زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه یکی از بهترین موقعیت ها برای زندگی در یک کشور نزدیک به ایران با موقعیت اروپایی میباشد 

زندگی در کشور ترکیه

برای زندگی در ترکیه با ما تماس بگیرید

۵/۵

واقعیت های زندگی در ترکیه

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کنید؟ فکر می کنید کدام یک از کشورها می توانند بهترین شرایط را برای زندگی فراهم کنند؟ مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی که فاصله زیادی با ایران دارند بهتر است یا کشورهایی که در همسایگی کشورمان واقع شده اند؟ مهاجرت به ترکیه از دیرباز بسیار مورد توجه ایرانیان بوده است.

این سوالات و بسیاری سوالات دیگر ممکن است برای کسانی که علاقه داشته باشند کشور دیگری را برای  ادامه زندگی انتخاب کنند پیش آمده است و نظرات مختلفی نیز در این رابطه مطرح می شود که تمامی آنها قابل احترام هستند. اما موضوعی که این وسط بسیار تعیین کننده است، شرایطی است که شما در آن قرار دارید.

اگر از نظر مالی در سطح خوبی قرار داشته باشید به هر نقطه از این کره خاکی که بخواهید می توانید سفر کنید اما اگر نتوانید خیلی خوب از پس اوضاع مالی خود برآیید بهتر است کشورهایی را برای زندگی انتخاب کنید که هزینه های زندگی در آن بالا نباشد و ضمنا به راحتی بتوان یک کار با درآمدی نسبتا خوب در آن پیدا کرد. دانشگاه های ترکیه از لحاظ علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند، بنابراین بسیار از افراد برای اینکه بتوانند آینده شغلی خود را تامین کنند، تحصیل در ترکیه را انتخاب می کنند. 

یکی از کشورهای همسایه ایران که از نظر فرهنگی تشابهات زیادی به کشورمان دارد، کشور ترکیه است. این کشور با استان آذربایجان غربی مرزهای خاکی داشته و به همین علت ایرانیان زیادی هم را می توان در این کشور مشاهده کرد.

برخی از افراد برای تفریح و گردش و برخی دیگر برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و … ویزا ترکیه دریافت می کنند. چیزی که آمار ها نشان می دهد آن است که کشور ترکیه در سال های گذشته توانسته تحول خوبی در زمینه اقتصادی داشته باشد به همین علت برخی ایرانی هایی که از زندگی در کشورمان راضی نیستند تصمیم می گیرند به این کشور مهاجرت کرده و بقیه روزهای زندگی خود را در آن بگذرانند. ما در ادامه سعی کردیم زندگی در ترکیه را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم و این کشور را بیشتر به شما بشناسانیم. شما نیز می توانید هر سوالی در این زمینه داشتید، با مشاوران مجرب ما در لیگال اپلای ۸۸۲۸۸۲۰۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با زندگی در ترکیه این مطلب را تا انتها مطالعه کنید

زندگی در ترکیه

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

هزینه زندگی در ترکیه

همانند همه کشورهای دنیا، هزینه زندگی در ترکیه موارد مختلفی را شامل می شود. هزینه های زندگی در ترکیه را از دو نظر می توان بررسی کرد؛ هزینه های ثابت و هزینه های متغیر. هزینه های ثابت هزینه هایی هستند به صورت ثابت در هر ماه اتفاق می افتد که از آن جمله می توان فرضا به اجاره خانه اشاره کرد. هزینه های متغیر نیز هزینه های خرید لباس و پوشاک هستند. در این قسمت ما تا جای ممکن سعی می کنیم تمامی این موارد را بررسی کنیم تا بدانید هزینه های زندگی در ترکیه چگونه است.

هزینه اجاره خانه در ترکیه

هزینه اجاره خانه در ترکیه در شهرهای مختلف، متفاوت است. در شهرهای بزرگ و با امکانات زیاد از جمله استانبول معمولا هزینه ای که باید برای اجاره خانه بپردازید از دیگر شهرهای ترکیه بالاتر است. البته این مورد را نیز باید در نظر داشت که امکان پیدا کردن یک کار مناسب در این شهر نیز بیشتر است. بنابراین وقتی شما بتوانید کاری با درآمد خوب پیدا کنید بدون شک اجاره یک آپارتمان با هزینه زیاد، برایتان مساله و مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

فرض کنیم شما قصد دارید در شهر استانبول خانه ای اجاره کنید؛ در این صورت اگر بخواهید کمتر از یک سال در آن اقامت کنید باید هزینه ای بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر را در ماه پرداخت کنید. اگر تصمیم گرفته اید بیش از یک سال در این کشور بمانید با پرداخت مبلغ هزار لیر می توانید یک خانه با امکانات نسبتا خوب اجاره کنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی میزان اجاره آپارتمان در ایران و ترکیه را مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که اجاره خانه در ترکیه از اجاره خانه در ایران کمتر است. فرضا شما برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در ترکیه تنها کافی ۲۴۶ دلار پرداخت کنید اما اگر قصد داشته همان آپارتمان را در ایران اجاره کنید باید مبلغی حدود ۵۱۷ دلار پرداخت کنید. اجاره آپارتمان در ایران تقریبا دو برابر اجاره آپارتمان در کشور ترکیه است و شاید این یکی از دلایلی باشد که ایرانی ها را مشتاق می کند به کشور ترکیه مهاجرت کنند.

هزینه خرید مواد غذایی در کشور ترکیه

از دیگر هزینه های ثابتی که در طول ماه به طور قطع و یقین باید در طول ماه مبلغی را برای آن در نظر گرفت، هزینه ای است که بابت خرید مواد غذایی پرداخت می شود. یکی از مواردی که بر روی قیمت خرید مواد غذایی تاثیر گذار است شهری است که شما در آن اسکان دارید. معمولا قیمت مواد غذایی آن شهرهای ترکیه که در غرب این کشور قرار دارند از سایر کشورها بیشتر است. مثلا اگر به کشورهایی مانند ازمیر، آنالیا، استانبول و بدروم سفر کنید باید مبلغ بیشتری را برای خرید مواد غذایی پرداخت کنید. پس خوب است به هنگام انتخاب یک شهر برای محل زندگی به این مورد نیز توجه کافی داشته باشید.

اما به طور کلی خرید مواد خوراکی خام در ترکیه را می توان با هزینه های متوسط نیز انجام داد. برای مثال می توانید با پرداخت مبلغی در حدود ۴ تا ۶ لیر می توانید یک شیر پاکتی یک لیتری خریداری کنید و یا برای خرید یک بطری آب ۱.۵ لیتری هزینه ای در حدود ۱.۵ لیر باید پرداخت شود. اگر بتوانید از فروشگاه هایی که با تخفیف محصولات خود را ارائه می دهند مایحتاج خود را خریداری کنید می تواند به مقدار قابل توجهی در این هزینه ها نیز صرفه جویی کرده و در ادامه ماه دچار کمبود نشوید.

ضمنا شهری که در آن ساکن هستید نیز می تواند بر روی هزینه های ثابتی که باید برای خرید مواد غذایی پرداخت کنید تاثیر گذار باشد. گاهی اوقات زندگی در شهرهایی مانند استانبول هزینه بیشتری در پی دارد و اگر درامد شما متوسط رو به پایین است ممکن است کمی زندگی در این شهر شلوغ و پر زرق و برق برایتان سخت باشد.

هزینه مربوط به انرژی

از دیگر هزینه های ثابت یک ماه که نمی توان از آن چشم پوشی کرد هزینه ای است که باید بابت مصرف انرژی پرداخت کنید. این هزینه شامل پول آب، برق، گاز و تلفن بوده و نکته ای که باید بدانید آن است که هزینه حامل های انرژی در ترکیه بالاست و اگر در طول ماه با بی دقتی رفتار کنید شک نداشته باشید که در انتهای ماه باید هزینه زیادی را بابت این موضوع پرداخت کنید.

به عنوان مثال هزینه آب برای خانواده که ۴ نفر عضو دارد چیزی در حدود ۵۰ تا ۸۰ لیر است و یا هزینه برق حول و حوش ۱۰۰ تا ۱۵۰ لیر تمام می شود. البته این هزینه ها به صورت ثابت نیست و به صورت کاملا مستقیم به روش زندگی شما بستگی دارد. اگر اصولا انسان صرفه جوبی نیستید این هزینه ها برای شما چندین برابر خواهند شد.

متوسط هزینه ای که باید برای پرداخت قبض گاز نیز در نظر بگیرید ۲۰۰ تا ۴۰۰ لیر است. توجه داشته باشید که در برخی مناطق ترکیه هزینه ای جدا باید برای اجاق گاز دریافت می شود؛ حدود این هزینه ۱۰ تا ۳۰ لیر عنوان شده است.

هزینه خرید پوشاک در ترکیه

از دیگر هزینه هایی که در گروه هزینه های متغیر زندگی در ترکیه مطرح می شود، هزینه پوشاک است. همان طوری که می دانید صنعت پوشاک در ترکیه بسیار قدرتمند ظاهر شده و برخی برندهای مطرح پوشاک در این کشور مشغول به کارند. بنابراین معمولا می توان با صرف هزینه ای نسبتا مناسب لباس و پوشاک خرید. البته دقت داشته باشید که خرید از مراکز خرید بزرگ که در شهرهای لوکسی همچون استانبول قرار دارند هزینه خرید پوشاک را به شدت افزایش خواهد داد.

اگر دوست دارید هزینه زیادی برای خرید لباس و پوشاک صرف نکنید، می توانید به مراکز خریدی مراجعه کنید که لباس هایی با کیفیت متوسط و با قیمت های مناسب در اختیارتان قرار می دهند. از این مراکز خرید در ترکیه کم نیست، تنها باید وقت گذاشته و آنها را پیدا کنید.

ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی

زندگی در برخی شهرهای ترکیه از جمله استانبول، آنالیا و آنتالیا از بقیه شهرهای این کشور بالاتر است و کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند و  دوست دارند با هزینه ای کم زندگی راحت و بی دردسری در این کشور داشته باشند می تواند شهرهایی مانند قونیه، سیواس، آرتوین و غیره را برای زندگی خود انتخاب کنند. ما در ادامه به صورت خلاصه این سه شهر را بررسی می کنیم.

شهر قونیه

شهر قونیه برخی از ایرانی ها را به یاد ادبیات می اندازد؛ زیرا آرامگاه مولانا شاعر بزرگ فارسی زبان در این شهر قرار گرفته است. در این شهر هزینه زندگی از سایر شهرهای ترکیه کمتر است و شما اگر درآمد ماهانه زیادی ندارید می توانید در این شهر زندگی نسبتا راحتی را تجربه کنید.

در این شهر یک دانشگاه بزرگ به نام سلجوقیه نیز وجود دارد که افراد در رشته های مختلف از جمله دندانپزشکی، فیزیک، شیمی و غیره می توانند تحصیلات خود را در آن ادامه دهند. قونیه در فاصله ۲۲۵ کیلومتری از شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه قرار است و آثار تاریخی و باستانی زیادی را می توان در آن مشاهده کرد.

شهر سیواس

از دیگر شهرهای ترکیه که هزینه زندگی در آن بسیار به صرفه به نظر می آید شهر سیواس است. این شهر در شرق ناحیه آناتولی مرکزی قرار گرفته و با استان هایی مانند قیصریه، ملطیه و چند شهر دیگر همسایه است. این شهر ۲۹ هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و ۶۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

فرودگاه شهر سیواس در فاصله ۲۲ کیلومتری از شمال غربی این شهر قرار دارد و هواپیماهای شهرهای آنکارا، ازمیز و استانبول به آن رفت و آمد دارند. در این شهر نیز آثار تاریخی و باستانی زیادی دارد و دیدار آن برای گردشگران و توریست های خارجی بسیار جذاب و تماشایی است.

شهر آرتوین

از دیگر شهرهای ترکیه که هزینه زندگی در آن در بسیار پایین برآورد شده، شهر آرتوین است. این شهر در نزدیکی دریای سیاه قرار گرفته و مساحتی حدود هزار کیلومتر مربع دارد. همانند اغلب شهرهای ترکیه این شهر نیز آثار تاریخی و باستانی زیادی داشته و برای اغلب توریست های خارجی جذاب به شمار می رود.

آب و هوای کشور ترکیه

آب و هوا در کشور ترکیه بسیار متفاوت است و شما نمی توانید تنها یک اقلیم را در این کشور مشاهده کنید.  اقلیم موجود در مناطقی که در خط ساحلی این کشور قرار گرفته اند با آب و هوایی که در قسمت های مرکزی این کشور وجود دارد، متفاوت است. مثلا شما در شهرهایی که در ساحل دریای اژه و مدیترانه قرار گرفته اند زمستان هایی سرد و بارانی و تابستان های گرم و خشک را می توانید مشاهده کنید.

میزان بارش باران در این مناطق حدود ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر است. به صورت کلی شهرهایی که در ساحل دریای سیاه قرار گرفته اند بیشترین میزان بارندگی را می توان در آنها شاهد بود. متوسط بارش سالانه در این منطقه ۱۴۰۰میلی متر است و این منطقه تنها قسمتی از کشور ترکیه است که در طول سال بارندگی در آن اتفاق می افتد.

اگر بخواهیم به صورت کلی آب و هوای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که مناطق مرکزی فلات آناتولی آب و هوایی خشک و قاره ای دارد، مناطقی که در شرق و شمال شرقی این کشور واقع شده اند دارای آب و هوای کوهستانی، در جنوب و غرب نیز آب و هوایی مدیترانه ای حکمفرما است.

اگر قصد اقامت چند روزه در ترکیه را دارید بهترین زمان سفر در فصل بهار و پاییز است. در این دو فصل هوا خیلی گرم و یا خیلی سرد نیست و به همین دلیل اقامت شما می تواند بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی رقم بخورد.

کسانی که تمایل دارند در این کشور اقامت کنند نیز باید به اقلیم موجود در منطقه توجه داشته باشند. برخی از شهرها مانند آنتالیا شرایط بسیار مناسبی از نظر آب و هوایی دارد. خورشید تابان در این شهر ۳۰۰ روز می درخشد، زمستان ها نیز معتدل بوده و سرمای هوا آزار دهنده نخواهد بود.

به همین دلیل این شهر در سراسر سال پذیرای گردشگرانی از سراسر دنیا است. میانگین دمای هوا در تابستان ۳۵ تا ۴۵ درجه و رطوبت نیز ۶۵ تا ۸۵ درصد است.

شهر  استانبول نیز از دیگر شهرهای ترکیه است که یکی از مقاصد گردشگران برای تفریح محسوب می شود. بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر نکنید؛ زیرا زمستان های  بسیار سردی دارد، حتی دمای هوا ممکن است به زیر صفر درجه سانتی گراد نیز برسد. اوایل بهار و پاییز بهترین فصل برای رفتن به این شهر است.

شرایط زندگی در ترکیه

معمولا زمانی که صحبت از شرایط زندگی در ترکیه به میان می آید، اولین بحثی که باید به آن اشاره کرد، شرایط اقتصادی این کشور است. کشور ترکیه با داشتن آثار باستانی و تاریخی فراوان به یکی از کشورهایی توریست پذیر دنیا تبدیل شده و سالانه عده زیادی به این کشور سفر می کنند تا از مناظر طبیعی و دیدنی این کشور بازدید کنند. با ورود حجم بالایی از توریست ها و گردشگر ها به این کشور، صنعت گردشگری به یکی از صنایع پولساز ترکیه تبدیل شده است و توانسته به عنوان یک منبع کسب درآمد پایدار و متعادل مطرح شود.

البته کشور ترکیه تمام توان و نیروی خود را برای حمایت از گردشگری مصرف نکرده و سعی کرده از صنایعی همچون کشاورزی نیز حمایت های شایان توجهی داشته باشد. کشور ترکیه در این زمینه نیز توانسته بسیار موفق ظاهر شود و این موفقیت را می توان از صادر کردن محصولاتی مانند کتان، زیتون، تنباکو و غیره متوجه شد.

از دیگر نکاتی که در رابطه با شرایط زندگی در کشور ترکیه به آن اشاره می شود، هزینه های زندگی است. میانگین هزینه زندگی در این کشور بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه است که سبک زندگی شما به شدت بر روی این عدد تاثیر دارد. اگر انسان ولخرجی هستید و دوست دارید به راحت ترین شکل ممکن زندگی کنید احتمال آنکه این عدد به چندین برابر افزایش پیدا کند نیز وجود دارد.

شرایط زندگی در ترکیه

از دیگر روش هایی که این کشور سعی کرده به وسیله آنها درآمدهای قابل توجهی به دست آورد فعالیت در صنعت پوشاک است. تولید پوشاک و صادر کردن آن به اقصی نقاط کشور، فعالیت در حوزه تجهیزات و حمل و نقل از جمله راه های کسب درآمد در این کشور به شمار می روند. اگر بتوانید به عنوان فردی که به این کشور مهاجرت کرده است در هر یک از صنایع نام برده سرمایه گذاری کنید بدون شک قادر خواهید بود سودهای قابل توجهی را از این راه کسب کنید.

لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان بوده و اگر علاقه دارید یک کشور خارجی را انتخاب کرده و در آن تحصیلات خود را ادامه دهید ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای این موضوع باشد. در این کشور دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد و شما در صورت تسلط به یکی از دو زبان انگلیسی و یا ترکی استانبولی می تواند درخواست پذیرش خود را  ارسال کنید تا برایتان ویزای تحصیل در کشور ترکیه صادر شود. 

قوانین خاص زندگی در ترکیه برای مهاجران

ترکیه نیز به مانند بقیه کشورهای کره زمین، در کشور خود قوانین و مقرراتی را وضع کرده است تا تمام کسانی که در این زندگی می کنند شرایط بسیار خوب و ایده آلی را تجربه کنند. در ترکیه اصل برتری حقوق به رسمیت شناخته شده است و هر کسی با رنگ پوست، نژاد، قومیت، عقیده و فرهنگ و طرز فکر می تواند از تمام حق و حقوقش در این کشور برخوردار گردد و هیچ مانعی در این رابطه وجود نخواهد داشت. اما این بهره مندی باعث نشده که افراد در ترکیه بسیار افسار گسیخته رفتار کرده و برای بقیه ایجاد مزاحمت کند. تمام ساکنین این کشور باید به حقوق خود آشنایی داشته باشند و علاوه بر آن تمام تلاش و کوشش خود را به کار گیرند تا در محدوده حقوقشان حرکت کنند.

همان طوری که تا به اینجا اشاره کردیم کشور ترکیه مقصد بسیاری از مهاجران است و این کشور شرایط خوبی را برای این گروه فراهم کرده است. البته در کنار آسایش و راحتی که مهاجران در کشور ترکیه از آن برخوردارند باید به برخی قوانینی که برای آنها تعیین شده نیز پایبند باشند.

تحصیل در ترکیه شرایط بسیار ساده ای دارد، چرا که علاوه بر اینکه اخذ ویزای ترکیه به سهولت انجام می شود، دانشگاه ها نیز سخت گیری خاصی برای دانشجویان بین المللی ندارند. 

قانون شماره ۶۴۵۸ کشور ترکیه که قانون خارجیان و حفاظت بین المللی نام دارد به ذکر مسئولیت هایی که پناهندگان در این کشور دارند، اشاره می کند. این قانون توسط مجلس ترکیه تصویب شده و خارجیانی که در این کشور زندگی می کنند باید به آن احترام گذاشته و تمام مفاد آن را رعایت کنند.

کسانی که برای برخورداری از حمایت ترکیه در این کشور زندگی می کنند باید تابع قوانینی باشند که این کشور تعیین کرده و در صورتی که از قوانین تعیین شده تخطی کنند باید در دادگاه های ترکیه حضور پیدا کرده و به تخلفات آنها رسیدگی شود.

همچنین کسانی که در این کشور مقیم هستند اما تبعه کشور خود به حساب می آیند در صورت انجام هر گونه خطایی مطابق با قوانین بین الملل و هم چنین مقررات کشوری که تبعه آن هستند، به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد.

اگر به روش کاملا قانونی به ترکیه مهاجرت کرده باشید با محدودیت خاصی در این کشور مواجه نخواهید بود. برخی افراد مهاجرت کاری به ترکیه انجام می دهند و علت آن نیز به شرایط اقتصادی نسبتا مناسبی که کشور ترکیه از آن برخوردار است بر می گردد. صنعت، پوشاک، گردشگری و کشاورزی در این کشور رونق خوبی داشته و شرایط بسیار مناسبی را برای کار کردن فراهم کرده است.

البته اگر بتوانید مهاجرت سرمایه گذاری کنید شرایط زندگی برایتان بسیار عالی خواهد بود و درآمدهای قابل ملاحظه ای از این راه به دست خواهید آورد. زندگی در شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا برای کسانی که کارگر هستند کمی با سختی همراه است.

آداب و رسوم خاص کشور ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که پایبندی به فرهنگ و سنن در آن بسیار موج می زند. البته این کشور نیز مانند کشور ما از نظر فرهنگی دچار تغییراتی شده است اما برخی از سنت ها را هنوز هم می توان در این کشور ملاحظه کرد.

یکی از آداب و سنت های خاص کشور ترکیه موقع احوال پرسی دیده می شود. ساکنین و تبعه های کشور ترکیه وقتی یک فرد سالخورده را ملاقات می کنند ابتدا دست راست او را بوسیده و سپس پیشانی خود را بر روی دست او قرار می دهند. بدین صورت آنها احترام خود را نسبت به افرادی که سن و سالی از آنها گذشته است نشان می دهند.

به هنگام ملاقات آشنایان و دوستانی معمولا خیلی محکم دست داده می شود، اما در زمان جدایی و خداحافظی حتما الزامی بر دست دادن نیست، البته گاهی ممکن است برخی افراد این عمل را انجام دهند که بر خلاف سنن و رسوم این کشور نیست.

معمولا ترکیه ای ها زمانی که به خانه یکدیگر دعوت می شوند با خود یک هدیه به همراه می برند. در صورتی که به خانه یک ترکیه ای دعوت شدید بهتر است گل هدیه نبرید و به جای آن صنایع دستی و یا شیرینی را به عنوان هدیه تقدیم کنید. مساله ای که در مورد نوع هدیه باید دقت کنید آن است که اغلب مردم این کشور مسلمان هستند و شما نباید هدیه ای با خود ببرید که با اعتقاداتشان در تضاد باشد.

اگر یک ترکیه ای شما را به یکی از رستوران های این کشور دعوت کرد، سعی نکنید پول غذا را پرداخت کنید. معمولا ترکیه ای ها به مهمان خود اجازه نمی دهند که هزینه غذا را پرداخت کنند و برای آنها پرداخت هزینه غذا به صورت شراکتی هیچ معنایی ندارد. برای جبران این زحمت می توانید شما نیز وی را به یک رستوران دعوت کرده و از او به خوبی پذیرایی کنید.

غذای اصلی در کشور ترکیه شام است و به همین دلیل معمولا غذایی که در وعده شام صرف می شود حتما شامل گوشت، ماهی، سالاد و نان هست. مردان ترکیه ای در طول شام عادت دارند سیگار بکشند. اگر به مهمانی یک خانواده اصیل ترکیه ای دعوت شدید و این صحنه را مشاهده کردید به هیچ عنوان تعجب کنید. آقایان معمولا بعد از آن که سیگار کشیدنشان به پایان رسید ادامه غذایشان را میل می کنند. مهمانی با سرو یک فنجان قهوه به همراه شیرینی ادامه پیدا می کند.

اختلاف ساعت ایران با ترکیه

یکی از اموری که کاملا بدیهی و واضح به نظر می رسد اختلاف ساعت کشورها با یکدیگر است. از آنجایی که کشورهای مختلف در عرض های جغرافیایی متفاوت قرار گرفته اند بنابراین اختلاف ساعت یکی از مواردی که معمولا هیچ چون و چرایی در مورد علت آن مطرح نمی شود.

کشور ایران و کشور ترکیه نیز از این قانون مستثنی نبوده و اختلاف ساعت دارند. برای کسانی که یک قرار کاری در ترکیه تنظیم کرده اند اطلاع از این اختلاف ساعت بسیار لازم و ضروی به نظر می رسد.

اما نکته جالبی که در مورد اختلاف ساعت ایران و ترکیه باید بدانید آن است که اختلاف ساعت بین این دو کشور در کل طول سال همواره یکی نیست. در برخی روزهای سال اختلاف ساعت بین ایران و ترکیه نیم ساعت، برخی مواقع اختلاف ساعت یک ساعت و نیم و در بعضی مواقع نیز دو ساعت و نیم اختلاف وجود دارد. بنابراین اگر یک قرار کاری مهم در کشور ترکیه تنظیم کرده اید به این اختلاف ساعت به دقت داشته باشید.

مزایا و معایب زندگی در ترکیه

زندگی در هر کشوری مزایا و معایب خاص خود را دارد همین منوال را نیز می توان در کشور ترکیه مشاهده کرد. نمی توان به طور قطع و یقین بیان کرد که زندگی در ترکیه سراسر عیب و یا سراسر مزیت است.

این دو در کنار هم هستند و شما باید با بررسی معایب و مزایایی که وجود دارد تصمیم بگیرید که آیا می توانید در این کشور زندگی کنید با خیر. در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد که تا چه حد می توانید سختی هایی که زندگی در این کشور دارد را تحمل کنید.

ما در ابتدا قصد داریم به بیان مزیت هایی که زندگی در کشور ترکیه دارد بپردازیم.

·         زندگی در ترکیه فارغ از هر گونه پیچیدگی است. مردم این کشور سعی می کنند همواره به سادگی  زندگی کنند و این باعث شده اغلب کسانی که در این کشور زندگی می کند همواره احساس راحتی داشته و غربت اذیتشان نکند.

·         از دیگر مزیت هایی که زندگی در کشور ترکیه می تواند برای شما فراهم کند، فرصت های شغلی بی نظیری است ک در این کشور وجود دارد. این کشور یکی از کشورهایی است که در زمینه صنعت و تجارت آزاد پیشرفت های زیادی کرده و به همین دلیل شما با هر توانایی و مهارتی می توایند در این کشور صاحب یک شغل شوید.

·         بهره بردن از آب وهوای مناسب و همچنین مناظر طبیعی و بی نظیری که در این کشور وجود دارد از دیگر مزیت هایی است که زندگی در ترکیه در اختیار شما قرار می دهد.

تا به اینجا برخی مزیت هایی که زندگی در کشور ترکیه می تواند برای شما داشته باید اشاره کردیم، در ادامه نیز معایبی که ممکن است با زندگی در ترکیه با آنها رو به رو شوید، را عنوان می کنیم:

·         یکی از عیب ها و سختی های زندگی در ترکیه لزوم یادگیری زبان ترکی استانبولی است. معمولا ترک ها دوست دارند تنها به زبان خود با بقیه افراد ارتباط برقرار کنند بنابراین اگر شما نیز دوست دارید در این کشور زندگی کنید بهتر است ابتدا این زبان را فرا بگیرید.

·         از دیگر مشکلاتی که ممکن است در این کشور با آن رو به رو شوید، رفتار آزار دهنده برخی افراد متعصب و مذهبی در برابر خارجی هایی است که به این کشور سفر می کنند.

·         در برخی از نقاط ترکیه نیز امنیت آن طور که باید و شاید، برقرار نیست و همین نقص خود باعث ایجاد شرایط مناسب برای دزدی خواهد بود. به همین دلیل است که معمولا توصیه می کنند برای خرید و حاضر شدن در جاهای شلوغ پول نقد با خود برنداشته و به جای آن با کارت های بانکی خریدهای خود را انجام دهید.

·         شلوغی و ترافیک سنگین در برخی خیابان های ترکیه نیز از دیگر مواردی است که ممکن برای برخی مسافران و مهاجران اذیت کننده باشد.

سوالی دارید؟

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۸۲۸۸۲۰۰

شماره تماس

معرفی چند شهر مهم ترکیه

شاید در گذشته تنوع شهرهای ترکیه که می توانستید به آن ها سفر کنید به اندازه امروز نبود. اما امروز با تلاش دولت این کشور، اغلب شهرها قابلیت پذیرش مسافر و گردشگر را داشته و شما می توانید با اقامت یک یا دو روزه در هر یک، ساعات و لحظاتی مفرح را تجربه کنید.

شرایط زندگی در ترکیه

آنکارا

آنکار پایتخت کشور ترکیه است و از جمله شهرهایی است که افراد زیادی برای گردش، تفریح و خرید به آن سفر می کنند. این شهر مرکز تمام فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه است و ضمنا با  داشتن آثار تاریخی و باستانی فراوان گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خواند.

از معروف ترین جاهایی که می توانید در این شهر ببینید کوه الما، مقبره آتاتورک، موزه تمدن آناتولی و غیره است. مردم این شهر به زبان ترکی صحبت کرده و اگر بخواهید از این شهر به تهران بروید، باید ۱۷۰۰ کیلومتر راه را طی کنید.

بدروم

از دیگر شهرهای کشور ترکیه که گردشگران زیادی به آن سفر می کنند شهر بدروم است. این شهر به دلیل داشتن تفریحات آبی فراوان به شهر آب های ابدی مشهور شده است. بدروم در واقع یک جزیره است و می توانید انبوهی از باغ های زیتون را در آن مشاهده کنید. یکی دیگر از جذابیت هایی که در این شهر می توان ببینید تنوع بسیار زیاد صنایع دستی است. در شهر بدروم فروشگاه هایی وجود دارند که انواع مختلفی از صنایع دستی اعم از مصنوعات چرمی و بافتنی، زیورآلات و دکوری های بسیار زیبا و منحصر به فرد را به فروش می رسانند. برای رفتن از بدروم به استانبول باید ۷ ساعت در راه باشید.

آنتالیا

شهر آنتالیا از نظر گردشگری دومین شهر مهم ترکیه محسوب می شود و با داشتن مناظر طبیعی فراوان هم چون نگینی در ترکیه می درخشد. این شهر به علت داشتن هتل های بسیار زیبا و لوکس و هم جواری با دریا به محلی تبدیل شده که می تواند نوید یک سفر به یادماندنی و خاطره انگیز را به شما بدهد. افرادی که به طبیعت گردی، کوه نوردی و گشت در ساحل و تفریحات آبی علاقه مند هستند این شهر برایشان بسیار جذاب و تماشایی ظاهر شده است.

شرایط زندگی مسلمانان در ترکیه

ترکیه از نظر جمیعت رتبه سوم را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است و بیش از ۹۹ درصد مردم این کشور مسلمان هستند و جمعیت مسیحیان و کلیمیان نیز زیر یک درصد عنوان شده است.

اغلب مسلمانان کشور ترکیه سنی هستند و  بیشترین مسلمانان اهل سنت نیز در گروه حنفی ها قرار گرفته اند. جمعیت حنفی ها در غرب و مرکز ترکیه بیش از جاهای دیگر است. شافعی ها نیز گروه دیگری از اهل سنت هستند که در قسمت های شرقی این کشور ساکنند و اکثر غریب به اتفاق آنها نیز جزء اقوام کرد محسوب می شوند.

حجاب هم که از اعتقادات دینی این کشور منشا می گیرد، مساله ای است که در طی سال های گذشته با تغییرات و تحولات زیادی مواجه شده است. یکی از قوانین کشور ترکیه به بررسی مساله حجاب پرداخته و ذکر کرده که خانم ها در اداره های دولتی حق ندارند از پوشش استفاده کنند.

خانم هایی که در دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند نیز نباید حجاب داشته باشند، اما با این وجود امروز این مساله به یک مساله کاملا اختیاری تبدیل شده است و هنوز هم برخی بانوان در این کشور حجاب را رعایت می کنند.

رویای مهاجرت را به واقعیت تبدیل کن

فقط کافیه اطلاعات تماس و شرایط خودتون رو برای ما بنویسید تا توسط بهترین مشاوران مهاجرتی راهنمایی شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا