو تر است. یعنی اگر در حال حاضر در تهران ساعت ۱۴:۳۰ باشد ، در روسیه ساعت راس ۱۳ است.

محل سفارت ایران در روسیه

 آدرس محل سفارت ایران در روسیه و وبسایت سفارت ایران در مسکو به شرح زیر است :

آدرس: مسکو، بلوار پاکروفسکی، شماره ۷

آدرس وب سایت :

https://russia.mfa.gov.ir/

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

شرایط زندگی در روسیه

در این بخش به شرایط زندگی در روسیه می پردازیم .زندگی در روسیه به عنوان یک مهاجر میتواند تجربه بی نظیری باشد. تأثیرات غربی و ارزش های سنتی روسیه با هم ترکیب شده اند تا فضایی متفاوت ایجاد کنند. در روسیه، هر شهری حداقل یک سالن تئاتر دارد.

تمام شهروندان روسیه تحت پوشش  خدمات پزشکی رایگان دولتی هستند. به مهاجران توصیه می شود که از استفاده از خدمات پزشکی در خارج از بزرگ ترین شهرهای روسیه خودداری کنند. از ژانویه سال ۲۰۱۶، شهروندان غیر روسی موظف هستند یک بیمه نامه درمانی را که توسط خودشان یا کارفرمای آن ها تأمین می شود  را ارائه دهند.

 مهاجران باید با کلیه سیاست های بین المللی بیمه درمانی آشنا باشند. باید در نظر داشت، که حتی در مواقع اضطراری، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی روسی نیاز به پرداخت پیش پرداخت یا پول نقد یا کارت اعتباری دارند و هزینه زندگی در مسکو می تواند بسیار بیشتر از اروپای مرکزی باشد.در روسیه بسیاری از مدارس دولتی عموماً رایگان هستند. کودکان مدرسه را از شش یا هفت سالگی شروع می کنند، و حضور آن ها در مدرسه تا پانزده سالگی اجباری است، اگر چه بسیاری از آن ها به آموزش عالی ادامه می دهند و بیش از نیمی از بزرگسالان در روسیه به تحصیلات عالی رسیده اند. اندازه کلاس ها نیز نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کوچک تر است، به طور متوسط حدود ۲۰ دانش آموز در هر کلاس هستند. بسته به شهر انتخابی مهاجران، ممکن است انتخاب گسترده ای از مدارس بین المللی نیز وجود داشته باشد. به طور کلی، این انتخاب ها در مسکو و سن پترزبورگ بیشتر است

به طور کلی، شرایط جاده ها در شهرهای بزرگ روسیه نسبتاً مناسب است، اما در جاده های خارج از شهر اوضاع چندان جالب نیست. با این حال، به دلیل وسعت زیاد کشور و شرایط سخت آب و هوایی، از خودروها به ندرت برای مسافت های طولانی استفاده می شوند.

همه شهرهای بزرگ با هواپیما قابل دسترسی هستند و طیف وسیعی از خطوط هوایی مسافری روسی نیز وجود دارند. همچنین بسیاری از شهرهای بزرگ (یعنی مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، نیژنی نوگورود، نووسیبیرسک و سامارا) از سیستم های مترو استفاده می کنند و گزینه های حمل و نقل عمومی کافی دارند.

شرایط رانندگی در روسیه

شرایط رانندگی در روسیه قدری متفاوت است. رانندگی در شهرهای بزرگ روسیه می تواند بسیار وقت گیر باشد، زیرا بسیاری از جاده ها در اکثر روزها شلوغ هستند.باید به خاطر داشت که گواهی نامه رانندگی مهاجران معمولاً فقط در ۶۰ روز اول زندگی در روسیه معتبر است. پس از آن، باید در نزدیک ترین دفتر اداره کل ایمنی ترافیک روسیه (GIBDD) برای گواهی نامه رانندگی روسیه درخواست داد.

مدارک لازم برای دریافت گواهی نامه رانندگی در روسیه

برای این کار، باید گذرنامه، ویزای روسیه، گواهی پزشکی و گواهی نامه رانندگی اصلی متقاضی ارائه شود، همه این موارد نیاز به ترجمه معتبر دارند. اگر گواهی نامه اصلی رانندگی متقاضی هنوز معتبر باشد، فقط باید در یک آزمون رانندگی تئوری شرکت کند. با این حال، اگر گواهی نامه او منقضی شده باشد، متقاضی باید یک آزمون عملی را نیز پشت سر بگذارد و هر دو آزمون به زبان روسی انجام می شوند! داشتن بیمه اتومبیل نیز الزامی است.

 

غذا های محلی روسیه

کشور پهناور روسیه دارای فرهنگی غنی و سنتی است و غذا های سنتی و محلی زیادی دارد که در این بخش به معرفی تیتروار چند تا از غذاهای محلی روسیه می پردازیم.

سوپ کلم روسی (Shchi)

پلمنی (کوفته گوشت)

وینگرت

آپسیک

بهترین شهر روسیه برای مهاجرت

بهترین شهر روسیه برای مهاجرت  با توجه به معیار های شخصی و دلایل هر شخص ، می تواند متفاوت باشد. ما در این بخش سعی می کنیم چکیده ای از معرفی هر شهر را داشته باشیم تا شما با توجه به معیار های خودتان ، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

مسکو

مسکو پایتخت روسیه و شهری با تاریخ غنی و بهترین انتخاب برای بسیاری از مهاجران است. این شهر دارای یک جامعه بزرگ از مهاجران است. اگر چه یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در روسیه نیز می باشد. حوصله مهاجران به مسکو هرگز سر نخواهد رفت. آن ها به زندگی پر شور شبانه دسترسی دارند و می توانند در طیف وسیعی از سازمان های معتبر کار و تحصیل کنند. مسکو فرصت های شغلی مختلفی مانند آموزش زبان، خدمات دیپلماتیک و بخش مالی را فراهم می کند و دفتر مرکزی بسیاری از شرکت ها در مسکو قرار دارد. و با وجود این که مسکو یک مقصد نسبتاً گران قیمت برای

زندگی است، اما متوسط هزینه مسکن هنوز ۲۷ درصد کمتر از مونیخ و ۳۸ درصد کمتر از پاریس می باشد.

زندگی در روسیه

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ مرکز تاریخی و فرهنگی روسیه است. این شهر زیبا که توسط پیتر کبیر تأسیس شده است، ترکیبی از مسکو، پاریس و ونیز است که با ساختمان های نئوکلاسیک بسیار زیبا و موزه ها و تئاترهای بی شماری تکمیل شده است. مهاجران می توانند در حوزه پزشکی و تحقیقات / منابع دارویی، تدریس، مدیریت فروش، خدمات حقوقی و آموزش مشغول به کار شوند. به طور متوسط ، میزان حقوق در سن پترزبورگ دو یا سه برابر کمتر از مسکو است. خبر خوب این است که هزینه مسکن در سن پترزبورگ بسیار مقرون به صرفه تر است.

زندگی در روسیه

سوچی

سوچی محبوب ترین شهر تفریحی تابستانی در روسیه است و سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر داخلی خارجی را به خود جذب می کند. خود این شهر کمی بیش از ۳۵۰،۰۰۰ نفر جمعیت دارد. برای افرادی که علاقمند به کار در صنعت گردشگری هستند، این شهر یک مکان عالی است. سواحل سوچی در تابستان شلوغ می شود و دامنه های اسکی علاقمندان ورزش های زمستانی را به خود جلب می کند، به این معنی که مشاغل فصلی می توانند به آسانی انجام شوند.

زندگی در روسیه

نیژنی نوگورود

 نیژنی نوگورود پنجمین شهر بزرگ روسیه دارای چند صنعت شکوفا است که مهاجران را به خود جلب می کنند و قیمت املاک به هیچ وجه نزدیک به مسکو یا سن پترزبورگ نیست. با قطار فقط چند ساعت با مسکو فاصله دارد، اما محیط این شهر بسیار آرام تر است. این شهر میزبان شرکت های اینتل، هواوی، SAP و Yandex است.

زندگی در روسیه

یکاترین بورگ

یکاترینبورگ سومین شهر بزرگ روسیه است. این شهر در یکی از مناطق صنعتی کشور واقع شده و فرصت های زیادی برای افرادی که تجربه تجارت معدن و خرده فروشی را دارند، وجود دارد. اگر چه ممکن است فاقد برخی از مزایای فرهنگی شهرهایی مانند مسکو باشد، اما یکاترینبورگ رو به پیشرفت است و مکانی ایده آل برای زندگی در روسیه است.

زندگی در روسیه

تیومن

تیومن چندین بار به عنوان بهترین مکان برای زندگی در روسیه انتخاب شده است. اگر مهاجران در صنعت نفت فعال هستند، این شهر مکانی مناسب برای آن هاست. این شهر همچنین در صنایع تولیدی و مهندسی فرصت های شغلی فراوانی دارد. مانند شهر نیژنی نوگورود، باید در تصمیم گیری محل زندگی مراقب بود. زیرا ترافیک در این شهر می تواند بسیار سنگین باشد و بهتر است محل زندگی مهاجران به محل کار آن ها نزدیک باشد.

زندگی در روسیه

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

هزینه های زندگی در کشور روسیه

در مجموع زندگی در روسیه برای مهاجران راحت تر است و هزینه های زندگی در روسیه برای مثال قیمت غذا و هزینه خرید مواد غذایی ، قبض ها ویا خدمات و در مجموع هزینه زندگی در مسکو و یا هزینه زندگی در سن پترزبورگ پایین تر از شهر های هم رده در جاهای دیگر دنیا است. البته هزینه های زندگی در روسیه تا حد زیادی به سبک زندگی افراد بستگی دارد. به طوری که در چندین نظر سنجی ، مسکو را به عنوان گران ترین شهر اروپا در رابطه با حقوق و دست مزد معرفی کرده اند، با این حال هنوز هم می توان به عنوان یک مهاجر زندگی راحتی را در این شهر داشت. زیرا نظر سنجی ها بیشتر از افراد بومی که دست مزد پایینی دارند به عمل آمده است. بر اساس شاخص زندگی OECD ، دولت روسیه در طول دهه گذشته کیفیت زندگی ساکنان را بهبود بخشیده است. هزینه زندگی در شهر مسکو در مقایسه با سایر شهرهای مهم جهان به این صورت است :

  • ۵۹  درصد ارزان تر از نیویورک
  •  ۳۸ درصد ارزان تر از مونیخ
  •  ۲۸  درصد ارزان تر از مادرید
  •  ۳۲ درصد ارزان تر از بروکسل
  •  ۴۷ درصد ارزان تر از پاریس

هزینه خورد و خوراک در روسیه

هزینه خورد و خوراک در روسیه ، حتی اگر سوپر مارکت های مقرون به صرفه در سر تا سر روسیه وجود داشته باشد، مواد غذایی با کیفیت خوب و شراب گران هستند. کالاهای وارداتی نیز می توانند از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشند. به طور معمول پنیر محلی می تواند در حدود هفت دلار هزینه داشته باشد. به طور متوسط ، حداقل هزینه ماهانه مواد غذایی برای هر فرد می تواند بین ۸۷ تا ۲۸۹ روبل باشد.

در زیر به هزینه رستوران ها  و قیمت یک وعده غذا در مسکو می پزدازیم:

  • غذا در رستوران گران قیمت : ۶.۸۵ دلار
  • سه وعده غذا برای ۲ نفر در رستوران با قیمت متوسط : ۲۷.۴۲ دلار
  • غذا در مک دونالد (یا معادل ان) : ۴.۱۱ دلار
  • آبجو داخلی ( ۰.۵ لیتر) : ۱.۳۷ دلار
  • آبجو وارداتی ( ۰.۳۳ لیتر) : ۲.۴۷ دلار
  • کاپوچینو (معمولی) : ۱.۶۸ دلار
  • نوشابه پپسی ( ۰.۳۳ لیتر) : ۰.۷۰ دلار
  • آب ( ۰.۳۳ لیتر ) : ۰.۴۳ دلار

در زیر به قیمت برخی مواد غذایی در مسکو می پردازیم تا ببینیم وضعیت خرید در مسکو و سن پترزبورگ چگونه است:

  • شیر (معمولی) ، ( ۱ لیتر) : ۰.۸۳ دلار
  • قرص نان سفید تازه ( ۵۰۰ گرم) : ۰.۴۸ دلار
  • برنج (سفید) ، (۱ کیلوگرم ) : ۰.۸۸ دلار
  • تخم مرغ : ۱.۰۲ دلار
  • پنیر محلی ( ۱ کیلوگرم) : ۷.۰۷ دلار
  • سینه مرغ (بدون پوست و استخوان) (۱ کیلو گرم) : ۳.۵۰ دلار
  • گوشت ( ۱ کیلوگرم) (یا معادل گوشت قرمز ) : ۶.۳۴ دلار
  • سیب (۱ کیلوگرم) : ۱.۲۲ دلار
  • موز (۱ کیلوگرم ) : ۰.۹۳ دلار
  • پرتقال (۱ کیلوگرم) : ۱.۱۸ دلار
  • گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم) : ۱.۸۳ دلار
  • سیب زمینی (۱ کیلوگرم) : ۰.۴۶ دلار
  • پیاز (۱ کیلوگرم) : ۰.۴۳ دلار
  • کاهو : ۰.۸۵ دلار
  • آب ( ۱.۵ لیتری) : ۰.۵۰ دلار
  • بطری شراب (قیمت متوسط) : ۵.۴۸ دلار
  • آبجو داخلی ( ۰.۵ لیتر) : ۰.۸۳ دلار
  • ابجو وارداتی ( ۰.۳۳ لیتر ) : ۱.۵۳ دلار
  • پک ۲۰ تایی سیگار (مارلبورو ) : ۲.۰۶ دلار

هزینه حمل و نقل در کشور روسیه

روسیه دارای سیستم حمل و نقل عمومی است و مسکو، سن پترزبورگ، نیژنی نوگورود و یکاترینبورگ همه دارای شبکه های مترو با کیفیت عالی هستند. ماکزیمم هزینه در حدود ۲۶.۰۵ دلار خواهد بود. علاوه بر این، روسیه دارای شبکه اتوبوس رانی گسترده می باشد.

در زیر به  هزینه های اجمالی و کلی سیستم حمل و نقل در روسیه می پزدازیم:

  • بلیط یک طرفه (عبور محلی) : ۰.۳۶ دلار
  • رفت و امد ماهانه (قیمت معمولی) : ۲۶.۰۵ دلار
  • تاکسی (تعرفه عادی ) : ۱.۳۷ دلار
  • تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی) : ۰.۲۱ دلار
  • تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه عادی) : ۴.۱۱ دلار
  • بنزین ( ۱ لیتر) : ۰.۶۲ دلار
  • فولکس واگن Golf 1.4 90 KW Trendline (یا خودروی جدید معادل ان) : ۱۹،۱۹۱.۸۳ دلار
  • تویوتا کرولا ۱.۶l 97kW Comfort ( یا خودروی جدید معادل ان ) : ۱۷،۸۷۱.۴۶ دلار

 

 

 

 

هزینه خدمات ماهانه برای زندگی در روسیه

مستاجران در روسیه باید به صورت ماهانه هزینه های خدمات شهری و هزینه های عمومی را پرداخت کنند. اما این هزینه ها چندان گران نیستند و به طور متوسط حدود ۷ دلار در ماه می شوند. پرداخت این قبوض بسیار آسان است و به صورت آنلاین ،پست و یا بانک ها قابل پرداخت است. این نکته را هم باید بدانید که هر ماه قبض صادر می شود و افراد ملزم به پرداخت به موقع آن هستند.

هزینه های دیگری هم به صورت ماهانه وجود دارد که به شرح زیر است:

  • قبوض ( برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله ) برای اپارتمان ۸۵ متر مربعی : ۹۶.۴۶ دلار
  • تعرفه ۱ دقیقه ای تلفن همراه (بدون تخفیف) : ۰.۰۲ دلار
  • اینترنت ۶۰ Mbps ) یا بیشتر ، داده نامحدود ، کابلی ( ADSL / : 6.69 دلار

هزینه خرید پوشاک در روسیه

  قیمت پوشاک در مسکو هم شرایط خاص خود را دارد که در زیر به مواردی اشاره کرده ایم:

  • ۱  جفت جین Levis 501) یا معادل ان) : ۶۰.۷۲ دلار
  •   ۱ لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای Zara) ، H&M و…) :حدود ۳۶ دلار
  • یک جفت کفش پیاده روی نایک (قیمت متوسط ) : ۷۱.۵۵ دلار
  • یک جفت کفش مردانه : ۸۳.۸۷ دلار

سایر هزینه های خدماتی و یا تفریحی

سایر هزینه ها در مسکو و سن پترزبورگ به شرح زیر است:

  • باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال : ۲۹.۷۱ دلار
  • اجاره باشگاه تنیس ( ۱ ساعت در اخر هفته ) : ۱۵.۲۹ دلار
  • سینما، اکران بین المللی، ۱ صندلی : ۴.۱۱ دلار
  • پیش دبستانی (مهد کودک ) ، تمام روز ، خصوصی ، ماهانه برای ۱ کودک : ۲۲۷.۳۵ دلار
  • مدرسه ابتدایی بین المللی ، سالیانه برای ۱ کودک : ۵،۴۷۲.۸۴ دلار

هزینه خرید یا اجاره آپارتمان در روسیه:

هزینه خرید یا اجاره آپارتمان در شهر های روسیه نظیر مسکو و سن پترزبورگ به شهر زیر است:

هزینه اجاره ماهانه آپارتمان روسیه :

  • آپارتمان ( ۱ خوابه) در مرکز شهر : ۳۲۸.۳۸ دلار
  • آپارتمان ( ۱ خوابه) خارج از مرکز شهر : ۲۲۴.۷۱ دلار
  • آپارتمان ( ۳ خوابه) در مرکز شهر : ۵۸۸.۷۹ دلار
  • آپارتمان ( ۳ خوابه) خارج از مرکز شهر : ۴۰۲.۰۸ دلار

هزینه خرید آپارتمان در روسیه :

  • قیمت خرید اپارتمان برای هر متر مربع در مرکز شهر : ۱،۲۲۷.۳۰ دلار
  • قیمت خرید اپارتمان برای هر متر مربع در خارج از مرکز شهر : ۸۰۷.۳۵ دلار

درآمد ها در روسیه :

وضعیت کلی درآمد ها در روسیه به شهر زیر است:

  • متوسط درآمد (پس از کسر مالیات ) ماهانه : ۴۵۷.۹۳ دلار
  • بازپرداخت وام، ۲۰ ساله و با نرخ ثابت : ۱۰.۵۰ دلار

 در مجموع هزینه زندگی در روسیه ۱۴.۷۹ درصد کمتر از ایران است و اجاره در روسیه ۴۳.۰۵ درصد کمتر از ایران می باشد (میانگین داده برای همه شهرها).

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا